Game disconnected. Är det någon som hört om en fix?

Permalänk
Medlem

Game disconnected. Är det någon som hört om en fix?

Hej på er! Detta problemet börjar bli riktigt jobbigt. Jag följer inte själv några från Dice/EA på twitter så har inte sett om dom uppdaterat någonting om detta men det kanske ni har. Är detta på gång att fixas? När jag googlade runt såg jag alltifrån att öppna portar till att uppdatera punkbuster.
På EA's hemsida fanns en pundarfix att man skulle starta om datorn... herregud.
Det är ju inget isolerat till mig utan alla jag känner till som spelar har problemet så det borde vara väldigt hög prio att fixa det. Vilka ska man följa på twitter för att hålla sig uppdaterad gällande patcher och liknande?

Jag har testat:
Uppdaterat punkbuster/spelet
Reparerat spelet
Sökt efter uppdatering
Startat om datorn (funkar ibland)
Startat om Origin (funkar ibland)
Startat om battlelog
Öppnat portar
Startat om/resetat modemet
Kört direkt ifrån väggen
Drivrutiner är up to date
Ställt in så spelet kör i x64 i egenskaper
Installerat om
Har inget usb minne liggandes så har inte uppdaterat bios men vet folk som har senaste där också men lik förbannat problem
Mer?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

När det händer loggar ut origin, stäng ner allt som har med BF och gåra. Sedan loggar du in på nytt. Det kommer fungera en stund, men har du inte varit inne länge på BF måste du upprepa. Man blir på något sätt disconnected från Origin även om man ser ut att vara inloggad. Detta har hjälpt mig i alla fall. Jag ahr ofta datorn på hela dagen och kör någon runda sen gör jag inte det åpå några timmar. Då brukar det hända mig. Detta fungerar dock.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

När det händer loggar ut origin, stäng ner allt som har med BF och gåra. Sedan loggar du in på nytt. Det kommer fungera en stund, men har du inte varit inne länge på BF måste du upprepa. Man blir på något sätt disconnected från Origin även om man ser ut att vara inloggad. Detta har hjälpt mig i alla fall. Jag ahr ofta datorn på hela dagen och kör någon runda sen gör jag inte det åpå några timmar. Då brukar det hända mig. Detta fungerar dock.

Ska testa det tipset, tack! Det är ju rätt konstigt att det bara gäller vissa servrar om nu Origin loggas ut. Många säger att det blir när det är queue eller att någon hinner joina precis innan så den blir full. Så är det dock inte för mig.
Blir du utloggad även ifrån vänner när det blir så för dig?

Mvh

Edit: En server jag inte kunnat joina någonsin funkade nu. Antingen är det ditt tips eller så har jag någon högre makt vid min sida idag.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Ska testa det tipset, tack! Det är ju rätt konstigt att det bara gäller vissa servrar om nu Origin loggas ut. Många säger att det blir när det är queue eller att någon hinner joina precis innan så den blir full. Så är det dock inte för mig.
Blir du utloggad även ifrån vänner när det blir så för dig?

Mvh

Edit: En server jag inte kunnat joina någonsin funkade nu. Antingen är det ditt tips eller så har jag någon högre makt vid min sida idag.

Något som jag märkt fungerar i 90% av fallen är att gå in på en annan server, ladda upp banan sedan så joinar du servern du ville joina från början igen.

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk

Detta har varit för mig gansk länge och fungerar alltid att logga ut och in. Viktigt att man dock Origin verkar disconnecta om man är idle för länge och då måste man logga in på nytt. Det räcker inte att stänga ner sidan utan man får verkligen stänga ner allt. Det har inte med servern att göra. Vissa server har jag försökt jättelänge att logga in utan att fungerar. Gör jag på detta sätt kan jag joina där på en gång.

Vad det gäller vänner så blir jag inte utloggad där. Det är bara när jag ska joina sen så är battlelog buggad som fan nu:)

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem .. jag blir disconnected och sen när jag ska logga in igen så fastnar den på Connecting och kommer inte längre.. jag får helt DAMP när man lägger ut en massa pengar på ett spel och inte att glömma uppdaterar datorn så den ska palla för en J*****A massa pengar.
Idag fick jag något felmeddelande som jag tydligen inte skulle få "han inte se vilket" men iafl så var min Origin i offline läge vilket jag vart brydd över.. och efter det så kan jag inte logga in någonstans :S HATAR SÅNT HÄR. !!!!!

Visa signatur

Chassi : NZXT H440W | CPU : I7 4770k @ 3,5Ghz | GPU : EVGA 780 sc Acx | PSU : Evga 750W Gold | MOBO : MSI Z97M-Gaming | RAM : 16GB 1600mhz Corsair Vengeance | HDD Samsung 830 128gig - Samsung 840 250gig | Egenkomponerad kylning av Ek och Black ice | Benq XL 2420T

Permalänk
Medlem

En kompis hittade en fix, refresha battlelog så funkar det bättre. Att logga ur ifrån origin som Sadin tipsa om funkar ibland. Om inte det går, testa en refresh, det kan funka.

Ps. vilka ska man följa på twitter som uppdaterar gällande patcher?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av kevve1:

En kompis hittade en fix, refresha battlelog så funkar det bättre. Att logga ur ifrån origin som Sadin tipsa om funkar ibland. Om inte det går, testa en refresh, det kan funka.

Ps. vilka ska man följa på twitter som uppdaterar gällande patcher?

Refresh är en bra tips , mend et fungerar inte för mig. Vet inte varför. Nu när battlelogen är buggad refreshar jag hela tiden , men har det gått en tid innan jag körde en runda måste jag logga in på nytt.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk

Mitt tips är att joina när rundan är över. Fungerar i princip varenda gång då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stolproten:

Mitt tips är att joina när rundan är över. Fungerar i princip varenda gång då.

Verkar vara precis detta många servrar bråkar med. Har personligen stora problem att joina servrar när något lag sitter på 100-700 tickets. Är väl knappastt avsiktligt, men om rundan inte har startat rätt nyligen eller något lag är på väg att bita i gräset så blir det genast problem att joina.

Visa signatur

Intel i7 5930k 4.5Ghz @ 1.2V ][ SLI Gigabyte GTX 980 Ti Gaming G1 1560/8366
Phantek Enthoo Primo ][ Fractal Design Newton R3 1000W ][ Asus X99-A ][ 32GB DDR4 Crucial Ballistix 2400Mhz

Permalänk
Medlem

Får Error:game disconnected.

Tycker det är så pinsamt att battlefield 4 har blivit sämre för varje patch för min del. Hade inga som helst problem i början sedan så började varje patch som skulle lösa olika crash och ljud problem för andra skapa dessa problem för mig. Har inte spelat battlefield på över en månad skulle hoppa in för att spela lite idag har startat om datorn origin installerat om plugin om och om igen men det är fortfarande omöjligt att joina en server.

Roligt att tilläga är att jag även fått en crash när jag ville ändra mina videoinställningar i testrange, lyckades dock fixa det med att delete:a settings profile filen under mina dokument...

Tl;DR:Dice har fått bf4 att fungera sämre för varje patch som kommit ut för mig

Permalänk
Medlem

Jag minimerar webbrowsern,då kan jag komma in på en server och spela,har jag browsern uppe i helskärm så funkar det inte..Ni kan ju testa,kanske funkar för er också....

Permalänk
Medlem

Det är bara random när ni tar er in eller inte tar er in. DICE måste fixa sin skit som vanligt, dom hade sönder det där i senaste server patchen verkar det som.

Permalänk
Medlem

Kom in på en server men den var så förbannat obalanserad så den kunde man klara sig utan. Nu har jag suttit och försökt allt mellan himmel och jord i 15-20 min. Vilket jävla hån av dice att ens ha dubbel xp denna helgen.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Det är väl därför dom kör med dubbel xp, kommer inte hjälpa någon ändå pga man kommer inte in

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Alltså, undra om en del av er har ngt mer problem eftersom för mig och mina kompisar tar vi oss oftast in på 1-5 försök.

Permalänk
Medlem

Haft spelet nu 3 dagar.

Av 10 ggr jag drar igång spelet, så kan jag joina en server på första försöket kanske 1 av 10.
Tar ca 6-7 ggr "normalt" för mig att kunna hoppa in och spela, och tar ca 10-15 min av svordomar innan man kommer in

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Hej på er! Detta problemet börjar bli riktigt jobbigt. Jag följer inte själv några från Dice/EA på twitter så har inte sett om dom uppdaterat någonting om detta men det kanske ni har. Är detta på gång att fixas? När jag googlade runt såg jag alltifrån att öppna portar till att uppdatera punkbuster.
På EA's hemsida fanns en pundarfix att man skulle starta om datorn... herregud.
Det är ju inget isolerat till mig utan alla jag känner till som spelar har problemet så det borde vara väldigt hög prio att fixa det. Vilka ska man följa på twitter för att hålla sig uppdaterad gällande patcher och liknande?

Jag har testat:
Uppdaterat punkbuster/spelet
Reparerat spelet
Sökt efter uppdatering
Startat om datorn (funkar ibland)
Startat om Origin (funkar ibland)
Startat om battlelog
Öppnat portar
Startat om/resetat modemet
Kört direkt ifrån väggen
Drivrutiner är up to date
Ställt in så spelet kör i x64 i egenskaper
Installerat om
Har inget usb minne liggandes så har inte uppdaterat bios men vet folk som har senaste där också men lik förbannat problem
Mer?

Kolla i rauterinstöllningarna att UPnP inte är aktiverat för det får det INTE vara.

Visa signatur

ASUS MAXIMUS Z790 HERO / i9 13900k 5.8GHz / Corsair iCUE H150i Elite Capellix XT / G.Skill 6000 64GB / Asus RTX 4090 / Philips 43" 4K IPS LED / Samsung 980 PRO 8T / Phanteks Eclipse NV7 / Corsair AX1600i 1600W / CORSAIR Silens RGB / FUNC / ASTRO A50 gen3 / Win 11 Home 64 och MYCKET Nöjd. Mobil: SamUltra23 / Platta: GALAXY PRO 12.2 / Sony Xperia Z Tab / Dyseleksi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

Alltså, undra om en del av er har ngt mer problem eftersom för mig och mina kompisar tar vi oss oftast in på 1-5 försök.

Skrivet av Toivo83:

Haft spelet nu 3 dagar.

Av 10 ggr jag drar igång spelet, så kan jag joina en server på första försöket kanske 1 av 10.
Tar ca 6-7 ggr "normalt" för mig att kunna hoppa in och spela, och tar ca 10-15 min av svordomar innan man kommer in

Kör ni på samma servrar där ni lyckas komma in efter försöken eller byter ni server?

Skrivet av Rossi46:

Kolla i rauterinstöllningarna att UPnP inte är aktiverat för det får det INTE vara.

UPnP är aktiverat faktiskt. Vet att jag hade problem i Battlefield 3 när det var aktiverat men det problemet löste sig när jag öppnade portar. Jag ska testa att stänga av det imorgon när jag ska spela, tack för tipset!

Läste lite i forumet på battlelog tidigare och där var det en anställd på DICE som yttrade sig om att det var ett känt problem som dom jobbade på att fixa. Tipset han gav var att joina servrar med flera slots men han sa inget om att UPnP kunde fucka till det för oss.

Edit: Testade att stänga av UPnP nu och som jag trodde gör det absolut noll skillnad. Tack ska du ha för tipset i alla fall, detta var något jag inte testat innan. Vi får väl hoppas att det kommer en fix för denna skiten snart.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

samma fel för mig.. men blev fundersam då ja kopplatde ur routern då hade ja inte samma problem :S men ska prova stänga ned origin battlelog osv , för ja har ju på datorn hela dagarna kanske funkar

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem

brukar försöka in på samma igen, men sällan det går.
T.ex Corsair UK & Swe servrarna kommer jag sällan in på igen, i skrivandet stund har jag försökt 10ggr nu på vardera.

Utan att lyckas.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

http://battlelog.battlefield.com/bf4/forum/threadview/2979150...

Striterax @ DICE
"There is a bug where trying to join servers that is almost full, we are working to fix this issue. As a workaround, you can try to filter to servers that have 10 slots open, then the chance of this bug happening is smaller.

Sorry for the inconvienience,
Striterax"

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

Så kort och gott måste man helst joina sin favo server innan någon annan är inne för att kunna hoppa in

EDIT:
underbart, spelet bara stängs av, inget felmeddelande eller dyligt.
trycker på deploy, så hoppar den ut till skrivbordet och allt är frid och fröjd.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Ah för nu börja jag blir trött på detta Game disconnected o man blir kickad bara sådär ifrån en server...

Visa signatur

Chassi:Taurus CPU:Intel Core i9 9900K MB:ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING SSD:Samsung 1tb HDD:3TB + Extern:5.5TB RAM:Corsair VENGEANCE LPX 2666MHz 32gb GPU:ASUS GeForce RTX 2080 Ti ROG STRIX GAMING OC PSU:BeQuiet Kraft 700 Ljud:logitech Z-5500/Corsair VOID Wireless RGB Vit Skärm:Acer Predator x34"

Permalänk
Medlem

Har märkt en liten förbättring under dagen. Kanske bara varit ren röta. Någon annan?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DunderHoken:

http://battlelog.battlefield.com/bf4/forum/threadview/2979150...

Striterax @ DICE
"There is a bug where trying to join servers that is almost full, we are working to fix this issue. As a workaround, you can try to filter to servers that have 10 slots open, then the chance of this bug happening is smaller.

Sorry for the inconvienience,
Striterax"

Nja där har dom fel. Igår fick jag prova 4ggr med "CONNECTING...vänta 30 sekunder...error" på en ej full server innan man fick "LOADING LEVEL..". Det verkar totalt random det här.

Visa signatur

MB: MSI B450 Tomahawk MAX| CPU: RYZEN 7 5700X| RAM: 16GB(2x8) Corsair Vengence LPX DDR4@3200Mhz| GPU: Sapphire Radeon RX 6600 XT Pulse 8GB| PSU: Corsair HX 850W 80+ Silver| SSD: Kingston A2000 500GB NVme|Chassi: Fractal Design Define R4| OS: Win 11 pro | CPU-kylning: Noctua NH-U14S

Permalänk
Medlem

Angående det där med disconnected, om man tar en server med 10-15 slots lediga tar man sig oftast in.

Permalänk
Medlem

re

Har haft detta problem sen jag köpte spelet i början av Dec

Visst man kan joina servrar som inte är fulla men hur jävla kul är det på en skala på 1 till 10 de flesta servrar är nästan fulla eller fulla och resten är i princip tomma.

Borde knata upp på terrassen på glashuset och släppa ner en stor jävla banderoll där det står DICE - VI SUGER