Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Magister Larssons Album. (uppdateras)

Datorspec:
Chassi: Define XL black
Prolle: AMD 1100t x6 @ 4.2gHz
Kylare: H80i
SSD: Samsung 840 120gb
RandomHDD's på ca 3tb
Nätdel: Corsair AX750
Graffet: ASUS 7970 DC2
RAM: 16gb Corsair Vengeance BLUE

Lägg gärna en kommentar efter att ni har kollat albumet

Mvh Magistern.

Special thanks to Sebastian Streicher for not believing this was my computer Cheers!

Magister Larssons Album. (uppdateras)

Permalänk
Medlem

Väldigt vad folk ska använda Simplicity nu för tiden två galleri samtidigt på förstasidan med simplicity

Permalänk

Det är ju simplicity, inget overbuilt, overkill osvosv

Permalänk
Skrivet av iSw3de:

Väldigt vad folk ska använda Simplicity nu för tiden två galleri samtidigt på förstasidan med simplicity

Bättre nu?

Permalänk

Är du nöjd med 750W pssst har likadant grafikkort och likadana ram minnen:) sjukt nöjd med 560 TI

Permalänk

Får man fråga om hur chassit är?

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Skrivet av Alpstig:

Är du nöjd med 750W pssst har likadant grafikkort och likadana ram minnen:) sjukt nöjd med 560 TI

Ja det är jag självklart, underbart att bygga med helmodulärt! + jävligt framtidssäkert! ^^ Men som du såg i sista bilden blir det en liten uppgradering imorgon hehe!

Skrivet av Tartaros:

Får man fråga om hur chassit är?

Ja självklart, en dröm att bygga i! Mitt första kvalitetschassi egentligen, hade cm storm scout innan, 100% värt att köpa!

Permalänk

Du får inte dricka öl när du är 17

Visa signatur

Här ska det ju stå något!

Permalänk
Skrivet av Oliviawilde:

Du får inte dricka öl när du är 17

Haha gör jag om jag vill Så vi rullar i bonnelandet..

Permalänk
Skrivet av skibbetyskott:

Haha gör jag om jag vill Så vi rullar i bonnelandet..

Det är inte många i svergie som inte har testat alkohol innan dem fyller 18 år. Sjuka regler kan jag tycka, alla bryter ju ändå den?

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Skrivet av Swedishg33k95:

Det är inte många i svergie som inte har testat alkohol innan dem fyller 18 år. Sjuka regler kan jag tycka, alla bryter ju ändå den?

Jo det är la så

Permalänk
Medlem

hallå där! snygg dator men du har ju negativt lufttryck i den!!! S: alla fläktar suger utåt....

Visa signatur

| Temjin TJ08B-E | Asus Xonar Essence STX | i5 2500K @ 4GHz | Asus 1070 | Asus Gene-Z | Dominator 8GB 1600mhz | Samsung 250GB + WD 2TB | RM750W | Cooler Master V8 utan plastkåpa, + Enermax-fläkt | Asus 144Hz | Logitech Vertical | Filco Minila MX Brown |

Permalänk
Skrivet av SummitSub:

hallå där! snygg dator men du har ju negativt lufttryck i den!!! S: alla fläktar suger utåt....

Märkte också det, en polare påpekade det innan och är nu åtgärdat

Permalänk

Varför har du Airflow fläktar på radiatorn? SP-series (static pressure) lämpar sig mycket bättre för det användningsområdet.

Visa signatur

Jonsbo UMX1 Plus, GA Z97N Wfi, Core I3 4460, GTX 760 Mini, Corsair Vengence LP 8GB, Samsung SSD, Intel SSD

Permalänk
Skrivet av törnvall:

Varför har du Airflow fläktar på radiatorn? SP-series (static pressure) lämpar sig mycket bättre för det användningsområdet.

För att affläktarna är tystare,flyttar mycket luft ändå o prollen ligger på ~23c

Permalänk

Galleribilen - vart är start och usb samt audio kablarna urkopplade för bildens skull?

Permalänk
Skrivet av skibbetyskott:

För att affläktarna är tystare,flyttar mycket luft ändå o prollen ligger på ~23c

Det är samma ljudnivå på SP och Air series Quiet edition, sen får man även med motstånd som gör dom ännu tystare. Sen är det klart att i idle skiljer det inte mycket men under 100% load märker du utan tvekan skillnad.

Visa signatur

Jonsbo UMX1 Plus, GA Z97N Wfi, Core I3 4460, GTX 760 Mini, Corsair Vengence LP 8GB, Samsung SSD, Intel SSD

Permalänk
Skrivet av Skvagu_team:

Galleribilen - vart är start och usb samt audio kablarna urkopplade för bildens skull?

Haha nej hade inte tid att koppla in dom, så kör fortfarande på 'directkey' på modern
Kortet haha fast ska fixa det så fort jag kommer hem till datorn igen.

Permalänk
Skrivet av törnvall:

Det är samma ljudnivå på SP och Air series Quiet edition, sen får man även med motstånd som gör dom ännu tystare. Sen är det klart att i idle skiljer det inte mycket men under 100% load märker du utan tvekan skillnad.

