Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Win8.1 platta 3-3500kr, Råd och Tips!

Permalänk

Win8.1 platta 3-3500kr, Råd och Tips!

Jo jag börjar mer och mer bli sugen på att inskaffa mig en surfplatta och då jag redan kör med 8.1 på min stationära och WP i telefonen vill jag såklart utöka familjen med en win-platta.

Jag vill nog ha 8.1 på den då den kommande uppdateringen kommer få det att bli strömsnålare samt ta mindre plats på minnet. Sant?

Mina krav är ~10" skärm som jag kan se HD-film/serier i bra njutbar bild.
Spela commander i BF4.
64gb minne är att föredra.
Samt att jag håller mig gärna borta från acer och asus.

Vad bör jag välja eller måste jag gå upp 500-1000kr till för att få det jag vill ha?

Sen letar jag efter en shysst tv som som skulle passa bra med alla enheter samt ett kommande xboxOne, tips?

Permalänk

Lenovo miix 2 10" eller dell venue 11". De kostar ca 4,5k.
Tv, Sonys w-serie (w6xx, w8xx, w9xx) är fina för spel. Kommer väl nya TV snart så du kanske kan göra ett kap på en fjolårsmodel.

Permalänk
Medlem

Du måste upp till 4500 ca, kolla på plattorna Pessimismo tipsar om ovan.

Permalänk
Skrivet av Pessimismo:

Lenovo miix 2 10" eller dell venue 11". De kostar ca 4,5k.
Tv, Sonys w-serie (w6xx, w8xx, w9xx) är fina för spel. Kommer väl nya TV snart så du kanske kan göra ett kap på en fjolårsmodel.

Ingen av dom plattorna hade ju 8.1... =/ Men tack för lite råd, jag kanske få bita ihop och nöja mig med bara 8an.
Surfade runt lite och hittade Nokia Lumia 2520 och den va helt i min smak! Ja förutom att det va Windows RT...

Permalänk

Det är väl bara att uppgradera till 8.1 i Windows appstore? Det var gratis på datorn och jag antar att det fungerar likadant på plattorna.

Permalänk
Medlem

Annars Asus T100?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av StuntmanMike:

Ingen av dom plattorna hade ju 8.1... =/ Men tack för lite råd, jag kanske få bita ihop och nöja mig med bara 8an.
Surfade runt lite och hittade Nokia Lumia 2520 och den va helt i min smak! Ja förutom att det va Windows RT...

Nu förstår jag inte riktigt? Det är ju bara att uppdatera ifrån 8 till 8.1? Det är ju dessutom gratis?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Skrivet av MrAdde:

Nu förstår jag inte riktigt? Det är ju bara att uppdatera ifrån 8 till 8.1? Det är ju dessutom gratis?

Jasså! Det har jag missat.. =P

Men iallafall, Någon som vet om Nokia kommer släppa en win8.1-platta inom en snar framtid?

Annars lutar det nog mot en LENOVO MIIX 2. Men nu står valet mellan 8"-10" istället =S
8" verkar väldigt smidig men då är frågan om jag blir besviken på upplösningen eller känner att den är förliten...

Edit, DELL VENUE 8 seglade upp på listan nu också, bra pris men samma rädsla för missnöje med skärmen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Ingen av dom plattorna hade ju 8.1... =/ Men tack för lite råd, jag kanske få bita ihop och nöja mig med bara 8an.
Surfade runt lite och hittade Nokia Lumia 2520 och den va helt i min smak! Ja förutom att det va Windows RT...

Dell Venue kommer med 8.1.
Både 11-tummaren och 8-tummaren.

Själv har jag 8-tummaren, Dell Venue 8 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Ingen av dom plattorna hade ju 8.1... =/ Men tack för lite råd, jag kanske få bita ihop och nöja mig med bara 8an.
Surfade runt lite och hittade Nokia Lumia 2520 och den va helt i min smak! Ja förutom att det va Windows RT...

Båda har ju 8.1

Permalänk

Ja jo, det va bara sidan jag först va inne på som sade att dom hade win8 så inget problem längre..

Just nu står det mellan Dell Venue 8/11 pro.

8" lockar ju med ett bra pris på 2895kr medans 11" har storlek och upplösningen på skärmen jag vill ha för 4490kr svårt val när det är plånboken som får sista ordet. Sen med penna och fodral samt försäkring så drar prislappen iväg.. =S

Hade jag inte varit tvungen att gå till tandläkaren i morgon hade jag kunnat bestämma mig lite lättare kanske.
Fast håller jag ut till slutet av månaden så kanske pris och så gått ner...
Nä fyf*n för beslutsångerst!

Permalänk
Mattecoach

Vad är det för försäkring du ska ha? Jag tycker garanti + hemförsäkring täcker det mesta...

Permalänk

Olycksskadesupport kallar DELL det för :1 års olycksskadeskydd (max 2 utbyten/12 månader, reparationer enligt Dells standard) för 600kr.
Jag brukar inte ta sådana försäkringar men känner att denna kommer va mer utsatt då den kommer fara runt, och säkerligen glida ner från soffa/säng mer än en gång..

Permalänk
Medlem

Hade nog valt en Miix 2, då får man med tangentbord också. Även annan upplösning i form av 1920*1200 vilket borde ge en lite bättre internetupplevelse. Dock finns den inte riktigt i lager just nu, men sägs komma in kring den 22a ser det ut som.

V11P är lite väl stor och tung för att verkligen vara en surfplatta, blir även en del dyrare om man ska ha tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Olycksskadesupport kallar DELL det för :1 års olycksskadeskydd (max 2 utbyten/12 månader, reparationer enligt Dells standard) för 600kr.
Jag brukar inte ta sådana försäkringar men känner att denna kommer va mer utsatt då den kommer fara runt, och säkerligen glida ner från soffa/säng mer än en gång..

Det var ju inte så farligt dyrt ändå, 600 pix. Låter bra. Billigare än hemförsäkring med allrisk och det man får betala om något händer.

Permalänk
Medlem

Kopierar in från ett annat svar jag gjorde.

Skrivet av Pessimismo:

Hade jag lagt 2000 på en platta idag hade det blivit Toshiba encore.
W8, 2gig ram intel atom z3740. Verkar prisvärd, har dock inte kännt på en.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=2347891

Just nu får du en Toshiba Encore och en Nokia Lumia 520 för 2000kr på dustinhome
http://www.dustinhome.se/product/5010756542/toshiba-encore-at...
Ips skärm, 4-kärnig atomprocessor med 2 gig ram och full windows, dvs det är i princip en laptop i surfplatteformat. Går att installera alla vanliga windowsprogram osv.

Slog till själv. Tänker sälja telefonen för kanske 800kr och alltså bara betala 1200 kr för plattan

Visa signatur

HP mini 311c med Atom n270 uppklockad till 2.274 ghz nvidia ION 1 och 3 gig minne. SSD: Crucial m4 slim (7mm) 128 gb.

Permalänk
Visa signatur

Son, when you attend sporting events, it's not whether you win or lose, it's how drunk you get. Homer Simpson

Permalänk
Inaktiv

Kanske sent nu men det alla verkar ha glömt är att han vill spela commander i BF4. Det finns ingen sådan app för Windowsplattor utan du får söka dig till Apple eller valfri Android-tillverkare.