Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Avstängd

Problem med I/O-porten på mitt moderkort

som några kanske vet så hade jag lite småproblem med mitt bygge det störstaav dem att moderkortet aldrig var rakt med I/O plattan

är detta normalt? jag försökte dra loss moderkortet men det sitter fast trotts att skruvarna är bortskruvade

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av zzcool:

som några kanske vet så hade jag lite småproblem med mitt bygge det störstaav dem att moderkortet aldrig var rakt med I/O plattan

är detta normalt? jag försökte dra loss moderkortet men det sitter fast trotts att skruvarna är bortskruvade

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/150097...

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/150097...

Nej det ser ju ut som det inte går att använda usb-anslutningarna. Är du säker på du har rätt distanser? Givetvis ska det gå att plocka ut moderkortet, kan hjälpa att trycka lite på IO-panelen så man får med denna när man lyfter ut moderkortet. Vad har du för chassi?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Du får väll fixa så att distanserna sitter rätt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kent:

Nej det ser ju ut som det inte går att använda usb-anslutningarna. Är du säker på du har rätt distanser? Givetvis ska det gå att plocka ut moderkortet, kan hjälpa att trycka lite på IO-panelen så man får med denna när man lyfter ut moderkortet.

distanser eller standoffs satt ihopsvetsade med chassit

det är ett Corsair Obsidian 900d med E-ATX moderkort asus rampage 4 extreme black edition

jag använde inga standoffs eftersom dem fanns redan i chassit och alla skruvar gick in

förövrigt så är datorn ihopbyggd och fungerar så jag får ta loss allt för att fixa detta å vad jag hatar dem sköldarna varför kan dem inte finnas inbyggda i chassit dem är nästintill omöjliga att trycka in också

eller vänta skulle jag ha skruvat in standoffs ovanpå dem piggarna?

kom absolut inga instruktioner med chassit hella bara en bild på allt som följer med

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zzcool:

som några kanske vet så hade jag lite småproblem med mitt bygge det störstaav dem att moderkortet aldrig var rakt med I/O plattan

är detta normalt? jag försökte dra loss moderkortet men det sitter fast trotts att skruvarna är bortskruvade

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/150097...

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/150097...

Hade samma problem med mitt förra moderkort. Detta har mest och göra med att varje tillverkare har sin egen I/O sköld och kan därför bli smått sne med vissa chassin. Den nuvarande skölden däremot ligger perfekt.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tumnus:

Hade samma problem med mitt förra moderkort. Detta har mest och göra med att varje tillverkare har sin egen I/O sköld och kan därför bli smått sne med vissa chassin. Den nuvarande skölden däremot ligger perfekt.

så detta är normalt? eftersom jag orkar inte ta isär allt

jag vet inte ens om jag behövde standoffs eller inte eftersom chassit kom inte med några eller några instruktioner

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av zzcool:

distanser eller standoffs satt ihopsvetsade med chassit

det är ett Corsair Obsidian 900d med E-ATX moderkort asus rampage 4 extreme black edition

jag använde inga standoffs eftersom dem fanns redan i chassit och alla skruvar gick in

förövrigt så är datorn ihopbyggd och fungerar så jag får ta loss allt för att fixa detta å vad jag hatar dem sköldarna varför kan dem inte finnas inbyggda i chassit dem är nästintill omöjliga att trycka in också

eller vänta skulle jag ha skruvat in standoffs ovanpå dem piggarna?

kom absolut inga instruktioner med chassit hella bara en bild på allt som följer med

Nej om det finns redan finns i chassit ska du inte ha extra då blir allt ju bara ännu mer fel. Lite svårt att ha inbyggda när alla moderkortstillverkare har olika design. Går det använda alla anslutningar? Isf. behöver du inte bry dig.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kent:

Nej om det finns redan finns i chassit ska du inte ha extra då blir allt ju bara ännu mer fel. Lite svårt att ha inbyggda när alla moderkortstillverkare har olika design. Går det använda alla anslutningar? Isf. behöver du inte bry dig.

tänkte tyvärr inte på det

att skruva fast dem på insidan istället för att trycka in dem hade då varit bättre och mer stabilt

Permalänk
Avstängd

tror jag fixade det lite clear cmos knappen är fortfarande inuti

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

...

tror jag fixade det lite clear cmos knappen är fortfarande inuti

Bra, det är ju mer som det ska se ut

Jag har faktiskt aldrig stött på detta problemet tidigare! Kontakta asus annars, kanske kan få en ny IO sköld hemskickad..?

Permalänk
Hedersmedlem

Redigerade rubriken en aning åt TS

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zzcool:

https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/902341...

tror jag fixade det lite clear cmos knappen är fortfarande inuti

Ser bra ut. Clear CMOS knappen ska nog vara en bit in så man inte ska råka trycka in den.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds