Startmenyen flimmrar konstant!

Permalänk
Medlem

Startmenyen flimmrar konstant!

Igår kom min beställning från komplett på AMD FX 8350 4GHz och jag stoppade in den direkt.
Datorn verkar inte märka av den nya proccessorn fast den ändå gör det på nåt sätt, eftersom att den syns på system properties men den syns inte på Speedfan eller på AMDs programvara.
Så jag testade updatera programvaran och medans jag installerade en nyare version av deras programvara så poppade det upp röda och blåa sträck över högra delen av skärmen sen så började startmenyen där man ser klockan, ljudinställningar och annan skit att flimmra konstant, ungefär som att den åker ner och upp igen jätte snabbt.
Sen medans jag spelade CS:go så var det som att tab-knappen har fastnat på nåt sätt, vet inte om dom problemen kan ha med varandra att göra men känner att det är lika bra att provida med så mycket info som man kan.

Har suttit och sökt på google i typ 5 timmar men det enda jag hittade var att det kunde vara en malware, men efter att jag genomsökt datorn med Malwarebytes så hittar den ingenting.
Har även testat byta tbx till dom gamla drivrutinerna.

Skulle gärna höra om ni har nåt tips på lösningar

TL;DR: Startmenyen flimmrar efter att jag uppdaterat drivrutiner.

Tack i förhand!

/ Jesper

Permalänk
Medlem

Vad har du för moderkort?
Identifierar moderkortet rätt CPU?

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Sabertooth 990FX
Det identifierar rätt Proccessor.
Den slutade flimmra tillfälligt då jag använde windows rating för att kolla scoren på den nya proccessorn.

Permalänk
Medlem

Har du installerat om Windows? Det är rekommenderat när man byter processor/moderkort p.g.a drivrutiner o.s.v!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Träpuben:

Har du installerat om Windows? Det är rekommenderat när man byter processor/moderkort p.g.a drivrutiner o.s.v!

Det har jag inte gjort, kände inte för att installera om allting på datorn

Permalänk
Medlem

Du har uppdaterat processorn vad jag kan utläsa. Har du testat uppgradera firmware i bios/uefi? Kan behövas ibland när man uppgraderar CPU'n.

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juggernawt:

Du har uppdaterat processorn vad jag kan utläsa. Har du testat uppgradera firmware i bios/uefi? Kan behövas ibland när man uppgraderar CPU'n.

Jag är inte så high på bios och sånt.
Hur gör man för att uppgradera det?
Nu medans jag skriver så flimrar även skärmen till, kan det ha hänt nåt med grafikkortet?

Permalänk
Medlem

Tidigare så hade jag AMD Phenom II x4 965 3.4GHz och den var ju AM3 medans den nya processorn är AM3+, kan jag behöva ändra någonting efter att ha gjort ett sånt byte?

Permalänk
Medlem

Vet inte ens självaste SC forumet vad det är för fel så känns det som att ominstallera datorn är den enda lösningen

Permalänk
Medlem

Tänkte precis göra en tråd om detta, har googlat och inget hjälper. Dock i mitt fall, så har jag inte gjort någonting. Jag installerade om Windows 7 för att "rensa upp" och då börjar det flimra, jag installerar om det igen (formaterar självklart) och samma sak händer. Fyfan vad irriterande det är!

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem

Det verkar komma till och från, det verkar även bli mer om jag har mer internet tabs eller program igång.
Just nu har det inte flimmrat på drygt 30 min men det återkommer snart antar jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yeepupp:

Det verkar komma till och från, det verkar även bli mer om jag har mer internet tabs eller program igång.
Just nu har det inte flimmrat på drygt 30 min men det återkommer snart antar jag.

För mig var det den nya 13.12 drivern från AMD, om jag tog 13.9 istället fungerar det utan flimmer, antar att du också kör 13.12.

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem

Aa, ska testa ta den äldre och se om den funkar.
Tack för tipset

Permalänk
Medlem
Skrivet av klemze:

För mig var det den nya 13.12 drivern från AMD, om jag tog 13.9 istället fungerar det utan flimmer, antar att du också kör 13.12.

Än så länge har jag unte upplevt flimmret efter att jag installerade 13.9 drivrutinerna.
Tack så mycket klemze och god jul!