Mycket möjligt, lite sent o tänka på o byta dom nu men det var ändå ett sjuhelvetes hopp från standardkylaren både ljud och gradmässigt

Permalänk
Medlem

snus, klistermärken på den annars fina framsidan av chassit, tråkiga bilder på en laptop.. 2p :annoyed:

Visa signatur

2500k @ 4Ghz - H80 | GTX 970 DCII | 8 GB ram
Qpad MK-50, Qpad 5k, Qpad QH-85, Qck+
voff | voff voff

Permalänk

Dators färgkod e najs!

Visa signatur

6600k@4.7 gHz - 16 GB - Radeon 5700 XT - Corsair Force MP510 1 TB

Permalänk
Medlem

Skulle du kunna lägga ut en bild på baksidan utav moderkortsplåten? Snyggt annars ^^

Permalänk
Skrivet av Deadlighter:

Dators färgkod e najs!

Tack! Blir nog att sleeva kablarna sen kanske om jag hittar någon fin färg

Skrivet av Axelind:

Skulle du kunna lägga ut en bild på baksidan utav moderkortsplåten? Snyggt annars ^^

Den ser inte bra ut alls tyvärr, men det kan jag göra när jag kommer hem till min dator och min kamera = nästa vecka

Permalänk
Skrivet av skibbetyskott:

Haha nej hade inte tid att koppla in dom, så kör fortfarande på 'directkey' på modern
Kortet haha fast ska fixa det så fort jag kommer hem till datorn igen.

Hade du inte tid?
Annars hyfsat snyggt men fy att du förstör chassit med klistermärken...
Färg schemat är Nicke som fan men du skulle haft kvar fläktarna som kom med H80i:N för dem är optimerade för radiatorer medans AF serien är för att flyta luft utan motstånd

Visa signatur

Main PC | Gigabyte GA-990FXA-UD3 | AMD Phenom X4 BE 3,4 ghz | Corsair 8gb Vengeance LP | NZXT Switch 810 | Sapphire Radeon 7950 | Fractal Design Tesla 650w 80+ | Realtek 1000 Mbit PCI | Datorn
Laptop | AMD Athlon X2 @1,9 GHZ | GeForce 8700M GT | 160gb seagate | 2gb Internminne

Permalänk
Skrivet av BasseeBoii:

Hade du inte tid?
Annars hyfsat snyggt men fy att du förstör chassit med klistermärken...
Färg schemat är Nicke som fan men du skulle haft kvar fläktarna som kom med H80i:N för dem är optimerade för radiatorer medans AF serien är för att flyta luft utan motstånd

Haha nej, hade inte tid att kolla i manualen så att säga ^^
Men kan ta bort klistermärkena om några timmar, bara för din skull
Och jag använde de andra fläktarna för att de som följde med h80i'n lät förjävla mycket om man körde på högsta speed och det gör inte de jag har på nu

Permalänk
Avstängd

Din desktop var ju bra och har bra komponenter. Däremot så tillför iphonen och laptopen inget gällande detta galleri.

Permalänk
Skrivet av skibbetyskott:

Haha nej, hade inte tid att kolla i manualen så att säga ^^
Men kan ta bort klistermärkena om några timmar, bara för din skull
Och jag använde de andra fläktarna för att de som följde med h80i'n lät förjävla mycket om man körde på högsta speed och det gör inte de jag har på nu

Haha okej ment tycker du klistermärken är snygga så är det bara att ha kvar hehe
Okej visste inte hur ljudnivån var på fläktarna så förlåt

Visa signatur

Main PC | Gigabyte GA-990FXA-UD3 | AMD Phenom X4 BE 3,4 ghz | Corsair 8gb Vengeance LP | NZXT Switch 810 | Sapphire Radeon 7950 | Fractal Design Tesla 650w 80+ | Realtek 1000 Mbit PCI | Datorn
Laptop | AMD Athlon X2 @1,9 GHZ | GeForce 8700M GT | 160gb seagate | 2gb Internminne

Permalänk
Medlem

AdBlock på SweC?

Ajjabaja.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

5800X 6800XT 32GB DDR4

12 Pro

Permalänk
Skrivet av boniz:

AdBlock på SweC?

Ajjabaja.

Skickades från m.sweclockers.com

Haha har inte AdBlock längre faktiskt

Permalänk

Tänkte på ska det inte vara 4 vaggor på varje bur? Har du sågat bort en vagga eller hur har du gjort?

Visa signatur

CPU: i7 4790K @4,4GHz Moderkort: Gigabyte Z97MX-GAMING 5 GPU ASUS GTX 780 OC
HDD WD Blue 500GB PSU Fractal Design integra 750W Chassi NODE 804
PSU Fractal Design integra 750W CPU Kylning Coolermaster Sedion 120M
RAM 16GB Corsair LP 1600MHz SSD KINGSTON V300/OCZ agility 3 (120GB/60GB)