Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Inet är årets datorbutik 2013 – Cdon och Webhallen starkast utmanare

Permalänk
Medlem

Samma visa som varje år. Är SweC uppköpta av Inet eller vad är frågan om? De har långt ifrån bästa priser eller bäst sortiment.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wazzbi:

Roligare?

Är du 12 eller?

Ont:

Grattis till Inet.

Hur menar du nu?
Vissa butiker har roligare och bättre sortiment, är man 12 år om man tycker det?

Är du 13 år eller?

Permalänk
Medlem

Pingvinstångar verkar göra mycket...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Om man räknar ihop alla dessa faktorer så får du det som ska vara "Bästa butik" Du kan inte ha två kategorier som betyder "bästa butik". Om "Bästa prissättning" ska ha en mening ska det vara utan hänsyn till service och dylikt som innefattas i "bästa butik".

Jag räknar in flera faktorer till bästa prissättning såsom väntetid i butiken osv. Jag har alltid upplevt markant korktare väntetid i Inets butik kontra Webhallens t.ex.. Får jag vänta en kvart längre hos Webhallen blir min kostnad högre för att gå dit även om Inet skulle vara 30 kr dyrare. Detsamma gäller estimerad väntetid vid service osv.

För att bedömma bästa prissättning måste man räkna in alla punkter där kostnaden är olika mellan två butiker samt exakt vad man får för pengarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantern1337:

Samma visa som varje år. Är SweC uppköpta av Inet eller vad är frågan om? De har långt ifrån bästa priser eller bäst sortiment.

Har det slagit dig att det kanske inte är endast sortiment & pris som spelar roll när gäller att utse årets datorbutik? Utan kanske saker som service (framför allt), leveranstider och dylikt har åverkan?

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Hjälpsam

Grattis Wickman till Guldet
Grattis Brompa till Silver

/Olof

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantern1337:

Samma visa som varje år. Är SweC uppköpta av Inet eller vad är frågan om? De har långt ifrån bästa priser eller bäst sortiment.

Inet var överlägset bäst för ett antal år sedan, men har på sistone (imo) börjat tappa inom flera områden.
Många fortsätter att rösta på Inet av ren vana, och/eller för att de inte inser att andra försäljare (i synnerhet Webhallen och Komplett) har kommit ikapp, och på många sätt även gått om Inet.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alligatorn:

WORD. Så otroligt sant, skrive man någon dåligt om Inet (har sett en del) så får dom X antal Inet kära personer på sig.
Komplett har hanterat alla mina garantiärenden perfekt och fick därför min röst. Jag handlar däremot inte mycket nytt men när jag väl gör det så har det varit komplett om det inte skiljer sig mer än 50 spänn från någon annan.
KOMPLETT ALL THE WAY!

Hahaha, fast Inet vann dock mot Komplett

Håller med dig, Komplett ställer inte ens frågor när jag fick problem med ett moderkort, dom skickade ett nytt direkt!

Något man också bör tänka på, Komplett har Weekend-rush, 1337-deals (som säker Inet-fanboysen köper också), och massa smått och gått för alla. Plus, dom är jäkligt givmilda, gjorde deras logga i Minecraft, fick 300 spänn som tack, var ju inte beredd på det men tacksam blev man!

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Vilken butik anser du har bäst prissättning? Inet
Vilka LjugeR?

Kanske, Nästan alla produkter jag köper som är dator relaterade är från Inet och alla
har haft minst samma pris som dom andra har. Det enda dåliga jag tycker om Inet är att
dom inte har lika stort sortiment som många andra.

PS: även om Inet inte är billigast alltid, så står det väl "anser" och om man som jag köpt
just dom grejer som dom faktiskt har bra priser på så kanske man får den uppfattningen

Permalänk
Medlem

Är förvånad över att fler anser att Inet levererar snabbast då det oftast ligger på posten/annan part om produkten finns inne i lager, de flesta seriösa skickar samma dag som man beställer om man beställer innan 14:00 på en vardag och det inte är högt tryck.

Det jag menar är lustigt är väl att Inet bör skicka från Göteborg? Det ligger inte lika "centralt" som Stockholm, fast ex Posten kanske har bra infrastruktur.

Skrivet av Friterad:

Kanske, Nästan alla produkter jag köper som är dator relaterade är från Inet och alla
har haft minst samma pris som dom andra har. Det enda dåliga jag tycker om Inet är att
dom inte har lika stort sortiment som många andra.

PS: även om Inet inte är billigast alltid, så står det väl "anser" och om man som jag köpt
just dom grejer som dom faktiskt har bra priser på så kanske man får den uppfattningen

Inet är väl endast billigast(Kan vara tusingar, hundringar eller enstaka kronor) om man jämför med ex. komplett, det kan man lätt få ut från prisjakts "prisfighten" är bara att klicka på någon av länkarna jag så snällt inkluderar här och så kan du själv få se!
http://www.prisjakt.nu/fight.php?ftgid1=141&ftgid2=659&cat=32... (Dustin Home)
http://www.prisjakt.nu/fight.php?ftgid1=141&ftgid2=113&cat=32... (Webbhallen)
http://www.prisjakt.nu/fight.php?ftgid1=141&ftgid2=113&cat=32... (cdon, nobrainer)
http://www.prisjakt.nu/fight.php?ftgid1=141&ftgid2=2&cat=328 (netonnet)
http://www.prisjakt.nu/fight.php?ftgid1=141&ftgid2=2&cat=328 (komplett)

Hursomhelst så tycker jag Inet var bra för 2-3 år sedan, då de stog för mer "sann" webhandel, nu verkar det vara mer ett kompliment till deras butiker och priset har därefter stigit. De har nog generellt högre pris för att kunna ha bättre support och bättre i de fysiska butikerna, d.v.s ge ett mervärde till kund. Vissa kanske anser att det ger dom bra prissättning så det är väl inte förvånande att de hamnar högst nästan överallt (då deras kunder tydligen är nöjda även fast deras varor generellt har tydligtvis högre pris).

Permalänk

Inet bra sortiment? Inet bästa priser? My ass. Komplett (vilket jag röstade på) ligger bättre till på båda de punkterna. Komplett har dessutom gratis frakt nu. Samt att de har tävlingar, regelbundna reor där dem faktiskt lyssnar på vilka prylar folk skulle vilja se nedsatt pris på och oftast löser det. Komplett gick om Inet iår. Det är åtminstone min åsikt, pingvinstång eller inte!

Visa signatur

| CPU: Intel i7 2600K 4,5Ghz | CPU-Kylare: Corsair H60 | MB: Gigabyte G1.SNIPER |
| GPU: Asus GTX 980ti DC3 OC | RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 16GB |
| PSU: Corsair AX850 | Chassi: FD Define Mini C |
| SSD: Samsung EVO 850 250gb, Samsung EVO 850 500gb |
| Lagring: WD Caviar Green 3x2TB 1x4TB |

Permalänk
Skrivet av kexjohan:

Tror inte alla sweclockers medlemmar är grundade på vetskap av priser inom data/IT. Är väll många kids som bara tar det som ligger först för då ser man inte dum ut.

Äh, det där är ju bara skitsnack.
Denna omröstningen krävde ju att man aktivt gick in på en separat sida, valde företag man haft erfarenheter av och sedan rösta därefter.
Av vad sweclockers forum har ett erbjuda så är det många som handlar av inet och som är nöjda med inet - således kommer de även få många röster.
Var medveten om att denna röstningen är gjord av oss insatta hårdvarukonsumenter på en hårdvarusite där inet har varit i framkant länge. Om röstningen hade skett via konsumentverket hade troligen resultatet sett annorlunda ut.

Undersökningen är baserad på över 8000 röster och det är inga problem att få ut en normalfördelning av utfallen i ett sådant urval. Det är högst otroligt att någon av utfallen skulle vara baserad på en slump. Faktum kvarstår, det är sweclockers medlemmar (framförallt) som har röstat och det är därmed vi som har kommit med resultatet.

Om det nu är så att "folk bara har klickat", då har väl inet uppenbarligen lyckats med sin marknadskommunikation? De har lyckats bygga in ett undermedvetet där det första en sweclockersläsare tänker på är just inet. Således är de ju väl värda resultatet?

Det finns inget rätt och fel i en röstning, alla röstar på det företag de själva tycker är värdigt. Om DU inte gillar resultatet, strunta då i det? Det är ingen som tvingar dig att handla hos inet. Sen

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Grejen är att du haft ett bra ärende men erkänner att du haft dåliga erfarenheter tidigare?
Jämför då med Dustin, Inet, Komplett, Webhallen och Alina som kanske leverar bra support gång efter gång. Även om CDON hanterar en del ärenden bra så måste man sätta dem i relation till de andra.

Om man räknar ihop alla dessa faktorer så får du det som ska vara "Bästa butik" Du kan inte ha två kategorier som betyder "bästa butik". Om "Bästa prissättning" ska ha en mening ska det vara utan hänsyn till service och dylikt som innefattas i "bästa butik".

Nja, utbud osv är inte medräknat

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem

och nu kommer hatiläggen....

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantern1337:

Samma visa som varje år. Är SweC uppköpta av Inet eller vad är frågan om? De har långt ifrån bästa priser eller bäst sortiment.

Fast nu var det prissättning och inte pris det gällde. Vidare finns det fler faktorer är pris och utbud...

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem
Skrivet av erixonjkpg:

Inet bra sortiment? Inet bästa priser? My ass. Komplett (vilket jag röstade på) ligger bättre till på båda de punkterna. Komplett har dessutom gratis frakt nu. Samt att de har tävlingar, regelbundna reor där dem faktiskt lyssnar på vilka prylar folk skulle vilja se nedsatt pris på och oftast löser det. Komplett gick om Inet iår. Det är åtminstone min åsikt, pingvinstång eller inte!

Komplett har inte bättre priser, kolla på prisfighten på prisjakt!

http://www.prisjakt.nu/fight.php?ftgid1=141&ftgid2=33&cat=328
Inet är billigare än komplett och resterande som var med i top 5 på Swec är även billigare än Inet enligt prisjakt så noska komplett är dyrast generellt. Tyvärr.

*edit* som Jilted här precis under skriver så gäller det att särhålla på pris och prissättning dock.
Men om man endast går efter priser, vilket i mina ögon är det som gäller för min del (har inte haft problem med varken komplett, inet, webbhallen, cdon, dustin eller netonnet) så är det endast priset och personerna man får se (och inte får se) som gör skillnaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjajjull:

Grattis Inet.

Förstår dock inte hur de kan vinna bäst prissättning. Kolla här: http://www.prisjakt.nu/fight.php?ftgid1=429&ftgid2=141&cat=32...

Lär dig skilja på pris och prissättning - du jämför pris.

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem
Skrivet av DAoG:

Pingvinstångar verkar göra mycket...

Så jäkla onödig kommentar så det är larvigt, dom har inte bäst pris nej, dom har inte bäst utbud. Dom vinner på helheten.
Kolla bara vilka vinnarna är hos pricerunner och prisjakt så får du se...dock håller jag med om att folk röstar på sin favoritbutik här inne. Men att sqäga att det enbart beror på pingvinstången är du ju bara ute efter att få tjafsa om saken, för det är inte.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Bäst pris och sortiment: inet.

Bara här borde dem ju diskas, för fan man blir ju mörkrädd över inet hysterin på detta forum. ALDRIG har inet varit billigast med produkterna jag söker.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Grattis Inet!
Jag föredrar Inet för deras struktur på hemsidan vilket gör den väldigt bekväm att sitta och titta på och plocka ihop delar på(detta väger mest för mig). Jag gillar även deras service och deras sortiment tycker jag det inte är något fel på, de har alltid haft det jag behöver, det är ju trots allt en datorbutik och har inget behov av att köpa en espressomaskin då jag beställer mina datorkomponenter.

Visa signatur

Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | MSI Z87-S02 | MSI GeForce GTX 780 3GB OC | Corsair Vengeance 8GB | Samsung SSD EVO Basic 840-Series 120GB

Permalänk
Medlem

Hmm, känner av en viss fanboi ism här asså. Så fort det efterfrågas en produkt så länkar alla till Inet, alla kundvagnar är Inet, inet, inet, inet...

Dem har vunnit nu typ 6 år i rad vissa av åren så har dem varit bäst men nu på senare tiden så har dem absolut inte varit det.

Iår tycker jag Komplett.se skulle vunnit dem är snällast mot sina kunder och är väldigt lätta att göras med. Dem har julkalender luckor, superhelg och 6h super reor, fri frakt på hela sortimentet, stort sortiment etc etc.

Inet är dyra och har inga reor, inga giveaways, dyrare i butiken än från komplett med fri frakt, ingen julkalender och tar frakt för alla sina varor (utom SweCs).

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk

Inet ligger väl några steg närmare Sweclockers kontor så dom slipper gå så långt för att dela ut utmärkelsen

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | EVGA Z790 Classified | G.Skill Ripjaws S5 6000 MHz CL30 64GB DDR5 @6600 MHz CL30 | i9-13900KF @5.6 GHz | PNY GeForce RTX 3080Ti XLR8 Gaming Revel Epic-X RGB @2055 MHz, 19902 MHz | Cooler Master V1200 | CPU+GPU-kylning: EK Custom loop | BenQ XL2410T + LG UltraGear 34GP950G |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

Bäst pris och sortiment: inet.

Bara här borde dem ju diskas, för fan man blir ju mörkrädd över inet hysterin på detta forum. ALDRIG har inet varit billigast med produkterna jag söker.

Skickades från m.sweclockers.com

Står inget om bästa pris, bästa prissättning dock, förstår du inte skillnaden, läs igenom tråden

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem

Tanke på att Inet vann bästa priser också, tycker jag det inte är mer än rätt att dom firar med lite kampanjer.

Visa signatur
Permalänk

Jag håller inte med alla som hatar på inet, kolla vilket jävla bra erbjudande dom har nu för de som inte vet hur man bygger datorer t.ex. http://www.inet.se/produkt/9990288/fri-montering-med-asus-24-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Vilken butik anser du har bäst prissättning? Inet
Vilka LjugeR?

Hur menar du? Frågan är inte "Vilken butik är billigast?", uppenbarligen anser folk att inet erbjuder något som är värt att betala lite extra för sen om det är pingvinstänger, snabba leveranser, bra support, närvara här på forumet eller whatnot. Ser verkligen inte vad du menar.

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Medlem

Helt klart värda priset. Beställer allting därifrån nu för tiden och har aldrig upplevt några bekymmer. Beställt fel någon gång och har gått smidigt att skicka tillbaka varorna utan några som helst frågetecken. Bra support i butiken, kunnig och trevlig personal. Med detta säger jag inte att övriga butiker är sämre, men hos Inet vet jag vad jag får. Och det är tillräckligt för att fortsätta mina inköp därifrån.

Skrivet av Extremaz:

Hmm, känner av en viss fanboi ism här asså. Så fort det efterfrågas en produkt så länkar alla till Inet, alla kundvagnar är Inet, inet, inet, inet...

Dem har vunnit nu typ 6 år i rad vissa av åren så har dem varit bäst men nu på senare tiden så har dem absolut inte varit det.

Iår tycker jag Komplett.se skulle vunnit dem är snällast mot sina kunder och är väldigt lätta att göras med. Dem har julkalender luckor, superhelg och 6h super reor, fri frakt på hela sortimentet, stort sortiment etc etc.

Inet är dyra och har inga reor, inga giveaways, dyrare i butiken än från komplett med fri frakt, ingen julkalender och tar frakt för alla sina varor (utom SweCs).

Oj. Människor kan faktiskt tycka annorlunda. Jag har själv haft bekymmer med mina senaste Komplett-beställningar, och därav har butiken gått bort för mig. Det kanske finns en anledning till varför folk faktiskt länkar till Inet, eller?

Permalänk
Master of Overkill

Skönt då att man aldrig behöver ringa support, leverans aldrig haft problem med UPS / DHL.

Affärer a kanske enstaka gång handla 1 kabel.

Men ja det är jag det.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Till alla er som verkligen tror att deras skara av trogna kunder enbart består av godisälskande människor bör kolla upp vilken butik det är som har utsetts tre år i rad (2011, 2012 & 2013) till årets nätbutik av bla. Pirsjakts användare och 2 år i rad av Pricerunners användare. Tvivlar på att alla swec medlemmar lämnar sin röst via prisjakt också, det kanske en del gör....men knappast i den mån av folk som röstar här inne.

Konspirationsteorier är alltid lika roligt att lyssna på, men att det finns folk som tror att grunden till en butiks framgång och skara av trogna kunder skulle bestå i en pingvinstång? Sarkastiska inlägg och möjligheten till att tjafsa på ett forum är väl lockande för den person som vräker sig ur den kommentaren.
Klart som korvspad att folk röstar på sin favoritbutik, tyvärr är det så här också. Som jag skrev tidigare så är det konstigt att dom kan vinna i bäst utbud och pris, kundservice dock är en annan femma där jag anser, och säkerligen många andra, att dom ligger i en klass för sig.

Dom är inte alltid billigast som cdon, nej tur är väl det såsom dom behandlar sina kunder om ett problem uppstår. Slänger in länken som postades tidigare här så ser ni att det inte är så stor skillnad i pris mellan ex. Inet och Komplett på dom varor dom har tillgängliga. Resultatet talar lite för sig själv.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

Bäst pris och sortiment: inet.

Bara här borde dem ju diskas, för fan man blir ju mörkrädd över inet hysterin på detta forum. ALDRIG har inet varit billigast med produkterna jag söker.

Skickades från m.sweclockers.com

Visst, jag köper att Inet är en riktigt bra och förtjänar priset som årets butik men jag tror många röstar inet på alla frågor bara för att de vill att Inet ska vinna allt. Inet har sämst sortiment av alla deltagande butiker, bara att göra en jämförese på prisjakt och se hur många artiklar de har indexerade och se hur inet ligger hästlängder efter.

Prisjakts indexerade produkter:
CDON: 176 800st
Webhallen: 35699st
Dustin: 14152st
Komplett: 8483st
Netonnet: 6046st
Inet: 3833st

Nu vinner så klart cdon på grund av att de är så mycket bredare utanför datorkomponenter & liknande. Min egna känsla efter att ha besökt dessa butikerna dagligen i flera år och köpt från dem alla är ändå att placeringarna ovan även gäller för datorkomponenter.

Att inet vinner en kategori där det som avgör är sortiment är så löjligt och det visar hur sjukt dåligt insatta många medlemmar på Sweclockers är. Och folk pratar om fanboys AMD vs Intel.....

Grattis Inet dock till vinsten för Årets datorbutik.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD Ryzen 5 7600X +
Noctua NH-D15S | Corsair 32GB | Corsair RM750X V2 | ASUS RTX 4070 Ti | ASUS Rog Strix B550-E Gaming | Corsair Force MP510 960GB