Rösta om Årets datorbutik 2013!

Permalänk
Medlem

Inet! Servicen är fantastisk.

Visa signatur

CPU: i7 6700k @ 4.5 GHz ||GPU: EVGA GTX 1080 FTW ||PSU: EVGA 850W ||RAM: Crucial Ballistix Elite (8x2) ||MB:Asus z170 ||KYLNING: Custom cpu/gpu hardline tubing ||Lagring: EVO 850 1 TB - OCZ Agility 3 120 GB - WD blue 1 TB

Permalänk
Medlem

Stenhårt imellan Dustin Home och Webhallen. Får fundera ett tag på det!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ignostic:

Antar att Inet vinner som vanligt. På något sätt har dom lyckats fixa en stor skara fanboys här på Sweclockers

Det handlar inte direkt om "fanboys", Inet är by far de bästa att handskas med om man stöter på problem osv, det har gått så långt att jag är rädd för att ens prova Webhallen efter mina problem med Komplett fast de är "olika företag", det som komplett har att göra med går bort.
Sen hur CDON och alla de andra butikerna är vet jag inte då jag enbart kör med Inet..

Permalänk
Medlem

INET SÅ KLART!

+ Bra service
+ Bra priser
+ Snabb leverans
- finns inget negativt

Permalänk

Inet, Hands down!

Permalänk
Medlem

Gillar både Inet och Dustin. Är de sidorna jag brukar handla ifrån oftast, de har båda bra service och snabb leverans och brukar komplettera varandra bra.

Visa signatur

Chassi: Define 7 TG |CPU: i9 10850K |GPU: ASUS TUF GeForce RTX 3080 OC
|MB: ASUS Z490 Maxiumus XII Hero |PSU: be quiet! 850w |CPU-kylning: Noctua NH-D15 |RAM: Crucial Ballistix 32 GB 3600mhz |SSD: Kingston A2000 1 TB & Samsung 860 EVO 1 TB |HDD: 8 TB |OS: Windows 10

Asus Essence STX II | Beyerdynamic DT 1770 PRO 250Ω

Permalänk
Avstängd

Webhallen suger, sätter kunden sist på sin prioriteringslista. Inet för min del.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Dustin fick min röst!

Visa signatur

FRACTAL DESIGN R3|| GIGABYTE GA- Z68X-UD3H|| INTEL 2500K ||GIGABYTE R9 290 WF||OCZ PRO 700W|| CORSAIR H60|| CORSAIR 8GB VENGEANCE 1600MHZ || SAMSUNG spintpoint f3 || CORSAIR SSD 120gb || SAMSUNG dvd || OS win7|| DELL U2311H"
MEDIADATOR:INTEL I3 540|| ASUS P7H55-M LX P55 || HD5450 || DDR3 2GB || FINLUX 47"

Permalänk
Medlem

Netonnet.
Jag brukar handla en hel del på Webhallen. Men så fort man vill göra en retur så får man vänta väääääldigt länge på att ditt nummer plingar. Sist fick man står där i 30 min.
Jag tänker rösta på Netonnet. Inte för att jag handlar där så mkt utan för att uppmuntra dom att fortsätta sin satsning på entusiaster och att man hoppas att dom öppnar en butik som är mer tillgänglig för alla(närmare stan) och på fler ställen. Konkurrens är bra!

Permalänk
Medlem

Helt klart Webhallen för min del.
Dels har de bra priser, dels stort utbud, fysiska butiker med bra öppet tider, vänlig och kunnig personal.
Dessutom har jag alltid blivit väldigt väl behandlad när jag klagat på något, velat byta någon vara eller utnyttja garantin när något gått sönder. Har aldrig varit något krångel eller ifrågasättande, utan har fått pengarna tillbaka eller välja ny vara då jag föredragit det.

Inet har i allmänhet kunnig personal, men det är också egentligen allt. Utbudet är inte speciellt bra, inte priserna heller och de har mycket få fysiska butiker.
Att lämna tillbaka saker som inte fungerar verkar inte heller det lättaste. Hade ett grafikkort som krånglade (hänger sig då och då om man inte klockar ner minnesfrekvensen från original). Att bara byta var det inte tal om (trots att garantin gällde, var ett nyinköpt kort).
Om jag lämnade in kortet för testning så skulle det kosta mig 500 kronor om de inte lyckades hitta något fel på det (så de tjänar med andra ord på att försöka göra en dålig testning för att kunna låta kunden betala).
Enda sättet att slippa denna avgift var om jag kom in med hela 30 kilosdatorn in till stan så att de kunde testa hela datorn, eftersom jag köpt hela datorn ihopbyggd.
Att ta in en 30 kilos dator utan bil är dock totalt uteslutet. Så effekten blev att jag fick nöja mig med mitt defekta kort och klocka ner det lite innan jag börjar belasta det.
Kommer inte att handla ny dator där nästa gång..

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Skrivet av Tivook:

Webhallen suger, sätter kunden sist på sin prioriteringslista. Inet för min del.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag måste nog hålla med dig fullt ut här, webhallen har haft snabba leveranser när jag beställt och det är ungefär allt. Kontaktade deras kundtjänst för jag hade ett par frågor rörande en utav mina komponenter och möttes bara av en total ovilja.

Det var ett helt annat scenario när jag var i kontakt med Inet senast rörande ett garantijobb.

Visa signatur

|Carbide Air 540|AX1200|ROG RIVE|3930K|32GB|GTX 1080 Classified|850Pro|ROG Swift|

Permalänk
Medlem

Måste faktiskt efter flera år av inet säga att CDON har haft väldigt bra priser och många erbjudande.
Så mitt val är CDON med ... Inet som utmanare, blir konstigt med utmanar titlen till förra vinnaren, borde vara "hederspris" av något slag.

Edit* Precis som kommentaren under mig så tycker jag med att det finns rum för förbättring. CDON skulle kolla på prisjakts olika vis för att visa listor, vore grymt hjälpsamt.

Permalänk
Medlem

Alla e-handlare som inte har filtreringsmöjligheter för komponenters egenskaper går egentligen bort.

Men då jag på senare tid till största del faktiskt handlat på cdon - så kändes det naturligt att min röst gick till dem!

Men ser gärna som sagt en förbättring av filtreringsmöjligheterna! En jämförelsefunktion är inte heller fy skam.

EDIT:

Netonnet borde få något slags tröstpris för bra informationsdesign. Finns potential om inte annat!

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

CDON givetvis, de krigar på ordentligt med låga priser och har dessutom varit väldigt hjälpsamma på kundtjänsten sedan man blev cdon+ kund. Gillar verkligen deras rabattkoder och kampanjer de kör också.
Även väldigt bra erfarenheter utav Webhallen.
Netonnet som utmanare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Hej.

nVidia har idag sänkt priset på det grafikkort som du beställt. Vilket gjort att även vi sänkt priset hos oss.

Vi har därmed justerat ner priset på din order.

Mellanskillnaden finns åter på ditt konto om ca 3 bankdagar.

Med vänliga hälsningar
Inet

Fick detta någon dag efter min beställning från Inet så jag vet var min röst hamnar...

Permalänk

Kommer aldrig handla av CDON igen efter strulet med en komponent som tog 1.5 månad att bli levererad - och detta med väldigt dålig service från deras sida. Fyfan.

Inet må ha något högre priser, men jag personligen är beredd att betala för det exemplariska bemötandet och leveranstiden som de erbjuder.

Visa signatur

Marknadsreferenser: 1 2
3
4

Permalänk
Avstängd

Förstår inte hur så många kan rösta på Inet år efter år. Nog har dom varit bäst på allt en gång i tiden, men nu? Nej.
Snabb leverans och hantera returärenden, där är dom bra. Men höga priser och det man ska köpa finns sällan i lager.
Tycker Inet tappat för mycket för att få stå på toppen det här året. En pingvinstång då och då hjälper tyvärr inte.

I år stod det mellan Komplett, cdon och webhallen för mig.

Permalänk
Medlem

Hade CDON haft bättre leveranstid och kundtjänst hade de varit bäst med tanke på att deras pris oftast är oslagbart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasrod:

Fick detta någon dag efter min beställning från Inet så jag vet var min röst hamnar...

Fantastiskt, är nog bara hos inet jag har sett detta.. prove me wrong

Permalänk
Medlem

Webhallen har alltid fixat reklamationer och andra ärenden bra så håller på webhallen. Cdon har bra priser men ofta slut ocj skumma leveranstid ibland.

Visa signatur

CPU: 5600X| Mobo: AORUS X570 itx|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus TUF 3080 OC |Chassi: CM NR200P|SSD: Samsung 850 EVO 500GB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: NZXT 650W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk
Skrivet av mungo_skata:

Förstår inte hur så många kan rösta på Inet år efter år. Nog har dom varit bäst på allt en gång i tiden, men nu? Nej.
Snabb leverans och hantera returärenden, där är dom bra. Men höga priser och det man ska köpa finns sällan i lager.

För mig spelar små varianser i pris mindre roll - problemfri service och snabba leveranser är det jag värderar överlägset mest.

Visa signatur

Marknadsreferenser: 1 2
3
4

Permalänk
Medlem

Cdon för bästa priser helt klart!

Permalänk

Inet ftw Netonnet tvåa för mig!

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem

Har inte sett att Inet gjort någon reklam på facebook om att man ska rösta på dem i år...

Tycker det är jävligt lamt att de gjort så förut, men röstade på dem ändå.

Har handlat för en jäkla massa pengar på dustin genom åren, för ett par tre år sedan var supporten hemsk med de otrevligaste och bitchigaste tjejerna på planeten (samt att de gjorde allt för att dölja telefonnr till supporten på hemsidan + orimlig kötid), de två senaste gångerna jag haft problem har de varit snabba och helt utan krångel, men med tanke på gamla hemskheter kommer jag förmodligen aldrig ge dem min röst. Jag handlar enbart från dem pga studentrabatten.

Komplett är väl också en rätt bra butik, men de strulade tyvärr till det när mitt grafikkort gick sönder. Det dröjde länge att få ett ersättningskort, och när det väl kom så var det ett sämre och mycket billigare kort än det jag köpt. Tog kontakt med dem igen och fick ett motsvarande eller lite bättre kort. Jag pratade med en kille på supporten som sedan gick på en veckas semester - under den veckan hände ingenting och när jag ringde supporten igen sa de att jag var tvungen att prata med samma person och att de inte kunde göra något...

Visa signatur

AMD 1090T, 8gb Corsair xms3, AMD 7870, Sabertooth 990FX, Intel 520 120gb SSD, 750W Corsair 80+ i ett Fractal Design Define R3. HTPC - BitFenix Prodigy, AMD 3870, Samsung 830 128gb, Scythe Ninja 3.

Permalänk
Inaktiv

Jadu, vad väljer man fått perfekt bemötande och leveranstider från CDON, Webhallen och inet. Samtliga skickar väl varorna samma dag och är hjälpsamma när något krånglar.

Permalänk
Geeks Gaming

netonnet är lika bra som inet förutom på en punkt, kundvagnarna, att kunna dela kundvagnar är väldigt bra när man ska köpa en ny dator! Därför blev det Inet!

Permalänk
Medlem

Helt klart Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av mungo_skata:

Förstår inte hur så många kan rösta på Inet år efter år. Nog har dom varit bäst på allt en gång i tiden, men nu? Nej.
Snabb leverans och hantera returärenden, där är dom bra. Men höga priser och det man ska köpa finns sällan i lager.
Tycker Inet tappat för mycket för att få stå på toppen det här året. En pingvinstång då och då hjälper tyvärr inte.

I år stod det mellan Komplett, cdon och webhallen för mig.

När man går ifrån att vara student till arbetande spelar priset mindre roll än den tid man får lägga på serviceärenden som inte bara klaffar.

Själv har jag haft dåligt bemötande både från Dustins privat support och företagssupporten, men ibland fungerar det.

Webhallen och Inet har däremot skött sig bra samtliga gånger.

Permalänk
Medlem

Fick bli inet, hjälpte en kompis att köpa en hel dator i delar med alla tillbehör(Stort paket! ). Beställde det sent på söndagskvällen, gick att hämta ut på posten på tisdag morgon. Helt klart bästa leveranstider som jag upplevt!

Support och sådant har alltid vart smärtfritt och enkelt på Inet.

Så det är inte pingvinstången som BARA gör det självklart att välja inet

Sedan har jag inte köpt så mycket mer än ett par hörlurar hos CDON, kommer dessvärre inte ihåg hur lång tid det tog(har för mig 3-4 arbetsdagar). Men CDON har vart bra tidigare när jag handlat hos dem så de får bli tvåa iår

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xXxlGurrAlxXx:

Blir väl Inet igen, många som låter sig mutas utav en pingvinstång o_O
Själv rösta jag på en annan butik

Gillar Inet för att jag aldrig haft problem med dom, fel på datorn? Inga problem.
Leveranstider alltid som utlovat, beställer jag innan 17:00 har jag för mig det var, får jag
det dagen efter samt att det är gratis frakt om det är 500kr+ köp.
Pingvinstången är en trevlig grej som dom får ett plus i kanten för, dom är ju inte bästa datorbutiken
av den anledningen precis.