Lättklädd kvinna från MSI bygger dator med Intel Haswell

Permalänk
Medlem

Många som ogillar feminism och feminister arbetar hårt och är högljudda för att tysta oss. Ingen idé att försöka förklara för dessa personer varför feminism är bra men jag vet att det finns tysta människor som läser alla dessa inlägg, personer som är osäkra på feminism och lär sig av våra inlägg.
Här är en väldigt lättförstådd lista om varför feminism behövs http://trettiotreanledningar.com/

joar, tack för bra inlägg!

Permalänk
Medlem

Shiiiiiieet va pin

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte vad problemet är.

Att folk stör sig på de är ju bara ett tecken på att de gillar det. Men skäms. För att de är rädda för att bli kallade perverser eller liknande..Skärp er. De finns absolut inget att bli arg över, hon gör ju de frivilligt. Och om hon trivs med de eller inte spelar ju ingen roll för oss. De funkar, de flesta gillar de..

Jag bryr mig inte direkt, bara för att de finns tits'ass i reklam beyder de inte att jag ska köpa de. Jag är fortfarande ute efter produkten eller tjänsten. Och är man vaken i huvudet, kommer man fatta att tjejen inte följer med. Tjejen kommer heller inte gilla dig för att du köper grejer hon har gjort reklam för. Hon vet inte ens att du existerar.

Att säga, OHH så LÅGT är ju helt klart för att se ut som den perfekta killen som inte är pervers eller har sjuka fantasier. Skärp er, att störa sig på något sånt här är ju som att störa sig på en ELLOS katalog för de har REA på string med tjejer som poserar...

De finns även tjejer i SweC som jag märkt på sistonde.. Men jag tror knappast att de kommer bli intresserade av er för ni stör er på sånt.

Tänk lite, ifall vi vänder på bladet. Att en kille stod där och lagade mat i boxer shorts med vältränad kropp...Hade vi killar brytt oss ifall tjejer sa "Ohh jävla sexist!"... Eller hade inte tjejer gillat de som vi killar gillar tjejer?

Personligen bryr jag mig inte om kläderna eller liknande...
Tycker däremot att de kul o se tjejer bygga datorer..sätter lite annorlunda luft i datorvärlden..

Permalänk
Medlem

Det var ju tråkigt att klippet nu är borttaget, jag fick aldrig chansen att se det.

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Jag fattar inte vad problemet är.

Att folk stör sig på de är ju bara ett tecken på att de gillar det. Men skäms. För att de är rädda för att bli kallade perverser eller liknande..Skärp er. De finns absolut inget att bli arg över, hon gör ju de frivilligt. Och om hon trivs med de eller inte spelar ju ingen roll för oss. De funkar, de flesta gillar de..

Jag bryr mig inte direkt, bara för att de finns tits'ass i reklam beyder de inte att jag ska köpa de. Jag är fortfarande ute efter produkten eller tjänsten. Och är man vaken i huvudet, kommer man fatta att tjejen inte följer med. Tjejen kommer heller inte gilla dig för att du köper grejer hon har gjort reklam för. Hon vet inte ens att du existerar.

Att säga, OHH så LÅGT är ju helt klart för att se ut som den perfekta killen som inte är pervers eller har sjuka fantasier. Skärp er, att störa sig på något sånt här är ju som att störa sig på en ELLOS katalog för de har REA på string med tjejer som poserar...

De finns även tjejer i SweC som jag märkt på sistonde.. Men jag tror knappast att de kommer bli intresserade av er för ni stör er på sånt.

Tänk lite, ifall vi vänder på bladet. Att en kille stod där och lagade mat i boxer shorts med vältränad kropp...Hade vi killar brytt oss ifall tjejer sa "Ohh jävla sexist!"... Eller hade inte tjejer gillat de som vi killar gillar tjejer?

Personligen bryr jag mig inte om kläderna eller liknande...
Tycker däremot att de kul o se tjejer bygga datorer..sätter lite annorlunda luft i datorvärlden..

