Problem med steam. Tacksam för snabb hjälp!

Permalänk
Medlem

Problem med steam. Tacksam för snabb hjälp!

idag när jag försökte öppna steam så gick det inte!
jag har ominstallerat det 3 gånger och reparerat det.
jag har tillochmed tagit bort steam mapen och installerat det igen men inget händer!

när jag startar steam så öppnas bara laddningsrutan men inget händer sen. jag har låtit rutan vara öppe i en halvtimme men inget händer!

Permalänk
Hedersmedlem

Inget skrikande i rubrikerna, tack. Även felplacerad.

*Trådrubrik redigerad. Tråd flyttad*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Fastnar när du laddar in ett spel isåfall vilket eller när det ska laddas in steam?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lang666:

Fastnar när du laddar in ett spel isåfall vilket eller när det ska laddas in steam?

Det fastnar när jag startar steam. alltså när den här lilla "rutan" kommer upp och säger att den loggas in

Permalänk
Medlem

Fastnar?
Hur länge har du låtit rutan få köra när det står loggas in?

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av matx:

Fastnar?
Hur länge har du låtit rutan få köra när det står loggas in?

tack för svar!

den har fått köra i mer än en timme nu!

Permalänk
Medlem

Testa att göra en genväg till steam.exe och lägg till växeln -tcp.

"C:\Program Files (x86)\Steam\Steam.exe" -tcp

Bara för att se vad som händer

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Medlem

Provat att köra det som administratör?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av matx:

Testa att göra en genväg till steam.exe och lägg till växeln -tcp.

"C:\Program Files (x86)\Steam\Steam.exe" -tcp

Bara för att se vad som händer

jag gjorde precis som du sa, men inget händer blir samma sak som förut!

tack för att du hjälper!

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

Provat att köra det som administratör?

aa det har jag, men samma resultat

Permalänk
Medlem

Testa att stäng av ditt antivirusprogram och starta steam.

Så klart ska du ska du slå på ditt antivirus direkt igen om steam startar. Detta fungerade i alla fall för mig när jag plötsligt fick problem med Steam i julas

Visa signatur

| CPU : TR1950X | GPU :Powercolor RX6800 | PSU : EVGA Supernova G3 750W | MOBO : MSI X399 GAMING PRO CARBON AC | RAM : 32GB 3200mhz GSkill | Asus MG279Q |

Permalänk
Medlem

Prova att avinstallera och se om "C:\Program Files (x86)\Steam\ClientRegistry.blob" ligger kvar.
Prova isåfall att ta bort den och installera igen.

Varje gång Steam vägrar starta för mig så löser ja de genom att ta bort den filen.

Permalänk
Medlem

Låter som det mer handlar om brandvägg eller portar som inte är öppna för min del.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Lägg till steam i brandväggen eller testa och stäng av den.

Testa och öppna dom här portarna i routern om upnp inte fungera som de ska.
Steam Client

UDP 27000 to 27015 inclusive (Game client traffic)
UDP 27015 to 27030 inclusive (Typically Matchmaking and HLTV)
TCP 27014 to 27050 inclusive (Steam downloads)
UDP 4380

Permalänk
Medlem

Har precis samma problem - och får samma problem när det kommer en update på steam.

Starta datorn i felsäkert läge med nätverk och uppdatera steam.

Efter det kommer det fungera tills det kommer en ny uppdatering , bara göra samma sak igen - vet inte varför men min har varit så i över 1år.

Permalänk

Använder du dig av "peerguardian/peerblock" eller liknande? Vill minnas att det blockerar steam i den fasen då steam söker efter uppdateringar.

Permalänk
Medlem

I mitt fall berodde felet på att disken jag hade mina Steam-spel på var full. Då fastnade helt enkelt uppdateringarna.

Visa signatur

Chassi: NZXT Switch 810 Vit PSU: Corsair AX 1200i Mobo: ASUS Z170-DELUXE CPU: Intel Core i7-6700K Skylake RAM: HyperX Fury 2666MHz 32GB GPU: Gigabyte GeForce GTX 1080 8GB XTREME Gaming SSD1: Samsung 850 PRO 512GB SSD2: Samsung 840 PRO 256GB SSD3: Samsung 830 Series 256GB CPU-kylning: Corsair Hydro H105 med 2st Noctua NF-F12-PWM NAS: Synology DS1812+ med 8st Western Digital Red 3TB

Permalänk
Medlem

Brukar bli så när det är fel på Steam klienten efter en uppdatering. Kan ta någon dag för valve att fixa det. Annars får du höra med supporten.