McAfee patenterar piratblockering på webben

Permalänk
Medlem
Skrivet av abki:

De får antagligen betalt av mediamaffian för att lägga in det.

Har en gång i tiden installerar McAffe, den sög upp all cpu som fanns. Gjorde en avintsallation men den gick inte igenom. Det krävdes en omformattering av hårddisken innan jag blev av med den. Ett sån virus installerar man bara 1 gång.

Visst är det märkligt...

McAffe är det enda säkerhetsprogrammet som fungerat klockrent för mig?!? Allt annat jag testat har betett sig som du beskriver...

Men om dom börjar med förmyndarfasoner så åker som ut fortare än kvickt alldeles oavsett hur bra det fungerat för mig tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

haha, enda gången jag använt Mcafee var när jag av misstag installerade det när jag hämtade adobe reader. Avinstallerade det lika fort

Det är iofs inte hela produkten utan något som Adobe valt att ge bort...

Skiten installeras ovanpå den McAffe jag använder... men den är åtminstone lätt att avinstallera

Permalänk

Härligt, mjukvarupatent och ip & domain level blocking... den ljusnande framtid är vår

Kan de inte uppfinna något som blockerar alla spamsajter som raskt genererar en sida med precis de ord man googlat på, samt alla parkerade domäner och portalsajter? Blockerare som gör fejksajter värda noll kronor skulle jag betala pengar för...

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.