"Wtf, när skaffade jag detta?" (Steamspel du inte visste att du ägde)

Permalänk
Medlem

"Wtf, när skaffade jag detta?" (Steamspel du inte visste att du ägde)

Gick precis igenom mitt spelbibliotek på Steam, och upptäckte en rad med spel som jag inte hade en aning om att jag ägde, samt några som jag antagligen aldrig kommer spela igenom.
Gissar att jag inte är den enda som har ett överbelastat steambibliotek, fullt med spel som jag antagligen inte kommer att spela?

Spel som jag själv inte visste jag ägde:

*Batman: AA GOTY Ed.
*Darkest Hour: Europe '44-'45
*F.E.A.R 2
*F.E.A.R 3
*Hitman Absolution
*Just Cause 2
*Red Orchestra 2
*Rising Storm

Spel som jag vet att jag äger, men som jag antagligen aldrig kommer att spela:

*CoD: Modern Warfare 3
*CS: GO
*Killing Floor
*Metro 2033
*Metro: Last Light
*Red Faction: Armageddon
*Titanquest

Vad är då poängen med denna tråden förutom att skapa en circlejerk?
Jag tänkte vi kunde motivera varandra till varför vi skulle spela just spel X som vi inte visste att vi ägde / aldrig hade tänkt spela.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Inte så konstigt när humble bumble finns.

Har 140 spel på steam, ca 80 av dom har jag aldrig spelat och kommer nog inte spela heller.
Så typ 90% av alla humblebumble spel kommer jag aldrig spela men har dom, för många att lista dock

Permalänk
Medlem

Hehe har också en massa spel jag inte visste att jag hade.

För några månader sen insåg jag att det fanns ett skitcoolt spel vid namn Binding of Isaac då jag såg folk spela det på Twitch. Bestämde mig för ett köp men blev chockad när det stod i affären att jag redan hade det. Ingick tydligen i någon bundle jag köpte långt innan.

Moral of the story: Man vet aldrig när man får lust att spela något man inte ens visste att man hade

Har faktiskt sakta börjat testa mig igenom min steamkatalog och det finns en del guldkorn jag nog aldrig hade testat om jag inte redan hade dem utan att veta om det

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

Jag äger 215 spel och köpt spel genom steam sedan 2005 då glömmer man lätt, Jag har många spel som jag knappt kom ihåg att jag köpt, vissa känner jag inte ens igen, jag har kört igenom runt 40 spel, testat mellan 100-150 spel men många av dom jag äger kommer jag förmodligen aldrig spela alls, än mindre klara av
Men ändå köper jag oftast flera spel varje månad.

Permalänk
Medlem

Lite offtopic, men ett "WTF, varifrån kommer detta"-moment då jag rensade Downloads-mappen på telefonen och hittade en mp3 med ett inspelat skypesamtal där två snubbar diskuterade om exploits för ett jailbreak av Iphone 5s.

Permalänk
Medlem

För mycket för att jag ska kunna rabbla upp det

Permalänk

"WTF, Varför köpte jag detta?"

Surgeon Simulator 2013 , Insåg två sekunder efter köptet vad jag gjort och la på en gång spelet i "Crap" kategorin

Permalänk
Medlem

ehh, har 250ish spel på steam. Vet ungefär vilka 30 av dom är

Permalänk
Skrivet av Minsc S2:

Gick precis igenom mitt spelbibliotek på Steam, och upptäckte en rad med spel som jag inte hade en aning om att jag ägde, samt några som jag antagligen aldrig kommer spela igenom.
Gissar att jag inte är den enda som har ett överbelastat steambibliotek, fullt med spel som jag antagligen inte kommer att spela?

Spel som jag själv inte visste jag ägde:

*Batman: AA GOTY Ed.
*Darkest Hour: Europe '44-'45
*F.E.A.R 2
*F.E.A.R 3
*Hitman Absolution
*Just Cause 2
*Red Orchestra 2
*Rising Storm

Spel som jag vet att jag äger, men som jag antagligen aldrig kommer att spela:

*CoD: Modern Warfare 3
*CS: GO
*Killing Floor
*Metro 2033
*Metro: Last Light
*Red Faction: Armageddon
*Titanquest

Vad är då poängen med denna tråden förutom att skapa en circlejerk?
Jag tänkte vi kunde motivera varandra till varför vi skulle spela just spel X som vi inte visste att vi ägde / aldrig hade tänkt spela.

Hehe Metro och Batman Arkham Asylum betraktar jag som kronjuveler i min spelsamling Köpte du Arkham Asylum så uppgraderades den automatiskt till GOTY när det blev Game of the year. Annars är det enda jag vet att jag inte har köpt Half-Life Blue Shift, jag köpte Half-life innan Blue Shift-expansionen kom men tydligen har jag fått det någon gång i efterhand.

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem

Har en jäääkla massa underliga spel jag inte minns att jag köpt, nu när jag kollar på bundles så dubbelkollar jag alltid så jag inte äger nåt av spelen

http://piclair.com/data/ct9qf.jpg

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Har en jäääkla massa underliga spel jag inte minns att jag köpt, nu när jag kollar på bundles så dubbelkollar jag alltid så jag inte äger nåt av spelen

http://piclair.com/data/ct9qf.jpg

http://puu.sh/6bQcF.png E-penis
Nä, jag har sorterat in mina spel i:
Playable
Will never ever be played

Visa signatur

98% okunnig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pajen887:

http://puu.sh/6bQcF.png E-penis
Nä, jag har sorterat in mina spel i:
Playable
Will never ever be played

haha

Hur sorterar man?

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

haha

Hur sorterar man?

Inne i LIBRARY så högerklickar du på ett spel och väljer Set category... så kan du fixa en "rubrik" som spel hamnar under

Visa signatur

98% okunnig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pajen887:

Inne i LIBRARY så högerklickar du på ett spel och väljer Set category... så kan du fixa en "rubrik" som spel hamnar under

Tack för den, det hade jag ingen aning om.
Dags att börja rensa...

Edit: Sådär, slipper man scrolla igenom massa ointressanta spel man aldrig kommer spela varje gång man letar efter startikonen för spel X.
Nästan hälften av spelen i mitt bibliotek åkte ner i kategorin "blä".

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Inaktiv

Kommer inte ihåg när jag skaffade något spel.
Har 3 spel

Permalänk
Hedersmedlem

Känner så väl igen detta. Har runt 150 titlar, många som jag köpt i olika bundels.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Tack för den, det hade jag ingen aning om.
Dags att börja rensa...

Lycka till

Visa signatur

98% okunnig

Permalänk
Medlem

Har 140 spel, bryr mig bara om 3-4 spel. Resten hade man sålt, om det inte vore för drm. Tack Steam ❤

Permalänk
Medlem

Men va fan, har ni inge koll alls på vad ni köper? Är det så den nya generation kommer beteé sig? Åhh, låt mig inte bli senil och gammal.

Visa signatur

[AMD 64 Winchester 3500+][Asus A8R-VMP (skitkort!)][Kingmax 4x512MB ram][Hitachi 160G SATA][Sapphire X1950XTX 512MB DDR4 PCIe][Soundblaster X-Fi Platinum][Nesteq NA 4501 450W][Hyundai L90D+ 19]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Gick precis igenom mitt spelbibliotek på Steam, och upptäckte en rad med spel som jag inte hade en aning om att jag ägde, samt några som jag antagligen aldrig kommer spela igenom.
Gissar att jag inte är den enda som har ett överbelastat steambibliotek, fullt med spel som jag antagligen inte kommer att spela?

Spel som jag själv inte visste jag ägde:

*Batman: AA GOTY Ed.
*Darkest Hour: Europe '44-'45
*F.E.A.R 2
*F.E.A.R 3
*Hitman Absolution
*Just Cause 2
*Red Orchestra 2
*Rising Storm

Spel som jag vet att jag äger, men som jag antagligen aldrig kommer att spela:

*CoD: Modern Warfare 3
*CS: GO
*Killing Floor
*Metro 2033
*Metro: Last Light
*Red Faction: Armageddon
*Titanquest

Vad är då poängen med denna tråden förutom att skapa en circlejerk?
Jag tänkte vi kunde motivera varandra till varför vi skulle spela just spel X som vi inte visste att vi ägde / aldrig hade tänkt spela.

Metro spelen är dock grymma. Du bör verkligen spela igenom dom, storyn är baserad på böckerna Metro 2033 och 2034. Jag tycker dom är skitnice, älskar miljöerna.

Jag har 114 spel, och jag spelar kanske 10 av dom Så jag vet hur det blir när det är Steam Sale och bra Humble Bundles

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arghuleh:

Men va fan, har ni inge koll alls på vad ni köper? Är det så den nya generation kommer beteé sig? Åhh, låt mig inte bli senil och gammal.

Impulsköp under Steamsales och Humblebundle är nog den stora orsaken till varför många (mig själv inkluderat) har så många spel som de inte spelar.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Köpte ARMA 2 o expansion för o köra DAYZ. Spelade kanske i 2 timmar totalt med min bror. Sen dess har vi inte lirat nåt mer. Kändes ganska onödigt. Har förövrigt aldrig köpt så mycket spel sen jag för kanske 2 år sedan började använda steam mer regelbundet.

I början när cs 1.6 gick på steam så hatade jag det nåt fruktansvärt med alla uppdateringar osv som inte funkade, men nu tycker jag att det är guld, förutom att jag köper mer spel än jag hinner spela, haha.

EDIT: Gillar framförallt att man har alla spel samlade på ett ställe. Köpte för ett tag sedan Far Cry 3 på rean. Fan vad besviken jag blev på att man va tvungen att köra Uplay samtidigt som steam. Kändes riktig b.

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk
Medlem

Har inga spel på steam som jag inte vet att jag har köpt. (~87st i skrivande stund.)

Har kanske spelat 60-70 av dem. (Vissa är expansioner etc.)
Spelar kanske 10-15 av dem ganska regelbundet.

Några spel ligger kvar på mitt HumbleBundle acc...

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

Jag har en kompis med en del spel, ibland händer det att han köper ett spel som han redan har för han inte riktigt har koll på dem.
http://steamcommunity.com/id/ausr?l=swedish

Trots detta pratar han ofta om att han inte har några roliga spel och vill gärna köpa fler....

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem

Red Orchestra 2, Rising Storm och Metro bör du verkligen spela!

Permalänk
Lego Master

Installerade Steam på paddan i förhoppningen att jag skulle hitta nåt kul att dela med mig av.
Men icke, inte ett enda oväntat eller okänt spel. Jag tror jag skaffar för lite spel på reorna... =/

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

"Flora's Fruit farm"

Permalänk
Medlem

har nästan bara spel jag spelar, spelat och kommer att spela, fick via en humble bundle ett par jag inte ville va när man bara fick en nyckel för allt annars har jag fått separata nycklar och installerat det jag vill ha, blir det en klump nyckel utan val för vilka man vill ha skippar jag det.

just nu spelar jag igenom system shock 2 vilket jag inte spelat på många år och blev glad att det fanns på steam Skall köra vidare lite starbound när SS2 är slut

edit: förstår inte varför man skulle vilja lägga i spel man inte kommer spela dock.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Spel som jag själv inte visste jag ägde:

*Batman: AA GOTY Ed.
*Darkest Hour: Europe '44-'45
*F.E.A.R 2
*F.E.A.R 3
*Hitman Absolution
*Just Cause 2
*Red Orchestra 2
*Rising Storm

Vad är då poängen med denna tråden förutom att skapa en circlejerk?
Jag tänkte vi kunde motivera varandra till varför vi skulle spela just spel X som vi inte visste att vi ägde / aldrig hade tänkt spela.

Testa Multiplayer Moden för Just Cause 2, gärna med en vän

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini R2 | AMD Ryzen 5 3600| Sapphire RX 580 8GB | 16 GB | Samsung 850 256GB + Intel 520 240GB | 1TB + 3TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakwetu:

Jag har en kompis med en del spel, ibland händer det att han köper ett spel som han redan har för han inte riktigt har koll på dem.
http://steamcommunity.com/id/ausr?l=swedish

Trots detta pratar han ofta om att han inte har några roliga spel och vill gärna köpa fler....

I steambutiken sitter det en stor, grön "Play" knapp på alla spel man äger så jag kan inte förstå hur han lyckas med det...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |