Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Skrivet av Jilted:

Jag hoppas inte den är framhjulsdriven only...

jo den är "bara" framhjulsdriven men med bra däck så går det rätt bra, mina nuvarande kuhmo däck ska bytas snarast dock, för så fort det blir lite blött på vägen så spinner det på 3an, inte kul, men kul som fan när man får fäste räcker inte bra däck så får det bli en quaife diff, men jag känner att jag nått gränsen för framhjulsdrift annars, gick bra till 290 häst men nu får man hålla igen lite för att det inte ska spinna hehe roligt på sätt å vis men jag vill ha fäste

Visa signatur

Dator: Fractal Design R5 - Asus X99 Deluxe - 5930k + EK Custom Water Loop - 32 GB DDR4 - Titan X (P) - Pcie Intel 750 SSD 400GB - Corsair HX1000i - Asus Swift PG278Q
Ljud: Audio Pro T12 + Addon Sub - Sennheiser HD700 + Musical Fidelity X-can V8P + Blue Yeti

Permalänk

[QUOTE="fesen;13402221"]Automat eller manuell? Trevliga bilar dom där, hade inte sagt nej till en T5 awd S40/V50 med manuell låda

Manuell låda, ogillar när bilen får bestämma kopplar ur antispinn hela tiden med av nån anledning

automatlådorna klarar inte att trimmas lika bra heller, köp en manuell framhjulsdriven, för framvagnen på s40/v50 är riktigt bra så har du ok däck så har du bra fäste upp till 300 häst iaf, så länge man inte trimmar längre så påverkars inte bränsleförbrukningen nämnvärt heller, men nu med större spridare så dricker den lite mer, men det är det värt vet inte hur långt 4hjulsdriften klarar men det hade vart gött om den håller motorn är jävligt bra iaf, nur många klarar att trimmas uppemot 400 hk utan att öppna motorn?

Visa signatur

Dator: Fractal Design R5 - Asus X99 Deluxe - 5930k + EK Custom Water Loop - 32 GB DDR4 - Titan X (P) - Pcie Intel 750 SSD 400GB - Corsair HX1000i - Asus Swift PG278Q
Ljud: Audio Pro T12 + Addon Sub - Sennheiser HD700 + Musical Fidelity X-can V8P + Blue Yeti

Permalänk
Föredetting

Lyckades ta en så bra bild på Mazdan idag att jag nästan är nöjd. Helt oredigerad.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Opel Monza GSE (1985)

http://www.garaget.org/?car=328933

Permalänk
Medlem

Äntligen hittade jag min pärla

Audi A5, 2,0 TFSI Coupé, fullutrustad.

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem

Min Pärla

En Toyota Starlet '86 som håller på att renoveras
Köpt av Gammel farmor som kört den sedan '93.
Har bytt inredningen till Sportmodellens Limited edition inredning och har även tonat blinkers och baklysen

Framtidsplaner : På med breda 15" fälgar och Coilovers, sedan så ska det hinkas i en Corolla GTI motor med Turbo om ekonomin tillåter

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk
Medlem

Min trotjänare, en Toyota Carina II -92 som gått 30000 mil, som jag kört med i 10 år nu och som jag har planerat att köra med i minst 10 år till.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Oj, riktigt vacker
+10 stjärnor för fälgvalet och köra på något som passar bilen och inte något mordent som många får för sig och sätta på äldre bilar.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk

Min räserbil efter ett par dagar på spa. Den har bara gått 6200 mil och är riktigt ruskigt fräsch!

Dold text

Har inte tänkt på det tidigare men formen på 99ornas motorhuv är riktigt intressant

Dold text

Just nu sitter det två styck BOSCH Rallye 180 i fronten men jag är mycket osäker på om jag vill ha kvar dem, gillar det rena utseendet som original medför.

(Är ny på det där med att ladda upp bilder så ber om ursäkt om de är på tok för stora, därav spoiler)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kandidaten:

Min räserbil efter ett par dagar på spa. Den har bara gått 6200 mil och är riktigt ruskigt fräsch!

Har inte tänkt på det tidigare men formen på 99ornas motorhuv är riktigt intressant

Just nu sitter det två styck BOSCH Rallye 180 i fronten men jag är mycket osäker på om jag vill ha kvar dem, gillar det rena utseendet som original medför.

(Är ny på det där med att ladda upp bilder så ber om ursäkt om de är på tok för stora, därav spoiler)

En av dom snyggaste SAABarna som gjorts enligt mig!
Och din verkar ju verkligen vara i ruggigt bra skick! Snyggt jobbat

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Skrivet av THEBADGUY:

En av dom snyggaste SAABarna som gjorts enligt mig!
Och din verkar ju verkligen vara i ruggigt bra skick! Snyggt jobbat

Hade jag kunnat trolla alt. vinna på lotto så skulle där stå en Sonett 2t istället. Men visst är den ändå rätt läcker, sjukt mysig att köra!

Tack ska du ha!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pnorberg:

Oj, riktigt vacker
+10 stjärnor för fälgvalet och köra på något som passar bilen och inte något mordent som många får för sig och sätta på äldre bilar.

Hehe, kul att du gilla den!

Permalänk
Medlem
Skrivet av juppen:

Hehe, kul att du gilla den!

Har en liten förkärlek för 70 och 80-tals bilar, underskattade vackra bilar och hade inte tackat nej till många Oplar från dessa tider.
Alltid kul och se bevarade bilar från denna period, speciellt när ägarna tänkt på det lilla extra som val av fälgar och storlek. Måste fråga dig då jag är på jakt efter liknande fälgar som dina, förmodar att de inte är nytillverkade fälgar? Har väldigt väldigt svårt och hitta denna typ (som klassiska BBS split) i 16" och 114,3x4 bultcirkel. Känns som ett omöjligt uppdrag.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pnorberg:

Har en liten förkärlek för 70 och 80-tals bilar, underskattade vackra bilar och hade inte tackat nej till många Oplar från dessa tider.
Alltid kul och se bevarade bilar från denna period, speciellt när ägarna tänkt på det lilla extra som val av fälgar och storlek. Måste fråga dig då jag är på jakt efter liknande fälgar som dina, förmodar att de inte är nytillverkade fälgar? Har väldigt väldigt svårt och hitta denna typ (som klassiska BBS split) i 16" och 114,3x4 bultcirkel. Känns som ett omöjligt uppdrag.

Dessa har nog varit med ett tag. Dom följde med när bilen hamnade under min ägo, (2002).
Har dock sett dessa på äldre Porsche:ar och Volvo´s, men kan förstå att det är svårt och finna såna.
Märke: Rial
Bultcirkel: 120x5
Storlek: 15"

Permalänk
Medlem
Skrivet av juppen:

Dessa har nog varit med ett tag. Dom följde med när bilen hamnade under min ägo, (2002).
Har dock sett dessa på äldre Porsche:ar och Volvo´s, men kan förstå att det är svårt och finna såna.
Märke: Rial
Bultcirkel: 120x5
Storlek: 15"

Okej, begagnat marknaden på denna typ av fälgar är mest för tyskar och inte den skumma som många japaner har. Jag får helt enkelt leta vidare.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Min trotjänare, en Toyota Carina II -92 som gått 30000 mil, som jag kört med i 10 år nu och som jag har planerat att köra med i minst 10 år till.

http://i41.tinypic.com/2s0dzbk.jpg

Härligt att se lite gamla trotjänare! Rostfri o fin

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Föredetting

Jag bytte bort Mazdan...

Bilden är precis lika vacker som motivet.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Sommarens nöje!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kandidaten:

Min räserbil efter ett par dagar på spa. Den har bara gått 6200 mil och är riktigt ruskigt fräsch!

Har inte tänkt på det tidigare men formen på 99ornas motorhuv är riktigt intressant

Just nu sitter det två styck BOSCH Rallye 180 i fronten men jag är mycket osäker på om jag vill ha kvar dem, gillar det rena utseendet som original medför.

(Är ny på det där med att ladda upp bilder så ber om ursäkt om de är på tok för stora, därav spoiler)

En drömbil utan tvekan!

Visa signatur

| Core i9 9900K @ 5Ghz All core clock | Corsair H115i Platinum| 16GB Corsair Vengeance 3200MHz | ASUS ROG Strix z390-f Gaming| ASUS RTX 3080 TUF | NZXT Switch 810| OCZ 250GB ssd, 2x Samsung Spinpoint F3 i Raid 0 | Asus ROG Thor 850w |
Citera för svar!

Permalänk
Föredetting

Okej, Puggejäveln fick nya fälgar och en "liten" tvätt inför försäljning:

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Hmm, kanske redan postat nånstans i denna tråden. Hur som helst så kommer en färsk bild här. Lyckades till slut få tag i en ny vacuumburk till bromsservon från USA, så nu lever pärlan igen. AMC Pacer 1975.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Min Räcer då.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Skrivet av Nioreh83:

Hmm, kanske redan postat nånstans i denna tråden. Hur som helst så kommer en färsk bild här. Lyckades till slut få tag i en ny vacuumburk till bromsservon från USA, så nu lever pärlan igen. AMC Pacer 1975.

https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/482433...

No offense men har alltid tyckt att det där är en av de fulaste bilar som finns. Den har ju dock sin charm på något vis Såg ut att vara i bra skick

Permalänk
Medlem
Skrivet av Universalia:

No offense men har alltid tyckt att det där är en av de fulaste bilar som finns. Den har ju dock sin charm på något vis Såg ut att vara i bra skick

Haha, smaken är som baken Jag tycker det är en kanonvacker skapelse. Skicket är OK, men det finns en del skavanker här och var. Bilar ser alltid lite extra blanka ut på bild.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av tompa1122:

Hur tänker du nu? Du jämför äpplen med päron. En ny bil är i princip den värsta affären man kan göra rent pengamässigt. Sen är ju bilen redan en rullande kostnad som det kan uppstå alla möjliga problem med (Ja, även nyare bilar) och om du då redan varit tvungen att ta bilen på avbetalning och det sedan dyker upp massa andra problem, ja då sitter du där i klistret.

Visst är bilköp en riktig minusaffär men det är det ju oavsett om man betalar bilen kontant eller ej.

Det är inte speciellt ovanligt med billån, jag vet då ingen med en hyfsat ny bil som har köpt den kontant (jo en föresten men han är rätt ekonomiskt oberoende). Har du bil själv?

Permalänk
Skrivet av Hyrst:

Snart dags att plocka fram riskokarn

htts1477/photo.jpg

Vad är det för fälgar? VILL HA!

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem

Jaså, de fanns en bil tråd på swec också.. Well, här kommer min!

http://www.garaget.org/?car=302237

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Skrivet av soulis:

Visst är bilköp en riktig minusaffär men det är det ju oavsett om man betalar bilen kontant eller ej.

Det är inte speciellt ovanligt med billån, jag vet då ingen med en hyfsat ny bil som har köpt den kontant (jo en föresten men han är rätt ekonomiskt oberoende). Har du bil själv?

Ja jag har bil själv

Permalänk
Skrivet av soulis:

Visst är bilköp en riktig minusaffär men det är det ju oavsett om man betalar bilen kontant eller ej.

Det är inte speciellt ovanligt med billån, jag vet då ingen med en hyfsat ny bil som har köpt den kontant (jo en föresten men han är rätt ekonomiskt oberoende). Har du bil själv?

Min bil är värd det dubbla mot vad jag har i lån på den. Visst bilar är ingen vinstaffär. Men jag gjorde en noga uträknad kalkyl och för mig var det samma pengar att köpa en ny beg bil som gått lite och har lite slitage. Jämfört med en äldre bil som har gått längre och kräver mer service och underhåll. Så länge man tar hänsyn till värdeminskningen i amorteringen och ser till att betala av lånet snabbare än vad värdet sjunker.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

MG MGB 1968. Nej den är inte praktisk, men jag älskar den.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.