+1 där, Roligt att folk blir förbannade över att ett dator företag gör reklam med en tjej i heta kläder resulterar i helt enkelt knas. KONSTIGT att det inte händer när H & M / kläd företag gör reklam med tjejer i heta kläder och deras affischer finns ÖVERALLT. Och ni ser inte oss killar klaga på att: damn, asså grabbar såg 10st affischer jag har fått försats, måste hem och duscha.... Seriöst. Sånt här trams... släng er i väggen. MSI är inte det första... och inte de sista... har sett sådant skit ifrån 100000000 olika företag.... och ni ser inte mig bli förbannad över sådant... skärpning folk, vad har hänt med världen.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 - Black Pearl | Nvidia MSI GTX 980 Ti Lightning 6GB | MSI Z170A XPOWER | Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666Hz CL16 DDR4 (4x4GB) | i7-6700k 4,0GHz | Noctua NH-D15 | Corsair PSU 850W 80+Gold | Samsung SSD 850 500gb | Fractal Design Chassifläkt Dynamic GP-14 140mm x4 |

Permalänk
Skrivet av Enfoz:

+1 där, Roligt att folk blir förbannade över att ett dator företag gör reklam med en tjej i heta kläder resulterar i helt enkelt knas. KONSTIGT att det inte händer när H & M / kläd företag gör reklam med tjejer i heta kläder och deras affischer finns ÖVERALLT. Och ni ser inte oss killar klaga på att: damn, asså grabbar såg 10st affischer jag har fått försats, måste hem och duscha.... Seriöst. Sånt här trams... släng er i väggen. MSI är inte det första... och inte de sista... har sett sådant skit ifrån 100000000 olika företag.... och ni ser inte mig bli förbannad över sådant... skärpning folk, vad har hänt med världen.

Kanske för att H&M faktiskt gör reklam för KLÄDERNA...

Visa signatur

[spoiler]Intel Core i7 2600K | x2 PNY 770 OC 1085/7000 | Cooler Master Silent Pro M 850W | 1600Mhz Ripjaws X Performance 8GB | 500GB Samsung Spinpoint 7200RPM | Antec 920 H2o | 120Gig Sandisk Extreme |[/spoiler]

Permalänk
Medlem
Skrivet av maxkill:

Förstår inte var du fått idén om att det bara är 12p som gillar lätt klädda tjejer. Är du också gay måhända?

Sättet tjejen porträtteras på faller som regel 12 åriga grabbar i smaken, inte män, vi män fördrar intelligenta kvinnor, visst kan de vara halvnakna (det finns ingent vackrare än en kvinno kropp), men det måste finnas lite bakom pannbenet också. Du vet, intelligens är sexigt. När de framställs som blåsta barbie dockor så är det inte speciellt attraktivt. Det där har lite med åldern att göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toye666:

Precis samma som jag har på mig när jag bygger ihop mina datorer ju!

Samma här. Fast jag är man. Måste ju tänka på ESD. ^_^

OT:
Ja. Vad ska man säga. Kan inte låta bli att tänka på berömda bilreklamer med lättklädda bombnedslag utdraperade över motorhuven. Jag kan inte annat än fnissa åt 'eländet'.

Visa signatur

I´m not a complete idiot. Some parts are missing.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Memoria:

Många som ogillar feminism och feminister arbetar hårt och är högljudda för att tysta oss. Ingen idé att försöka förklara för dessa personer varför feminism är bra men jag vet att det finns tysta människor som läser alla dessa inlägg, personer som är osäkra på feminism och lär sig av våra inlägg.
Här är en väldigt lättförstådd lista om varför feminism behövs http://trettiotreanledningar.com/

joar, tack för bra inlägg!

Herregud!! Fräls oss ifrån ondo.

Visa signatur

I´m not a complete idiot. Some parts are missing.

Permalänk
Medlem
Skrivet av limparion:

Helt jävla katastrof att hon sätter ihop datorn i bikini! Utan ESD-armbandet är all polyester en ren mardröm! Onödigt att riskera datordelar som ändå verkar rätt ok, när hon åtminstone hade kunnat ha bomullsunderkläder. Eller vara naken.

Skulle gissa på att många som bygger eget, inklusive mig själv, har byggt utan ESD-armband, ESD-mattor eller ESD-mössor. Nu tror jag dock inte lika många byggt sina datorer i bar bikini, men det är knappast en mardröm.

Det var ju någon här på sweclockers som beskrev hur han under sin utbildning fick testa att gnida fårull eller vad fanken det var mot ram-minnen och ingenting hände. Det är säkert ett riktigt problem för vissa, men jag drar inte täcket över huvudet så fort någon inte använder ett armband.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

Är du också gay måhända?

Nu är det andra gången i den här tråden du insinuerar att någon är gay, för att han eller hon har en annan åsikt än du.
Är din manlighet så skadad att du måste ta till löjliga personangrepp för att göra sig lustig på andras bekostnad? Sluta snacka skit om folks sexuella läggning nu, som du dessutom inte har med att göra eller ens är intressant i den här diskussionen. Din nivå är just nu på en P12:as och du visar ju bara att dom som hävdar vilken grupp MSI har vänt sig till faktiskt har rätt.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joar:

Ah, sorry! I min jämställdhetsiver glömde jag att lämna källor. Nå, manliga läkarkåren som helhet tjänar 5.900kr mer per månad än kvinnliga dito. (Källa) Och anledningen till att det får verkliga konsekvenser med ojämställdhet är just mitt exempel med lönerna.

Nu är det här en undersökning som visar på att det är skillnad i lönerna. Det visar inte att något av dina tidigare påståenden skulle vara korrekta eller i närheten av sanning.

Det vi vill se är undersökningen som visar hur kvinnors framträdande i media bidrar till att dom får lägre löner och hur dom skadas av det till skillnad från män.

Skrivet av joar:

Ang att jag också kollade på MSIs video: Jag kastade mig över nyheten för att jag misstänkte att det skulle finnas en stor mängd yngre (och äldre) män här som behöver se att det finns personer som inte tycker om reklam av det här slaget. Man kan inte tiga ihjäl nazister, man kan inte lösa mobbing genom att "låtsas som att du inte bryr dig". Man behöver agera, på något sätt. Mitt är, bland annat, att alltid påpeka när någon säger dumheter av det här slaget. Att vara intresserad av något betyder INTE att stå bakom företeelsen. Min lockelse låg inte för ett ögonblick i att se den lättklädda tjejen (och jag stängde av videon efter någon minut då jag förstått budskapet).

Att rösta på nazisterna och för att sedan säga att dom gör fel löser inte problemet. Att du tar ståndpunkt och säger att det är fel och ignorerar helt att ens klicka på videon skulle du aktivt ta avstånd från det hela. För då skulle syftet med reklamen gå förlorad och vill ingen se en lättklädd tjej bygga en dator så skulle det inte upprepas i framtiden.

Men nu har du aktivt visat intresse för videon vilket var videos syfte, oavsett om det är negativ eller positiv upplevelse. För om en vecka kommer du inte tänka på tjejen nåmer men nästa gång du köper delar kommer MSI verka som ett mer etablerat varumärke för det väcker mer känslor hos dig än tex. Zotac.

Skrivet av kaihai123:

Kanske för att H&M faktiskt gör reklam för KLÄDERNA...

Har det någon betydelse då företaget väljer att använda attraktiva kvinnor och män för att sälja produkten?

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enfoz:

+1 där, Roligt att folk blir förbannade över att ett dator företag gör reklam med en tjej i heta kläder resulterar i helt enkelt knas. KONSTIGT att det inte händer när H & M / kläd företag gör reklam med tjejer i heta kläder och deras affischer finns ÖVERALLT. Och ni ser inte oss killar klaga på att: damn, asså grabbar såg 10st affischer jag har fått försats, måste hem och duscha.... Seriöst. Sånt här trams... släng er i väggen. MSI är inte det första... och inte de sista... har sett sådant skit ifrån 100000000 olika företag.... och ni ser inte mig bli förbannad över sådant... skärpning folk, vad har hänt med världen.

Men snälla, tror du inte att folk har reagerat på och kritiserat tex H&M för deras reklamannonser? Många verkar tro att man måste vara feminist för att tycka på ett visst sätt, men så är det inte. Det är helt vanliga män och kvinnor som klagar på den typen av reklam, inte bara militanta manshatare.
Det är ju precis det som är problemet också - många bryr sig inte om det. Hade fler människor brytt sig skulle det vara mycket enklare att göra något åt det.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

Haha undra vad dom tänkte med efter att de redan har blivit uppmärksammade för liknande för inte så länge sen. Blir lite sur på feminister som min mor ibland, sitter och klagar på tjejer i bikini i melodifestivalen men när killar springer runt i bar överkropp är det helt ok...

