Permalänk
Skrivet av Electrix:

Hej Dustin, för första gången på flera år så är jag något besviken på er och er kundtjänst.

Jag och min sambo köpte en massa produkter utav er 2013-03-05 och p.g.a vissa omständigheter hade jag inte möjlighet att öppna en specifik produkt förrens nu i helgen som var. Då märkte jag att produkten dels inte var som jag trodde rent funktionellt, men även var lacken i väldigt dåligt skick på sina ställen ("bubblor" och sprickor i lacken på vissa ställen").

Utan tvivel tänkte jag direkt "Men det är inga problem, det löser Dustin då de brukar vara sjyssta mot sina kunder". Så jag ringde in nu på morgonen och påtalade problemen med produkten och sa helt enkelt att jag inte var intresserad utav produkten då funktionen inte var vad jag trodde heller.

Där blev det en tegelvägg från kvinnan på kundservice. "Du kan inte returnera en produkt då ångerrätten redan har gått ut", "60 dagars öppet köp gäller bara om varan är oöppnad" osv. Jag försökte förklara för kvinnan att förpackningen var inte på något sätt förseglad, klistrad eller tejpad, inget som kan antyda att produkten varit öppnad någonsin och att jag har inte gjort mer än att bara titta på produkten, men enligt henne gjorde detta ingen skillnad.

Det enda alternativ som fanns var att p.g.a dess sämre skick i lacken få ett utbyte. Då frågar jag självklart med en gång "så då skickar ni en helt ny till mig? Men om jag inte öppnar utbytes-produkten då är den ju oöppnad och jag är fortfarande inom 60-dagars gränsen för öppet köp?". Hennes korta svar var helt enkelt "Det funkar inte så.".

Vad är det för attityd? Hon kom inte med något positivt alls, inget "jag ber om ursäkt men tyvärr" utan bara rakt av "Nej det går inte.".

Jag förstår att ni måste vara hårda på regler om det gäller ev. stora summor. Men i detta fall kostade produkten 230:-.
Känner ni att en så pass låg produktkostnad är värd att förlora en kund som handlat och prisat er i flera år? Att det dragit ut på tiden är ju enbart mitt egna fel, men vart har er kära och varma goodwill mot kunder tagit vägen?

Hej
Jättetråkigt att ni är besviken på vår kundservice. Jag som sitter här och hänger på sweclockers jobbar normalt på orderavdelningen och har inte tillgång till de system vår kundservice använder sig av. Det jag kan rekommendera att ni gör om ni känner att vi har gjort fel eller att du inte är nöjd med den service ni fått, är att kontakta vår kundombudsman. Han är ansvarig och kan båda ändra beslut och förklara hur vi tänkt och varför.
Jag bifogar en länk här nedan:
http://www.dustinhome.se/page/5195/kontakta-kundombudsmannen/

Jag hoppas det löser sig. Ha en bra dag.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electrix:

Hej Dustin, för första gången på flera år så är jag något besviken på er och er kundtjänst.
...
vart har er kära och varma goodwill mot kunder tagit vägen?

Jag undrar detsamma. Någonting har ändrats hos Dustin och jag är också mycket besviken på bemötandet från kundtjänst.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dustin Home:

Det jag kan rekommendera att ni gör om ni känner att vi har gjort fel eller att du inte är nöjd med den service ni fått, är att kontakta vår kundombudsman. Han är ansvarig och kan båda ändra beslut och förklara hur vi tänkt och varför.
Jag bifogar en länk här nedan:
http://www.dustinhome.se/page/5195/kontakta-kundombudsmannen/

Jag hoppas det löser sig. Ha en bra dag.

Tack så mycket för länken. La upp ett ärende där och hoppas på att jag får ett bra svar tillbaka över telefon.

Skrivet av Igelkott:

Jag undrar detsamma. Någonting har ändrats hos Dustin och jag är också mycket besviken på bemötandet från kundtjänst.

I mitt fall var jag mer förvånad över oviljan att hjälpa när produktkostnaden är så låg (hur bra hade kundtjänst varit om den hade varit högre?). Jag hoppas verkligen att detta bara är en tillfällighet och ingen ny trend som kommer vara bestående (s.k "CDON Kundtjänst"-nivå).

