Kompletts köp av Webhallen godkänt

Permalänk
Melding Plague

Kompletts köp av Webhallen godkänt

Efter en så kallad fördjupad utredning står det klart att Konkurrensverket inte har några synpunkter på Kompletts förvärv av Webhallen. Det innebär att affären nu kan genomföras.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kanske en förändring till det bättre???

Permalänk
Medlem

Bra, slutade handla på Webhallen runt 2006, all fokus togs från Datorkomponenter/Spel och lades på Hushåll och annat Skräp, visst, den dagen fick dom många nya kunder, men samtidigt förlorade många, så vad var det bra för egentligen?

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem

Bara serviceärenden/garantiärenden blir bättre och framförallt smidigare hos Komplett.se så kanske man kan börja handla av dom igen!

Visa signatur

Mobil > SE Z5 DualSim Surfplatta > Nexus 9 Laptop > ASUS G750JZ
Media-PC > Bitfenix Prodigy M mITX | Corsair CX 500M 80+ Bronze Modulärt | Asus H87I-Plus mITX | 8 GB ddr3 | i3 4340 @ 3.6Ghz | Corsair Hydro H60 | Kingston V300 SSD 120GB | 9TB Lagring | Kopplad till 60" FullHD LED Sharp Aquos

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Bra, slutade handla på Webhallen runt 2006, all fokus togs från Datorkomponenter/Spel och lades på Hushåll och annat Skräp, visst, den dagen fick dom många nya kunder, men samtidigt förlorade många, så vad var det bra för egentligen?

Nu har jag alltid handlat på nätet när jag köper från Webhallen. Det där kan jag inte hålla med om. Störst fokus ligger på spel och film och allt som hör därtill.

Permalänk
Medlem

Nu blir det alltså tre butiker som kommer ha identiska priser. Komplett, Inwarehouse och Webhallen. Synd.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Nu blir det alltså tre butiker som kommer ha identiska priser. Komplett, Inwarehouse och Webhallen. Synd.

Det betvivlar jag. Komplett har sagt att de ska lämna Webhallen i fred, och låta de köra sitt race. Gissningsvis är att Komplett endast kommer ändra på Webhallen såvida de går med förlust.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Idioti.... Hoppas bara att frakterna inte blir lika hutlösa som kompletts och samma prissättning

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem

Efter en så kallad fördjupad utredning som säkert var dyr kom dom fram till svaret som dom hade kunnat få gratis på ett dygn om dom ställt lite frågor här på forumet.

Visa signatur

I ate a clown once, he tasted funny :)

MB: Asus X99-A, GPU: Asus GTX980Ti, CPU: Intel 5820K, Ram: 16GB 2666Mhz, Ljud: Sound Blaster Z, Skärm: ASUS VG278H 120Hz., Datakunskap:Amatör

Permalänk
Medlem

Jag har inga invändningar och även idag är jag bara positivt inställd till Webhallen. Däremot, precis som med alla andra företag/butiker som köps upp, märker man en förändring till det sämre så minskar dem och en annan tar deras plats. Så har det alltid varit och kommer vara.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Det är första gången jag ens hör talas om Konkurrensverket... höh.

Personligen är jag positivt inställd inför detta, men det handlar nog lite grann om min förkärlek till Norge samt att något säger mig att jag hur som helst föredrar Komplett över Pixmania.

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Nu blir det alltså tre butiker som kommer ha identiska priser. Komplett, Inwarehouse och Webhallen. Synd.

Komplett är ju billigare än inet så det blir nog bra, nu kan man säkert hämta komplett-beställningar i Webhallens butiker...
Jag hämtade ofta i Rosersberg, då inWarehouse låg där...Jag gillar komplett så det blir nog bara till det bättre...

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Det är första gången jag ens hör talas om Konkurrensverket... höh.

Personligen är jag positivt inställd inför detta, men det handlar nog lite grann om min förkärlek till Norge samt att något säger mig att jag hur som helst föredrar Komplett över Pixmania.

Haha. Har inte heller hört talas om konkurrensverket: p

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD_PERA:

Komplett är ju billigare än inet så det blir nog bra, nu kan man säkert hämta komplett-beställningar i Webhallens butiker...
Jag hämtade ofta i Rosersberg, då inWarehouse låg där...Jag gillar komplett så det blir nog bara till det bättre...

Tvivlar jag starkt på då Webhallen och komplett är olika företag under samma ledning. Ungefär som om du skulle kunna hämta saker du köpt på Electroworld på elgiganten. Ja det är samma ägare, "Electroworld är eligantens nätbutik"

Visa signatur

Stationär PC: i5 2500k @ 4,5Ghz (Corsair H100i) | ASUS p8z68-pro | EVGA GeForce GTX 770 SC ACX | 16Gb Corsair Vengence 1600Mhz | Asus Xonar DX | 60Gb Team Xtreme SSD (OS) | 128Gb Samsung 830 SSD (Spel) | Plexgear 500W | Fractal Design R4 (Black) |
Lagring: Synology 411j | 3x 3TB Western Digital Red (SHR)
Kamera: Canon EOS 6D | EF 50/1,4

Permalänk
Medlem

Sist jag handlade hos webhallen så var det min AMD X4 965 BE och AM3 bräda, fina grejjor

Lite osäker om jag gillar att alla 3 datakedjor styrs av samma men men.. Iofs har ingen butik i närheten av mig så får väl se vem som kommer hit först nu när biltema ska smälla upp. ( Katrineholm )

Visa signatur

EVGA RTX 3080 / 5800x / Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI / Ballistix 32GB 3200mhz / Corsair SF750 750W / Gigabyte 48" AORUS FO48U OLED 4K 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dussan89:

Sist jag handlade hos webhallen så var det min AMD X4 965 BE och AM3 bräda, fina grejjor

Lite osäker om jag gillar att alla 3 datakedjor styrs av samma men men.. Iofs har ingen butik i närheten av mig så får väl se vem som kommer hit först nu när biltema ska smälla upp. ( Katrineholm )

Vad menar du hände med till exempel Inet och Alina Systems då?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

140 miljoner... Då skulle familjens totala tillgångar ge drygt 4% av företaget ifall sommarstuga 1 o 2 säljs samt bostadsrätten. Det blir då 4% av vinsten

fast nej, min poäng är att 140 miljoner låter lite väl lite

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Vad menar du hände med till exempel Inet och Alina Systems då?

Inget alls så vitt jag vet, men jag gillar inte att 3 stora data/ elektronik kedjor går ihop som Inwarehouse,komplett,webhallen nu är i.

Min pik att ingen fanns här i k-holm är för att det inte finns någon renodlad data affär här i krokarna.

Visa signatur

EVGA RTX 3080 / 5800x / Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI / Ballistix 32GB 3200mhz / Corsair SF750 750W / Gigabyte 48" AORUS FO48U OLED 4K 120 Hz

Permalänk
Medlem

Är det exakt ingen som har läst nånting eller? Både komplett och Webhallen har ju själva skrivit att det INTE kommer bli nån förändring på priser, fraktpriser och allt sånt. Alls!

Visa signatur

Alea iacta est.
(mest för att det låter coolt)

Coola kids kan aldrig dö men för mig kan dom göra ett undantag.

Permalänk
Inaktiv

Hur man än vrider och vänder det så är detta bara negativt för oss kunder.

Permalänk
Skrivet av sten1930:

140 miljoner... Då skulle familjens totala tillgångar ge drygt 4% av företaget ifall sommarstuga 1 o 2 säljs samt bostadsrätten. Det blir då 4% av vinsten

fast nej, min poäng är att 140 miljoner låter lite väl lite

Instämmer. Webhallen måste väl ha betydligt högre omsättning än så?
Jobbade för övrigt ett par år i en ica-butik, den omsatte ca 800 miljoner/år. Så 140 låter väldigt lite för hela kedjan.

Permalänk
Medlem

Hoppas detta blir bra, då Webhallen är min favoritbutik. Blir lite orolig.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk

Hoppas också detta blir bra. Bara Webhallen får vara Webhallen så att de inte får Kompletts service som i mitt tycke är sämre och deras dyra frakter. Hoppas det fortsätter som det är idag.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Full Strike:

Instämmer. Webhallen måste väl ha betydligt högre omsättning än så?
Jobbade för övrigt ett par år i en ica-butik, den omsatte ca 800 miljoner/år. Så 140 låter väldigt lite för hela kedjan.

Tror det är fler som handlar på ica än webhallen

OnT hoppas det inte blir för stora dåliga förändringar. Bra förändringar får de däremot komma med.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem

Tråkigt. Gillar webbhallen men inte komplett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Full Strike:

Instämmer. Webhallen måste väl ha betydligt högre omsättning än så?
Jobbade för övrigt ett par år i en ica-butik, den omsatte ca 800 miljoner/år. Så 140 låter väldigt lite för hela kedjan.

Men skulle du köpa den ica butiken för 800 miljoner? det var ju där siffran kom ifrån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LoppanH:

Efter en så kallad fördjupad utredning som säkert var dyr kom dom fram till svaret som dom hade kunnat få gratis på ett dygn om dom ställt lite frågor här på forumet.

Fullt så enkelt är det inte.
Komplett/Webhallen hade angett missvisande information i sin ansökan och det ska granskas tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD_PERA:

Komplett är ju billigare än inet så det blir nog bra.

Är det inte ganska likvärdigt?
http://www.prisjakt.nu/fight.php?ftgid1=141&ftgid2=33&cat=328

Permalänk
Medlem

http://www.allabolag.se/5565588224/Webhallen_Sverige_AB

140 miljoner känns lite som ett kap.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zhrooms:

Bra, slutade handla på Webhallen runt 2006, all fokus togs från Datorkomponenter/Spel och lades på Hushåll och annat Skräp, visst, den dagen fick dom många nya kunder, men samtidigt förlorade många, så vad var det bra för egentligen?

Vet inte om det spelar någon roll vem som äger butikerna, det viktigaste är ju ända personalen.

Jag har alltid handlat hos Webhallen, men det har i princip bara blivit datorprylar som handlats där för min del.