Func KB-460 - Rösta på vilken switch du vill ha!

Permalänk
Inaktiv

Func KB-460 - Rösta på vilken switch du vill ha!

Func undrar vilken switch du vill ha i KB-460. Länk finns till undersökningen nedan. Glöm inte att motivera!

http://gantrack5.com/t/l/714525/0_MzE3NTIxMTYwNDcy/

Jag röstade på MX Brown

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

KB-460 har väl redan släppts, är det där för nya modeller av den då eller?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av LinusNeuman:

KB-460 har väl redan släppts, är det där för nya modeller av den då eller?

Det stämmer. De undersöker vad folk är sugna på

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av anon99339:

Det stämmer. De undersöker vad folk är sugna på

Skickades från m.sweclockers.com

Okej, tänkte det! Röstade på svart, rent teoretiskt känns det som om man ska ha mycket motstånd, men jag vet faktiskt inte har inte testat alla, bara kladdat på något Qpad t-bord på Elgiganten.

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Själv röstade jag på MX Green då det är en switch som är väldigt underskattad. Den starkare fjädern i greens gör switchen snabbare och stabilare vilket är bra om man skriver snabbt eller spelar mycket.

Den switchen finns ju på vissa gaming tangentbord i USA, men den är ju inte allt för vanlig inom Sveriges gränser tyvärr.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av huttala:

Själv röstade jag på MX Green då det är en switch som är väldigt underskattad. Den starkare fjädern i greens gör switchen snabbare och stabilare vilket är bra om man skriver snabbt eller spelar mycket.

Den switchen finns ju på vissa gaming tangentbord i USA, men den är ju inte allt för vanlig inom Sveriges gränser tyvärr.

Har den inte samma problem som Black att man blir trött i fingrarna av att skriva på dem? Eller är det i själva verket ett ickeproblem?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av anon99339:

Har den inte samma problem som Black att man blir trött i fingrarna av att skriva på dem? Eller är det i själva verket ett ickeproblem?

Skickades från m.sweclockers.com

Det är ju ett ickeproblem för folk som inte har musarm iaf. För min del är det ett problem. Men switchen i sig är mysig att skriva med även om jag får ont i armen av den.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av LinusNeuman:

Okej, tänkte det! Röstade på svart, rent teoretiskt känns det som om man ska ha mycket motstånd, men jag vet faktiskt inte har inte testat alla, bara kladdat på något Qpad t-bord på Elgiganten.

Skrivet av huttala:

Själv röstade jag på MX Green då det är en switch som är väldigt underskattad. Den starkare fjädern i greens gör switchen snabbare och stabilare vilket är bra om man skriver snabbt eller spelar mycket.

Den switchen finns ju på vissa gaming tangentbord i USA, men den är ju inte allt för vanlig inom Sveriges gränser tyvärr.

Jo jag skulle vilja se Grön, brun eller blå. :/
Troligen Grön eller brun. Har dock dessvärre en känsla att då den låga beställningsvolymen på Gröna skulle medföra ett förhöjt pris och då Func står mycket för att leverera bra produkter utan att påverka priset galet mycket....

Skrivet av anon99339:

Har den inte samma problem som Black att man blir trött i fingrarna av att skriva på dem? Eller är det i själva verket ett ickeproblem?

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av huttala:

Det är ju ett ickeproblem för folk som inte har musarm iaf. För min del är det ett problem. Men switchen i sig är mysig att skriva med även om jag får ont i armen av den.

  • Jag har problemet med att jag blir trött i fingrarna då jag spelar t ex BF3/4 när man måste hålla 'W' länge.

  • När man programmerar.

  • När man är aktiv på Sweclockers. (Jag borde närma mig min 5000:ende post inom en snar framtid).

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Det är ju ett ickeproblem för folk som inte har musarm iaf. För min del är det ett problem. Men switchen i sig är mysig att skriva med även om jag får ont i armen av den.

Black klarar inte jag av iaf, av den enkla anledningen att det är för mycket motstånd när man spammar knappar.
Precis av samma anledning många tycker Zowies huano switchar på AM/FK är för hårda.

Så visst är det problem för många som är helt friska/vältränade etc.

Pratar nu om svarta iaf för det han nämnde, inte provat gröna själv så kan inte uttala mig om dom.

