Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Com Hem rullar ut 1 000 Mbps bredband

Permalänk
Skrivet av GoodGuyGeorge:

Och här sitter jag med UpUnet och gråter.

Nej då, det är inte så farligt!
Generellt kommer man ju upp i hela 8/8 här i Flogsta... Förutom på kvällarna. Och helgerna. Och under lunchtid. Och... Glömmer jag någon tid nu?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av thomas_skane:

Det är ju sällan som konsumentbredband belastas 100% dygnet runt. Det är inte ens tillåtet enligt avtalet hos de flesta operatörer att ha en sådan extrem användning. Det är sådan användning som företagsbredband finns för. Sen är det ännu mindre sannolikt att alla kunder skulle belasta bredbandet 100% samtidigt. Förutsatt att din siffra om 160Gbit inte är helt tagen ur arslet.

Och uppenbarligen fungerar dessa 160Gbit utmärkt för Comhem för jag har du aldrig lyckats mäta upp en hastighet som inte överstiger den utlovade med 10% eller mer. 110-120Mbit ner och 10-15Mbit upp är normalfallen på mitt 100/10-bredband över kabel. Tror jag kommer ihåg en gång då det var 97Mbit ner och 9,8Mbit upp. Pingen på 10-15ms är helt okej men visst den är något över vanlig fiber. Så länge dem levererar vad som är utlovat, i detta fall 10% mer än utlovat, så skiter jag i om dem är mellanhand eller vad deras lina ut mot hubbarna är.

Sen att jag får detta bredband som student för 100kr (numera 200kr för nya kunder) gör inte saken sämre.

Som jag sa så är det kraftig överbokning hos ComHem, och du är en av väldigt få som jag mött som inte haft problem med ComHem.
Siffrorna är inte tagna ur "arslet" som du så fint skriver utan kommer från robtex. ComHems peeringtabell är ett virrvarr av tvivelaktiga småoperatörer.

Har du 1Gbit får du oxå använda 1Gbit, så det räcker som sagt med 160 pers med den uppkopplingen så kan dessa blockera hela Internet utanför ComHem för alla andra användare, även om det bara är tillfälligt så är det ändå ett avbrott. Och uppkoppligen kostar lika mycket som hos andra operatörer som har betydligt lägre överbokning. Men du verkar hitta något positivt i det och svamlar runt om 100mbit studentabonnemang vilket artikeln inte handlade om.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Ja, här sitter jag på 8/2 hastighet. Får 6/0,5mbit. ADSL.

Det där jävla ''tornet'' är för långt bort och jag bor 15min från city. Det luktar bullshit ända hit.
Mitt område är för jävligt.

(Ursäkta svordomarna men jag har suttit på 6mbit ner i 10 år nu och jag börjar bli lite sur)

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Ja, tänk att ha bara 100 Mbit/s upp ... går ju knappt att använda Internet då.

</ironi>

Vill ni komma hem till mig och prova 8/1 Mbit/s?

Jag sitter på 5/0,5 själv så det handlar inte om de men där jag har min server och när jag vpnar vill jag absolut inte ha mer ner än upp gärna samma dock.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk

Jag har haft Comhem i två omgångar.
Först vid 2001 och då var det RIKTIGT dåligt.

Och nu sedan 2012 igen. Har nu egentligen bara haft ett riktigt avbrott. En annan gång strulade nätet också, men det var Comhems DNS-server som spelade allan och när man bytade till en annan DNS-server rullade allt på.

Det som är att klaga på är priserna. 100/10 för 399 i månaden när man får 100/10 i vanliga stadsnät för MAX 300kr.
Och som med alla andra leverantörers modem, kundnoder osv som skickas med - de suger som elefants bakdel, orkar inte skyfflar trafiken och har dåligt WLAN. Det ända vettiga är att brygga möget och haka på brandvägg och AP eller trådlös router.

Ska man dock ha riktig pipa direkt till IP-Only,Bahnhof/Tele2 osv, kan 1Gbit säkerligen kosta 10-20 tusen i månaden om man inte är en stor operatör och kvittar trafiken.

Permalänk
Medlem

Just nu har jag 100/10 för 100kr/mån, tack vare studenterbjudandet som inte finns kvar. Heh
Det har varit små problem då och då men hitills är jag helt nöjd.

