Permalänk
Medlem
Skrivet av nino:

Tack för ditt svar! Funkar configen till cgminer 3.5.0 i win 64x? Tänkte även kolla om du har flashat ditt bios på dina kort.

Förövrigt har jag testat att köra ett och ett och får samma kassa hashrate. Börjar fundera på om det är moderkortet som krånglar.

Jag kör själv på Sgminer 4.0
Är som cgminer fast inriktad på scrypt mining.

Har inte flashat mina kort.
Prova laddaner sgminer 4.0 sedan så tar du och provar med min config. Om det fortfarande inte går så måste du nog flasha korten.
https://litecointalk.org/index.php?topic=12369.0 finns mera information angående det i den där tråden.

Sgminer finns att laddaner i den här tråden. Ta då för win64
https://litecointalk.org/index.php?topic=13190.0

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

När jag körde dessa i datorn så blev VRM:erna riktigt varma. Fanns definitivt risk för throttling och jag körde bara två.
Har även upptäckt att om jag kör flash-player samtidigt med CG 3.5 så sjunker klockfrekvenserna på kortet jag använder till 820MHz.

Ligger på ca 80 grader på 3 st nu. Kollar jag i CGwatch som jag kör med så switchar alla korten mellan 550 - 1035mhz hela tiden.. Är detta normalt?

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nzt:

Jag kör själv på Sgminer 4.0
Är som cgminer fast inriktad på scrypt mining.

Har inte flashat mina kort.
Prova laddaner sgminer 4.0 sedan så tar du och provar med min config. Om det fortfarande inte går så måste du nog flasha korten.
https://litecointalk.org/index.php?topic=12369.0 finns mera information angående det i den där tråden.

Sgminer finns att laddaner i den här tråden. Ta då för win64
https://litecointalk.org/index.php?topic=13190.0

Tack finns det något liknande som cgwatcher till sgminer?

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Medlem

Nu börjar det hända grejer.. blev mycket bättre när jag testade detta i configen som PhillM postade:

-I 13 -g 2 -w 256 --lookup-gap 2 --thread-concurrency 8192 --gpu-engine 1044 --gpu-memclock 1500 --temp-target 75 --temp-overheat 76 --auto-fan --temp-cutoff 87 --gpu-powertune -20

men GPU1 ligger fortfarande väldigt lågt (550 kh/s i skrivande stund). Förstår inte varför. Har kopplat monitorn till det kortet. Kan det vara därför?

Ligger även på 35% rejects sen jag startade. Har väll gått i ca 15 min.

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av nino:

Tack finns det något liknande som cgwatcher till sgminer?

Skrivet av nino:

Nu börjar det hända grejer.. blev mycket bättre när jag testade detta i configen som PhillM postade:

-I 13 -g 2 -w 256 --lookup-gap 2 --thread-concurrency 8192 --gpu-engine 1044 --gpu-memclock 1500 --temp-target 75 --temp-overheat 76 --auto-fan --temp-cutoff 87 --gpu-powertune -20

men GPU1 ligger fortfarande väldigt lågt (550 kh/s i skrivande stund). Förstår inte varför. Har kopplat monitorn till det kortet. Kan det vara därför?

http://i.imgur.com/cHJH25b.png

Ligger även på 35% rejects sen jag startade. Har väll gått i ca 15 min.

Har du provat det jag har skrivit i förra posten? Vet inte om det finns cgwatcher till det. Använder själv windows och team viewer

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nzt:

Har du provat det jag har skrivit i förra posten? Vet inte om det finns cgwatcher till det. Använder själv windows och team viewer

Ska testa det nu.

Får HW error på GPU1 också, brukar komma upp "display driver error" titt som tätt. Ibland blir skärmen svart och slutar svara så jag får köra reboot.
Kör samma som dig med teamviewer.

Återkommer snart med resultat

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av nino:

Ligger på ca 80 grader på 3 st nu. Kollar jag i CGwatch som jag kör med så switchar alla korten mellan 550 - 1035mhz hela tiden.. Är detta normalt?

550MHz är throttling frekvensen.
Jag använder Team Viewer för att nå datorn och GPU-Z sensorerna för att se temps.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nzt:

Har du provat det jag har skrivit i förra posten? Vet inte om det finns cgwatcher till det. Använder själv windows och team viewer

Nog jag som är dum men hittar inte var man ska lägga in alla settings i sgminer. Hur lägger man in commands samt pool osv?

Ligger bara

sgminer.exe och scrypt130511.cl i rar filen.

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Medlem

Har 3 st problem nu

1. ligger på ca 15% rejects

2. Cgminer dör helt random efter några timmars använande, vet ej vad det beror på.

3. gpu0 ligger på 730 kh/s gpu1 ligger på 530 kh/s gpu2 ligger på 630 kh/s. Alltså väldigt ojämt fast med samma settings på allt.

Vad kan detta bero på? Kan tillägga att jag får driver errors på gpu1 då och då. Kan det vara det som gör att cgminer startas om?

Är riktigt tacksam för era svar

Mvh

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Medlem

Är det någon som har testat mining med AMDs nya A10 processor? Den ska väll ha inbyggd grafik motsvarande ett R7 kort om jag inte har helt fel. Om det är någon som hunnit test så vad fick ni för khash/s?

Här är en länk till processorn
http://www.amd.com/us/products/desktop/processors/a-series/Pa...

Permalänk

Ett av mina 280x brann (tror jag, bara tvärdog och vägrade komma igång igen, en månad gammalt), så jag ersatte det med ett 290x. Förvånansvärt nog går det både svalare och tystare än mitt 280x, med nästan 200kh mer hashrate. Trevligt.

Jag kör iaf:
Windows 8.1, Catalyst 13.11, sgminer 4.0.0
MSI gaming 280x @ 1050/1500: 720kh/s (tc 8192, w 256, g 2)
Asus DirectCU II 290x @ 920/1500: 885kh/s (tc 32765, w 512, g 1)

Permalänk
Medlem
Skrivet av nino:

Har 3 st problem nu

1. ligger på ca 15% rejects

2. Cgminer dör helt random efter några timmars använande, vet ej vad det beror på.

3. gpu0 ligger på 730 kh/s gpu1 ligger på 530 kh/s gpu2 ligger på 630 kh/s. Alltså väldigt ojämt fast med samma settings på allt.

Vad kan detta bero på? Kan tillägga att jag får driver errors på gpu1 då och då. Kan det vara det som gör att cgminer startas om?

Är riktigt tacksam för era svar

Mvh

Jag lär mig ännu men här är ett försök:
1. Sänk minnesöverklockningen och/eller gpu överklockningen och/eller öka volt försiktigt

2. Kolla event log viewer, du har säkert warning 4101 display driver error som orsakas av för hög gpu clock för din vddc. Aktivera voltage control i afterburner och ge mer tills det ger sig (öka +5 mv i taget) (helt på egen risk, warranty void). Händer det relativt sällan och du inte vill ändra vddc i afterburner, lägg en task på event 4101 "shutdown.exe -r -f" och ha cgminer på autostart.

3. Olika kort har olika förutsättningar bland annat asic quality, minnestillverkare etc. Varje kort har sin egen sweet spot som man hittar individuellt. Stäng av övriga kort med -d i din bat-fil och överklocka kort för kort

Permalänk
Medlem

Är det safe att börja mixtra med powertune och/eller volten i CG miner på ett Gigabyte 6950OC 1GB som är flashat till 6970. Jag skulle vilja komma över 500khash/s ligger stabilt på 482khash/s på samma setup som innan jag flashade det, hade då 443khash. Däremot så rör sig WU ganska kraftigt men detta kan väll bero på hur svåra block man jobbar med eller är det mina inställningar?

Jag kan ju meddela att det inte finns någon volt reglering i CCC eller Gigabyte OC Guru för dessa kort.

Kör setupen I 19 Cpu 890 Mem 1320 Thread 8200 target temp på 65 men ligger väll mestadels på 63

Permalänk
Medlem

Sapphire Dual-X 270X @ 1132/1500 | 477Kh/s @ 68°C
AMD Catalyst 13.12 (Mod) | Windows 8.1 | Cgminer 3.7.2 + CGWatcher | --scrypt -d 0 -I 19 --gpu-engine 1132 --gpu-memclock 1500 -w 256 --lookup-gap 2 --failover-only --temp-cutoff 83 --temp-overheat 75 --temp-target 68

Rigg:
GPU: 6st Sapphire R9 270X Dual-X >2800 Kh/s
MB: Asrock H81 Pro BTC
PSU: XFX Pro 1250W + 2 extra 6-pin to 6-pin connectors

Tog mig hela veckan att lista ut hur man fick Sapphires 270x från 400 upp till 477 kh/s stabilt. Den kan ge 1 eller 2 HW vid start, men va inte orolig det kommer inga fler.

Gjort om min config
Visa signatur

Asrock H81 Pro BTC | XFX Pro (2250W) | 6st Sapphire 270X Dual-X - 2.8 Mh/s | Windows 8.1 | Cgminer 3.7.2 | Catalyst 13.12 (Mod)

Permalänk
Medlem
Skrivet av NaC13:

Är det safe att börja mixtra med powertune och/eller volten i CG miner på ett Gigabyte 6950OC 1GB som är flashat till 6970. Jag skulle vilja komma över 500khash/s ligger stabilt på 482khash/s på samma setup som innan jag flashade det, hade då 443khash. Däremot så rör sig WU ganska kraftigt men detta kan väll bero på hur svåra block man jobbar med eller är det mina inställningar?

Jag kan ju meddela att det inte finns någon volt reglering i CCC eller Gigabyte OC Guru för dessa kort.

Kör setupen I 19 Cpu 890 Mem 1320 Thread 8200 target temp på 65 men ligger väll mestadels på 63

65 grader är väll lite lågt? Mina ligger på 85-102 (beroende om dörren är stängd eller ej) konstant, grafikkort tål det. Så höj den lite och överklocka så kanske du går över 500 kh/s

Visa signatur

i7 3770K @4.5 Ghz | MSI Z77-S01 | Radeon HD 6850 | Sandisk 120GB SSD | 8GB 1866Mhz Corsair Vengeance

Permalänk
Medlem
Skrivet av alatan:

65 grader är väll lite lågt? Mina ligger på 85-102 (beroende om dörren är stängd eller ej) konstant, grafikkort tål det. Så höj den lite och överklocka så kanske du går över 500 kh/s

Jag glömde nämna att det inte är referens kylare så ska jag vara ärlig så känns 85-102 grader grymt högt ( du kanske inte har samma kylare?). Jag kan ju testa och ser om det ger något resultat att höja tempen. Jag har varit uppe i 490 khash/s men fick lite för mycket rejects.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NaC13:

Jag glömde nämna att det inte är referens kylare så ska jag vara ärlig så känns 85-102 grader grymt högt ( du kanske inte har samma kylare?). Jag kan ju testa och ser om det ger något resultat att höja tempen. Jag har varit uppe i 490 khash/s men fick lite för mycket rejects.

Det ena kortet (både utan referenskylare) ligger på 65 grader medans det andra inte vill stanna där och går upp så högt. Kanske beror på att den står i min serverhall (0.5 x 0.5m2 skrubb), 40 grader där inne, jävla bastu.

Visa signatur

i7 3770K @4.5 Ghz | MSI Z77-S01 | Radeon HD 6850 | Sandisk 120GB SSD | 8GB 1866Mhz Corsair Vengeance

Permalänk
Skrivet av NaC13:

Jag glömde nämna att det inte är referens kylare så ska jag vara ärlig så känns 85-102 grader grymt högt ( du kanske inte har samma kylare?). Jag kan ju testa och ser om det ger något resultat att höja tempen. Jag har varit uppe i 490 khash/s men fick lite för mycket rejects.

Din tempoverheat gör så att den sänker klockfrekvensen när du överstiger den för att bibehålla den tempen du önskade. Kanske därför? Men kan också ha fel

Permalänk
Medlem

Min mining rig med 3st 280x kort kör scrypt mining med olika multi pools och genererar ca 2100 Kh/s

Egen bygd trä ram http://www.sweclockers.com/galleri/12223-mining-rig-3-x-280x-...

Visa signatur

| Intel Core i7 8700K || Corsair Hydro H115i || ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING |
| G.Skill 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL16 || GeForce GTX1070 ARMOR 8G OC |
| Samsung 850-Series EVO 500GB SSD x 2 || Corsair RM750X 750W v2 || Corsair Carbide 400Q |
| ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaktornet:

Din tempoverheat gör så att den sänker klockfrekvensen när du överstiger den för att bibehålla den tempen du önskade. Kanske därför? Men kan också ha fel

Min valda Tempoverheat borde ju inte påverka kortets prestanda så länge som jag inte är i närheten av den temperaturmässigt eller hur? har ökat target temp till 75 grader och märker ingen större skillnad hastighetsmässigt. Det enda som hände var att det blev lite tystare (fläkten går i 1900rpm ca)

Skrivet av alatan:

Det ena kortet (både utan referenskylare) ligger på 65 grader medans det andra inte vill stanna där och går upp så högt. Kanske beror på att den står i min serverhall (0.5 x 0.5m2 skrubb), 40 grader där inne, jävla bastu.

Vad har du för hastighet på dina kort?

Jag har en till fråga.

Jag har försökt starta upp en polares XFX R9 290 men det vill inte lira i Cgminer 3,7,2 däremot så startar den i GUIminer. Vi har försökt att överföra settingsen från GUIminner till CGminer men den vill inte gå igång eller så får vi bara massa HW.

Grafikkortet rullar på standard klock alltså 947/1250MHz. Är det någon som har något förslag gällande settings och eller lösning på problemet? Vi har provat lite allt möjligt både på hög och låg intensitet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeadC:

Min mining rig med 3st 280x kort kör scrypt mining med olika multi pools och genererar ca 2100 Kh/s

Egen bygd trä ram http://www.sweclockers.com/galleri/12223-mining-rig-3-x-280x-...

Snygg rigg. Hur ser din conf i BAMT ut för att få olika pools till varje kort?

Visa signatur

BOX[1] | ASUS TUF GAMING X570-PLUS, AMD 5950X, PowerColor RD 6900XT

Permalänk
Skrivet av NaC13:

Jag har en till fråga.

Jag har försökt starta upp en polares XFX R9 290 men det vill inte lira i Cgminer 3,7,2 däremot så startar den i GUIminer. Vi har försökt att överföra settingsen från GUIminner till CGminer men den vill inte gå igång eller så får vi bara massa HW.

Grafikkortet rullar på standard klock alltså 947/1250MHz. Är det någon som har något förslag gällande settings och eller lösning på problemet? Vi har provat lite allt möjligt både på hög och låg intensitet.

För 290 gäller väl g-1 (1 tråd) och -i20 kolla så ni inte configar 2 trådar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av streetracing:

För 290 gäller väl g-1 (1 tråd) och -i20 kolla så ni inte configar 2 trådar.

Vi har testat lite allt möjligt. Vi fick igång den igår på -w256 -i 13 -g1 (funkade lika bra med 2 för just dem här inställningarna) --thread-concurency ca 10000. Med klock hastighet på 947/1250. Då jobba kortet på i ca 530k/hash men man vill ju få ut mer av ett sådant kort.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Har en miner med lite drivrutinsproblem och miner-kraschar allt mellan 1s till 15h.
Fullösningen har varit att ha datorn på omstart varannan timme.

Tänker mig att det borde gå att göra ett skript som automatiskt startar om datorn åt mig om minern kraschar, tänk er:

While(){ if (miner == 0 && time == 600){ // Så minern inte sitter och tuggar processorn hela tiden, en lyssnare helt enkelt 1gång i minuten restart miner.bat; } }

Någon som har en bra lösning? Kanske tom finns ett program/skript som gör detta. Använder Win 8.1

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Någon som har en bra lösning? Kanske tom finns ett program/skript som gör detta. Använder Win 8.1

Jag tror att det går att göra med ett program som heter CgWatcher. Personligen ogillar jag CgWatcher, så för en tid sedan bestämde jag mig för att utveckla ett eget program som är flera gånger bättre och snyggare.

Mitt program är Windowsbaserat och har stöd för hantering och övervakning av Cgminer, inklusive pool-hantering, GPU klockning, coin-statistik, vinstuträkningar, inbyggd webbmotor som gör att man även kan övervaka via mobilen. Dessutom kan man hantera flera minerprocesser även om de kör på andra datorer. Om det finns intresse här på Sweclockers kan jag lägga upp det för Beta-test vid tillfälle.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av alpha:

Jag tror att det går att göra med ett program som heter CgWatcher. Personligen ogillar jag CgWatcher, så för en tid sedan bestämde jag mig för att utveckla ett eget program som är flera gånger bättre och snyggare.

Mitt program är Windowsbaserat och har stöd för hantering och övervakning av Cgminer, inklusive pool-hantering, GPU klockning, coin-statistik, vinstuträkningar, inbyggd webbmotor som gör att man även kan övervaka via mobilen. Dessutom kan man hantera flera minerprocesser även om de kör på andra datorer. Om det finns intresse här på Sweclockers kan jag lägga upp det för Beta-test vid tillfälle.

Det är främst det med säkerhet. Därav tänker jag mig att man kanske skulle kunna fixa detta med ett simpelt skript. Kör redan TeamViewer för mine-monitorering.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Optimering av Sapphire 7950

Hoppas att detta inte är alltför offtopic, men efter att ha byggt några riggar så har jag allt mer intresserat mig för optimeringen av cgminer. Kanske kan den här bilden ge en några ledtrådar när ni jagar profitability. Har sett så många tips där ute hur man bäst trimmar sin rigg så jag bestämde mig för att ta reda på hur det faktiskt ser ut när man ändrar sin engine- och memory speed. Den som upplevt att det beter sig lite konstigt när man skruvar på parametrarna kan här få se den stora bilden... Men observera att alla kombinationer här inte är 100% stabila, det får man testa själv.

Kör Litecoin BAMT. Hela cgminer.conf finns i description på imgur. Tyvärr gick de här kortet bäst med en GPU-tråd.

http://imgur.com/sqOglp5

Jag kör även några MSI 7950, Gigabyte 7990 och ett gäng Asus 280X. Återkommer med 280X om det finns intresse, den beter sig ganska annorlunda...

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjukhs:

Hoppas att detta inte är alltför offtopic, men efter att ha byggt några riggar så har jag allt mer intresserat mig för optimeringen av cgminer. Kanske kan den här bilden ge en några ledtrådar när ni jagar profitability. Har sett så många tips där ute hur man bäst trimmar sin rigg så jag bestämde mig för att ta reda på hur det faktiskt ser ut när man ändrar sin engine- och memory speed. Den som upplevt att det beter sig lite konstigt när man skruvar på parametrarna kan här få se den stora bilden... Men observera att alla kombinationer här inte är 100% stabila, det får man testa själv.

Kör Litecoin BAMT. Hela cgminer.conf finns i description på imgur. Tyvärr gick de här kortet bäst med en GPU-tråd.

http://imgur.com/sqOglp5

Jag kör även några MSI 7950, Gigabyte 7990 och ett gäng Asus 280X. Återkommer med 280X om det finns intresse, den beter sig ganska annorlunda...

Älskar visualisering hur har du gått tillväga med testerna, skriptat eller manuellt? Om skript, vill du dela med dig?

Om du känner för att dela med dig av eventuellt skript så kan jag bidra med kartor för ett antal kombinationer av olika bios från the stilt för 290-kort med olika minnen, samt 7970 referens och xfx 7850 core

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjukhs:

Hoppas att detta inte är alltför offtopic, men efter att ha byggt några riggar så har jag allt mer intresserat mig för optimeringen av cgminer. Kanske kan den här bilden ge en några ledtrådar när ni jagar profitability. Har sett så många tips där ute hur man bäst trimmar sin rigg så jag bestämde mig för att ta reda på hur det faktiskt ser ut när man ändrar sin engine- och memory speed. Den som upplevt att det beter sig lite konstigt när man skruvar på parametrarna kan här få se den stora bilden... Men observera att alla kombinationer här inte är 100% stabila, det får man testa själv.

Kör Litecoin BAMT. Hela cgminer.conf finns i description på imgur. Tyvärr gick de här kortet bäst med en GPU-tråd.

http://imgur.com/sqOglp5

Jag kör även några MSI 7950, Gigabyte 7990 och ett gäng Asus 280X. Återkommer med 280X om det finns intresse, den beter sig ganska annorlunda...

Skojj, som runeman sa, hur har du gått tillväga?
Ja jag ser gärna ett test på 280x också

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem
Skrivet av runeman:

Älskar visualisering hur har du gått tillväga med testerna, skriptat eller manuellt? Om skript, vill du dela med dig?

Om du känner för att dela med dig av eventuellt skript så kan jag bidra med kartor för ett antal kombinationer av olika bios från the stilt för 290-kort med olika minnen, samt 7970 referens och xfx 7850 core

Kul att det gillas. Har bara delar av det som script i python, men plottningen är rätt manuell just nu. Kolla noga så ser ni att det är högre upplösning 1400 till 1800 mm.... Får se om jag orkar fixa i ordning en release av koden. Här kommer den utlovade körningen för ASUS Radeon R9 280X 3GB DirectCU II TOP. Som ni ser i cgminer.conf så kör jag på 1500/1070 och då får jag ut 750kHs. Möjligt att det går att få stabilt högre upp och då är man uppe på ca 780kHs. Högre än 1800 är definitivt inte stabilt, möjligen om man tillför kyla eller om nån har nåt tips. Har inte gjort något med bios, det är från fabrik.

ASUS Radeon R9 280X 3GB DirectCU II TOP
http://imgur.com/PG7Q1aB

... ett rätt komplext landskap att optimera över, i varje fall innan man har hela bilden klar för sig. Säkert därför som många tycker sig "fastna" när de ökar memclock och plötsligt får en rejäl drop i kHs. Till slut, det är så klart inte vetenskaplig precision på de här värdena (kräver en viss burn-in på varje läge och det tar tid), alla punkter är inte stabila och cgminer för BAMT har en kvantisering på 10kHs när man frågar via APIt. Men det här är en typ rättvisande karta över optimeringslandskapet.