Sony Xperia Z2 Annonserad IPS/Stereohögtalare

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Z2 skulle vara perfekt om den hade optisk bildstabilisering, men eftersom det saknas så faller mobiltelefonen bort till förmån för HTC M8, synd.

tror den har någon sorts stabilisering

Permalänk
Skrivet av zzcool:

tror den har någon sorts stabilisering

Ja, det har alla smartphones, digital stabilisering. Men optisk bildstabilisering är alltid bättre.
http://crave.cnet.co.uk/mobiles/samsung-galaxy-s4-video-is-sh...

Permalänk

Beställde mig ett ex på cdon idag och kommer beräknat 31 mars. Uppgraderar från nexus 4 och känns att det verkligen är i rätt tid att skaffa en ny lur. Urkass batteritid samt kamera med nexus 4, kommer ju bli 1000 gånger med Z2.

Gillar starkt att Sony lyssnat på kunderna och stoppat i en IPS skärm eftersom det klagats så med betraktningsvinklarna på skärmen i Z1, samt även klagats på högtalarna så har de även gjort en rejäl uppgradering av dessa till Z2. Känns framtidssäker med 4K inspelning, samt 3 GB ram. Samt det där med vattentäthet, också stort plus, att man inte tänkt på det tidigare? Behöver man inte vara orolig längre om man råkar bada med telefonen eller vara rädd för lite vattenstänk när de regnar ute. Kameran har visserligen inte uppgraderats i Z2 men känns som att den kommer hänga med långt framöver, kamerans mjukvara gör nog mycket, de har nog finslipat på mjukvaran också

Har svårt att se någon mer perfekt telefon just nu längtar till början på april!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av a.eriksson90:

Beställde mig ett ex på cdon idag och kommer beräknat 31 mars. Uppgraderar från nexus 4 och känns att det verkligen är i rätt tid att skaffa en ny lur. Urkass batteritid samt kamera med nexus 4, kommer ju bli 1000 gånger med Z2.

Gillar starkt att Sony lyssnat på kunderna och stoppat i en IPS skärm eftersom det klagats så med betraktningsvinklarna på skärmen i Z1, samt även klagats på högtalarna så har de även gjort en rejäl uppgradering av dessa till Z2. Känns framtidssäker med 4K inspelning, samt 3 GB ram. Samt det där med vattentäthet, också stort plus, att man inte tänkt på det tidigare? Behöver man inte vara orolig längre om man råkar bada med telefonen eller vara rädd för lite vattenstänk när de regnar ute. Kameran har visserligen inte uppgraderats i Z2 men känns som att den kommer hänga med långt framöver, kamerans mjukvara gör nog mycket, de har nog finslipat på mjukvaran också

Har svårt att se någon mer perfekt telefon just nu längtar till början på april!

beställde en med men det finns saker som nära får mig att vilja avbeställa den eftersom jag har nära ocd om detaljer

den har plast i metall ramen för att hjälpa med täckning

ramen har ett konstigt blått utseende glaset på baksidan har fått ett blått utseende också

top bezeln är lika tjock som z1 dem gjorde bara botten tunnare vilket betyder att topp bezeln är tjockare än botten

telefonen har blivit rundare än z1 något jag inte förstår alls varför varför ens röra den perfekta formen z1 hade

Permalänk
Medlem

Funderar också på att beställa. Dock vet jag inte om jag vågar gå ner i storlek på mobilen hehe. Har ju Note 2 just nu...

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Janne1:

Funderar också på att beställa. Dock vet jag inte om jag vågar gå ner i storlek på mobilen hehe. Har ju Note 2 just nu...

5.2 tums skärm tror inte skillnaden är speciellt stor

Permalänk
Skrivet av a.eriksson90:

Har svårt att se någon mer perfekt telefon just nu

Det enda dåliga med telefonen enligt mig är att den inte har optisk bildstabilisering.

Permalänk
Medlem

Avser att införskaffa en sådan här under våren/försommaren. Jag tänker dock avvakta för att se om den går i fotspåren på z1 eller z1c vad gäller batteritid. Har i dagsläget en Nexus 4 som jag för all del är nöjd med, men vill gärna kunna använda den mer innan jag måste ladda den. I fickan håller den sig ju tillräckligt länge. Vattenresistens och framåtriktade högtalare så att man inte alltid måste ha hörlurar på sig underlättar.

Det blir i så fall en kontantköpt telefon.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Sitter med en Z1 och retar mig så pass på skärmen att jag funderar på att skaffa Z2.
Förbättringarna på kameran verkar dock vara mjukvara till 100% så den drar mig inte då Z1 troligen kommer få det med kitkat senare.

Däremot så tänker jag invänta när dom släpper fler färger (siktar på en röd)

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Jag la en beställning på denna igår. Är dags att uppgradera mig ifrån min nuvarande S3a och jag tycker detta är en värdig kandidat. Ser oerhört välbyggd ut och jag tycker Sony brukar leverera bra produkter så hoppas att det är samma sak med denna.

Visa signatur

Chassi: Define 7 TG |CPU: i9 10850K |GPU: ASUS TUF GeForce RTX 3080 OC
|MB: ASUS Z490 Maxiumus XII Hero |PSU: be quiet! 850w |CPU-kylning: Noctua NH-D15 |RAM: Crucial Ballistix 32 GB 3600mhz |SSD: Kingston A2000 1 TB & Samsung 860 EVO 1 TB |HDD: 8 TB |OS: Windows 10

Asus Essence STX II | Beyerdynamic DT 1770 PRO 250Ω

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av zzcool:

5.2 tums skärm tror inte skillnaden är speciellt stor

Verkar finnas massa grejer som du inte är nöljd med z2. Varför behåller du inte din z1? Formen, designen osv. Sluta jaga prylar😁

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Verkar riktigt trevlig. Funderar starkt på att dra iväg en beställning men från vart ska man förbeställa? Jag ska bara ha mobilen och den ska inte vara bunden till någon operatör. Någon som kan rekommendera ett schyst ställe?

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon2110:

Verkar finnas massa grejer som du inte är nöljd med z2. Varför behåller du inte din z1? Formen, designen osv. Sluta jaga prylar😁

Skickades från m.sweclockers.com

älskar min z1 och kommer garanterat behålla den ska spara den som minne i hela mitt liv eftersom den har ett så personligt värde för mig nu

z2 är underbar på många sätt men dem gick också bakåt på många sätt i design något jag inte uppskattar men jag tror inte det är så farligt när jag väl ser det med mina egna ögon

Permalänk
Medlem

Varför har inte z2 USB 3? Det är ju ganska korkat att inte ha USB 3 år 2014..

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Förlängde mitt gamla 2års Maxi för 495:-/mån med luren idag

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Janne1:

Förlängde mitt gamla 2års Maxi för 495:-/mån med luren idag

nyfiken vad får du för hastighet och gräns med det

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

nyfiken vad får du för hastighet och gräns med det

10 GB / månad med 4G enligt Tele2s kundtjänst. Men som vanligt är det väl som vanligt segt hehe

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Janne1:

10 GB / månad med 4G enligt Tele2s kundtjänst. Men som vanligt är det väl som vanligt segt hehe

jaha tack då slipper jag vara avundsjuk

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

älskar min z1 och kommer garanterat behålla den ska spara den som minne i hela mitt liv eftersom den har ett så personligt värde för mig nu

z2 är underbar på många sätt men dem gick också bakåt på många sätt i design något jag inte uppskattar men jag tror inte det är så farligt när jag väl ser det med mina egna ögon

Tror jag håller med föregående talare. Z2 är inte en så stor uppgradering från Z1. Om jag var du skulle jag vänta på Z3 i alla fall.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av zzcool:

älskar min z1 och kommer garanterat behålla den ska spara den som minne i hela mitt liv eftersom den har ett så personligt värde för mig nu

z2 är underbar på många sätt men dem gick också bakåt på många sätt i design något jag inte uppskattar men jag tror inte det är så farligt när jag väl ser det med mina egna ögon

Var inte så fäst vid dina prylar.det är bara prylar. Annars kan vi få en liknande ersättare för FW900 där inget duger, fast då blir det Z1.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Beställde en Z1 häromdan för 4300kr. Tror ni att priserna kommer droppa mer när z2 släpps så det är värt att vänta? en z2 hade vart nice men vill inte lägga så mycket på en telefon. Vid 3-4k ligger min smärtgräns men z1'an verkar så sjukt bra så klippte till ändå.

