Kör android på PC men det måste vara en surfplatta som simuleras

Permalänk
Medlem

Kör android på PC men det måste vara en surfplatta som simuleras

Jag spelar BF4 på PS4 och jag skulle vilja spela commander mode men det känns så begränsat när man ska styra med en handkontroll och det går inte att köra commander mode på PC till PS4 versionen.

Så jag skulle vilja köra android på PC så att jag kan simulera en surfplatta som har stöd för Battlefield commander appen.
Jag testade Genymotion men det programmet kan bara simulera två surfplattor och ingen av dem har stöd för appen.

Jag vet att det är ganska specifika krav men är det någon som vet om det går att lösa?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Det funkade att ladda ner den och starta appen men när jag joinar en server så blir det bara svart. Sååååå nära!
Tack för tipset, jag har en känsla av att det var det bästa alternativet och det funkade inte till 100%

Permalänk
Medlem

Har du win 8 kan du hoppas de kommer en app till det. Om det inte redan finns.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jehuty:

Jag spelar BF4 på PS4 och jag skulle vilja spela commander mode men det känns så begränsat när man ska styra med en handkontroll och det går inte att köra commander mode på PC till PS4 versionen.

Så jag skulle vilja köra android på PC så att jag kan simulera en surfplatta som har stöd för Battlefield commander appen.
Jag testade Genymotion men det programmet kan bara simulera två surfplattor och ingen av dem har stöd för appen.

Jag vet att det är ganska specifika krav men är det någon som vet om det går att lösa?

Genymotion kan simulera kring ett tiotal plattor för mig. Äger inte battlefield 4 så kan inte testa längre än till efter man loggat in. Där de kräver battlefield 4 för att fortsätta.

Jag simulerar en nexus 10 - 4.2 API 17. Samt har jag dragit in gapps-jb-20130812 för att bla få play store. Går att hitta här.

Visa signatur

Stationär: 7800X3D | 32GB DDR5 | Strix B650 | 3080 XTREME WF | Evolv X | 970 2+1TB | G915 | G604/G Pro W | LG 42C2
Homelab: I3 6100 | 64GB DDR4 | Node 304 | 6x 4TB HGST| 990 PRO 2 TB
Bärbart: Macbook 14 pro M2 | Tab S5e | iPhone 14 pro