Mekaniska användare, Skulle ni någonsin kunna återgå till Membran?

Permalänk
Medlem

Det handlar om ergonomi för mig. Jag kan få ont i fingrarna om jag använder gummimembrantangentbord för mycket. Det är inte bra i längden. Det handlar mycket om det höga motståndet i början och om det svampiga nedslaget i de flesta tangentbord från Dell, HP etc.
Sen vill jag att tangenterna ska ha en taktil känsla - där taktiliteten är kopplad till aktivering - att jag får korrekt feedback i nedslaget.
Saxbrytare är rätt OK, i alla fall vissa - det finns vissa bottennapp där också.
Nu är det Cherry MX Blue och Clear som gäller för mig. Det finns andra mekaniska brytare som jag inte gillar.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Avstängd

eftersom jag använder cherry red så tror jag inte membran skulle vara stor skillnad alls kände ingen skillnad alls med red och är väldigt nöjd med red enkla inte komplicerade switchar men med byggkvaliten av mekanisk

Permalänk
Hedersmedlem

Uppväxt med Cherry MX Black och Cherry MX Clear så jag har inte något sämre alternativ att gå tillbaka till egentligen.

Har dock insett att det är ganska bekvämt med MX black i numpaden och mx clear i resten av tangentbordet. Lite jobbigt att modda, men vad gör man inte för det perfekta tangentbordet?

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Har 3 st mek. t-bord med Cherry MX Brown, 2 st Ducky Shine 2 å ett Zowie Celeritas.

Så nätack till membran t - bord.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.