Upgraderar från Iphone 4S för övrigt.

Visa signatur

MB Asus Z87-A CPU i5 4670k [I](Noctua NH-U12S)[/I] GPU MSI GTX 780 Twin Frozr IV PSU be quiet! L8 630W RAM 8GB 1600MHz

Permalänk
Medlem

Vet inte om det är relevant för någon, men trådlös laddning verkar bli en möjlighet:
http://www.nordichardware.se/Smartphones/sony-xperia-z2-far-t...

Personligen känner jag att det är lite pointless, jag vill ha det till min S4 då den för det första inte har skyddsplupp till USB-porten, vilket i kombination med laddningar riskerar slita ut porten när eventuellt damm packas in varje dag. Och för det andra inte har någon dockningsport i sidan. Z2 har inte dessa brister och poängen med trådlös laddning försvinner i viss utsträckning då.

Permalänk
Medlem

Apropå inget alls, Kommer Sony smartbandet fungera med alla smartmobiler eller bara Sony mobiler?

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alteam:

Apropå inget alls, Kommer Sony smartbandet fungera med alla smartmobiler eller bara Sony mobiler?

Alla, med deras app. Det är det jag hört och har inte hört något som säger emot det, har bara undersökt det medelmycket dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Jag får totalfnatt nu....

Jag bytte abonnemang och beställde Z1 i lördags, borde ligga på posten imorgon.

Helvete.

HELVETE!

Någon här som jobbar på 3? hint hint...

Jag tror att du kan vara rätt lugn ändå.
OS på Z2 är en verision nyare än på Z1.
Kameran i Z2 är starkare än i Z1.
Processorn är 100MHz snabbare i Z2.
Det är 1GB mer i RAM i Z2 än i Z1.
Skärmen är 0,2 tum större.
Z1 är dock snyggare än Z2.

Båda är klockrena telefoner.
Men just nu känns det inte som om Z2´s högre pris är motiverat.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=2520842,2168965

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SugarRay:

Beställde en Z1 häromdan för 4300kr. Tror ni att priserna kommer droppa mer när z2 släpps så det är värt att vänta? en z2 hade vart nice men vill inte lägga så mycket på en telefon. Vid 3-4k ligger min smärtgräns men z1'an verkar så sjukt bra så klippte till ändå.

Upgraderar från Iphone 4S för övrigt.

Tror inte priset kommer rasa, inte mycket iaf och inte än.

Men som vanligt med android, så sjunker värdet för fort.

Permalänk
Sötast
Skrivet av Lifooz:

Jag tror att du kan vara rätt lugn ändå.
OS på Z2 är en verision nyare än på Z1.
Kameran i Z2 är starkare än i Z1.
Processorn är 100MHz snabbare i Z2.
Det är 1GB mer i RAM i Z2 än i Z1.
Skärmen är 0,2 tum större.
Z1 är dock snyggare än Z2.

Båda är klockrena telefoner.
Men just nu känns det inte som om Z2´s högre pris är motiverat.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=2520842,2168965

Ett tag var jag nära på att bara skicka tillbaka Z1an utan att ens prova den, som tur var så öppnade jag dock lådan och provade den under 2 dagar....

Jag sitter nu med en G2 och kunde inte varit nöjdare

Skrivet av baxee:

Tror inte priset kommer rasa, inte mycket iaf och inte än.

Men som vanligt med android, så sjunker värdet för fort.

Värdet sjunker fort på produkter som utvecklas fort och på samma vis blir gamla fort.

iPhone står ganska mycket still och det enda som egentligen förändras är den dalande kvaliteten.