Jag vill tillbaka till 90-talet...

Permalänk
Inaktiv

Jag vill tillbaka till 90-talet...

Kan någon hjälpa mig?

Jag minns när jag gick i grundskolan och jag och mina klasskamrater snackade om NES, SNES, Mega Drive etc. på alla raster.
Vi brukade leka kurragömma på fritiden samt spela sjukt mycket spel. Jag minns sommaren 1995 då jag och tre kamrater spelade igenom A Link to the Past, Super Metroid och Zombies (Zombies ate my neighbors)

Jag spelar sjukt mycket retro spel idag men det blir aldrig samma sak som förr och jag har tappat kontakten med mina kamrater. Jag vill tillbaka till 90-talet, andas 90-tals luft och känna hur jäkla skönt allt var på den tiden.

Önskar att det funnits 90-tals luft på burk så jag åtminstone kan känna lite nostalgi när jag lirar alla spel man genomlevt genom sin "peak period" som snorunge.

Snälla ta mig tillbaka...

Permalänk
Medlem

Okej....

Ja visst är det tråkigt att bli äldre, men tycker du att det är SÅ tråkigt kanske det är dags för en förändring i ditt liv?

Permalänk
Medlem

Jag önskar att jag hade sett Eddie Meduza live..

Permalänk
Inaktiv

Jag är 28 år och jag hatar att bli äldre. Är sjukt nostalgisk och kan bara inte släppa det förflutna.
Vad skulle möjligen kunna vara en förändring i mitt liv?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anon183825:

Kan någon hjälpa mig?

Jag minns när jag gick i grundskolan och jag och mina klasskamrater snackade om NES, SNES, Mega Drive etc. på alla raster.
Vi brukade leka kurragömma på fritiden samt spela sjukt mycket spel. Jag minns sommaren 1995 då jag och tre kamrater spelade igenom A Link to the Past, Super Metroid och Zombies (Zombies ate my neighbors)

Jag spelar sjukt mycket retro spel idag men det blir aldrig samma sak som förr och jag har tappat kontakten med mina kamrater. Jag vill tillbaka till 90-talet, andas 90-tals luft och känna hur jäkla skönt allt var på den tiden.

Önskar att det funnits 90-tals luft på burk så jag åtminstone kan känna lite nostalgi när jag lirar alla spel man genomlevt genom sin "peak period" som snorunge.

Snälla ta mig tillbaka...

Om du bor i närheten av Växjö ställer jag upp på lite kurragömma.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Entusiast
Skrivet av anon183825:

Jag är 28 år och jag hatar att bli äldre. Är sjukt nostalgisk och kan bara inte släppa det förflutna.
Vad skulle möjligen kunna vara en förändring i mitt liv?

Jaa du, en flickvän?
Är 18 år själv och är redan nostalgisk över allt möjligt, det är väl så med oss alla... Jag skulle dock aldrig gå tillbaka 10 år i tiden, så många fer möjligheter nu+att jag uppskattar att ha en utvecklad hjärna!

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Ja vem fan längtar inte tillbaks ibland. Till tiden då allt var så mycket lättare. Spela var livet och var man trött så stängde man av klockan o sov 4 timmar till istället för att gå till skolan.

Men å andra sidan känner jag att livet är värdefullt nu med, rentav mer värdefullt egentligen. Men det går inte att komma ifrån att det var roligare att spela förr ändå

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Det är inte nittiontalet du saknar, det är ungdomen. Vem gör inte det? Inga tider att passa, inga tråkiga möten. Du får helt enkelt lära dig uppskatta att vara vuxen. Gör något kul med dina pengar, för det är ju det som är det bästa med att vara vuxen! Köp en hemmabio, en cool bil. Eller varför inte bara gå till Ica och köpa godis på en tisdag? Sånt som barn bara kan drömma om

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Skrivet av anon183825:

Jag är 28 år och jag hatar att bli äldre. Är sjukt nostalgisk och kan bara inte släppa det förflutna.
Vad skulle möjligen kunna vara en förändring i mitt liv?

Börja träna?
Laga go mat och kolla på nån bra 80 tals film, läsa en kurs? Programmering kanske?

Va vet jag!??

Permalänk

Känner igen mig på det du skriver , jag var visserligen inte gammal under det sena 90 talet men tillräckligt för att ha fått spela på mitt första nes, min första dator var en C64 och önskar att jag var född lite tidigare och att jag kan få uppleva hela 90 talet och gärna 80 talet med!

Känns som att jag föddes vid fel tidpunkt!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johan1980:

Börja träna?
Laga go mat och kolla på nån bra 80 tals film, läsa en kurs? Programmering kanske?

Va vet jag!??

Något tydligen eftersom du skrev i tråden.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sisyfos:

Jaa du, en flickvän?
Är 18 år själv och är redan nostalgisk över allt möjligt, det är väl så med oss alla... Jag skulle dock aldrig gå tillbaka 10 år i tiden, så många fer möjligheter nu+att jag uppskattar att ha en utvecklad hjärna!

Äsch, jag är skild sedan 6 år tillbaka, vem behöver sånt.

Allt var så mycket lättare när man var grabb och lirade spel efter skolan. Visst är det kul att lira gamla spel idag men det är inte samma sak.

Permalänk

Det var så himla kul med Super Nintendo och Nintendo 8 bit o.s.v. Föredrar faktiskt retro istället för PS4 och alla annat new school.

Permalänk
Medlem

utnyttja den tid du har nu istället? om ytterligare 15 år kommer du se tillbaka på idag och tänka hur skönt livet var då, medans du fortfarande var ung... så utnyttja din tid

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Skrivet av N_Micke:

Ja vem fan längtar inte tillbaks ibland. Till tiden då allt var så mycket lättare. Spela var livet och var man trött så stängde man av klockan o sov 4 timmar till istället för att gå till skolan.

Men å andra sidan känner jag att livet är värdefullt nu med, rentav mer värdefullt egentligen. Men det går inte att komma ifrån att det var roligare att spela förr ändå

Allting var ju nytt då. Nu har vi gått igenom x antal generationer, så när nåt är nytt så är det ändå inte samma sak. Sen tror jag att kraven gör stor skillnad. Man har jobb/flickvän/räkningar och tvätt och måsten. Det bästa du kan göra är att acceptera nuet och skapa ditt liv som du vill ha det.

Mitt mål i livet är att inte bli bitter, för det finns alldeles får många bittra människor på jorden. Såna som gnäller över allt och alla bara för att dom är olyckliga själva.

Det selektiva minnet gör nog sitt också. Ofta satt man och spelade hela dan efter skolan trots att man hade läxångest inför provet några dagar senare ^^

Och föräldrar som klagade och sa "gå ut och lek" Varför då liksom? Låt mig vara i fred. Det är ju det som är så fint när man är vuxen, man får spela bäst man vill, hela natten t.o.m.

Men den gamla tiden dör aldrig i våra minnen!

Permalänk
Inaktiv

Jag är inte direkt otacksam för det jag har idag då jag köpt drömhuset uppe i Norrland och jag är långt ifrån bitter.

Bara det att jag saknar min tid som snorunge och 90-talet då spelen var roligare och allt annat var roligare. Vi brukade campa, ha lägerträffar och spel var det vi snackade mest om.

En perfekt barndom utan bekymmer.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon183825:

Kan någon hjälpa mig?

Snälla ta mig tillbaka...

Skrivet av Lindell90:
Skrivet av sander00se:
Skrivet av Kent:
Skrivet av Sisyfos:
Skrivet av N_Micke:
Skrivet av Zache_:
Skrivet av Johan1980:
Skrivet av SwedenVirre:
Skrivet av foxzox7:
Skrivet av Melinho2895:
Skrivet av morxy49:
Skrivet av Hyperträd:
Permalänk
Entusiast

Jag håller definitivt med om att det fanns en annan slags spelkänsla när man var yngre.
Jag kommer ihåg att det var lite som att gå in på en nöjespark varje gång man startade upp sitt favoritspel med polarna och började lira, (4 spelare på Rock Band/Guitar Hero i timtals var grejer det).

Nu är jag bara överkritisk och analyserar alla spel jag spelar för mycket, kan väl ha någon trevlig spelstund i Battlefield med polarna och liknande men det är inte alls som förr i tiden det måste jag hålla med om.
Spel som dock ger mig den känslan mycket mer än andra är Nintendo-spel, plockade fram mitt gamla GameCube för inte så länge sedan och lirade lite och det tyckte jag verkligen genuint om att spela, det var inte bara något nostalgirus.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Inaktiv

@r3mpuh

Whatever, efter ett par järn blir jag alltid nostalgisk.

Permalänk
Avstängd

Dkc tropical freeze makes me feel like that time again!

Visa signatur

Corsair 850 | Asus p6t D | Lian LI PC b25 (blue ring) | I7 920@ 3.8GHZ | NH-D14 | ASUS GTX690| Logitech K800 |Kingston pro 2x4 GB - 1600Mhz | Samsung 840 pro 120GB | 500mb

Permalänk
Hedersmedlem

Känner samma sak jag med, fast för 80-talet. Gå till skolan med en walkman med Synth i hörlurarna, sitta hemma i polarens källare och spela rollspel och äta hans mammas nybakta bullar, se på välgjorda hollywoodfilmer utan CGI-effekter, boota direkt till DOS och spela Sword of Aragon på min 486 DX33 och hångla med konfirmationslärarinnan på lägret. Ah life was good.

..eller så saknar jag bara ungdomen.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Avstängd

Jag är en bit över 30. Mitt liv har aldrig varit bättre än det är idag, och verkar bara bli bättre och bättre för varje år som går.
Vill då inte tillbaks till ungdomen

Visa signatur

///M4

Permalänk
Avstängd

Vem saknar inte 90-talet. När ett busskort kostade 20kr. Eller Baywatch, eller skolmaten för den delen också. Eller alla felsteg man tog i livet, speciellt skolgången..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon183825:

Kan någon hjälpa mig?

Jag minns när jag gick i grundskolan och jag och mina klasskamrater snackade om NES, SNES, Mega Drive etc. på alla raster.
Vi brukade leka kurragömma på fritiden samt spela sjukt mycket spel. Jag minns sommaren 1995 då jag och tre kamrater spelade igenom A Link to the Past, Super Metroid och Zombies (Zombies ate my neighbors)

Jag spelar sjukt mycket retro spel idag men det blir aldrig samma sak som förr och jag har tappat kontakten med mina kamrater. Jag vill tillbaka till 90-talet, andas 90-tals luft och känna hur jäkla skönt allt var på den tiden.

Önskar att det funnits 90-tals luft på burk så jag åtminstone kan känna lite nostalgi när jag lirar alla spel man genomlevt genom sin "peak period" som snorunge.

Snälla ta mig tillbaka...

jag håller faktist med dig saknar åxå 90 talet Eurodiscon "masterboy, cappella, 2Unlimited"

ända tipset jag kan ge dig på nintendo fronten har du inget nintendo så är detta det tips jag kan ge Emulator och http://www.coolstuff.se/Retro-NES-USB-kontroll?gclid=CIjw0LWL...

Visa signatur

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon183825:

@r3mpuh

Whatever, efter ett par järn blir jag alltid nostalgisk.

hehe!!! ja det blir man alltid av järn^^

Visa signatur

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.

Permalänk
Medlem

Leta upp en bunt likasinnade nördpolare och nörda loss rejält?

Jag närmar mig 40 men har minst lika kul nuförtiden, det handlar ju egentligen mest om hur man väljer att ha det (även om det inte är så förbaskat lätt som det låter, självklart). Umgås man t.ex. bara med en bunt traditionella svenssontråkbultar så blir det heller aldrig roligare än så.

Själv har jag turen att ha en bunt nördar som arbetspolare, så det pratas en hel del spel, hårdvara och annat roligt här.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Melinho2895:

Det var så himla kul med Super Nintendo och Nintendo 8 bit o.s.v. Föredrar faktiskt retro istället för PS4 och alla annat new school.

Tycker alla nyare nintendo spel idag är så tråkiga unte ens metroid och zelda är inte kul längre. Menar spelen må va snygga men istället är dom svår för man kan sjuta i ytterligare riktningar (3d) ja va ska man säga skulle va kul om dom kunde förfina 8 bitars spelen i stället

Visa signatur

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.

Permalänk
Medlem

Man blir som man umgås. Anordna ett 90 tals lanparty.

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk

Kolla på en massa VHS filmer.