Permalänk
Medlem

Android lur för 3k

Tjenare, min arc s gick nyligen sönder och nu känner jag att det är dags att uppgradera
Budgeten är 3k. Kan eventuellt sträcka mig mot 3.3-3.5k

Vad rekommenderar ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av rexzo:

Tjenare, min arc s gick nyligen sönder och nu känner jag att det är dags att uppgradera
Budgeten är 3k. Kan eventuellt sträcka mig mot 3.3-3.5k

Vad rekommenderar ni?

Finns bara ett alternativ enligt mig, Nexus 4! 8-)
Sjukt bra telefon som ligger i nivå de dubbelt så dyra android mobilerna.

Visa signatur

Cooler Master NR200P | i7 9700k | RX 7800 XT | 16GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av holin59:

Finns bara ett alternativ enligt mig, Nexus 4! 8-)
Sjukt bra telefon som ligger i nivå de dubbelt så dyra android mobilerna.

Tack för svar, har själv kollat på denna. Det enda som oroar mig är att vissa säger att kameran är dålig, stämmer det?
Den behöver inte vara toppenbra men iaf bättre än den som satt i arcen

Permalänk
Medlem
Skrivet av rexzo:

Tack för svar, har själv kollat på denna. Det enda som oroar mig är att vissa säger att kameran är dålig, stämmer det?
Den behöver inte vara toppenbra men iaf bättre än den som satt i arcen

Du för inte bättre telefon för 3k än Nexus 4, kameran är nästan lika bra som den på S3an, tror det är svårt att hitta lur för 3k med bättre kamera än N4.

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjajjull:

Du för inte bättre telefon för 3k än Nexus 4, kameran är nästan lika bra som den på S3an, tror det är svårt att hitta lur för 3k med bättre kamera än N4.

Okej då vet jag, Då ska jag klicka hem en nexus 4!
Tack så mkt för hjälpen

Permalänk
Medlem

avskyr android men av vad jag har läst på tester osv. så säger jag som alla andra nexus 4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rexzo:

Okej då vet jag, Då ska jag klicka hem en nexus 4!
Tack så mkt för hjälpen

Kameran ska vara OKEJ. Ingenting helt otroligt men inte heller dålig. Kör på! Du kommer verkligen inte bli besviken!

Visa signatur

Cooler Master NR200P | i7 9700k | RX 7800 XT | 16GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av shawn882:

avskyr android

Väldigt off topic, men varför? Du får givetvis tycka som du vill, är bara intresserad av vad det är som du inte gillar.

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjajjull:

Väldigt off topic, men varför? Du får givetvis tycka som du vill, är bara intresserad av vad det är som du inte gillar.

Jag själv gillar verkligen inte bara hur allt är utseendet osv jag gillar bara hur enkelt,snabbt och svarsamt ios är

Permalänk
Medlem

Om du kan tänka dig att teckna nytt abonnemang så är LG Optimus G sjukt billig med Comviq. Billigare än Nexus, lite bättre specs, sämre mjukvara. Dock löser det sig ju ganska bra med custom ROM. Cyanogen mod finns som RC nu så lär ju komma en helt stabil version rätt snart med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shawn882:

Jag själv gillar verkligen inte bara hur allt är utseendet osv jag gillar bara hur enkelt,snabbt och svarsamt ios är

Tror inte att du använt Android 4.2.2 under någon längre tidsperiod isåfall.

Permalänk
Skrivet av shawn882:

avskyr android men av vad jag har läst på tester osv. så säger jag som alla andra nexus 4.

Hoppas verkligen inte du baserar detta på samsungs gränssnitt. Det är vanilla android som gäller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shawn882:

Jag själv gillar verkligen inte bara hur allt är utseendet osv jag gillar bara hur enkelt,snabbt och svarsamt ios är

Jag tycker iOS känns segare än Vanilla Android. Galet många onödiga animationer som bara tar tid. Jämfört med Android där man kan ställa in hur snabba eller långsamma animationerna ska vara alternativt stänga av dem helt. Det här med utseende, hoppas inte du jämför med stock, holo är underbart.

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk

Xperia SP
LG Optimus 4X probs mest prisvärda android telefonen.

Permalänk
Visa signatur

Asus P8Z77-V LX | Intel i5 3570k @ 4.2 GHz | Corsair Vengeance 8 GB | Powercolor 7970

Permalänk
Medlem
Skrivet av shawn882:

avskyr android men av vad jag har läst på tester osv. så säger jag som alla andra nexus 4.

Skrivet av bjajjull:

Väldigt off topic, men varför? Du får givetvis tycka som du vill, är bara intresserad av vad det är som du inte gillar.

Skrivet av shawn882:

Jag själv gillar verkligen inte bara hur allt är utseendet osv jag gillar bara hur enkelt,snabbt och svarsamt ios är

Skrivet av joi93:

Tror inte att du använt Android 4.2.2 under någon längre tidsperiod isåfall.

Skrivet av chrisragnar:

Hoppas verkligen inte du baserar detta på samsungs gränssnitt. Det är vanilla android som gäller.

Skrivet av bjajjull:

Jag tycker iOS känns segare än Vanilla Android. Galet många onödiga animationer som bara tar tid. Jämfört med Android där man kan ställa in hur snabba eller långsamma animationerna ska vara alternativt stänga av dem helt. Det här med utseende, hoppas inte du jämför med stock, holo är underbart.

TS: ursäkta offtopic...
men nu är det väll så att alla har olika smak, vissa gillar Android, vissa iOS, vissa BlackBerry och vissa W8, oavsett vad man än gillar så vill ju TS ha en Android telefon för ca 3K, så vad sägs om att ge tips istället för att starta ett eventuellt fan-krig? och ja, jag gillar alla OS jag nämnt ovan, dock aldrig provat BlackBerry, men det får bli nästa fon jag införskaffar. ^^,

Visa signatur

NZXT H440 | MSI Z77A-S01 |EVGA Supernova G2 1000W | Intel Core i5 3570K @4.2GHz | Cooler Master V8 | G.Skill Ripjaws Gaming 16GB CL9 @1600MHz | MSI GTX 1070 Gaming X

Fraktfritt Inet
Dagens fynd-tråden