En anledning till att Dustin Home har gått så bra är just deras sortiment och kundtjänst (lite principen "Vi har lite högre priser men det tar vi igen med riktigt bra kundtjänst"). Om kundtjänstens kvalité sjunker finns det ju inte så mycket som får en att alltid välja Dustin först förutom snabb leverans isåfall.

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Hedersmedlem

Har ni funderat på att ta in Panasonic DMP-BDT320? Köpte en Panasonic TV nyss och vill ha en matchande (och bra) BR-spelare.

Permalänk
Skrivet av Mental:

Har ni funderat på att ta in Panasonic DMP-BDT320? Köpte en Panasonic TV nyss och vill ha en matchande (och bra) BR-spelare.

Hej!
Ber om ursäkt för ett extremt sent svar.
Vi kan tyvärr inte få hem DMP-BDT320. Den är en modell som är utgående.
Panansonic släpper en ny variant som vi försöker få hem. Jag återkommer så fort jag får svar från vår produktavdelning.
Ha det bra så länge!

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

Det skulle var najs om Dustin Home sänkte priset på Dell skärm u2713H till samma nivå som CDON.se har för 4999 kr.
http://cdon.se/hemelektronik/dell_ultrasharp_u2713h_h-ips_27%...

Visa signatur

AMD Ryzen 3950X, G.SKill Trident Z Neo 128GB / 3600MHz C16
Gigabyte X570 AORUS MASTER
Gigabyte AORUS M.2 NVMe Gen4 SSD / 1TB
Samsung 970 EVO Plus series SSD 2TB M.2, Samsung SSD 860 QVO 4TB
Operativsystem är - OpenSuse Thumbelweed Linux!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Szajda:

Det skulle var najs om Dustin Home sänkte priset på Dell skärm u2713H till samma nivå som CDON.se har för 4999 kr.
http://cdon.se/hemelektronik/dell_ultrasharp_u2713h_h-ips_27%...

Syftar du på denna?

http://www.dustinhome.se/product/5010645928/dell-u2713hm-ultr...

Kostar förvisso 700 kr mindre än hos CDON.

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem
Skrivet av HCOC:

Syftar du på denna?

http://www.dustinhome.se/product/5010645928/dell-u2713hm-ultr...

Kostar förvisso 700 kr mindre än hos CDON.

Nopp den du länkar till u2713hm medan jag syftar och länkar till är u2713H.

Visa signatur

AMD Ryzen 3950X, G.SKill Trident Z Neo 128GB / 3600MHz C16
Gigabyte X570 AORUS MASTER
Gigabyte AORUS M.2 NVMe Gen4 SSD / 1TB
Samsung 970 EVO Plus series SSD 2TB M.2, Samsung SSD 860 QVO 4TB
Operativsystem är - OpenSuse Thumbelweed Linux!!!

Permalänk
Skrivet av Szajda:

Nopp den du länkar till u2713hm medan jag syftar och länkar till är u2713H.

Hej!
Tyvärr kan inte vi matcha CDONs pris i detta fall. De säljer den för under vårt inköpspris. Och vi har inte någon lust att gå minus på affären

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Jubileumsmästare

Vad händer med den svarta HTC One? Ser att ni har plockat bort leveransdatumet på produkten.

Permalänk
Skrivet av Fahrbot:

Vad händer med den svarta HTC One? Ser att ni har plockat bort leveransdatumet på produkten.

Hej!
Ja tyvärr drog alla distributörer tillbaka det datum vi först fick. Vi tillsammans med distributören försöker nu få ett nytt datum från HTC. Vi kommer lägga upp det på hemsidan så fort vi får svar.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

Hej jag köpte ett Corsair Vengeance 1500 i november förra året och nu i helgen så har ljudet på den högra sidan lagt av. Det visade sig att det är glapp där sladden går in i volymknappen. Nu till min fråga, visst är det garanti på dessa hörlurar och vars ska jag vända mig för att få felet åtgärdat?

Permalänk
Skrivet av zohan93:

Hej jag köpte ett Corsair Vengeance 1500 i november förra året och nu i helgen så har ljudet på den högra sidan lagt av. Det visade sig att det är glapp där sladden går in i volymknappen. Nu till min fråga, visst är det garanti på dessa hörlurar och vars ska jag vända mig för att få felet åtgärdat?

Hej!
Japp, ni har 2 års garanti på era lurar. Kontakta vår kundservice på 08-553 44 900 eller kundservice@dustinhome.se så hjälper de dig.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

Kommer en varning när jag försöker gå till kassan på er hemsida som säger att jag omdirigeras till ".dustin.eu" istället för dustinhome.se. Både IE/Chrome och en polares dator ger samma varning.

Permalänk
Skrivet av Kakann:

Kommer en varning när jag försöker gå till kassan på er hemsida som säger att jag omdirigeras till ".dustin.eu" istället för dustinhome.se. Både IE/Chrome och en polares dator ger samma varning.

Hej!
Vi gjorde en justering igår på vår hemsida. Det ska nu vara löst enligt vår IT-avdelning.
Återkom till mig om nu fortfarande har problem så ska jag föra det vidare till IT.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

Undrar vart om min beställning gått igenom eller inte. Beställde tv igår på postförskott. Ni har skickat att ni tagit emot den, men inget är ännu skickat. Är det något fel? Jag kan skicka ordernummer i pm om så önskas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av meastro:

Undrar vart om min beställning gått igenom eller inte. Beställde tv igår på postförskott. Ni har skickat att ni tagit emot den, men inget är ännu skickat. Är det något fel? Jag kan skicka ordernummer i pm om så önskas.

Det bästa är om du ringer dem direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Det bästa är om du ringer dem direkt.

fick mail bara ett par minuter efter jag skrivit här

Permalänk
Medlem

Hittade denna filur på Intel Labs 2013 idag.
Han och jag hade en diskussion om marknadsföring om vad som säljer bäst och hur man ska gå tillväga med det, samt vi diskuterade även om de små missarna som ni på Dustin Home har på era banners ibland som syns överallt.

För er som inte följer Dustin Home på Facebook så kan jag tillägga att de har just nu en tävling där ni kan vinna en PC värd 18 500 kronor.
Följ bara länken här för mer info: http://bit.ly/1b1PGdy

Tack för en suberb dag på Skyddsrummet iaf, Dustin Home!

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem

Hej Dustin Home!

Ni har inga planer på att sänka denna till 3990:- som ni hade förut?

http://www.dustinhome.se/product/5010641400/fujitsu-primergy-...

Mvh

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk
Skrivet av meastro:

fick mail bara ett par minuter efter jag skrivit här

Bra att det löste sig! 
Skicka ett PM med ordernummer om ni har några frågor.

Skrivet av HCOC:

För er som inte följer Dustin Home på Facebook så kan jag tillägga att de har just nu en tävling där ni kan vinna en PC värd 18 500 kronor.
Följ bara länken här för mer info: http://bit.ly/1b1PGdy
Tack för en suberb dag på Skyddsrummet iaf, Dustin Home!

Tack själv! 

Skrivet av Pontraz:

Hej Dustin Home!
Ni har inga planer på att sänka denna till 3990:- som ni hade förut?
Mvh

Inte några planer i dagsläget. Men om vi lyckas få till en bra deal med tillverkaren igen så kanske.
Men som sagt inte som det ser ut nu.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk

Hej Dustin!

Jag köpte ett par Corsair Vengeance 2000 hos er förra gången ni hade dem på rea för 749:-!
Nu är det så att det har blivit den ökända SPRICKAN på headsetet så att de sitter väldigt dåligt. Ska jag skicka en RMA till Corsair själva eller hur ska jag göra?
Har varit väldigt försiktig med mina hörlurar och märkte felet idag när jag skulle ta på mig dem. Ingen annan har använt mitt headset heller!

hälsningar stagfeldt

Permalänk
Skrivet av Stagfeldt:

Hej Dustin!

Jag köpte ett par Corsair Vengeance 2000 hos er förra gången ni hade dem på rea för 749:-!
Nu är det så att det har blivit den ökända SPRICKAN på headsetet så att de sitter väldigt dåligt. Ska jag skicka en RMA till Corsair själva eller hur ska jag göra?
Har varit väldigt försiktig med mina hörlurar och märkte felet idag när jag skulle ta på mig dem. Ingen annan har använt mitt headset heller!

hälsningar stagfeldt

God morgon!

Sjukt tråkigt att era lurar gått sönder. Gör så att ni kontaktar vår kundservice, antingen via mail ( kunderservice@dustinhome.se ) eller telefon ( 08-553 44 900). De kommer hjälpa dig.

Ha en bra dag.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

Har ni nåt mer ex av denna? Går den att få tag på till samma pris via er antingen via returnerade produkter etc.

http://www.dustinhome.se/product/5010656953/samsung-700z3c-ci...

SAMSUNG 700Z3C CI5

VH

Permalänk
Skrivet av Repartir:

Har ni nåt mer ex av denna? Går den att få tag på till samma pris via er antingen via returnerade produkter etc.

http://www.dustinhome.se/product/5010656953/samsung-700z3c-ci...

SAMSUNG 700Z3C CI5

VH

Hej!
Ber om ursäkt för sent svar. Tyvärr har den utgått och vi kan inte få tag i flera.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

Fungerar http://www.dustinhome.se/product/5010600160/zotac-z68itx-a-e-... tillsammans med en Ivy Bridge CPU? Har försökt att läsa mig till det på nätet, men hittar ingen vettig info.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Fungerar http://www.dustinhome.se/product/5010600160/zotac-z68itx-a-e-... tillsammans med en Ivy Bridge CPU? Har försökt att läsa mig till det på nätet, men hittar ingen vettig info.

http://www.cpu-upgrade.com/mb-ZOTAC/Z68-ITX_WiFi_%28Z68ITX-A-...

Googlade fram detta på produktnamnet (femte träffen), aldrig varit på sajten tidigare, men ser riktigt ut. Märkligt att du inte fick samma träffar.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

http://www.cpu-upgrade.com/mb-ZOTAC/Z68-ITX_WiFi_%28Z68ITX-A-...

Googlade fram detta på produktnamnet (femte träffen), aldrig varit på sajten tidigare, men ser riktigt ut. Märkligt att du inte fick samma träffar.

Sökte närmare bestämt efter just Intel Core i3 3225, men jo jag var faktiskt där igår och försökte, men fick bara error. Deras server nog nere. Tack!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Hej Dustinhome.

Håller på att bli senil eller något annat knepigt. Jag fattar inte hur jag ska reklamera en vara hos er, det är en HTC one X med det klassiska problemet med WIFI + touchskärmen som strular ibland nu på slutet.

När wifin började strula så hittade jag hur man skulle göra men många hade fått problem iom en uppdatering så jag trodde det berodde på mjukvaran, men nu är det hårdvarufel så jag måste skicka in den så småningom, hur göra?

Visa signatur

Server: HP 6300 pro, RAID 1 m.m + 10" netbook Xubuntu
TVrum: Laptop Fujitsu i7
Dotterns: MSI gaming laptop i5, GTX 1050ti
Frugans: Laptop Fujitsu i5
Bärbara 2st 10" + 1st 15,6"

Permalänk
Medlem
Skrivet av foppson:

Hej Dustinhome.

Håller på att bli senil eller något annat knepigt. Jag fattar inte hur jag ska reklamera en vara hos er, det är en HTC one X med det klassiska problemet med WIFI + touchskärmen som strular ibland nu på slutet.

När wifin började strula så hittade jag hur man skulle göra men många hade fått problem iom en uppdatering så jag trodde det berodde på mjukvaran, men nu är det hårdvarufel så jag måste skicka in den så småningom, hur göra?

Kontaktcenter - Efter leverans - <passande alternativ> och fyll i formuläret.
Du kommer få ett svar inom 48 timmar (vardagar) gällande ärendet om huruvida du går tillväga med din reklamation.

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain