Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Var ska jag sätta SSDn?

Sitter här och bygger ihop min nya dator, använder mig av Fractal core1000 chassi och undrar nu vart min sista komponent: SSDn ska sitta henne?

Permalänk
Medlem

Montera den i taket på chassiet, alternativt under 5.25"-platsen! Det kan vara spännande.

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjucken:

Sitter här och bygger ihop min nya dator, använder mig av Fractal core1000 chassi och undrar nu vart min sista komponent: SSDn ska sitta henne?

sätt den någonstans den kan sitta, du kommer ändå flytta ssdn efter ett tag. jag har flyttat på olika saker många gånger eftersom jag har tyckt att det sitter finare någon annan ställer

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=F8q67MTSxmc kolla videon. Där säger han var man sätter fast dem runt 0:50.

Visa signatur

CPU: i5 3570k@4.2GHZ CPU kylare: Hyper 212+ med 2st Scythe GentleTyphoon 1850rpm GPU: ASUS GTX 1060 Strix 6GB MOBO: Asrock z77 Extreme4 PSU: Corsair HX650W 80+Gold RAM: Corsair Vengeance LP 8GB 1600mhz Låda: Fractal Design Arc

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tjucken:

Sitter här och bygger ihop min nya dator, använder mig av Fractal core1000 chassi och undrar nu vart min sista komponent: SSDn ska sitta henne?

koppla in kablarna, låt den ligga löst, ingen den tar skada av iaf

Permalänk
Medlem

utifrån att SSDn inte har några rörliga delar och utvecklar väldigt lite värme, så vart som helst

Visa signatur

RTX 3070 || Ryzen 5600X || 32GB 3600MHz || PCIe SSD goes BRRRRR

Permalänk
Skrivet av JSvanberg:

koppla in kablarna, låt den ligga löst, ingen den tar skada av iaf

Veckorna rullar sedan på och datorn kanske lyfts och läggs på sidan för att öppnas och arbetas i och....klonk! Whoops! Den låg lös där...bäst att skruva fast.

Visa signatur

Spelkonsoler> | PS1\PS2\PS2Slim\PS3Slim | N64 Black/Grey
Soffdator> MacbookPro "13 Retina '12

Permalänk
Medlem
Skrivet av thedarkknight:

Veckorna rullar sedan på och datorn kanske lyfts och läggs på sidan för att öppnas och arbetas i och....klonk! Whoops! Den låg lös där...bäst att skruva fast.

silvertejp fast i plåten.

Problem solved!

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Har satt ihop hela datorn nu, första gången jag gör de!

Vad händer om jag har kopplat grejerna fel? eller glömt att koppla in något. Kan allt i datorn paja av det?

Mvh
Kevin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjucken:

Har satt ihop hela datorn nu, första gången jag gör de!

Vad händer om jag har kopplat grejerna fel? eller glömt att koppla in något. Kan allt i datorn paja av det?

Mvh
Kevin

Har du använt moderkortsdistanser och ESD-armband så kan inte mycket ont hända. Har du inte satt i en kabel ordentligt lär du bli varse om det

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

Har du använt moderkortsdistanser och ESD-armband så kan inte mycket ont hända. Har du inte satt i en kabel ordentligt lär du bli varse om det

Använt båda, provade precis att starta och lampan bara lös blott i 1 sekund, men ingenting hände.. Vad är felet?

Permalänk
Medlem

en grön diod lyser även på grafikkortet.

Permalänk
Medlem

Vad ger moderkortet för kod?

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk
Medlem

Kan vara mycket...

Kolla alla kablar och kontakter en gång till (du har säkert gjort det redan men men).

Kolla att du har alla distanser i.

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Medlem

Går alla fläktar igång? Kolla noga alla kablar så att dom sitter i ordentligt/rätt. Utgår från att du har använt Distanserna.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pimpim666:

silvertejp fast i plåten.

Problem solved!

Funkar skitbra. Fans nu har jag moderniserat och kör med dubbelhäftande

Har du glömt 8-pin kontakten kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjucken:

Använt båda, provade precis att starta och lampan bara lös blott i 1 sekund, men ingenting hände.. Vad är felet?

Kontrollera så att ramminnet är korrekt monterat

Visa signatur

JAG ÄR LIVRÄDD FÖR ATT LEVA & JAG ÄR DÖDSRÄDD FÖR ATT DÖ

Permalänk
Avstängd
Skrivet av thedarkknight:

Veckorna rullar sedan på och datorn kanske lyfts och läggs på sidan för att öppnas och arbetas i och....klonk! Whoops! Den låg lös där...bäst att skruva fast.

ssd = inga rörliga delar = gör inget om du så tappar datorn i golvet

Permalänk
Skrivet av Pimpim666:

silvertejp fast i plåten.

Problem solved!

Njaa, klibbigt och kladdigt? Ingen höjdare heller..

Visa signatur

Spelkonsoler> | PS1\PS2\PS2Slim\PS3Slim | N64 Black/Grey
Soffdator> MacbookPro "13 Retina '12

Permalänk

Kan man använda lim ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av thedarkknight:

Njaa, klibbigt och kladdigt? Ingen höjdare heller..

Det är inte meningen att du ska flytta runt disken 5 gånger om dagen. Du tejpar fast den en gång och låter den ligga där tills du ska byta ut den.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Skrivet av Pimpim666:

Det är inte meningen att du ska flytta runt disken 5 gånger om dagen. Du tejpar fast den en gång och låter den ligga där tills du ska byta ut den.

Smaken är som baken antar jag. Men inget snusk i min burk, den är för snygg för det Funkar fint med bracketen i hddburen dock. Som handen i handsken.

Visa signatur

Spelkonsoler> | PS1\PS2\PS2Slim\PS3Slim | N64 Black/Grey
Soffdator> MacbookPro "13 Retina '12