värt att köpa konsoll för gta 5?

Permalänk

värt att köpa konsoll för gta 5?

har en trasig 360 i bokhyllan ,men funderar på ps3 .. däremot tycker jag 2000 är jävligt dyrt för en så gammal konsoll ..+ att ps4 kommer snart.

Permalänk

GTA 5 ska släppas till PC enligt Nvidia.

Visa signatur

Mainrigg: Core i7 3.2Ghz - Asus GTX 680 DCII 2GB OC - Corsair Vengeance 1600MHz 12GB - Asus P6T SE - Asus Xonar Phoebus - OCZ Agility 4 120GB - WD Caviar Black 640GB - Corsair Obsidian 800D
Macbook Air: Core i5 2.8Ghz - Hynix 1600MHz 8GB
Ljud: Schiit Modi & Magni - Beyerdynamic Pro DT990 250ohm - ATH-ANC7b

Permalänk
Medlem

Beror på om du har pengar att lägga ut. Om jag var i din sits skulle jag vänta och köpa det till next gen konsol eller köpa till pc när det släpps.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Aldrig att jag skulle köpa GTA 5 till PS3/360. Då GTA 4 både ser värdelöst ut och är
laggigt på konsolerna så blir nog 5an inte så speciellt bra. OM dom släpper till de nya konsolerna
någon gång, vilket vi inte vet något om så är det kanske värt, men annars, nej.

Permalänk
Skrivet av Willekillen:

GTA 5 ska släppas till PC enligt Nvidia.

Fast om du läser uppdateringen i artikeln så var det ju inte helt säkert.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Skrivet av Slaktardej:

Fast om du läser uppdateringen i artikeln så var det ju inte helt säkert.

Ingenting är ju helt säkert förens det faktiskt hänt.

Visa signatur

Mainrigg: Core i7 3.2Ghz - Asus GTX 680 DCII 2GB OC - Corsair Vengeance 1600MHz 12GB - Asus P6T SE - Asus Xonar Phoebus - OCZ Agility 4 120GB - WD Caviar Black 640GB - Corsair Obsidian 800D
Macbook Air: Core i5 2.8Ghz - Hynix 1600MHz 8GB
Ljud: Schiit Modi & Magni - Beyerdynamic Pro DT990 250ohm - ATH-ANC7b

Permalänk
Medlem

Om dom inte på något mirakulöst sätt lyckas optimera GTA5 något ofantligt mycket så skulle jag inte skaffa det till PS3..
Jag hade ett PS3 med GTA4 och den låga FPS:en, dropsen och tearingen gjorde att spelupplevelsen blev lidande väldigt mycket.

Skaffade det senare till PC och körde med några grafikmoddar, mycket trevligare upplevelse. Bara koppla in datorn i tvn och installera PS3 kontrollern i datorn så har man en "konsol" fast betydligt bättre.

Så förhoppningsvis släpps GTA5 till PC och det är värt att vänta på !

Permalänk
Medlem

GTA är värt o köpa till ALLA system.

Visa signatur

The playa haters ball, gives an opportunity to hate on a diverse array of mark-ass marks, trick-ass marks, punk bitches and skip-skop skanks and scallywags. Hoes, heffers, hee-has and hooley-hoos.

Permalänk
Medlem
Skrivet av s_jimmie:

GTA är värt o köpa till ALLA system.

Förhoppningsvis är det värt det. Fattar bara inte hur den grafiken man sett i diverse videos av GTA5 ska kunna funka med rimlig FPS på PS3/XBOX360.
Funkar det bra så är det värt det håller med !

Permalänk
Medlem

För första gången i hela mitt liv har jag funderat på en konsoll, och det för att ha just för ett spel. Den enklaste PS3:an med 12gb borde väl fixa biffen?

Visa signatur

Data: B650 + 7800X3D + 4080 Super + 64GB (2x32) + 2TB T700 + 850W
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Medlem

Hade inte satsat ett öre på en ny konsoll för GTA då det som tidigare nämnts kommer till PC i höst.

Kör PC med xbox-kontroll om du inte gillar tangentbord och mus.

Visa signatur

Rigg: Intel i7 4790K @ 4,7 GHz delid | Noctua NH-U12S | Asus Z97-A | Corsair 2x4+2x8 GB 2133 MHz DDR3 RAM | EVGA RTX 2080 XC Ultra GPU | Intel SSD 2x 800 GB | Acer Predator XB271HU IPS skärm | M-Audio AV42 monitorer | HyperX Cloud 2-lurar | HyperX Pulsefire FPS mus

Permalänk
Medlem

Tvivlar starkt på att Rockstar släpper GTA V till PC. GTA V kommer definitivt komma före på PS4/Xbox One än PC. Marknaden där är så ofantligt mycket större.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Förhoppningsvis är det värt det. Fattar bara inte hur den grafiken man sett i diverse videos av GTA5 ska kunna funka med rimlig FPS på PS3/XBOX360.
Funkar det bra så är det värt det håller med !

Enkelt. Det kommer inte fungera. GTA5 om det kommer till PS3/360 kommer se ut som skit.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Skulle inte köpa en lastgammal och utdöende konsol för att spela GTA 5. GTA 5 kommer rätt säkert till PC och kankse även till de nya konsolerna så småning om.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

Tvivlar starkt på att Rockstar släpper GTA V till PC. GTA V kommer definitivt komma före på PS4/Xbox One än PC. Marknaden där är så ofantligt mycket större.

Ja det kommer före på konsollerna än på PC. Precis som GTA 4 gjorde.

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Snackbox:

Hade inte satsat ett öre på en ny konsoll för GTA då det som tidigare nämnts kommer till PC i höst.

Kör PC med xbox-kontroll om du inte gillar tangentbord och mus.

Och Nvidia tog tillbaka det uttalandet. GTA IV var ute i strax över 7 månader på PS och Xbox innan det släpptes till PC, så håll inte andan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Fast om du läser uppdateringen i artikeln så var det ju inte helt säkert.

på fz står det att det officiellt ska släppas till pc samma datum som konsol, men vilken källa det är taget från vet jag inte.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

De kanske har skärpt till sig nu med femman, men fyran funkade inte så bra på PC när det släpptes. Men jag är fortfarande tveksam att köpa en konsoll, har alltid tyckt att Sony ska hålla sig till att tillverka radio och tv, Microsoft mjukvara och Nintendo tv-spel.

Visa signatur

Data: B650 + 7800X3D + 4080 Super + 64GB (2x32) + 2TB T700 + 850W
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MadMantiz:

För första gången i hela mitt liv har jag funderat på en konsoll, och det för att ha just för ett spel. Den enklaste PS3:an med 12gb borde väl fixa biffen?

PS4 kommer ändå ut snart ändå. Bättre att spara ihop till den + GTA V.

Permalänk
Entusiast

Nej, det är att förstöra upplevelsen om du frågar mig.

Jag har ett Xbox 360 och kommer ändå tålmodigt att vänta på en PC-version för jag kan verkligen inte spela i 24-30FPS och ännu mindre i 720p.... Usch!

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Hmm.. kanske får sjå mig då. Får se vad som dyker upp först av PS4+GTA V eller PC-versionen av spelet och slå till på det.

Visa signatur

Data: B650 + 7800X3D + 4080 Super + 64GB (2x32) + 2TB T700 + 850W
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk

Tvivlar att det kommer till PC innan 2014 då deras tidigare projekt kommit senare till PC (omkring ett halvår).

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

Till dess GTA V kommer kör man IV med mods som exempelvis icenhancer. Ser ändå ganska bra ut imo.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem

Det kommer säkert till PC. Dock så håller de alla i ovisshet så att man tröttnar och köper konsoll. Sen när köprushen är över så kommer PC-versionen vipps dyka upp ur intet.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem
Skrivet av atnek:

Och Nvidia tog tillbaka det uttalandet. GTA IV var ute i strax över 7 månader på PS och Xbox innan det släpptes till PC, så håll inte andan.

De kanske inte var tillåtna att säga det.

Det kommer ändå troligtvis behöva patchas efter release ändå för att fixa diverse buggar och optimera spelet ytterligare, så varför hetsa? Kan lika gärna vänta 7 månader på PC-releasen och låta dem fixa det som borde fixats pre-release.

Samma sak med alla spel på senare år, flertalet skeppas med massa buggar som borde fixats om de kommunicerat med QA.

Finns en anledning till att de flesta släpper day-one patches nuförtiden, skulle inte förvåna mig om det kommer en sådan till GTA V:s PC version också.

Visa signatur

Rigg: Intel i7 4790K @ 4,7 GHz delid | Noctua NH-U12S | Asus Z97-A | Corsair 2x4+2x8 GB 2133 MHz DDR3 RAM | EVGA RTX 2080 XC Ultra GPU | Intel SSD 2x 800 GB | Acer Predator XB271HU IPS skärm | M-Audio AV42 monitorer | HyperX Cloud 2-lurar | HyperX Pulsefire FPS mus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Aldrig att jag skulle köpa GTA 5 till PS3/360. Då GTA 4 både ser värdelöst ut och är
laggigt på konsolerna så blir nog 5an inte så speciellt bra. OM dom släpper till de nya konsolerna
någon gång, vilket vi inte vet något om så är det kanske värt, men annars, nej.

Det är ju inte direkt något vidare bättre för PC pga en skitig port, laggar ju bra mycket mindre på konsol.

Permalänk
Medlem

Köp ett begagnat ps3 då ? finns på blocket för ca 1000:- tänkte själv också lägga upp mitt ps3 där.

Permalänk
Medlem

Om PS4 inte är bekräftad bakåtkompatibel och jag vill minnas motsatsen så tycker jag att det är grymt värt att skaffa en PS3 nu så man kan ta del av allt bra som släppts under hela konsolens livstid samt att den spelar PS2-spel och PS1-spel finns i Store.

Permalänk
Medlem

Ps3 - Last of us bundle har jag varit sugen på fram till de nya konsolerna kommer. Det är väl mest hur din ekonomi ser ut och hur mycket det kliar i i spelfingrarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marreez:

Det är ju inte direkt något vidare bättre för PC pga en skitig port, laggar ju bra mycket mindre på konsol.

Flyter på riktigt jävla bra för mig. Kör på 3 skärmar och har oftast 60 fps.
Tråkiga med att köra med 3 skärmar är att GPSen hamnar fel åt helvete så går inte att följa den. Men att köra sandbox och köra runt i stan fungerar ypperligt.
Med icenhancer blir spelet riktigt snyggt även om det tar ganska hårt på hårdvaran.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken