Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Sharp börjar tillverka tre nya högupplösta IGZO-skärmar i juni

Permalänk
Avstängd
Skrivet av goralux:

Jag tror att äpple kommer släppa den första 'överkomliga' 4kn. Det vill säga runt tiotusen.

Vi får väl se, men det tuggade Äpplet har ju ingen egen forskning utan köper paneler av andra tillverkare. Har väldigt svårt att tro att Äppelskruttet hinner forska fram och tillverka 4k på egen hand och ändå vara först under 10k.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuggan74:

Fixed!!

http://mobil.computersweden.idg.se/computersweden/2.2683/1.433663/samsung-knoppar-av-lcd-tillverkningen#;article:1.433663

Det som kommer är sånt som redan är färdigforskat på. Och att dom skulle höja IPS till 120hz i mainstreamskärmar lär inte ske för det finns för många hinder. Oled är det du vill ha ändå för där existerar inga eftersläpningar.

Skickades från m.sweclockers.com

Men oled har för många problem i dagsläget och inbränningar är en stor sådan. I värsta fall får vi väl hoppas på att någon annan tar över och erbjuder bättre skärmar i väntan på oled.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pimpim666:

Men oled har för många problem i dagsläget och inbränningar är en stor sådan. I värsta fall får vi väl hoppas på att någon annan tar över och erbjuder bättre skärmar i väntan på oled.

Ja det får vi hoppas på, men det kanske finns lite gamla uppfinningar på lager som inte använts än i LCD-panelerna. Själv tycker jag priset är största problemet för mig när det gäller OLED. Men det kommer väl lösa sig precis som plasma och lcd gjorde när dessa kom.

Skickades från m.sweclockers.com