Kompletts köp av Webhallen godkänt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

http://www.prisjakt.nu/fight.php?ftgid1=141&ftgid2=429&cat=32...

här har vi några som e billiga!

http://www.prisjakt.nu/fight.php?ftgid1=141&ftgid2=113&cat=32...

däremot torskar inet rätt bra mot webhallen

men att påstå att komplett är billiga är galenskap, de brukar dock ha rätt bra reor!

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Kanon! Då slipper man frestas att köpa från webhallen när priset skiljer! Förbannar mig själv varenda gång jag köpt från dem.

Komplett och Inet vet ju däremot vad service och leveranstid är!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Jo, men Komplett har flera och bättre reor och extrapriser.
Jag kollar alltid priserna på inet innan jag köper från komplett, men det slutar oftast på komplett, för de har oftast varan i lager.
Dessutom så har ju komplett ett gigantiskt lagersaldo, jämfört med inet...
Och så får jag prylarna på måndagen, när jag beställer på helgen

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

Mycket bra tycker jag.
Go Komplett (Och nu även Webhallen), Sveriges antagligen billigaste datorkomponents försäljare..?
Ner med Inet dyngan. Handlar man på Inet blir man ju lurad på hundra lappar, och ibland en tusenlapp.
Fast det beror väl på att Komplett är norskt.. Lite bättre budget än svenska företag.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem

Tråkigt, mer monopol :/

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av LoppanH:

Efter en så kallad fördjupad utredning som säkert var dyr kom dom fram till svaret som dom hade kunnat få gratis på ett dygn om dom ställt lite frågor här på forumet.

Ja, för målgruppen på SweC kan allt som har med konkurrenslagstiftning att göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LoppanH:

Efter en så kallad fördjupad utredning som säkert var dyr kom dom fram till svaret som dom hade kunnat få gratis på ett dygn om dom ställt lite frågor här på forumet.

Skrivet av El_Raspberry:

Ja, för målgruppen på SweC kan allt som har med konkurrenslagstiftning att göra.

Hahaha, ägd.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

Kompletts frakt gör oftast att priserna blir dyrare än på inet i slutändan ändå, ska man köra billigt är cdon oftast billigare än båda också.

Köpte en i7 4770k + mobo häromdagen och inet var billigare än komplett iochmed gratisfrakten.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Ja vad ska man säga. Det finns strukturer i samhället och affärslivet som man inte vet om eller orkar bry sig i. Trodde Webhallen var nåt svenskt bolag, men det ägs tydligen sen tidigare av Pixmania som i sin tur ägs av nåt annat bolag man aldrig hört talats.

Blir till att köpa mer direkt från Kina för att sätta press på monopolen som levererar till Sverige...

Permalänk

Jag ser en sak som blir nice med att komplett köper upp webhallen, att dom fraktar saker på helgerna.

Köpte ett headset på komplett på lördag morgon, fick det på måndag morgon "söder om gävle vid kusten"

Köpte ett skydd till min samsung s4 från webhallen sammma tid, dom behandlade inte mitt köp förns på måndag morgon, och jag fick paketet på tisdag eftermiddag.

Det bra kanske blir att när man beställer från webhallen så kanske dom också börjar skicka på helger.

Använder Inet till max men när dom inte har något så har oftast webhallen, komplett, inwarehouse det istället, och jag betalar lätt det lilla extra i frakt för att dom fraktar/ behandlar och skickar paktetena det över helgerna.

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Medlem

Enda skillnaden från tidigare är att webhallens slutpengar går till komplett group. Inget kommer ändras hos webhallen förutom att webhallen kommer kunna få fler leverantörer än tidigare så de kan ha bättre utbud samt bättre lager statusar.

Mer än så kommer inte komplett påverka webhallen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scepticer:

Ja vad ska man säga. Det finns strukturer i samhället och affärslivet som man inte vet om eller orkar bry sig i. Trodde Webhallen var nåt svenskt bolag, men det ägs tydligen sen tidigare av Pixmania som i sin tur ägs av nåt annat bolag man aldrig hört talats.

Blir till att köpa mer direkt från Kina för att sätta press på monopolen som levererar till Sverige...

Webhallen är i grunden svenskt, men det är väl bara att kolla på t.ex. http://imgur.com/k0pv0 så ser du ungefär hur det är i andra brancher

Permalänk
Medlem

Det jag gillar med webhallen är att man kan handla utan att skaffa konto.
E-handel som JAG vill ha det. Handla, kassa, Visa kortet och klart.
Alla jag känner som inte håller på med datorer utan typ bara behöver en extern hårddisk eller dylikt rekomenderar jag Webhallen.

Visa signatur

Ny Data NZXT H440--I7 6700K/Kraken x61--Asus Hero Viii--Suprim X 3080--Corsair 2x8Gb--EVGA 1300W 80+gold--Samsung 980 Pro--Asus 27" G-synch
Data 2 MBP13"-15 TBD27" Data 3 HP Z-Book Server HP Micro 8 FreeNAS-11.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimmp:

Det jag gillar med webhallen är att man kan handla utan att skaffa konto.
E-handel som JAG vill ha det. Handla, kassa, Visa kortet och klart.
Alla jag känner som inte håller på med datorer utan typ bara behöver en extern hårddisk eller dylikt rekomenderar jag Webhallen.

Finns ju megastora fördelar med att ha ett konto!

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

Webhallens sida är verkligen inte bra. .
Ej överskådligt när man skall sortera t.ex grafikkort.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem

Bara det inte händer något med webhallens butik i Linköping så är jag nöjd.

Permalänk
Skrivet av Pecka1:

Bara det inte händer något med webhallens butik i Linköping så är jag nöjd.

Instämmer

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S || Moderkort: ASUS Z170 Pro Gaming || Processor: Intel Core i7-6700K || RAM: Corsair Vengeance DDR3 3000MHz 16 Gb || Grafikkort: ASUS GTX 1080 Strix || PSU: Corsair RM750x || SSD1:Samsung SSD 850 EVO 500GB || SSD2: Corsair Force GT 120GB || OS: Windows 10 Pro ||Skärmar: Acer Predator XB271HU 165Hz & Dell UltraSharp U2412M

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyAngel4You:

Finns ju megastora fördelar med att ha ett konto!

Det ger inte så många fördelar.
Var som gör mig lite sur är att man aldrig någonsin blir uppgraderad.
Jag har haft konto där sedan 2006, varit guldmedlem hela tiden och har i nuläget handlat för strax över 100000 spänn. Man undrar ju lite vad som krävs för att gå upp en nivå...

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD_PERA:

Jo, men Komplett har flera och bättre reor och extrapriser.

Ja, Inet har inte särskilt många reor och superpriser.
Inte så ofta jag stöter på saker jag vill ha från komplett, CDON är det företag som har lockat mig till impulsköp pga reor mest.

Skrivet av Barak:

Var som gör mig lite sur är att man aldrig någonsin blir uppgraderad.
Jag har haft konto där sedan 2006, varit guldmedlem hela tiden och har i nuläget handlat för strax över 100000 spänn. Man undrar ju lite vad som krävs för att gå upp en nivå...

Som jag fattat det så är det helt beroende på vad andra spenderar...

Permalänk
Medlem

finns knappt svenska företag i Sverige kvar... el-giganten(norsk) + media markt(tysk) körde on-off+expert i botten, nu ska ett ytligare ett icke-svensk företag köpa upp ett svensk företag... whey-ehey... NOT. Kan inte staten gå in och bara säga nej ungefär så som franska staten gick in när EA ville köpa upp Ubisoft för ett par år sedan...

Visa signatur

Fractal Design Define R5 - Black Pearl | Nvidia MSI GTX 980 Ti Lightning 6GB | MSI Z170A XPOWER | Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666Hz CL16 DDR4 (4x4GB) | i7-6700k 4,0GHz | Noctua NH-D15 | Corsair PSU 850W 80+Gold | Samsung SSD 850 500gb | Fractal Design Chassifläkt Dynamic GP-14 140mm x4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enfoz:

finns knappt svenska företag i Sverige kvar... el-giganten(norsk) + media markt(tysk) körde on-off+expert i botten, nu ska ett ytligare ett icke-svensk företag köpa upp ett svensk företag... whey-ehey... NOT. Kan inte staten gå in och bara säga nej ungefär så som franska staten gick in när EA ville köpa upp Ubisoft för ett par år sedan...

Elgiganten ägs av ett brittiskt företag.

Permalänk
Skrivet av FribBe:

Elgiganten ägs av ett brittiskt företag.

Och Webhallen av ett franskt, Pixmania som i sin tur har samma ägare som just Elgiganten, Dixons.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oobum:

Visst är priset under tillgångarna men Webhallen har bara 2,26% vinstmarginal som dessutom verkar sjunka över tid, trots färre anställda. Dem ökar konstant sin omsättning men resultatet går ner. Kan tyda på att bolaget värderas ner på grund av att det faktiskt tjänar ganska lite för sin storlek, något som nu Komplett hoppas ändra.

Nu sitter vi knappast på samma information som Komplett men ekonomiskt verkar Webhallen vara i en fallande trend.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Full Strike:

Instämmer. Webhallen måste väl ha betydligt högre omsättning än så?
Jobbade för övrigt ett par år i en ica-butik, den omsatte ca 800 miljoner/år. Så 140 låter väldigt lite för hela kedjan.

Skulle tro att bara driva alla 10 butiker i ett år går på bra nära några miljoner
Tycker det låter väldigt lite...

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Skrivet av Blupparen:

Tror det är fler som handlar på ica än webhallen

OnT hoppas det inte blir för stora dåliga förändringar. Bra förändringar får de däremot komma med.

Skickades från m.sweclockers.com

Enl. allabolag så omsatte webhallen också ca 800 miljoner förra året:
http://www.allabolag.se/5565588224/Webhallen_Sverige_AB

Skrivet av Chibariku:

Men skulle du köpa den ica butiken för 800 miljoner? det var ju där siffran kom ifrån.

Nej självklart är inte omsättningen = värdet. För de måste man titta på många olika nyckeltal, vinsten inkluderat. Men jag står fast vid att 140 miljoner känns ynkligt för ett så pass stort bolag.

Permalänk

ännu en mindre datorfirma att handla ifrån komplett är borta från listan sedan många år tillbaks. tragiskt att det gick igenom med köpet då :/

Visa signatur

Gigabyte Z87-X OC ,4770K@4.5,Vengance 16GB,Asus 980Ti Strix ,3x Dell Ultrasharp U2412M [5760x1200]

Permalänk

Risken med uppköp är att man tappar fokus och blir tråkigt "mainstream" vilket i sin tur gör att man får konkurrera med t.ex MediaMarkt. Ägaren till bolaget ser endast till vinst. Vinst är bra, men är inte det enda man skall tänka på om jag skall handla. De gånger jag har handlat av Komplett har servicen vid retur varit skandal kass. Andra här har naturligtvis en annan uppfattning och faran är, att även om Kompletts ägare säger att Webhallen skall få köra fritt finns alltid risk att man sammordnar retur, service mm för att kapa kostnader.
Nää..kommer att hålla mig till Inet och Dustin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Haha. Har inte heller hört talas om konkurrensverket: p

Kanske dags att lämna datorn någon timme i veckan och komma ut i verkligheten? Hur kan man -inte- ha hört talas om Konkurrensverket?

Och för övrigt till de som klagar och säger att det bara är att läsa på det här forumet så hade de fått svaret: Om världen skulle förlita sig på subjektiv och ibland påhittad info skriven av en slumpmässig svenne, då skulle vi vara illa ute.

Var glad istället för att det finns någon myndighet som kämpar mot monopolfasoner.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Phenom II X4 965 BE | Noctua NH-U12P SE2 | PowerColor HD7970 3GB | Corsair XMS3 8GB (2x4GB) | Asus M4A88TD-V EVO/USB3 | Corsair Force GT 120 GB | 500GB Samsung Spinpoint F3 | FD Newton R2 650W | FD Define R2 | BenQ TFT 21.5" G2220HD |

--> Fraktfritt hos Inet vid köp över 500kr

Permalänk
Skrivet av soulblade:

ännu en mindre datorfirma att handla ifrån komplett är borta från listan sedan många år tillbaks. tragiskt att det gick igenom med köpet då :/

Jag håller med.

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Nu blir det alltså tre butiker som kommer ha identiska priser. Komplett, Inwarehouse och Webhallen. Synd.

Samt att vinsten går till Norge.