Gamla Boston Acoustics högtalare, något att ha?

Permalänk

Gamla Boston Acoustics högtalare, något att ha?

Jag hittade ett par "Boston Acoustics digital media theater speaker" här hemma, vet ni om de är bra? Just nu använder jag bara ett par billiga Z553. Dock har jag inte hittat subwoofern ännu.

Med vänliga hälsningar,
Pikiwedia

Permalänk
Medlem

Testa dom vettja.
Chanser än ju rätt stor att dom låter bättre än dina logitech.
Det mesta låter ju faktiskt bättre än logitech

Permalänk
Medlem

Hittade en bild på det paketet så du vet hur subben ser ut som du ej hittat än
Är nog rätt gamla högtalare (de du hittade)......men Boston Acoustics gör för övrigt mycket bra välljudande högtalare.

Visa signatur

| i5 10500 | Gigabyte B460M DS3H | G.Skill Aegis DDR4 3000mhz 16GB | KFA2 RTX2060 6GB | Kingston A2000 1TB M.2 NVMe | DeepCool Matrexx 55 V3 | Kolink Core Plus Atx 700W | Win 10 | Corsair K70 RGB | ADX Firepower V2 mmo |

Permalänk
Medlem

Kan vara denna subben oxå ev

Visa signatur

| i5 10500 | Gigabyte B460M DS3H | G.Skill Aegis DDR4 3000mhz 16GB | KFA2 RTX2060 6GB | Kingston A2000 1TB M.2 NVMe | DeepCool Matrexx 55 V3 | Kolink Core Plus Atx 700W | Win 10 | Corsair K70 RGB | ADX Firepower V2 mmo |

Permalänk
Medlem

Ett sådant system hade jag till min dator som jag köpte ifrån Gateway, det var mååååånga år sedan....men det lät bra i dem då...

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Skrivet av Svensktiger:

Testa dom vettja.
Chanser än ju rätt stor att dom låter bättre än dina logitech.
Det mesta låter ju faktiskt bättre än logitech

Skrivet av Krokarn:

Ett sådant system hade jag till min dator som jag köpte ifrån Gateway, det var mååååånga år sedan....men det lät bra i dem då...

Tack för svaren!

Högtalarna är testade nu, tillsammans med subben från Z553, och de låter en aning bättre än Z553. Fick reda på idag att vi möjligtvis har slängt subben Men jag ska leta i förrådet.
Jag hittade även att de kostade runt $200-$300 när de kom ut (strax innan milleniumskiftet) och att det skrivs bra om dessa! Däremot hittar jag inte hur många watt de drar, någon som har en aning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pikiwedia:

Tack för svaren!

Högtalarna är testade nu, tillsammans med subben från Z553, och de låter en aning bättre än Z553. Fick reda på idag att vi möjligtvis har slängt subben Men jag ska leta i förrådet.
Jag hittade även att de kostade runt $200-$300 när de kom ut (strax innan milleniumskiftet) och att det skrivs bra om dessa! Däremot hittar jag inte hur många watt de drar, någon som har en aning?

Förmodligen inga monsterwatt det handlar om i övrigt inget som är så intressant det är bara en siffra

Permalänk
Medlem

Hej som rookie här på forumet så vill jag instämma ang. Boston Acoustics Media Theatre, som jag också plockat fram.
Konstaterar att nätadaptern har lagt av och undrar var jag kan hitta en ersättare.
AC adapter model no. DM1203AC-3AN. I/P 220-230VAC 50Hz 200mA. O/P 12VAC 3000mA.
Ljudet minns jag som skapligt bom man inte drog på för mycket på baslådan.
Några tips då det finns massor av olika men snarlika kopplingar.

Permalänk
Medlem

Det var en konstig trafo med 12vac 3A på sekundärsidan men det finns ju att få tag på om du verkligen vill ha en sådan. Rent spontant låter det som att du får nya högtalare för samma pris.

Permalänk
Medlem

Ja så står det på nätadaptern som kom meden Gateway dator från 1999.