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av joar:

Ah, sorry! I min jämställdhetsiver glömde jag att lämna källor. Nå, manliga läkarkåren som helhet tjänar 5.900kr mer per månad än kvinnliga dito. (Källa) Och anledningen till att det får verkliga konsekvenser med ojämställdhet är just mitt exempel med lönerna.

Ang att jag också kollade på MSIs video: Jag kastade mig över nyheten för att jag misstänkte att det skulle finnas en stor mängd yngre (och äldre) män här som behöver se att det finns personer som inte tycker om reklam av det här slaget. Man kan inte tiga ihjäl nazister, man kan inte lösa mobbing genom att "låtsas som att du inte bryr dig". Man behöver agera, på något sätt. Mitt är, bland annat, att alltid påpeka när någon säger dumheter av det här slaget. Att vara intresserad av något betyder INTE att stå bakom företeelsen. Min lockelse låg inte för ett ögonblick i att se den lättklädda tjejen (och jag stängde av videon efter någon minut då jag förstått budskapet).

Oj. Jag hoppas verkligen att du är ett troll. För annars har du helt enkelt bara vitt bälte i googling, vilket är ovanligt här på Swec. Låt mig hjälpa dig:

1. Kvinnor tjänar mindre än män; även då man justerar för skillnader i arbetstid, yrke, utbildning och ålder. Detta gäller även i yrken med lika stor andel män som kvinnor. (Källa 1, 2, 3)
2. Kvinnor har i genomsnitt bättre betyg än män. (Källa 4) Kvinnor vidareutbildar sig också i högre grad än män. (Källa 1)
3. Kvinnor erbjuds trots detta en lägre ingångslön än män med i samma ålder med identisk utbildning. När en genomsnittlig arbetsgivare presenteras ett av två identiska CV:n där bara namnet, och därmed könet, på den arbetssökande ändras – värderas kvinnans kompetens genomgående lägre och hon erbjuds en betydligt lägre lön än mannen (innan någon löneförhandling ens genomförts). (källa 5 och 6)

Vill du verkligen lära dig vad sanningen om löner mellan kön är, så finns allt samlat av statistiska centralbyrån i en folder/en PDF som heter "På tal om kvinnor och män" (finns här). Läs den om du har några tvivel. Men för att ta med en av de viktigaste bilderna (råkade bli lite lågupplöst, zooma!):

http://mariellealvdal.files.wordpress.com/2013/04/lc3b6n-kvin...

Pust. Tack och lov är allt det här saxat från en sammanställning som min fästmö gjorde för ett tag sedan, eftersom att vi båda var less på att behöva svara på sådana där påståenden gång efter annan. All cred till henne, och hela hennes sammanställning (som handlar om löneförhandling som kvinna) finns här om någon är extra intresserad.

EDIT:
Kastar in att jag naturligtvis förkastar objektifiering av män, som också ofta sker. Men inte alls i samma utsträckning som med kvinnor.

Sitter på mobilen så kan inte läsa så bra samt källor. Men jag tycker lönen ska sättas i grund för hur mycket arbete någon gör. Inte något trams om kön utan du får mer lön om du arbetar mer/bättre. Därav pga att män är generellt fysiskt starkare borde de får mer lön i fysiska arbeten om de arbetar mer.

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av €lysian:

Att alla som tycker att det finns viktigare saker i reklamfilmerna än att visa upp snygga* människor säger ifrån är en bra start.

*Skönhet är subjektivt.

Om ingen agerar är det klart att det inte händer något. Man kan agera på många sätt. Att engagera sig i såna frågor och aktivt jobba emot det är betydligt mer kraftfullt än vad många tror. Den som anser sig själv vara för upptagen, dåligt insatt eller av andra skäl inte vill engagera sig såpass mycket, kan åtminstone visa sin sympati till dom som faktiskt vill och kan engagera sig. Men att sitta och gå till personangrepp eller trycka ner folk på internet (som vissa gör här, men kanske inte nödvändigtvis just du) för att dom tydligt visar sin avsky mot något dom anser vara fel, tycker jag är fruktansvärt tråkigt och oroväckande. Vi måste inte tycka likadant, men är mina åsikter sämre än någon annans?

