Sony skruvar isär Playstation 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av FiftyFifty:

Personligen gillar jag xbox mer öppna konstruktion. Mer frihet ifall man vill modda något

Öppen konstruktion? Du har ju inte tillgång till något utav mjukvara eller dokumentation, skulle inte kalla det "modvänligt".

Visa signatur

CPU: 3570K |Minne: 8GB Corsair Vengence|GPU: GTX 650|Chassi: Nano 304|PSU: Corsair 600W M|Kylning: Batterisyra|Mus: MX150|Tangentbord: JP|Platta: Nexus 7(2013)

Permalänk
Skrivet av FiftyFifty:

Personligen gillar jag xbox mer öppna konstruktion. Mer frihet ifall man vill modda något

Så du gillar rent teknisk dålig design? Den är ju hemsk, så mycket oanvänd plats.

Skrivet av LSD:

Om de får tummen ur och fixar så man kan spela upp film från extern enhet samt DLNA så kan det bli Sony men tack vare deras bakåtsträvande mjukvarupolitik så kanske det blir en Box denna gång, lider lite att bryta med PS men vad gör man inte när företag är så jävla dumma.

DLNA kommer enligt Yoshida.

Visa signatur

i7 2600K | XFX 6970 | 8GB DDR3 1600mhz Vengeance| 1TB HDD | DVD-RW Dual Layer

Permalänk
Medlem
Skrivet av FiftyFifty:

Personligen gillar jag xbox mer öppna konstruktion. Mer frihet ifall man vill modda något

Xbox och modding bör ej framkomma i samma mening.

Visa signatur

CPU: i7 6700k @ 4.5 GHz ||GPU: EVGA GTX 1080 FTW ||PSU: EVGA 850W ||RAM: Crucial Ballistix Elite (8x2) ||MB:Asus z170 ||KYLNING: Custom cpu/gpu hardline tubing ||Lagring: EVO 850 1 TB - OCZ Agility 3 120 GB - WD blue 1 TB

Permalänk

Eftersom mkt av utrymmet tas upp av en stor fläkt så kan jag förlåta den lite större lådan, Viktigare att den är tyst och har bra kylning än att den är liten och kompakt.

Skrivet av ante9224:

Xbox och modding bör ej framkomma i samma mening.

Antar att du aldrig har ägt den första xboxen

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Du kommer inte behöva skruva upp så mycket för att byta HD, den går att komma åt med en skruv från utsidan.

Samma gäller PS3 mer eller mindre, och där går heller inte garantin ifall du byter HD.

ah okey myb then!

Permalänk
Avstängd

Är det inte typ krångligt, bökigt och svårt att öppna PlayStation och Xbox?

Måste inte man ha speciella proprietära skruvmejslar och grejer...

Dom borde göra det lättare.
Proprietära skruvar borde förbjudas i konsumentelektronik. All konsumentelektronink bör använda "vanliga" standard skruvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Enligt rykten så är PS4 drabbad av värmeproblem, vilket kanske orsakas av denna trånga design?

Värmeproblemen har framkallats genom att ha PS4 i displayboxar när dom är inlåsta i plexi och får knappt in någon luft. Plus så har dom lagt in en safety feature att PS4 stängs av om det blir för varmt innan det kan bli några allvarliga fel. Som på våra datorer.

Visa signatur

En dator, en mobil och en tablet. X670 Hero / 7900X / 4080

Permalänk
Medlem

Gillar hur öppna Sony är nuförtiden. Dom vinner hjärtekrig, prestandakrig och designkrig. Bravo!

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Skrivet av GaMeR2K5:

Enligt rykten så är PS4 drabbad av värmeproblem, vilket kanske orsakas av denna trånga design?

Med tanke på att Sony sedan första utgåvan av PS3'an har satsat på att luft inte ska turbulera runt i chassit så skulle jag inte vara oroad av värme i PS4'an.
Sony använder sig av lufttunlar istället för att bara ha en fläkt som blåser runt samma luft inne i chassit.
Fast XBO'n har ifs mycket större kylare, medans PS4'an har en radialfläkt vilket trycker luft bättre i trånga utrymmen.

PS4'an ser smidigare ut än PS3'an på insidan vilket underlättar för de som vill laga konsollen själv (jag och många andra som gillar PS3-bakelser i ugnen).

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem

"Här är vår konsol. Här är hur ni plockar isär den" Andra företag hade sett det som att bjuda in till problem med pillande kunder ^^. Gillar starkt att de visar och gör saker likt detta :).

Väldigt öppna med vad som sitter i den och lätt marknadsföringsbakgrund till komponenterna (men likväl vettigt). Förvånad hur enkelt det verkar vara att montera isär den :p.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KRQKAN:

PS4 ser ut som en modern ny Peugeot, som går sönder stup i kvarten men har fina plastkåpor som täcker motern och får det se fint ut.

Xbox One ser ut som en gammal jänkebil med fyra kablar och stort motorblock utan räliga kåpor.... meen går sönder stup i kvarten! ;D

Hahaha
Precis samma tanke

Visa signatur

|Asus PG278Q|Fractal Design R4|i7 4770K|Noctua NH-U14S P&P|MSI Z87-G45|Corsair 850 HX|
|8GB HyperX Predator 2400MHz|MSI GTX 780 TF OC|Xonar D2X| Corsair ForceGT SSD 120GB|Samsung 840 Basic 250GB|
|Fanatec FM4 CSR Wheel|CSR Elite Pedals|rSeat EVO3|Buttkicker Gamer 2|Xbox 360|PS3|PS4|

Permalänk
Medlem
Skrivet av KRQKAN:

PS4 ser ut som en modern ny Peugeot, som går sönder stup i kvarten men har fina plastkåpor som täcker motern och får det se fint ut.

Xbox One ser ut som en gammal jänkebil med fyra kablar och stort motorblock utan räliga kåpor.... meen går sönder stup i kvarten! ;D

Skrivet av Skirner:

Hahaha
Precis samma tanke

BILDEN SYMBOLISERAR INTE PRESTANDAN PÅ DE OLIKA KONSOLLERNA BARA HUR DE SER UT INUTI.

Haha!

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nypifisel:

Så du gillar rent teknisk dålig design? Den är ju hemsk, så mycket oanvänd plats.

DLNA kommer enligt Yoshida.

Och sen till frågan, varför den inte verkar stödja lika många filformat som Sonys DVd och Blu-Ray spelare. Ska det vara en underhållningsmaskin så ska den ju stödja allt enligt min mening. Och eftersom deras andra spelare stödjer detta så förstår jag inte problemet.

Visa signatur

Speldator:Gigabyte Aorus Pro b550, 16GB DDR4, AMD 5800x ,MSI Suprim x RTX 3080 ,WD nvme 1TB, Samsung 1tb ssd, Win 10 Pro, Samsung odyssey G7 27"
TVspel: Xbox One x, Nintendo 8-bit, Nintendo Gamecube, Nintendo 64, Nintendo Wii Nintendo Switch TV: LG 65" C8 Oled

Permalänk
Medlem

Snyggt och kompakt något som PC-datorer aldrig kommer kunna bli så länge man använder hårdvara i delar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nypifisel:

DLNA kommer enligt Yoshida.

Miracast då? Inte riktigt samma sak men det finns till Xbox One och det väljer jag nog hellre iom det inbyggda stödet i Windows.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av KRQKAN:

http://i41.tinypic.com/8vxo55.jpg

http://i.imgur.com/sAXaY7I.jpg

BILDEN SYMBOLISERAR INTE PRESTANDAN PÅ DE OLIKA KONSOLLERNA BARA HUR DE SER UT INUTI.

Haha!

Jämförelsen faller på att Xbox One snarare ser ut som en PC från sent 90-tal. I en bilmetafor skulle jag snarare dra paralleller med en gammal Fiat Uno..

En gissning skulle vara att kåpan i PS4 är där för att mer effektivt leda ut värmen, tror knappast att de skulle slänga in någon extrakomponent (läs: extrakostnad) för att det är snyggt. Särskilt när de själva visar hur lätt den är att ta bort. Xbox One verkar endast kyla processorn, det fungerade ju utmärkt med RROD-drabbade Xbxo 360 (tror dock inte att Microsoft låter det hända igen).

Skrivet av LSD:

Och sen till frågan, varför den inte verkar stödja lika många filformat som Sonys DVd och Blu-Ray spelare. Ska det vara en underhållningsmaskin så ska den ju stödja allt enligt min mening. Och eftersom deras andra spelare stödjer detta så förstår jag inte problemet.

PS3 var en underhållningsmaskin, PS4 är mer fokuserad på spelmarknaden och har så varit sedan den först presenterades.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Microsoft har enligt mig solklar fördel i mjukvaran dock. Här kan ni se det mesta i Xbox ONE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Snyggt och kompakt något som PC-datorer aldrig kommer kunna bli så länge man använder hårdvara i delar.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/4114638/2013-11-08 blir 7 liter jämfört med konsollens ca 5 liter.
är en ganska "snygg och kompakt" dator. Tyvärr behöver du modda lite för att få in grafikkortet (flytta nätaggregatet ända ut i kanten och sedan såga upp en extra slott för grafikkortet).
Vill du inte ändra något finns chassin kring 10 liter men det är tyvärr dubbelt så stort då.

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av lollol7:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/4114638/2013-11-08 blir 7 liter jämfört med konsollens ca 5 liter.
är en ganska "snygg och kompakt" dator. Tyvärr behöver du modda lite för att få in grafikkortet (flytta nätaggregatet ända ut i kanten och sedan såga upp en extra slott för grafikkortet).
Vill du inte ändra något finns chassin kring 10 liter men det är tyvärr dubbelt så stort då.

Betydligt större och fulare än PS4. Räknas inte.

Permalänk
Medlem

Impad, äckligt cleant mobo, antar att det kommer en slim senare Sen diggar jag att agget e inbyggt. fan önskar min pc såg så cleant ut på insidan. Borde köpa en ps4a å köra den som en surfmaskin.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaZman:

Jämförelsen faller på att Xbox One snarare ser ut som en PC från sent 90-tal. I en bilmetafor skulle jag snarare dra paralleller med en gammal Fiat Uno..

http://carphotos.cardomain.com/ride_images/1/3013/3841/753192...

En gissning skulle vara att kåpan i PS4 är där för att mer effektivt leda ut värmen, tror knappast att de skulle slänga in någon extrakomponent (läs: extrakostnad) för att det är snyggt. Särskilt när de själva visar hur lätt den är att ta bort. Xbox One verkar endast kyla processorn, det fungerade ju utmärkt med RROD-drabbade Xbxo 360 (tror dock inte att Microsoft låter det hända igen).

PS3 var en underhållningsmaskin, PS4 är mer fokuserad på spelmarknaden och har så varit sedan den först presenterades.

För mycket skit och sladdar.

KOllar du på one så är det en läsare, en kylare, en hdd och ett MB och 4 sladdar.
Motor där är alldeles för rörig. Och säga något annat är bara ignorance och fanboyism.

Och Ps4 har ungefär samma kylning som xbox 360.

Tror faktiskt Xbox one vinner kylningen här.

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Wow. Skillnaden i ingenjörskonst här är enorm, ser ut som någon prototyp Microsoft slängde ihop på en kafferast.

På bilden är det ju en utvecklarenhet (Gammal bild också) så slutgiltiga produkten kanske inte ser ut helt på det viset.

Permalänk
Medlem

Bra att man kan byta hårddisk fritt på sin PS4, verkar inte som det kommer gå på Xbox One men hoppas det går för annars skjuter de sig i foten igen.

För mig är det väldigt viktigt då jag vill kunna sätta i stora hårddiskar då jag föredrar att isntallera så mycket som möjligt samt att när man har 40+ spel blir det tight. Sen vill jag lagra film/media etc där med.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av leafbranch:

På bilden är det ju en utvecklarenhet (Gammal bild också) så slutgiltiga produkten kanske inte ser ut helt på det viset.

Alla komponenter är ju där och uppenbarligen är det en väldigt stor låda med mycket tomrum tror den slutgiltiga produkten kommer se nästan exakt likadan ut.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Frågan är snarare varför Xbox one behöver så mycket mer utrymme och kylning för att kyla ner en bra mycket långsammare enhet? Dålig effektivitet?

Visa signatur

Dator: Fractal Design 650w modulär - Piledriver FX8350 + Arctic Cooling Freezer Xtreme Rev 2 - 4x2 gb Corsair Dominator 1866 mhz 9-9-9-24 - 1x 500 gb sataII, 1x640 Western Black Caviar, 1x Crucial m4 128 GB SSD - Fireface UCX (ljudkort) - SAPPHIRE Radeon HD7870GHZ (överclockat) - ASUS någonting lite över medelklass, 3 st 120mm chassifläktar Windows 8.1 x64

Permalänk
Medlem

En Tear Down med still och klass!!!
Ännu en +1 till Sony!

Gillar deras pik mot MS och deras PS som är stort som en mindre ö-nation.

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Microsoft har enligt mig solklar fördel i mjukvaran dock. Här kan ni se det mesta i Xbox ONE.

http://www.youtube.com/watch?v=xhe6jV-APwM

Usch, har de infekterat Xbox med ett Touch Gui oxå, ska man springa fram till TV:n och peka eller?

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Alla komponenter är ju där och uppenbarligen är det en väldigt stor låda med mycket tomrum tror den slutgiltiga produkten kommer se nästan exakt likadan ut.

Är det en utvecklarenhet så lär vi inte få se retailversionen förrän någon youtubekanal skruvar upp sin. Bara det att E3-demon kördes på pc och konsolen inte visades upp nu senast på Gamex väcker ju orosmoln.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av spda242:

Usch, har de infekterat Xbox med ett Touch Gui oxå, ska man springa fram till TV:n och peka eller?

Man skall sitta och gapa och försöka överösta sina lekande barn i rummet, medans kameran går haywire överallt för att försöka följa barnen som inte behöver vara med i bild

En rolig tanke är om barnen lär sig att säga "XBOX HOME" i bakgrunden när du spelar, ringa frustrerande

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Ingen fanboy och ingen potentiell köpare, men det där var en förbannat SMUTT konstruktion.
Enda som är lite pinsamt är "skivspelaren"