Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Age of empires 2 HD till Steam

Permalänk
Medlem
Skrivet av smakus:

Är ny på denna tråden och jag har läst igenom några kommentarer och många säger att man kan spela spelet i dag. Jag undrar bara släpps det inte på tisdag? Den 9 april som det står i steam?

Jo det stämmer, man kan dock få det redan idag (5 april) om man förbeställer det.

ED:

"Pre-Purchase now and start playing early on April 5th!
SPECIALKAMPANJ! Erbjudandet gäller till den 9 April"

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbe605:

Jo det stämmer, man kan dock få det redan idag (5 april) om man förbeställer det.

ED:

"Pre-Purchase now and start playing early on April 5th!
SPECIALKAMPANJ! Erbjudandet gäller till den 9 April"

Jaha okej, då vet jag det!

Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV ATX | EVGA 750 G2 | Gigabyte Z170x-Gaming 5 | i7 6700K | EVGA GTX 980 Ti | Corsair Vengeance LPX 16GB 2666MHz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbe605:

Jo det stämmer, man kan dock få det redan idag (5 april) om man förbeställer det.

ED:

"Pre-Purchase now and start playing early on April 5th!
SPECIALKAMPANJ! Erbjudandet gäller till den 9 April"

Väldigt udda egentligen. För om man köper det idag så förbokar man det egentligen inte, för man kan ju spela direkt. Det är inget som skiljer det mot släppet de gjort nu än om det riktiga släppet hade varit idag.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Väldigt udda egentligen. För om man köper det idag så förbokar man det egentligen inte, för man kan ju spela direkt. Det är inget som skiljer det mot släppet de gjort nu än om det riktiga släppet hade varit idag.

Nä ja förstår va du menar. Det hela känns lite meningslöst. Tror dock att de efter 19:00 då det släppts kommer att ta bort den rabatt på 10% som man får nu om man förhandsbokar.

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii

Permalänk
Medlem

20 min kvar! Ska bli intressant och se hur lobby systemet ser ut, kommer garanterat börja med "noob" matcher, var ju itne igår man lirade direkt...

Permalänk
Konsolgrävare

en kvart kvar?

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

en kvart kvar?

Nä 13 min.

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbe605:

Nä 13 min.

12 är det väl?

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av R-DP:

12 är det väl?

11?

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av R-DP:

12 är det väl?

Nja mer 11.

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii

Permalänk
Medlem

Nu ska vi itne va sånna:D Har en fråga angående workshop då jag är ganska ny gällande Steam. Hur funkar det om man installerar en modd och sen ska spela med den, måste alla i den matchen ha samma modds eller hur funkar det där?

Permalänk
Medlem

Fan, såg denna tråden precis så loggade snabbt in och köpte mig en kopia Ikväll får bli en nostalgikväll!

Permalänk
Medlem

Nu går det spela!!

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av R-DP:

Nu går det spela!!

yeaaaaaaah

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Konsolgrävare

OMG! soundtracket! <3

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Avstängd

Underbart spel första tanken är när jag och kompisen hade laddat upp med godis läsk och age 2
sen bärt in hans dator i min gammle lägenhet och körde den mest episka age rundan ever det tog 14 timmar innan jag vann över han lär skaffa det nått tag jag med

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

HUR VÅGAR DEM... BYTADE MUSIKEN.

lika bra att bränna datorn

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii

Permalänk
Medlem

Hur bytar man grafik inställningar? Kan inte hitta, är jag blind eller finns det helt enkelt inga allternativ för det?

Permalänk
Medlem

HD!!!??? Ser ju ut som förr, eller missar jag något??
Som R-DP säger, var???

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av f@boy:

HD!!!??? Ser ju ut som förr, eller missar jag något??
Som R-DP säger, var???

Kom på att man gör det inne i spelet i menyn, glömde, var så länge sen, har inte testat dock.

EDIT: Glöm det, gick iten det heller, verkar iten gå att ställa in grafiken ö.h.t:/

Permalänk
Medlem

Ok, första snabb intrycken: Jag kan iten påst att grafiken skillnaden är speciellt stor, vattnet är det man märker av direkt annars är det inte någon direkt imponerande skillnad:/ Har dock bara glidit omkring med scouten so far så ska väl vänta lite till mned att bedöma det.

Bakgrunds musiken är inget jag gillar alls, har sänkt det helt i faktiskt.

Vilket fall som helst så ska det bli kul att lira detta igen:)

Permalänk
Konsolgrävare

Hittar heller inte hur man byter grafik inställningar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk

Fullscreen. -.-

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Skrivet av f@boy:

HD!!!??? Ser ju ut som förr, eller missar jag något??
Som R-DP säger, var???

Märks ganska stor skillnad att det är HD enligt mig. Grafiken verkar nästan vara densamma. INte jag stör mig på.

Eld, vatten, farmar det som jag sett hittils.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Jösses vad ringrostig jag är men kul är det, spelat lite mot datorn hittills bara

Visa signatur

ii7 2600K @ 4500 mhz, P8Z68-V Pro, 16 GB Vengeance LP @ 1600 mhz, Samsung 830 256 GB (system), X25-M 160 GB, Chieftec 650W PSU, GTX 660 2GB, CM ATCS 840, NH-D14, WIN 8 pro. Sidekick - Acer TimelineX 3820TG.

Permalänk
Medlem

Första liret klart efter 4h timmar nästan, fan har glömt av hur roligt det är! Dock suger det att så fort det går bra för en så allierar sig alla dom jävlarna så man blir alla mot 1 istället! Men vann ändå såklart

Permalänk

Jag fick hemskt lag i min match. typ 3-5 sek i mid game, var bra 2 i början. Detta var dock i en 4vs4 match men tycker det är skit att det ska lagga så mycket. Trodde det var en av grejerna som skulle bli bättre, störde mig på de 0,5 sekunder det var i orginalspelet online...

Visa signatur

Dator: CPU; Intel 2500K 4,2GHz Mobo; ASRock Z77 PRO4-M Intel Z77 GPU; Gigabyte GTX 650Ti OC 1GB PSU; Antec HCG 520-EC 520W RAM; Corsair Venegance Low Profile 2 x 4GB DDR3 1600MHz HDD; Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB Chassi; Fractal Design Arc Mini
Ljud: Ljudkort; Asus Xonar STX Hörlurar; Sennheiser HD 650, Sennheiser PC 161
Foto Kamer; Panasonic GF3 Objektiv; 14mm 2,5, 12-50mm 3,5-6,5, 45mm 1,8

Permalänk
Medlem

Lagget hade ju inga gränser, riktigt illa, förhoppnigsvis är det bättre nästa match men det sög verkligen med det här lagget jag hade senast.

Permalänk
Medlem

Bara kört första uppdraget i Joan d'Arc-kampanjen än så länge, inget att klaga på än så länge. Var lite ovan vid hur elden såg ut till en början, men både det och den nya vattenanimationen fungerade bra efter hand.

Har hört att folk med mer än en skärm haft problem med fps drops, och att lagg i multiplayer förekommer. Bara tittat på menyerna till mutli än så länge, synd att det inte finns arranged teams till quick match-funktionen, utan bara 1v1, 2v2 och FFA (av någon anledning).

Permalänk
Medlem

Känns tyvärr som att dom inte gjort ett piss med mp-delen förutom det med browsern... Dom hade ju kunnat göra nätkoden eller vad det nu är lite bättre så att det inte laggar så jävligt.