Om du hatar att se snygga personer i reklamer bojkotta företaget då. Allt handlar om att sälja produkten och varför inte visa den med en snygging?

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexander7938:

Men jag tycker lönen ska sättas i grund för hur mycket arbete någon gör. Inte något trams om kön utan du får mer lön om du arbetar mer/bättre. Därav pga att män är generellt fysiskt starkare borde de får mer lön i fysiska arbeten om de arbetar mer.

Lön efter prestation låter ju som alltid väldigt logiskt, men att mäta prestation är däremot rätt svårt i allt utom de allra enklaste yrkena. Att det dessutom fungerar rätt dåligt att ge folk betalt efter prestation om målet är att få dem att prestera bättre gör ännu svårare för mig att tycka att det är en optimal lönemodell.
Det är väl för övrigt rätt få yrken där skillnaden i fysik mellan en normaltränad man och en normaltränad kvinna är direkt avgörande för prestationen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mickel:

Herregud!! Fräls oss ifrån ondo.

I wish I could

Permalänk
Medlem

klippet är borttaget så jag försökte söka fram en mirrorad version, hittade in på deras egna kanal på youtube och... ja, det verkar ju int bättre där heller

Visa signatur

4770k | GTX 760 | 32GB Dominator platinum 2133MHz | OCZ Vertex 4 256GB | Dell U3011 | Asus MG279Q

Permalänk
Medlem

skönt att dom har tagit bort videon

Visa signatur

I think there is a world market for maybe five computers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dentoid:

klippet är borttaget så jag försökte söka fram en mirrorad version, hittade in på deras egna kanal på youtube och... ja, det verkar ju int bättre där heller

http://www.youtube.com/watch?v=AxwR-Ynwl_s&list=UU9j-aEJL75uR...

vad är det dom gör reklam för egentligenxD

Visa signatur

I think there is a world market for maybe five computers.

Permalänk
Medlem

Puh!

Skrivet av Larsioni:

Och ja, det finns studier som visar att barn far illa av det här dravlet, jag tänker dock inte mata dig med information varrenda gång du skriker efter det, du får faktist anstränga dig lite grann. Vore meningslöst för mig att göra det, kontra produktivt rent av.

Jag tror inte att det vore så kontra_produktivt, eftersom att jag sökt och inte funnit. Let me Google it for you? Söker man på ämnet så hittar man motståndare till "hen" i samband med barn i debattartiklar, på forum och i intervjuer. Inga fakta. JAG däremot har kostat på mig att mata dig med fakta om jämställdhet; tugga och svälj.

Skrivet av sykes90:

kan du skriva vart det står att män och kvinnor blir erbjudna olika ingångslön i källa 5. Källa 6 visar på det men det är också bara en källa. Sen skulle jag vilja påstå att det en bild som är lika viktig som den du visade i "på tal om kvinnor ock män", nämligen den som visar hur många timmar män och kvinnor i snitt jobbar. Männens arbetsveckor är i snitt längre, vilket tveklöst är en mycket stark orsak till lönegapet.

Ang Källa 5: sök på ordet "erbjuds" i PDFen, andra träffen. "Säve-Söderbergh (2010) visar att kvinnor begär lägre ingångslön och dessutom erbjuds lägre lön än männen.

Ang arbetstiden, läs om punkt ett!

"Kvinnor tjänar mindre än män; även då man justerar för skillnader i arbetstid, yrke, utbildning och ålder. Detta gäller även i yrken med lika stor andel män som kvinnor."

Man har således räknat upp kvinnors lön till heltid, trots att det är att få siffrorna att låta mer jämställda än vad det är - egentligen jobbar kvinnor ofta deltid (bla pga ojämställt uttag av barnledighet), och tjänar än mindre.

Skrivet av sykes90:

edit, känner att jag får bidra med några egna källor.
http://www.f.kth.se/~backst/emm.pdf
"Vår studie, som sträcker sig över en tids-period på 21 år, visar att skillnaderna i lön mellan kvinnor och män på samma befattning och arbetsplats är mycket små.".. "Våra forskningsresultat är helt i överensstämmelse med det många forskare redan anat: direkt lönediskriminering är inte längre ett problem"

http://www.arbetsgivarverket.se/upload/Avtal-Skrifter/Skrifte...
"När 2009års löner har korrigerats för alla sakliga faktorer som presenterats ovan, återstår endast en oförklarad löneskillnad på ca 1,3 procentenheter.
Den oförklarade löneskillnaden har varit konstant de senaste tre åren. "... "Alltså kan den oförklarade löneskillnaden i verkligheten förklaras av att det finns kvar skillnader mellan arbeten som utgör sakliga skäl för löneskillnad. "

Du kanske skulle tagit med nästa rad i slutsatsen också? "Den viktigaste förklaringen till att kvinnor tjänar mindre än män är att kvinnor arbetar på låglönebefattningar och låglönearbetsplatser och män på höglönebefattningar och höglönearbetsplatser."
Det är att jämföra äpplen med päron. Jag säger att i en situation med kvinna och en man, med samma antal år arbetslivserfarenhet, med exakt samma befattning och exakt samma ålder - där kommer mannen att få högre lön. De facto. Det kan du läsa i PDF:en från 2012 jag skickade, som kanske också är lite mer aktuell än din artikel från 1997.

Nästa källa var bättre, men även där missas en del. Du citerar "när -09:s löner korrigerats för alla sakliga faktorer...". Har du kollat igenom faktorerna? Den som i artikeln ansågs vara viktigast var: "Den främsta orsaken till löneskillnaderna är att kvinnor och män i hög grad har arbeten med olika svårighetsgrad. Att fler kvinnor arbetar med arbetsuppgifter på lägre svårighetsnivåer ger varje år upphov till löneskillnader på över fyra procentenheter...
Det är sant. Men varför arbetar kvinnor med dessa arbetsuppgifter? De väljer nämligen som regel inte själva. Många kvinnor vill (oavsett vad vissa sexister tror) verkligen bli VD:ar i företag. Men ändå finns det fler personer som heter "Johan" än vad det finns kvinnor överhuvudtaget på VD-poster! (källa). Och dessutom är det återigen en jämförelse som är helt irrelevant. De skillnader som SCB pratar om är korrigerade för ålder OCH position! En kvinnlig vd tjänar fantastiskt mycket mindre än en mandlig dito med samma arbetsuppgifter, och samma sak gäller hela vägen ned genom heirarkin till städerskorna.

Skrivet av Enfoz:

+1 där, Roligt att folk blir förbannade över att ett dator företag gör reklam med en tjej i heta kläder resulterar i helt enkelt knas. KONSTIGT att det inte händer när H & M / kläd företag gör reklam med tjejer i heta kläder och deras affischer finns ÖVERALLT. /.../ och ni ser inte mig bli förbannad över sådant... skärpning folk, vad har hänt med världen.

Jag har diskuterat på det här sättet angående HM:s reklamer flera gånger per år, varje år, säkert sedan jag gick i gymnasiet. Och jag förordar starkt "plus size"-modeller, eftersom att de iaf är lite närmre verkligheten än vad en medelmodell är.

Skrivet av Pimpim666:

/.../ Att rösta på nazisterna och för att sedan säga att dom gör fel löser inte problemet. Att du tar ståndpunkt och säger att det är fel och ignorerar helt att ens klicka på videon skulle du aktivt ta avstånd från det hela. För då skulle syftet med reklamen gå förlorad och vill ingen se en lättklädd tjej bygga en dator så skulle det inte upprepas i framtiden.

Men nu har du aktivt visat intresse för videon vilket var videos syfte, oavsett om det är negativ eller positiv upplevelse. För om en vecka kommer du inte tänka på tjejen nåmer men nästa gång du köper delar kommer MSI verka som ett mer etablerat varumärke för det väcker mer känslor hos dig än tex. Zotac.

Din jämförelse är inadekvat. Motsvarigheten hade varit inte om jag röstat på dem, utan om jag gått och lyssnat på Hitlers tal, för att sedan i media och bland vänner förklara varför han hade fel, och varför man bör göra annorlunda.

Du har dock rätt i sak. Sverigedemokraterna har visat att all uppmärksamhet är bra uppmärksamhet (järnrör odyl), men vad ska man göra? Jag kommer aldrig att köpa MSI:s produkter förrän de skärpt sig, men kanske kommer de gå plus på uppmärksamheten. Men jag klarar inte av att bara sitta tyst när sådana här dumheter pågår, och jag har svårt att tro att man kan tiga ihjäl odygder.

Något annat?

Visa signatur

Lyssna till vad jag menar, inte vad jag säger!
|| Win11 x64 -- AMD Ryzen 7 3700x @ 3.6GHz -- Noctua NH-U14S -- Asus ROG Strix B450-F Gaming -- Zotac GeForce RTX 3070 Twin Edge OC -- Kingston HyperX Fury Black DDR4 2x16GB @3600MHz -- Samsung 970 EVO Plus 1TB M.2 SSD -- Corsair RM750x 2021 ||

Permalänk
Medlem

Nog pratat om lättklädda tjejer, är det någon som har en backup på videon?!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WROOOOOOM
Citera så hittar jag tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bengtz:

vad är det dom gör reklam för egentligenxD

En bärbar dator uppenbarligen....

Permalänk
Medlem
Skrivet av joar:

Din jämförelse är inadekvat. Motsvarigheten hade varit inte om jag röstat på dem, utan om jag gått och lyssnat på Hitlers tal, för att sedan i media och bland vänner förklara varför han hade fel, och varför man bör göra annorlunda.

Du har dock rätt i sak. Sverigedemokraterna har visat att all uppmärksamhet är bra uppmärksamhet (järnrör odyl), men vad ska man göra? Jag kommer aldrig att köpa MSI:s produkter förrän de skärpt sig, men kanske kommer de gå plus på uppmärksamheten. Men jag klarar inte av att bara sitta tyst när sådana här dumheter pågår, och jag har svårt att tro att man kan tiga ihjäl odygder.

Något annat?

Sverigedemokraterna vill att du ska rösta på dom. Vilket du inte gjort hoppas jag.
MSI vill att du ska klicka på videon och vilket du gjort.

Därför har du visat ditt stöd för MSI men inte Sverigedemokraterna.

Hur som helst vill jag se undersökningarna eller bevis på dina tidigare påståenden. Något du ännu inte lyckats leverera för att stödja dina argument.

Skrivet av mrqaffe:

Vissa reklambilder kan vara mer befogade att visa kroppar i än andra, säljer man underkläder så är det betydligt mer motiverat än när man kränger datordelar eller bilar just pga den produkt man har.

Är det så? Varför skulle man inte kunna sälja underkläder med Homer Simpson?

Du måste se på helheten. Tillverkaren vill sälja en produkt och använder sig av en attraktiv man eller kvinna för att göra det. Att det sedan är underkläder eller en bult till en uthus har ingen betydelse. Tillverkaren har valt att använda sig av något attraktivt för att sälja produkten oavsett vad det är.

Så nej det där argumentet köper jag inte för fem öre.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Achronos:

Nog pratat om lättklädda tjejer, är det någon som har en backup på videon?!

Skickades från m.sweclockers.com

Laddade ned den bara för att jag misstänkte att den skulle försvinna

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sputte:

Laddade ned den bara för att jag misstänkte att den skulle försvinna

Lägg upp den på youtube då?

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av tifius:

Lägg upp den på youtube då?

Slänger upp på Dropbox!

Återkommer när den är uppladdad.

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk

Sälj grej med tjej, intet nytt i reklamvärlden.

Visa signatur

Asrock Z77 Pro4-M | Intel core i5 3450 | Gigabyte Radeon HD7970 | Fractal Design R2 550W | NZXT 410 Phantom | SteelSeries 7g

Permalänk
Medlem

Saken är att jag gillar att kolla på lättklädda tjejer :). Men stör mig på när dom är med som "lockbete" för produkter. I alla fall när det blir så uppenbart som denna reklam. Mer fokus på produkten mindre fokus på annat. Blir lika irriterad när jag ser andra reklamer som bara fokuserar på annat istället för produkten. Sån reklam funkar inte på mig jag köper inte deras vara helt enkelt. Tror många här känner samma sak, vi är inte femenister eller sånt för det.