Permalänk
Medlem

Webradio client

Hej

Någon som vet om det finns ett program som samlar massa webradio på ett ställe med ett hyffsat GUI?

Verkar finnas massa olika program för mobila enheter, men jag hittar inget till pc...

wunderradio är ett exempel... Går det förresten att köra windos mobile applikationer på en pc? i så fall funkar nog wunderradio

Visa signatur

Macbook white modell vår 2009.... Har lagt allt vad PC-meckande heter på hyllan och hjälper mest bröder och polare nowadays.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag använder Songbird. Med tillägget SHOUTcast får du tillgång till många radiokanaler.
Songbird i sig är ju en kompetent musikspelare som är väldigt customizerbar och har trevligt GUI som går att göra personligt.
http://getsongbird.com/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jycken
http://www.screamer-radio.com/ Är det enda jag har fastnat för när det gäller webradio. Rekommenderas.

1+

screamer-radio är lätt bäst, ett stort plust är att man
kan spela in i bra kvalle.

Har använt screamer-radio i 3-4 år och skulle inte vilja leva utan det, det ser inte mycket ut för världen i början, men det är en riktigt tung radio!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Rebootar tråden lite, får se hur det går

Lever Screamer radio fortfarande, känns som den funkar illa nu för tiden.

Visa signatur

Intel Core i5 3570k Ivy Bridge [4.2GHz] | 16GB Corsair VENGEANCE DDR3 [1600MHz] | Gigabyte G1 Sniper M3 | Corsair HX620 | Corsair Cooling Hydro H80 | Gigabyte HD Radeon 7950 | BitFenix Ghost |

Permalänk
Medlem

Det finns en uppsjö med radio stationer om man verkligen letar. Däremot det som jag tycker är lätt bäst om jag vill lyssna på Radio är SR P3 på webben har dem en del alternativ.

Permalänk
Medlem

tunein.com har iofs ingen specifik applikation för desktop-datorer utan där har dom sin spelare i webläsaren istället... men när det kommer till smartphones så är det en helt annan femma...

Permalänk
Rekordmedlem

Screamer är väl den enda som fungerar vettigt än idag? Det enda felet med den är väl att den ine visat text från sr?
Det största felet med webradio är ju tyvärr fortfarande att det är så få som har bra kvalitet på sändningarna, sr och linn är väl de enda som är anständiga, 192kbps är ju ett absolut minimum och de enda som verkar låta generellt bra är linn.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"