Permalänk
Medlem

MX Black var en vanesak för mig, jobbigt första veckan men efter 2-3 veckor är de helt kanon, röda/bruna/blåa känns för sladdriga nu. Röstade på MX Dark Grey då de inte finns att få tag på med ISO layout, och det finns redan massvis med tangentbord som har blåa/röda/bruna brytare.

Permalänk
Medlem

Bruna känns som det mest självklara om man ser det hela ur deras synvinkel:
* "Lagom" trög, i.e. passar fler
* Antagligen billigare än ovanligare typer av MX eller andra märken? EDIT: Nämnts ovan
* Bättre än röd och svart om man ska skriva(tycker jag)
* Funkar bra att lira spel med(enligt mig) beror ju väldigt mycket på hur mycket upprepande tryck man gör
* Låter inte så mycket som de blå, vilket ändå är fördelaktigt för de allra flesta.

Visa signatur
Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av DavidtheDoom:

Jo jag skulle vilja se Grön, brun eller blå. :/
Troligen Grön eller brun. Har dock dessvärre en känsla att då den låga beställningsvolymen på Gröna skulle medföra ett förhöjt pris och då Func står mycket för att leverera bra produkter utan att påverka priset galet mycket....

  • Jag har problemet med att jag blir trött i fingrarna då jag spelar t ex BF3/4 när man måste hålla 'W' länge.

  • När man programmerar.

  • När man är aktiv på Sweclockers. (Jag borde närma mig min 5000:ende post inom en snar framtid).

Skrivet av JimmieSan:

Black klarar inte jag av iaf, av den enkla anledningen att det är för mycket motstånd när man spammar knappar.
Precis av samma anledning många tycker Zowies huano switchar på AM/FK är för hårda.

Så visst är det problem för många som är helt friska/vältränade etc.

Pratar nu om svarta iaf för det han nämnde, inte provat gröna själv så kan inte uttala mig om dom.

Tycker det är lite lustigt att folk klagar på att MX black är tröga när nästintill alla har suttit med rubberdome tangentbord tills för kanske 2-3 år sedan, då utan att klaga på att de är tröga.

Det har med vana att göra, jag som är van med topre just nu (45g) tycker att black är tröttsamt, sen har jag ju musarmen då. Men när jag enbart hade blacks så var det ju inte direkt tröttsamt, samma sak med rubberdome tangentbord. Känner många som sitter med mekaniskt hemma och rubberdome på jobbet, inte klagar de på att rubberdome tangentborden är tröga..

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av huttala:

Tycker det är lite lustigt att folk klagar på att MX black är tröga när nästintill alla har suttit med rubberdome tangentbord tills för kanske 2-3 år sedan, då utan att klaga på att de är tröga.

Det har med vana att göra, jag som är van med topre just nu (45g) tycker att black är tröttsamt, sen har jag ju musarmen då. Men när jag enbart hade blacks så var det ju inte direkt tröttsamt, samma sak med rubberdome tangentbord. Känner många som sitter med mekaniskt hemma och rubberdome på jobbet, inte klagar de på att rubberdome tangentborden är tröga..

Handlar inte om att de är tröga utan tunga vid hög frekvens.

En rubberdome känns bara squishy om du förstår vad jag menar.
När man använder tangentbordet för minsta lilla (se på hur många inlägg jag har skrivit bara i dag på SweC och då är jag aktiv även på andra sidor) som t ex byta flikar i webbläsare med hög frekvensinterval så sliter det bra mycket med de svarta brytarna.

Har förövrigt mest suttit på scissor-switches och gamla hederliga fjäderbaserade dell tangentbord från tvåtusentalet.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Hmm, nu står det still, finns det någon "non-clicky" taktil switch som är lite distinktare än bruna? Dvs inte så mycket hårdare, men distinktare klick? Isåfall får den min röst

(Bruna är fina, men "klicket" är lite för odistinkt)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Jag röstade på Cherry MX Clear. Det är den enda jag använder numera. Den är taktil som en rubber dome, men utan rubber domes' nackdelar. Vissa tycker att den är lite trög att trycka ner... men det är för att man ska inte trycka ner den: man ska trycka tills motståndet minskar och man finns i den sköna dalen efter kullen och innan branten ner till bottnen.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.