Hej Dustin, för första gången på flera år så är jag något besviken på er och er kundtjänst.
Jag och min sambo köpte en massa produkter utav er 2013-03-05 och p.g.a vissa omständigheter hade jag inte möjlighet att öppna en specifik produkt förrens nu i helgen som var. Då märkte jag att produkten dels inte var som jag trodde rent funktionellt, men även var lacken i väldigt dåligt skick på sina ställen ("bubblor" och sprickor i lacken på vissa ställen").
Utan tvivel tänkte jag direkt "Men det är inga problem, det löser Dustin då de brukar vara sjyssta mot sina kunder". Så jag ringde in nu på morgonen och påtalade problemen med produkten och sa helt enkelt att jag inte var intresserad utav produkten då funktionen inte var vad jag trodde heller.
Där blev det en tegelvägg från kvinnan på kundservice. "Du kan inte returnera en produkt då ångerrätten redan har gått ut", "60 dagars öppet köp gäller bara om varan är oöppnad" osv. Jag försökte förklara för kvinnan att förpackningen var inte på något sätt förseglad, klistrad eller tejpad, inget som kan antyda att produkten varit öppnad någonsin och att jag har inte gjort mer än att bara titta på produkten, men enligt henne gjorde detta ingen skillnad.
Det enda alternativ som fanns var att p.g.a dess sämre skick i lacken få ett utbyte. Då frågar jag självklart med en gång "så då skickar ni en helt ny till mig? Men om jag inte öppnar utbytes-produkten då är den ju oöppnad och jag är fortfarande inom 60-dagars gränsen för öppet köp?". Hennes korta svar var helt enkelt "Det funkar inte så.".
Vad är det för attityd? Hon kom inte med något positivt alls, inget "jag ber om ursäkt men tyvärr" utan bara rakt av "Nej det går inte.".
Jag förstår att ni måste vara hårda på regler om det gäller ev. stora summor. Men i detta fall kostade produkten 230:-.
Känner ni att en så pass låg produktkostnad är värd att förlora en kund som handlat och prisat er i flera år? Att det dragit ut på tiden är ju enbart mitt egna fel, men vart har er kära och varma goodwill mot kunder tagit vägen?
Hej
Jättetråkigt att ni är besviken på vår kundservice. Jag som sitter här och hänger på sweclockers jobbar normalt på orderavdelningen och har inte tillgång till de system vår kundservice använder sig av. Det jag kan rekommendera att ni gör om ni känner att vi har gjort fel eller att du inte är nöjd med den service ni fått, är att kontakta vår kundombudsman. Han är ansvarig och kan båda ändra beslut och förklara hur vi tänkt och varför.
Jag bifogar en länk här nedan:
http://www.dustinhome.se/page/5195/kontakta-kundombudsmannen/
Jag hoppas det löser sig. Ha en bra dag.
Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!
Med Vänliga Hälsningar
Dustin