EA möjliggör retur av köpta spel på Origin

Permalänk
Skrivet av Pepperflame:

Synd att det inte går att bli av med Sim City 5 och få lite pengar tillbaks

Mycket synd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Läste titlen: JAA! Detta klår Steam rejält.

Läste artikeln: Suck...

"Det är möjligt att returnera spel sju dagar efter inköpsdatum, under förutsättning att spelet inte startats." Vad är då vittsen med det hela?

Och 24 timmar om man startat det. Tycker det låter vettigt. Kanske kunde utöka till två veckor/48h. Vad tycker du är en vettig tid?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem

Hoppas Steam tar efter, många skit spel jag köpt där som visat sig vara totalt skräp.

Permalänk
Medlem

1-2 timmar (helst för alla spel) hade räckt långt för mig. Få spel som kräver mer speltid innan man vet ifall det är värt att spela vidare eller inte.

Permalänk
Medlem

Nu kan man ju testa ett spel och avgöra om de värt att ha kvar. Skitbra.

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Medlem

Läste någonstans att detta enbart handlade om EA-spel, kommer inte ihåg vart jag läste det däremot. Någon som vet mer om detta?

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzi:

Nu inväntar jag att Steam skaffar något liknande, då kanske man skulle våga testa några nya spel för att se om de va någe kul än att behöva känna att man slängt pengarna i sjön.

Att nyttja återköpstjänsten som en demotjänst skulle jag kunna tänka mig är en av deras definitioner av bedrägeri dock. Det är nog inte det som är avsikten i alla fall

Edit: Dvs om man satt i system att prova en massa produkter hela tiden bara för att konsekvent lämna tillbaka dem.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Önskar Steam också hade det. Vill ha tillbaka pengarna för Defiance!

Jag vill ha tid tillbaks för det jag såg av TV-serien också.

Permalänk
Medlem

För att förhindra att folk utnyttjar systemet och för att ge folk lite mer tid på sig att returnera det, så hade en ide varit att man kan returnera det innom 7 dagar sålänge man inte har mer än X antal timmar spelade. Typ 3-4h spelade bör räcka mer än väl.

Bara en tanke från min sida, ser dock detta som possitivt och hoppas att bla steam hakar på!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Amzo:

Så detta är bara intressant för.

1. Folk som köper spel från Origin. (vem gör det??)
2. Om man gör ett felköp.

hur ofta händer det?

Jag skulle säga att alla köp från Origin är felköp. ^^

Visa signatur

Spel: Define XL R2, MAXIMUS VI HERO, 4770K@3,5GHz, NH-D14, 32GB@1600MHz, GTX690, Newton R3 1000W, Samsung Pro 256GB + EVO 1TB
TV: Node 304, P8Z77-I DELUXE, 3570K@3,4GHz, H2O 920, 8GB@1866MHz, GTX660-DC2O, ST55F-G, Samsung 250GB
NAS: Synology DS1513+, 4GB RAM, 5xWD Red 4TB Raid 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zicsoen:

Att nyttja återköpstjänsten som en demotjänst skulle jag kunna tänka mig är en av deras definitioner av bedrägeri dock. Det är nog inte det som är avsikten i alla fall

Edit: Dvs om man satt i system att prova en massa produkter hela tiden bara för att konsekvent lämna tillbaka dem.

Well, om man inte gillade spelet så borde man ju få lämna tillbaka de, så även för Origin blir de ju typ av någon "24h fullversions demo", vilket imo är toppen. Spelet kanske inte funkar, kanske buggar eller inte var så kul som man trodde. Det är där jag ibland inte vågar köpa nya spel för jag inte har lust och lägga pengar på något som inte var så som jag trodde efter t.ex. en trailer.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem

24h är på tok för mycket!

Visa signatur

FD Define R6, Noctua NH-D15S, 6x Noctua NF-A14 PWM, Corsair AX860i, Asus Maximus XI Hero, Intel Core i7 9700k, 32GB Corsair Vengence PRO 3200MHz, Asus GTX1080ti, Samsung 850 EVO 500GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzi:

Well, om man inte gillade spelet så borde man ju få lämna tillbaka de, så även för Origin blir de ju typ av någon "24h fullversions demo", vilket imo är toppen. Spelet kanske inte funkar, kanske buggar eller inte var så kul som man trodde. Det är där jag ibland inte vågar köpa nya spel för jag inte har lust och lägga pengar på något som inte var så som jag trodde efter t.ex. en trailer.

Ja, jag säger inte att det är en dålig idé men det skulle nog inte fungera så bra om man handlar ett spel om dagen, för att testa, och sedan lämna tillbaka dem hela tiden. Kan tänka mig att en del lär försöka sig på liknande förfaranden.

Kul som sagt att de försöker ordna en lösning för returer dock

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem

Hade gärna gjort så med BF3. Vilken skit det var!

Permalänk
Medlem

Därför borde man få fler speldemos för att se om det är värt att köpa.

Permalänk
Geeks Gaming

Förstår inte vad folk klagar över.
Origin är mer stabilare och drar mindre än Steam.
Jag gillar både steam och origin och jag hade mer än gärna sett att man hade kunnat "ångra" eller "sälja tillbaka" spel som man inte vill ha. Har en massa skit spel på steam som jag ångra första dagen jag testa dom. Bland annat de senaste CoD spelen.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zicsoen:

Ja, jag säger inte att det är en dålig idé men det skulle nog inte fungera så bra om man handlar ett spel om dagen, för att testa, och sedan lämna tillbaka dem hela tiden. Kan tänka mig att en del lär försöka sig på liknande förfaranden.

Kul som sagt att de försöker ordna en lösning för returer dock

Hehe, skulle aldrig köpa ett spel om dagen, så mycket spelar jag inte, spelar nån gång i bland bara. Så, ett-två spel per halvår man kanske vill testa?

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marwin88:

24h är på tok för mycket!

Anta att alla inte har tid att sitta vid datorn 24h i sträck.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

Bra idé, men som med alla goda ting så kommer det missbrukas tills det plockas bort..

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Först humble bundle och nu det här?
Börjar undra vad EA håller på med, man kan ju nästa tro att de bryr sig om annat än pengar.

Visa signatur

i9-11900F | RTX 3070 ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzi:

Hehe, skulle aldrig köpa ett spel om dagen, så mycket spelar jag inte, spelar nån gång i bland bara. Så, ett-två spel per halvår man kanske vill testa?

Haha nä, det trodde jag inte heller, jag drog väl till med ett extremexempel för att göra poängen tydlig bara
Och absolut, något spel då och då har jag ju svårt att tänka mig skulle anses som utnyttjande av tjänsten. Som sagt så är det ett bra och trevligt initiativ som är till gagn för konsumenter.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Limo:

Först humble bundle och nu det här?
Börjar undra vad EA håller på med, man kan ju nästa tro att de bryr sig om annat än pengar.

Humble bundle gör dock mega reklam åt dem inför BF4 bla. Sån sjuk flod av nya spelare i BF3 just nu, och för deras del är ju alla spel som man får med i Humble redan "passe".

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Fenix:

Bra idé, men som med alla goda ting så kommer det missbrukas tills det plockas bort..

I artikeln finns följande att läsa:
"Möjligheten finns även att slutanvändaren hinner spela ut spelet inom 24 timmar och begära ett återköp. Electronic Arts noterar dock att de har rätt att inte genomföra återbetalningen om de upptäcker bedrägeri eller missbruk av garantin."

Så för de pajasar som köper spel på spel och bara rushar igenom för att klara alla spel inom 24h får det jobbigt.

Men sen är det ju fortfarande EA, så vi får se. Men bra initiativ hursomhelst.

Permalänk
Skrivet av Limo:

Först humble bundle och nu det här?
Börjar undra vad EA håller på med, man kan ju nästa tro att de bryr sig om annat än pengar.

Dem har fått ny vd, kanske är det som har hänt.
Läste att den gamla ville ta betalt för ammo i Bf3....

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB
OS: Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

Bra jobbat igen EA

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Bra jobbat igen EA

Igen?

Permalänk
Avstängd

Härligt, nu är det bara Steam är dom onda då. Fick bråka ordentligt för att få tillbaka pengar på ett skitspel på Steam. Hann spela det 5 timmar, men det tog 4 melj innan dim medgav återköp.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Köper man ett spel i en affär så har man rätt att lämna tillbaks det inom 30 dagar. Detta gäller i Sverige och svensk lagstiftning står utöver Origin och Steams policy. Det har funnits de tillfällen där tvister om detta har uppstått men det är ju bra att dom går ut med ett alternativ som kompromiss även fast det rör sig om 7 dagar.

Jag hade personligen gärna returnerat Mw2 när jag köpte skiten eftersom spelet var så jävla dåligt. Det enda man tyckte var bra var uppdragen sen var det inget mer. BF3 är också ett sådant där spel man varit sjukt besviken på, multiplayer var fullt med buggar vid release och har DICE ens åtgärdat hälften? Nej, efter BF3, blir det inget BF4 för mig iallafall. Nu i höst ska jag sitta gött på min dator och spela Rome Total War 2, i lugn och ro, sen när jag känner för lite spänning får det bli Amnesia, och när action-mode blir tilltagande får det bli CS:GO.

Visa signatur

Många datoranvändare underskattar virus och överskattar sina egna kunskaper medan andra är omedvetna om problemet med virus. Den nonchalans som finns idag beror på ett stort antal faktorer, folk tycker virusskydd är dyrt, besvärligt och sölar ned prestandan. Något som däremot är dyrt, besvärligt och slöar ned prestandan är en infekterad dator, som dessutom förstör för alla andra på nätet. - Pedrag Mitrovic, IT-Säkerhet (2010)

Permalänk
Medlem

1. Köpa massa humble origin bundles för 1$/st.
2. Begära återköp på alla spelen
3. repeat 1-2
4. Profit

Måste ju va gjort så att det inte funkar för koder.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Atlas Tasume:

Läste titlen: JAA! Detta klår Steam rejält.

Läste artikeln: Suck...

"Det är möjligt att returnera spel sju dagar efter inköpsdatum, under förutsättning att spelet inte startats." Vad är då vittsen med det hela?

Kan ju så att du förbeställt något och sedan läser du recensioner som skriver att det är rena skiten aka "Citadels".

Skickades från m.sweclockers.com