AMD belönar aktiva användare i Gaming Evolved App

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Sweede:

Finns det någon lista med spel som har stöd för optimering?

Nej det gör det nog inte, det borde ju även bero på vilken hårdvara man har, förutom själva spelet.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

OMG THAT HEAD! SO SHINY!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ratatosk:

Jag ser det mest som ett sätt att hjälpa gemenskapen, genom att uppdatera databasen.
Det är många som inte en bryr sig om att ändra något på inställningarna när de spelar, såna kan få god hjälp av detta.

Jo, fast hans intresse verkade mer vara att få RP.

Instämmer med dig i övrigt. Jag provade även Nvidias variant när jag hade ett GTX 670 och bägge dessa gör ju ett bra jobb. Fint för de som inte vill pilla på inställningar med som du säger. Och vill man inte använda dessa program så behöver man ju varken använda eller installera de heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av brittaan:

Känns lite fishy, fick ~1000 poäng för att göra profilen komplett och optimisera lite spel. Nu behöver jag bara 78 ggr så mycket för ett R9 270. 35k RP för ett R7 260X. Lär ju bli väldans svårt att få tag på poäng känns det som.

Återstår att se hur mycket man cashar in för några timmars spelande. Ett poäng i timmen lär bli väldigt ruttet.

Det är nog inte tänkt att du ska på några dagar få ihop till ett nytt grafikkort! Men tänk dig att du som gamer spelar rätt mycket på ett år eller två då har man kanske fått ihop nog mycket poäng för att uppgradera till ett nytt grafikkort (förhoppningsvis sätter de in nyare generationer grafikkort i butiken framöver). Vanliga casual gamers uppgraderar väl sin dator varje 3-4 år? Att då få en gratis komponent är riktigt fint.

Jag tycker detta är en jättekul idé som jag hoppas kommer lyckas bra. Jag ser det som något man kan tänka sig ha användning av vid framtida uppgraderingar. Spelar man inte nog mycket så kan man ju iaf få råd med nya spel vilket också är nice.

Way to go AMD! Tumme upp!

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweede:

"Ordet swag var under 60 talet i USA en acronym för "Secretly We Are Gay". Det användes för att reklamera homosexuella orgier, fester mm."

Va dessa orgies trasiga?

Permalänk
Medlem

Kanske dags att återinstallera skiten då. Avinstallerade det då det var så jäkla fult. Fick en sådan bloat-ware känsla när jag använde det.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Nyhet:

En av bekvämligheterna nackdelarna med spelkonsoler är att användare inte behöver kan optimera bildkvalitet och andra tekniska inställningar, utan får nöja sig med 720p @ 30 fps med alla inställningar på motsvarande Low.

Bara att sänka alla inställningar till lägsta och upplösningen till 720p så har man en konsol. Glöm inte handkontrollen, speciellt till FPS-spel.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av anon5930:

Jo, fast hans intresse verkade mer vara att få RP.

Instämmer med dig i övrigt. Jag provade även Nvidias variant när jag hade ett GTX 670 och bägge dessa gör ju ett bra jobb. Fint för de som inte vill pilla på inställningar med som du säger. Och vill man inte använda dessa program så behöver man ju varken använda eller installera de heller..

Skönt att vi slipper mining av Raptr-poäng åtminstone.
Jag tillhörde de som applåderade Nvidias initiativ och hoppades att AMD skulle komma med något liknande, så jag blev glad när Raptr kom.
Att tjänsterna är skakiga till en början tycker jag att man får räkna med.
Förutom ren försäljning har även AMD lotterier, kanske något för den som inte tycker att denne, får någon nytta va sina få poäng.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Hoppas poäng system fungerar med Nvidias kort med eller att de kommer med något liknande.

Visa signatur

Min blogg: https://tokar86a.top - Mest fokuserad på Pokémon Sleep & Pokémon Go l Hårdvara/server`s information: https://tokar86a.top/hardware-information/

Permalänk

Detta var trevligt. Får se hur det fungerar då.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zebzer:

Va dessa orgies trasiga?

haha!

såg inte det, citerade från

http://www.slangopedia.se/ordlista/?ord=swag

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweede:

Tyckte bara att det var underhållande, förstår inte att ordet reklamera används så vilt nu för tiden!

Permalänk
Medlem

Sämst. Hade 10000 Points för att sedan göra en rollback pga att det innan var en "beta-stage". Fick en rollback till 3k och du kan nu få max 25 Points/dag. Om ungefär ett år så har du spel som Titanfall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobiri:

Sämst. Hade 10000 Points för att sedan göra en rollback pga att det innan var en "beta-stage". Fick en rollback till 3k och du kan nu få max 25 Points/dag. Om ungefär ett år så har du spel som Titanfall.

Kan man bara få ut max 25 per dag? Fick nyss 17 points för 30 minuters spelande

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Zebzer:

Tyckte bara att det var underhållande, förstår inte att ordet reklamera används så vilt nu för tiden!

REKLAMERA re¹klame⁴ra l. rek¹-, i Sveal. äv. -e³ra², v.² -ade. vbalsbst. -ANDE, -ING.
[jfr d. reklamere, t. reklamieren; till REKLAM sbst.¹,]
[REKLAMERA.v2 0]
göra reklam; dels (o. numera vanl.) intr., i uttr. re- klamera för ngt, göra reklam för ngt, puffa för ngt, dels tr.: göra reklam för (en vara o. d.). HÖGBERG Storf. 39 (1915). Sverige börjar bli ganska väl reklamerat på utländska utställningar. SvD(A) 1930, nr 107, s. 3. (Ett hotell) reklamerade .. på vers. BERGMAN TrAllt 179 (1931). Handeln har .. ett legitimt intresse att reklamera för sin verksamhet. SocÅb. 1940 s. 87. jfr OM-REKLAMERAD.

Enligt Svenska akademin kan ordet reklamera även betyda göra reklam för även om den betydelsen inte verkar vara vanligt förekommande längre.

Tillbaks till ämnet. Var lite sugen på att testa men sen lästa jag hur lite poäng man får. Inte värt besväret för att om ett halvår få ett spel gratis. Men tanken är god för de har ju haft problem tidigare. Ett klassiskt moment-22 där det krävs många användare för att bygga upp en databas men få vill använda tjänsten utan en bra databas. Det här är ju ett relativt enkelt sätt att lösa problemet med användare för att få ihop en databas. Sen när den väl är på plats kommer kanske fler använda tjänsten varpå databasen blir större och bättre.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Måste man köra med deras "optimerade" inställningar för att få några poäng? Om jag hittar inställningar som jag tycker fungerar bättre så räknas inte den tiden jag spelar då?

Visa signatur

MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI. AMD Ryzen 3700X. Corsair Vengeance LP 16GB. AMD RX 5700XT. Samsung 970 EVO Plus SSD. Corsair RM750X 750W v2. Noctua NH-U12A

Permalänk
Medlem

Haha trodde han i klippet var jonas!!! Jag bara what??? Har jonas rakat huvudet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Det är inte många kronor du drar in per dag, vi snackar eventuellt ören hehe.
Cryptomining är nog vad som gäller och sedan köpa spel för eventuell vinst.

20 skitriggar för några hundringar! Då pratar vi!

Är väl AMD's sätt att flirta med oss alla

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

REKLAMERA re¹klame⁴ra l. rek¹-, i Sveal. äv. -e³ra², v.² -ade. vbalsbst. -ANDE, -ING.
[jfr d. reklamere, t. reklamieren; till REKLAM sbst.¹,]
[REKLAMERA.v2 0]
göra reklam; dels (o. numera vanl.) intr., i uttr. re- klamera för ngt, göra reklam för ngt, puffa för ngt, dels tr.: göra reklam för (en vara o. d.). HÖGBERG Storf. 39 (1915). Sverige börjar bli ganska väl reklamerat på utländska utställningar. SvD(A) 1930, nr 107, s. 3. (Ett hotell) reklamerade .. på vers. BERGMAN TrAllt 179 (1931). Handeln har .. ett legitimt intresse att reklamera för sin verksamhet. SocÅb. 1940 s. 87. jfr OM-REKLAMERAD.

Enligt Svenska akademin kan ordet reklamera även betyda göra reklam för även om den betydelsen inte verkar vara vanligt förekommande längre.

Tillbaks till ämnet. Var lite sugen på att testa men sen lästa jag hur lite poäng man får. Inte värt besväret för att om ett halvår få ett spel gratis. Men tanken är god för de har ju haft problem tidigare. Ett klassiskt moment-22 där det krävs många användare för att bygga upp en databas men få vill använda tjänsten utan en bra databas. Det här är ju ett relativt enkelt sätt att lösa problemet med användare för att få ihop en databas. Sen när den väl är på plats kommer kanske fler använda tjänsten varpå databasen blir större och bättre.

Jahopp.. tji fick jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av brittaan:

Kan man bara få ut max 25 per dag? Fick nyss 17 points för 30 minuters spelande

Det är 3x Bonus om jag inte minst fel men bara under någon vecka under själva lanseringen. Idén är max 25/dag

----

Citat:

Game Time
Play a game with the app running.
*BONUS* 3x gameplay points. For a limited time only, get up to 65 points a day
Up to 25 / day

Permalänk
Medlem

[QUOTE="Sweede;14397936"]"Ordet swag var under 60 talet i USA en acronym för "Secretly We Are Gay". Det användes för att reklamera homosexuella orgier, fester mm."

Inte för att jag gillar uttrycket men...

"Det står det nånstans på internet, alltså måste det vara sant."

Raptr: värt 1kr/dag (eller va man nu kan tjäna?) för att det ska ploppa upp hela tiden? i think not.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av sirlen:

Måste man köra med deras "optimerade" inställningar för att få några poäng? Om jag hittar inställningar som jag tycker fungerar bättre så räknas inte den tiden jag spelar då?

Nej, det måste du inte, du får poäng för speltid, upp till 25 poäng per dag..
Du får iofs lite poäng om du "optimerar", men efter optimeringen kan du ju skruva till inställningarna hur du vill utan att poängen dras från dig.
Du får 50 poäng för det första spelet du optimerar, därefter 20 per spel, du får också poäng om du är aktiv i forumen.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweede:

"Ordet swag var under 60 talet i USA en acronym för "Secretly We Are Gay". Det användes för att reklamera homosexuella orgier, fester mm."

6048x1080 med 1 7970?

det jag syftar på var när swag innebar prylar man får med sig från till exempel diverse mässor, kepsar, nyckelband, klistermärken. Promo-prylar.

Från oxford english dictionary: 9. A thief's plunder or booty; gen. a quantity of money or goods unlawfully acquired, gains dishonestly made. slang.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av brittaan:

Känns lite fishy, fick ~1000 poäng för att göra profilen komplett och optimisera lite spel. Nu behöver jag bara 78 ggr så mycket för ett R9 270. 35k RP för ett R7 260X. Lär ju bli väldans svårt att få tag på poäng känns det som.

Återstår att se hur mycket man cashar in för några timmars spelande. Ett poäng i timmen lär bli väldigt ruttet.

12 Poäng för 33 minuter titanfall, 172 Poäng för ca 5h titanfall

Fick dock inga poäng för EvE online.

Så det måste vara ett spel som har möjligheten att optimeras. Ifall den inte har samlat tillräckligt mkt information om din typ av grafikkort samt spel så får du inga poäng med andra ord????

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweede:

Finns det någon lista med spel som har stöd för optimering?

Av dem få spel jag hade installerade så kunde Saint Row 3 och 4 optimering

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av genored:

12 Poäng för 33 minuter titanfall, 172 Poäng för ca 5h titanfall

Fick dock inga poäng för EvE online.

Så det måste vara ett spel som har möjligheten att optimeras. Ifall den inte har samlat tillräckligt mkt information om din typ av grafikkort samt spel så får du inga poäng med andra ord????

Högerklicka på den lilla Ikonen i aktivitetsfältet och välj "Manage Installed Games" se till att tracking är ibockat för EVE.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Optimering av spel är ngt som jag inte direkt gillar. Programmet vill sätta så hög upplösning som möjligt samt dra igång massa processer som inte ens behövs

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ratatosk:

Skönt att vi slipper mining av Raptr-poäng åtminstone.
Jag tillhörde de som applåderade Nvidias initiativ och hoppades att AMD skulle komma med något liknande, så jag blev glad när Raptr kom.
Att tjänsterna är skakiga till en början tycker jag att man får räkna med.
Förutom ren försäljning har även AMD lotterier, kanske något för den som inte tycker att denne, får någon nytta va sina få poäng.

Hehe, de hittar nog ett sätt att att gräva Raptrpoäng med inom kort.

Just det där med lotteriet var rätt intressant med. en lott till utlottningen av Never Settle Forever brons ligger på 50 poäng. Plockar man 25 poäng om dagen så kan man vara med i utlottningen varannan dag. Fortfarande rätt tidigt och så men jag tycker nog själv ändå att det hela ser ganska lovande ut. Hoppas Nvidia svarar med något liknande för deras användare med. Nvidia har ju blivit duktigare på att bundla spel på senare tid så de borde nog kunna erbjuda lite spel att låsa upp med.

Permalänk
Medlem

Vore trevligt om Nvidia gjorde något liknande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zin:

Vore trevligt om Nvidia gjorde något liknande.

Fast det här stödjer ju även Nvidia-kort.

Bara det att man kan få köpa/vinna AMD-kort. 80 000 RP kostar ett R9 270-kort. Köttigt, är ordet du söker.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |