Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Det perfekta headsetet?

Hello winelovers!

Har just beställt en ny dator och tänkte försöka hitta ett bra men acceptabelt billigt headset för att fira. Tänker mig något som är lätt, inte så klumpigt och sitter kvar bra på huvudet. Gillar inte kåpor eftersom jag bara spelar hemma och behöver kunna höra lite vad som händer omkring mig (hunden t ex). Och då billigt alltså.. men trots beskrivningen ovan med ett schysst ljud och bra upplevelse.

Har ägt något som jag gillade formen på tidigare, ett Logitech som kan ha varit ett h340 (tveksamt om ljudet är bra där dock).

Är det realistiskt att leta trådlöst för kring 500 btw?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Billigaste trådlösa jag kan hitta, http://www.oc.nu/logitech-wireless-headset-f540.html

Visa signatur

-

Permalänk

Corsair vengeance 2000

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

inte värt att leta trådlöst för 500, men för 800-1000 kan du få ett ganska bra trådlöst headset. typ som Corsair vengeance 2000

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Tack! Läser på lite om Vengeance 2000 nu. Vad finns det med sladd som passar beskrivningen ovan (antar att ett batteri på en trådlös åldras rätt snabbt).

Permalänk
Medlem

ha ena hörluren framför eller bakom örat.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk

http://www.komplett.se/logitech-g35-surround-sound-headset/77... Detta är prisvärt. Bra surround och bas. Köp inte corsair 2000. DU kommer ångra dig. Det har kvalitetsbrister, spricker i plasten efter ett tag. Jag Lovar!!!

Visa signatur

XPEKE IS REAL

Permalänk
Medlem
Skrivet av evilExisd:

http://www.komplett.se/logitech-g35-surround-sound-headset/77... Detta är prisvärt. Bra surround och bas. Köp inte corsair 2000. DU kommer ångra dig. Det har kvalitetsbrister, spricker i plasten efter ett tag. Jag Lovar!!!

Mm som att G35 inte har sina kvalitetsbrister.. Sant, det är bra om man vill ha surround, och gillar mycket bas. Men de går sönder snabbt som jag vet inte vad, och låter inte särskilt bra. Jag har testat G35 flera gånger och ägt ett par Vengeance 1500 (samma som 2000 fast trådat) och föredrar V1500 varje dag i veckan. G35 sitter inte ens bekvämt på huvudet.

Läs Sweclockers egna recension på G35 och V2000 vettja!
http://www.sweclockers.com/recension/16604-headset-fran-corsa...

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Skrivet av Wrathborn771:

Mm som att G35 inte har sina kvalitetsbrister.. Sant, det är bra om man vill ha surround, och gillar mycket bas. Men de går sönder snabbt som jag vet inte vad, och låter inte särskilt bra. Jag har testat G35 flera gånger och ägt ett par Vengeance 1500 (samma som 2000 fast trådat) och föredrar V1500 varje dag i veckan. G35 sitter inte ens bekvämt på huvudet.

Läs Sweclockers egna recension på G35 och V2000 vettja!
http://www.sweclockers.com/recension/16604-headset-fran-corsa...

Jag har själv ett G930 och jo visst. Dom första dagarna satt det rätt obekvämt men det formas efter huvudet och sen sitter det riktigt bra. Några kvalitetsaker har jag knappt hört om, känner en hel del som har 930/35. Däremot corsair har haft stora problem men sina. Plasten har spruckit på samma ställe på många headset. Vet inte hur det är på 2100 men det ska nog vara lite bättre. Köp inget begagnat 2000 bara

Visa signatur

XPEKE IS REAL

Permalänk
Medlem

Tack! Lite svårt att få tag på ett acceptabelt trådlöst billigt låter det som. Vad finns det för bra med sladd? Nåt som inte är klumpigt, har bra ljud och är så billigt som möjligt.

Permalänk

Blir skjuten nu som vanligt men är sjukt nöjd med mitt siberia v2 jag köpte från aliexpress för 190kr med frakt. Tycker inte dom är märkbart sämre än polarns sennheiser som han tycker är så fantastiska.

Satt med dom på mig i stort sett hela DH och hade aldrig ont.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem

Några som är jäkligt bra är Qpads QH-85 och QH-90. Då du vill ha öppna lurar är det QH85 som gäller, QH90 är slutna, annars typ samma lur.
Jag sitter med ett par QH-90 på just nu, bästa lurarna jag någonsin haft. RIKTIGT sköna, kan sitta med dem på i timmar och märher inte ens av dem. Riktigt bra ljud också. När sweC testade lite lurar så kom de bäl fram till att qh-90 och qh-85 var de absolut bästa du kan få för det priset.

http://www.elgiganten.se/product/spel-konsoler/gaming-headset...

Visa signatur

CPU: Core i5 4690K | GPU: MSI GeForce GTX 970 Gaming | Mammabräda: Asus Maximus VII Ranger | Minnen: Corsair Vengeance 8 gb (2x4) 1600 Mhz | Kylare: Be Quiet! Pure Rock Slim | PSU: Evga SuperNova G2 750W | Chassi: NZXT H440 Red/Black

Permalänk
Medlem

G35 är det sämsta skit jag ägt. Skulle jag inte rekommendera till någon! QH90 är inte vackra men extremt prisvärda och sköna. Det vita som länkades var iofs bättre designmässigt

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av folmeroN:

Några som är jäkligt bra är Qpads QH-85 och QH-90. Då du vill ha öppna lurar är det QH85 som gäller, QH90 är slutna, annars typ samma lur.
Jag sitter med ett par QH-90 på just nu, bästa lurarna jag någonsin haft. RIKTIGT sköna, kan sitta med dem på i timmar och märher inte ens av dem. Riktigt bra ljud också. När sweC testade lite lurar så kom de bäl fram till att qh-90 och qh-85 var de absolut bästa du kan få för det priset.

http://www.elgiganten.se/product/spel-konsoler/gaming-headset...

Finns för 590 för medlemmar på webhallen, http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/158773-qpad_qh-85_hea...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prodigys:

Sedär, ännu bättre!

Visa signatur

CPU: Core i5 4690K | GPU: MSI GeForce GTX 970 Gaming | Mammabräda: Asus Maximus VII Ranger | Minnen: Corsair Vengeance 8 gb (2x4) 1600 Mhz | Kylare: Be Quiet! Pure Rock Slim | PSU: Evga SuperNova G2 750W | Chassi: NZXT H440 Red/Black

Permalänk
Medlem

Corsair har ju släppt en uppföljare till vengeance 2000, som heter vengeance 2100 och det verkar som om de har löst kvalitetsbristerna, kanske kan vara värt att ta en kik på?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelburken: Intel Core i5 3570k @ 4,4 Ghz, HD7870 Crossfire, 8GB RAM, Skärmar: 3x Dell U2312HM Eyefinity
Asus Zenbook UX32VD, Nexus 6P
Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimpanDirr:

Blir skjuten nu som vanligt men är sjukt nöjd med mitt siberia v2 jag köpte från aliexpress för 190kr med frakt. Tycker inte dom är märkbart sämre än polarns sennheiser som han tycker är så fantastiska.

Satt med dom på mig i stort sett hela DH och hade aldrig ont.

Äkta vara? Länk?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prodigys:

Qh-85 ser helt klart intressanta ut men gäller det där erbjudandet fortfarande? Reggade mig men det ser ut att kosta 890 kr fortfarande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wopwop:

Qh-85 ser helt klart intressanta ut men gäller det där erbjudandet fortfarande? Reggade mig men det ser ut att kosta 890 kr fortfarande.

Gäller fortfarande för mig, man kanske måste ha varit medlem en viss tid för att det ska visas.

Permalänk
Skrivet av Wrathborn771:

Mm som att G35 inte har sina kvalitetsbrister.. Sant, det är bra om man vill ha surround, och gillar mycket bas. Men de går sönder snabbt som jag vet inte vad, och låter inte särskilt bra. Jag har testat G35 flera gånger och ägt ett par Vengeance 1500 (samma som 2000 fast trådat) och föredrar V1500 varje dag i veckan. G35 sitter inte ens bekvämt på huvudet.

Läs Sweclockers egna recension på G35 och V2000 vettja!
http://www.sweclockers.com/recension/16604-headset-fran-corsa...

Du som har haft 1500, är det ungefär samma som 1400 då jag tänker skaffa dom. Och dom gar bra ljud och mic eller? Tack i förhand

Permalänk
Medlem

Sennheiser pc360, bra bit över din budget men fasen sicka lurar när du har ett ljudkort som har hörlursförstärkare

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus Maximus VII | Intel 4770 3.2GHz | 16GB Kingston 2133MHz | Asus GTX770 2GB SLI | Corsair H70 | Intel PCI Express 256GB SSD | Seagate 2TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av modaset:

Sennheiser pc360, bra bit över din budget men fasen sicka lurar när du har ett ljudkort som har hörlursförstärkare

Skickades från m.sweclockers.com

Håller helt klart med, har själv PC360 med Creative X-Fi Titanium HD och vad ska man säga, outstanding. Funderar dock på om man ska byta upp till G4ME Zero efter att ha haft PC360 ett tag, är det värt tro?

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem

Moderkortet till datorn jag beställt har ju förresten skapliga integrerade ljudkretsar http://www.inet.se/produkt/1902502/asus-maximus-vi-hero-atx . Använder man sig av det ljudkortet både genom USB och 3,5 uttag? Antar att det påverkar val av headset i så fall.

Börjar som sagt luta lite åt qh85, är pc360 eller annat en sån tydlig skillnad så att det är värt pengarna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wopwop:

Moderkortet till datorn jag beställt har ju förresten skapliga integrerade ljudkretsar http://www.inet.se/produkt/1902502/asus-maximus-vi-hero-atx . Använder man sig av det ljudkortet både genom USB och 3,5 uttag? Antar att det påverkar val av headset i så fall.

Börjar som sagt luta lite åt qh85, är pc360 eller annat en sån tydlig skillnad så att det är värt pengarna?

Ljudkortet används endast när du kör med 3.5mm. USB-headset har alltid inbyggt ljudkort, som oftast är skit.

Har själv PC-360 och är nöjd, men så stor skillnad mot mina gamla V1500 märker jag inte.. Visst, ingen distortion längre, klarare ljud och skönare bas, men inget jättemycket. Kanske beror på mitt ljudkort, Xonar DG. Tycker helt klart att QH-85 är det bättre valet i din situation.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500