Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Son of rambow - komedi om en kristen pojk som spelar in en rambofilm. Rolig och söt film. 6/10

Broken - Drama om vad som händer när en person blir felaktigt utpekad som pedofil. Gripande och välgjort. 7/10

Carrie - Nyinspelning av Stephen Kings gamla roman. Nu med tjejen från Kick-ass. Rätt okej men lite för hollywoodifierad. Inga förklaringar ges till många saker vilket är lite trist. 6/10

The Crow - Actionklassiker från 90-talet. Mörk deprimerande och våldsam film. Helt perfekt med andra ord. 9/10

The crow - city of angels - Tvåan är inte lika välgjord men väldigt lik ettan i övrigt. Kul med Iggy pop i en av rollerna. 6/10

Ugh ger du Son of Rambow lika som nyinspelningen av Carrie

Son of Rambow var ju riktigt bra film.. skulle gärna köpt på blu-ray men har inte hittat någon svensk/skandinavisk utgåva.
Nya Carrie filmen skulle jag aldrig ens funderat på att köpa ^^

om du gillade Son of Rambow (2007) så kolla upp Moonrise Kingdom (2012)

Filmer som jag vill se:
The Secret Life of Walter Mitty
Mandela - Vägen Till Frihet
Frost/Frozen (animerad) - har fått riktigt bra kritik.. är förhoppningsvis bra, har redan spelat in 5x sin budget i övriga världen, Sverige premiär 31 Januari.

Permalänk
Medlem

Kollade nyss klart Pain and Gain.

Riktigt schysst film med inslag av humor och även en del ''djupare'' grejer i den.

8/10 toasters

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Ender's game - Förvånansvärt bra. De har lyckats bra med att fånga atmosfären från böckerna och effekterna är helt otroliga. Det är ju svårt att få med allt från tre böcker i en vanlig långfilm så folk som inte har läst bäckerna kan nog ha lite svårt att fatta vad det handlar om. 7/10

Filmen innefattar bara en bok, den med samma namn som filmen.

Jag tyckte den var ok, men inte mer. Man tappar i princip hela den psykologiska aspekten när allt är så avhugget som det blir i filmen. Den är snyggt gjord och barnen skådespelar dugligt. Inget spektakulärt.

Permalänk
Avstängd

Såg Frozen på bio idag, tyckte inte den levde upp till den massiva goda kritiken den fått, visst den är bra men inte så bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Såg Frozen på bio idag, tyckte inte den levde upp till den massiva goda kritiken den fått, visst den är bra men inte så bra.

Den var väl bra.. men lite för mycket sång

Permalänk
Medlem

Tittade på The Wolverine för någon dag sedan. Den var inte sådär "wow"-bra, men den var helt klart sevärd. Betyg: 7/10

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk

Prisoners of The Sun (2013).

5.5/10 ger jag den nog, dels var den ganska kort film och inte alls så detaljerad så som man vill att en äventyrisk pyramidfilm ska vara.

Visa signatur

ASRock 990FX Extreme9, AMD FX-Series FX-8350 4.0GHz, Kingston HyperX Fury Black DDR3 PC15000/1866MHz CL10 2x8GB, Corsair TX750 750W| Asus Radeon R7 360 OC HDMI DP 2xDVI 2GB| LG BH10LS30| BenQ M2700HD| Samsung HD204UI 32MB 2TB| Western Digital Caviar Black WD1002FAEX 64MB 1TB| Seagate Barracuda ST3000DM001 64MB 3TB| Seagate ST3320833AS 320GB| OCZ Agility2 40GB| Yamaha RX-V365| Corsair Vengeance K90| Steelseries Rival| Bitfenix Colossus| Zalman CNPS9700 LED| Adata USB DashDrive Classic C008 16GB| LG G4 H815 9.0 Havoc-OS 2.9| Linksys WRT1900ACS V2| Ubiquiti Networks EdgeRouter X| Google Chromecast 2nd Gen, 3rd Gen & Audio

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alpha77:

Den var väl bra.. men lite för mycket sång

Tyckte allt gick för fort, sista scenen "upplösningen" var ju ett riktigt jävla hafsverk, precis som manuskillarna tröttnade...

Permalänk
Medlem

Lone Survivor. 9/10

Fantastisk film med bra story och bra karaktärer/skådespelare. Väldigt rörande och personlig film.

Permalänk
Medlem

Delivery Man

Drama/Komedi om en snubbe som får reda på att han efter att ha donerat 692 gånger till en spermabank är far till 533 barn.
Trodde det var skitfilm, men det var faktiskt en bra feelgood rulle.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

Delivery Man

Drama/Komedi om en snubbe som får reda på att han efter att ha donerat 692 gånger till en spermabank är far till 533 barn.
Trodde det var skitfilm, men det var faktiskt en bra feelgood rulle.

Då ska du ta o se orginalet, bra mycket bättre än den amerikanska versionen

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem

Fäbojäntan

2 av 5 Falukorvar.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av _tekken_:

Fäbojäntan

2 av 5 Falukorvar.

Undrar hur många spolingar som läser detta och inte hajar vad du pratar om

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem

Lone survivor - Faktiskt en riktigt bra navy seals krigsfilm. Inte så USA-propagandig som de flesta utan mer fixerad vid soldaterna och deras upplevelser. Den är väldigt välgjord och med bra effekter som känns verkliga. Alla skådespelare gör bra insatser även om jag personligen gärna hade sett nån annan än Marky mark i huvudrollen. Det enda som jag har att anmärka på är att det är konstigt hur de amerikanska hjältesoldaterna tål träff på träff på trärr av kulor, raketer och trillande ner för berg och ändå kan de soldata på medans talibanerna falller som käglor.

Jag läste även på om denna filmen innan jag såg den och kan inte riktigt fatta hur huvudpersonen Marcus kan klara av att vandra omkring med de skador han ådragit sig. Rätt otroligt men tydligen sant.

Dold text

Gillar man krigsfilmer ska man definitivt se denna. 8/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Dallas Buyers clubHandlar om redneck i USA som får AIDS på 80-talet. Det är en fantastisk film om hur denna man(Matthew McConaughey) går runt systemet för att ge folk den medecin de faktiskt behöver efter att han tröttnar på det sjukhusen ger ut. Fantastiskt skådespel av både McConaughey och Jared Leto.

Life of Pi En väldigt välgjord film tycker jag. Den handlar om pojken PI som blir skeppsbruten på en liten båt med en tiger och måste försöka överleva med enna. Snyggt filmad, bra musik. Det är en väldigt bra och intressant film. Snygg i 3d.

Sin City En väldigt cool film. Den är svartvit fast med inslag av enskilda färger här och där, något som ger en väldigt snygg effekt och som får saker att stå ut. Det är en effekt som regisören använder väldigt bra här. I övrigt en väldigt spännande värld som har blivit uppbyggd. Actionsekvenserna är bra gjorda.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Old boy - Duglig Amerikanisering av denna film från vengeance-sviten. Den följer originalfilmens handling gasnka väl men vissa ändringar. Den handlar om en kille som hålls fången i 20 år utan att han får veta varför. En dag släpps han ut och börjar slå folk, typ. Skådespeleriet faller lite ibland men annars var den ok. 7/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Bad Taste - En tidlös klassiker som tål att ses igen och igen och igen Ofta så blir man besviken när man ser om äldre filmer men denna är som ett fint vin som bara blir bättre med åren, skräck kan man knappast kalla detta, störd komedi är en bättre ettiket år 2014.
För er som inte sett Bad Taste så är det The Lordfather Peter Jackson som skrivit och producerat denna budgetsplatter med ett gäng kompisar.

8/10 får den av mig då jag fick mig ett gottskratt.

Permalänk
Medlem

Snabba Cash - Livet Deluxe Okej film. Inte alls lika bra som dom andra i trilogin. Tyckte det var för mycket våld i den här filmen. Men den dög att kolla på i brist på annat.

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production

Permalänk
Medlem

Se7en - Det är inte ofta man ser en perfekt film men denna är verkligen det. Storyn är superb, alla skådespelare gör ett utmärkt jobb och miljöerna är perfekta. Man får bra känsla för karaktärerna och även Jonh Doe själv känns verklig och hans vision trovärdig. Slutet är ju även ett av filmvärldens bästa så denna bör man se om man inte gjort det redan. 10/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Prisoners. Den handlar om två familjer som firar thanksgiving tillsammans. Men deras barn försvinner plötsligt och de kan inte hitta dem. Vi får sen följa familjerna i deras desperata kamp för att hitta sina barn. Jag ger filmen 5/5. Jag tyckte att filmen var riktigt bra. Hugh Jackman gör ett fantastiskt jobb, likväl Jake Gyllenhaal. Stämningen som filmen har är väldigt bra gjord och man känner familjens desperation. Den är ruggigt snyggt filmad. En av de bättre thrillers som jag sätt!

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Silence of the lambs - Gammal film som håller än. Suveränt spännande och välgjord. Miljöerna är bra och storyn drivs framåt på ett bra icke krystat sätt. Helt klart bäst i Hannibal lecter filmserien även om tv-serien är riktigt bra den med. 9/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Thor: The Dark World 6/10
Kändes aldrig som det blev någon "spänning" i filmen. Inget jag direkt fastnade för.

Visa signatur

"So I parallel double parked that motherf*cker sideways"

Permalänk

Stalingrad (1993) "Unrated". En sak som förstör en film som i denna är att dom kör med voiceover på alla skådespelare..

Filmen är rätt tråkig på nåt sätt, klantiga händelser och känns inte så "äkta" så att säga.

Men den får plus ändå för jag tycker om att se ifrån tyskarnas perspektiv i kriget och inte amerikaner amerikaner hela tiden i filmer!

http://www.imdb.com/title/tt0108211/

Visa signatur

ASRock 990FX Extreme9, AMD FX-Series FX-8350 4.0GHz, Kingston HyperX Fury Black DDR3 PC15000/1866MHz CL10 2x8GB, Corsair TX750 750W| Asus Radeon R7 360 OC HDMI DP 2xDVI 2GB| LG BH10LS30| BenQ M2700HD| Samsung HD204UI 32MB 2TB| Western Digital Caviar Black WD1002FAEX 64MB 1TB| Seagate Barracuda ST3000DM001 64MB 3TB| Seagate ST3320833AS 320GB| OCZ Agility2 40GB| Yamaha RX-V365| Corsair Vengeance K90| Steelseries Rival| Bitfenix Colossus| Zalman CNPS9700 LED| Adata USB DashDrive Classic C008 16GB| LG G4 H815 9.0 Havoc-OS 2.9| Linksys WRT1900ACS V2| Ubiquiti Networks EdgeRouter X| Google Chromecast 2nd Gen, 3rd Gen & Audio

Permalänk
Medlem

Hannibal - fortsättningen på när lammen tystnar. Denna är ganska välgjord och spännande men inte på samma nivå som lammen tystnar, den är lite för förutsägbar. Lecter känns här som lite mer av en superskurk och inte den psykomördare han var i första filmen. Synd att det inte var Jodie foster med även om Julianne Lewis gör sitt jobb rätt bra. 7/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Se7en

Bra handling, bra skådespel, spännande, filmen var liksom med hela vägen.
Var faktiskt riktigt bra!

9/10

_________________

monster university

Riktigt rolig och underhållande film. Intressant story men det var tyvärr inget extra!
Bra film dock men tanke på vilka förväntningar folk har.

8/10

Permalänk

Upside down 2013
Kortfattat: Scif/romantikfilm som handlar om två världar (jordklot) som ligger precis bredvid varandra med motsatt gravitation, där befolkningen på ena planeten är fattig och folk på den andra planeten är fattiga. Och en pojke och en flicka från de olika världarna träffas och en massa asholes som vanligt har problem med detta.

Mitt betyg är helt klart sevärd, en scifi -film som kom en ny ide och inte byggde på exakt samma handling som man redan har sett så många gånger.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Frozen - 9/10
Väldigt bra film, alla sånger var perfekta. Let It Go är nog min favorit Disneysång bakom Can You Feel the Love Tonight from Lejonkungen.
For the First Time In Forever och Do You Want to Build A Snowman var också super.

Thor: The Dark World - 7/10
Något bättre än ettan, precis som ettan så har Natalie Portman ingen plats i denna filmen.
Som vanligt är Loki den bästa karaktären.

Permalänk
Medlem

Jackass Presents: Bad Grandpa (2013)
http://www.imdb.com/title/tt3063516/

Första gången jag börja kolla kändes den lite meh och jag stängde av efter några min för jag gillar inte fake pranks.
Även om det ska vara riktiga reaktioner så så kände jag mig skeptisk.
Gav den en chans till och jag ångrar det inte, höll på att garva ihjäl mig av alla sköna pranks och sjuka grejor dom hitta på. Vissa scener var helt hysteriskt roliga

Mitt tips överanalysera inte scenerna ta det bara som en jekligt rolig rulle.

Permalänk

Timecrimes aka Los cronocrímenes

http://www.imdb.com/title/tt0480669/?ref_=nv_sr_1

Har sett den ett par gånger och tycker den är rätt speciell faktiskt.

7/10

Visa signatur

ASRock 990FX Extreme9, AMD FX-Series FX-8350 4.0GHz, Kingston HyperX Fury Black DDR3 PC15000/1866MHz CL10 2x8GB, Corsair TX750 750W| Asus Radeon R7 360 OC HDMI DP 2xDVI 2GB| LG BH10LS30| BenQ M2700HD| Samsung HD204UI 32MB 2TB| Western Digital Caviar Black WD1002FAEX 64MB 1TB| Seagate Barracuda ST3000DM001 64MB 3TB| Seagate ST3320833AS 320GB| OCZ Agility2 40GB| Yamaha RX-V365| Corsair Vengeance K90| Steelseries Rival| Bitfenix Colossus| Zalman CNPS9700 LED| Adata USB DashDrive Classic C008 16GB| LG G4 H815 9.0 Havoc-OS 2.9| Linksys WRT1900ACS V2| Ubiquiti Networks EdgeRouter X| Google Chromecast 2nd Gen, 3rd Gen & Audio

Permalänk
Medlem

only god forgives, Kass, 5/10.