Permalänk
Medlem
Skrivet av Chiftin:

Accesskort har vi ocksa. Sitter en vaktare vid ingangen som kollar korten och sedan nar man ska in pa "golvet" sa maste man swipa det.

Vi har en fingeravtrycksinstämpling hos oss. Eller fyra stycken. Men det är mest för att se till att folk inte kommer sent hela tiden eller ljuger om frånvaro etc.

Visa signatur
Permalänk

Ett bättre alternativ är kanske att rent av jobba under din arbetstid eller om inte det passar, säga upp dig och starta eget, då kan du hänga på facebook hur mycket du vill...

Trött på kollegor som sitter 4+ arbetstimmar per dag på facebook etc, sen är dom bland de första att klaga på dålig arbetsmiljö osv när dom inte lyckas hålla deadlines...

Visa signatur

så mycket att vilja göra, så lite tid

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweloop64:

Ett bättre alternativ är kanske att rent av jobba under din arbetstid eller om inte det passar, säga upp dig och starta eget, då kan du hänga på facebook hur mycket du vill...

Trött på kollegor som sitter 4+ arbetstimmar per dag på facebook etc, sen är dom bland de första att klaga på dålig arbetsmiljö osv när dom inte lyckas hålla deadlines...

Det är på grund av sådana kollegor som jag fått befodran 3 gånger på 8 månader... Säljare>Receptionist>IT Assistent>IT Ansvarig. Jag får tacka alla lata arbetare för dom gav mig ett fantastiskt CV och en mycket trevlig lön. Så tack.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Chiftin:

rövmassa text.

min IT-policy ganska chill ändå, jag får ha mobil med mig, och väskor. men inga bilder, inga egna datorer som kopplas upp på vårt nätverk och väöldigt restriktivt hur jag behandlar information om det jag gör. visst, jag får berätta vad jag jobbar med men hur jag gör det och exakt vad jag gör på mitt jobb skall jag hålla för mig själv.

däremot har vi stenhårda regler på att en dator får aldrig lämnas oövervakad när den är inloggad.

och självklart accesskort för att komma in i byggnad

Skrivet av Killbom:

Mjo, det är väl skillnad på att fråga vänner om hjälp och leta bilder på sitt ex också, eller vad nu folk använder fejsbook till ;).

jo men behöver man be vänner om hjälp har man oftast mejl eller nummer

Permalänk

ssh och port forward ^^

Permalänk
Medlem

Om övervakning sker via Wireshark. Kan de då se vad man skriver via skype och facebook? Det kan de väl inte, för i Wireshark kan man väl inte se data som är SSL-krypterat?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Eller?

Visa signatur