Bra konsol/xbox 360 exklusiva spel?

Permalänk
Medlem

Bra konsol/xbox 360 exklusiva spel?

Tja!

Jag och min far spontanköpte nyss ett xbox 360 då det var rätt billigt! (999 på NetOnNet http://www.netonnet.se/art/dator/gaming/konsoler-och-spel/mic...) Vilket jag är nöjd med då jag sedan länge velat spela slutet på Halo triologin, jag påbörjade som yngre. Har också velat spela Red Dead Redemption sedan det kom ut.

Hur som helst, är det någon av er som har några tips på spel som är exklusiva till konsoler eller xbox, som man inte bör missa? Spelar en del spel men det är främst på datorn Vore tacksam för tips!

MvH Orkhan

Visa signatur

CPU - 4670k @ 4.0 Grafikkort - Asus Strix 970
Minne - Corsair Value Select 3x4 Gb 1333 mhz

Permalänk
Medlem

Beror väl på vad du gillar men diverse JRPGs är vad jag skulle rekommendera t.ex Tales of Vesperia, Eternal Sonata och Final Fantasy XIII

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | MB: MSI Pro B650-P WIFI | CPU: AMD Ryzen 5 7600X | Internminne: Corsair Vengence 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 | CPU-kylare: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | GPU: INTEL Arc A750 8GB | SDD: Samsung 990 Pro 2TB - Intel 600p 480GB | HDD: 2x Toshiba Enterprise MG09 Series 18TB - WD Elements Desktop 12TB - 2x WD Elements Desktop 5TB - 2x WD 5TB - 3x WD 3TB (70TB total) | Skärm: Dell 2715H | Dell S2721QSA | BenQ G2420DHBL | Philips 233V | Projektor: Optoma HD65 on 120" | PSU: Corsair RM750x

Permalänk
Medlem

De spel jag hade mest roligt på Xbox 360 är Lost Odyssey, Death Smiles samt Tales of Vesperia som är konsol exklusivt.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Crackdown
Lost Odyssey
Alan Wake
Viva Pinata
Halo Wars
Geometry Wars: Retro Evolved 2
Blue Dragon
Fable 2
Forza 4, Horizon
Gears of War 1,2,3
Kameo
Project Gotham Racing 4
Shadow Complex
State of Decay
Banjo-Kazooie
Banjo-Tooie
GTA V
Mark of the Ninja
Peggle
'Splosion Man
Iron Brigade
ilomilo

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Oj, tack så mycket för alla svaren! Skall kika på detta sen när konsolen anlänt!

Visa signatur

CPU - 4670k @ 4.0 Grafikkort - Asus Strix 970
Minne - Corsair Value Select 3x4 Gb 1333 mhz

Permalänk
Inaktiv

Red Dead som du nämner, Gta V samt IV och absolut Mass Effect 1-3 (eller hoppa över ettan o gå direkt till tvåan)
Fallout 3 och New Vegas med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

(eller hoppa över ettan o gå direkt till tvåan)

Varför skulle han hoppa över ettan?

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Ett tips är att kolla vilka spel som reas ut på XBox Live, jag köpte Dark Souls igår för mäktiga 49kr. Tror att det var nån deal på RDR också. MS har även haft nytt gratisspel varannan vecka ungefär, så jag har kompletterat samlingen med Fable 3 och Halo3 bl a.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Oggmeiler:

http://i.imgur.com/Q9M33I4.gif

Varför skulle han hoppa över ettan?

Det sämsta av spelen, enklare att bara kolla igenom storyn på youtube. Har försökt lira det på konsol och PC men engagerar inte riktigt som tvåan och trean.

http://i.imgur.com/JmjvP5n.gif

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Det sämsta av spelen, enklare att bara kolla igenom storyn på youtube. Har försökt lira det på konsol och PC men engagerar inte riktigt som tvåan och trean.

Personligen tycker jag fortfarande ME1 är det bästa i serien,det enda spelet som är någorlunda ett RPG också, 2an blev mer ett 3PS och tredje spelet är nästan enbart ett 3PS och saknar de mesta RPG elementen.

Storyn är också grovt mycket sämre i andra spelet, bland annat så handlar så got som hela andra spelet om att få ihop sina lagkamrater, något redan ettan handlade om och gjordes om, och... åter igen i Tredje spelet något som enligt mig förstörde en hel del av storyn som de kunde ha fokuserat mer på själva världen i sig.

Som spel, om man bara bryr sig om 3PS biten och skiter i storyn, vist andra spelet är bättre en första och tredje betydligt bättre en de andra två, men bryr man sig om storyn så har det bara gått utför efter första spelet, och ett rakt stup i tredje spelet gentemot det första.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk

Har spenderat en hel del timmar med Forza 3 samt 4, alla Halo, Gears Of War trilogin, GTA 4 samt 5, Mass Effect 1,2 och började precis på 3an.
Ja alla stora titlar till x360 helt enkelt.
Kanonkonsol!