Jag skulle hellre föredra högre uppladdningshastighet. Finns ju ingen nytta med 1000 ned som privatperson.

Visa signatur

| i5 2500k @ 4,6GHz | H80 | ASUS P8Z68-V Pro | GTX 770 Phantom |
| Vengeance 8GB | AX850 | Define R3 | Corsair Force GT 120GB |
| Samsung Spinpoint F3 1TB | Seagate Barracuda Green 2TB |
| Dell U2412M | Shure SE535 LTD | Grado SR325is G-cushions | O2 & ODAC |
| Synology DS 412+ | 2x WD Red 3 TB | 2x WD Red 4TB |

Permalänk
Medlem

Inte värt pengarna. Jag betalar idag 99 spänn för 100/100. Kan få comhem här men de är för dyra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DorfMeister:

Jag har haft Comhem i två omgångar.
Först vid 2001 och då var det RIKTIGT dåligt.

Och nu sedan 2012 igen. Har nu egentligen bara haft ett riktigt avbrott. En annan gång strulade nätet också, men det var Comhems DNS-server som spelade allan och när man bytade till en annan DNS-server rullade allt på.

Det som är att klaga på är priserna. 100/10 för 399 i månaden när man får 100/10 i vanliga stadsnät för MAX 300kr.
Och som med alla andra leverantörers modem, kundnoder osv som skickas med - de suger som elefants bakdel, orkar inte skyfflar trafiken och har dåligt WLAN. Det ända vettiga är att brygga möget och haka på brandvägg och AP eller trådlös router.

Ska man dock ha riktig pipa direkt till IP-Only,Bahnhof/Tele2 osv, kan 1Gbit säkerligen kosta 10-20 tusen i månaden om man inte är en stor operatör och kvittar trafiken.

"Suger som elefantens snabel" hade nog passat bättre som beskrivning. För elefantens snabel suger ju faktiskt upp vatten och andra vätskor när elefanten dricker. Elefantens bakdel suger kanske inte något.. där kommer det mest ut saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Palme_570:

Bara jag som tycker 1000/100 är helt meningslöst. Det är väl upload man viill åt iaf jag för server drift, vpn och div.

Jag betalar för 1000/100 men får ut ca 950/850

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av car2n:

"Varför fick han en större tårtbit än mig?"

Vad spelar det för roll om det är en sponsrad artikel? Skit o läsa den då liksom. Precis som folk på Aftonbladet som inte orkar med en till Zlatan artikel och bara måste gå in på varje Zlatan artikel och kommentera. Intelligensnivån på dessa människor kan inte vara speciellt hög, eller så är bekräftelsekraven så enormt höga att dom vinner över intelligensen. Jag hejar inte på AIK, så jag läser aldrig nyheter om AIK på Aftonbladet, för jag är inte intresserad av dom. Är jag konstig som gör så här?

Jag tycker iaf detta var kul och veta, även om jag personligen inte skulle ha med Comhem att göra, om man verkligen inte måste. Men det är fortfarande intressant att fler och fler ISPar uppgraderar sina nät.

Sluta läs artiklar DU VET att du inte kommer gilla. Svårt?

Din första mening (citat?) förstår jag inte alls vad det har med detta att göra?

Hur vet man att man inte gillar den om man inte läser den?
Men du kanske är sån där som bara läser rubriker

För min del skulle jag läsa om AIK ifall jag var fotbollsintresserad, vare sig jag hejar på laget eller inte.

Pratar om hatkommentarer på aftonbladet....vad är det du gör själv då?

Skrivet av Poonus:

Jag betalar för 1000/100 men får ut ca 950/850

Inte dåligt att få ut 750 Mbit/s mer än vad man betalar för

Permalänk
Medlem

Behöver man verkligen 1000mbps? Här hemma har vi fortfarande 8/1. Några rekordhastigheter uppnås inte, men för tv, surf och spel räcker det ganska långt.

Permalänk
Medlem

Vilken lyx med 1000/100, det hade jag velat ha..... Får nöja mig med VDSL 40/2 (som bara är upp-till ändå, inte ens garanterad speed).

Visa signatur

Mac Mini: Apple M1 3.2GHz, 16GB LPDDR4X, 4.2TB SSD, MacOS12
Jobb laptop: Ryzen7 Pro 4750U 1.7GHz, 16GB DDR4, 512GB SSD, Win10 Enterprise
34"iiyama 3440x1440 + Logitech MX Keys + MX Master 3 + Logitech Z-207
65"LG NANO75P 4K | 16TB QNAP NAS
OnePlus 7T 128GB | DJi Mini2 drone

Permalänk

Jag har svårt att inte irritera mig på ComHem, de kanske ska fixa deras skittjänster innan de lurar på nya kunder tjänster som är helt värdelösa.

Jag har ComHem 250 mbit tjänst med de här sorgliga hastigheterna:

Jag har bett om hjälp cirka 300 gånger sedan november 2013 att få problemet fixat utan att de lyft ett finger. Det enda man kan räkna med är att räkningarna kommer som de ska.

Visa signatur

||BFG 7950 GX2||ANTEC 1080AMG 480W||ASROCK Dua SATAII||Opteron 146 @ 2800Mhz ||4x 512MB Kingston HyperX @ 2-2-2-5 ||BFG 7950 GX2

Permalänk
Medlem

ehm... borde comhem inte ta och försöka att leverera en stabil tjänst upp till 100mbit först innan de stoltserar med att börja SÄLJA en 1000mbit tjänst kanske? låter rimligt tycker jag iaf!

har flera bekanta och kunder som kört comhem och alla är minst sagt arg, besviken och allt vad det kan vara i negativ mening. det som däremot fungerar över alla förväntningar är faktureringen. den har comhem laggt allt krut på och där går det undan. maken till rövare får man nog leta efter länge!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specter:

Com Hem är ju värdelöst!

Jag håller med helt och hållet. Jag hade deras digital-TV för bra många år sedan. Kanske 2006. Först krånglade den första boxen som jag fick från dem (jag minns ej felet i dag). Jag ringde till deras tekniska support och efter lite felsökning sa de att de inte hittade felet och skickade en ny box. När jag väl fick den nya digitalboxen funkade inte ljudet över huvud taget. Jag ringde återigen till ComHems tekniska support och frågade varför. De visste absolut ingenting! Det hela slutade med att chefen på ComHem tillät mig att avbryta abonnemanget helt och ta bort allt från mig. Lik förbannat fick jag hem räkningar från dem och jag betalar än i dag till dem, trots jag har varit trogen Bredbandsbolaget-kund i snart 9 år (fiber <3). Svinaktigt dålig stil från ComHem! Och jag som bor i en ComHem-lägenhet (tre hål i väggen med ComHems basutbud till TV genom hyresvärden)!

Inte nog med det. En vän till mig har ComHem (även där, tre hål i väggen) för både hemtelefonen och Internet, och hon har haft problem med ComHem sedan hon började använda dem typ 2004 eller 2005. Hon får gång på gång nya routers från dem, men lik förbannat så krånglar det ändå. Hennes trådlösa anslutning är helknäpp! Hon är rätt förvånad över att hennes grannes bredband (som är från Bredbandsbolaget) funkar klockrent. Även mitt med. Det har aldrig varit några problem för min del, förutom när det har varit strömavbrott hos Bredbandsbolaget, tekniska fel, ej betalade fakturor, eller problem med routern (vanliga problem som går lätt att återställa med reset-knappen). Men när det har varit problem hos Bredbandsbolaget, så har jag enkelt kunnat ringa till deras tekniska support och sagt vad som krånglar och efter några minuter så funkar allt klockrent igen, om det inte är några tekniska problem eller strömavbrott hos dem, såklart, men det har inte hänt sedan 2012 eller nått sånt.

För övrigt. ComHem är sena med den här teknologin. Först kom Felia ut med 30 Gbit/s (eller nått sånt) för enbart Dreamhack för bra många år sedan. Sen kom Bredbandsbolaget ut med 1 Gbit/s direkt genom fiberuttaget och nu, efter kanske 2 år efter Bredbandsbolaget, så lanserar ComHem samma snabba hastighet. Snacka om Apple-likheter (efter med typ allt) xD

För övrigt. Jag gick över till Bredbandsbolagets digital-TV efter strulet från ComHem, och det funkade hur klockrent som helst! Absolut inga problem över huvud taget! Synd bara det är dyrt för min del :/ Orka betala nära 1 000 SEK per månad för bredband, digital-TV och en Samsung Smart-TV, när ens ekonomi är rätt dålig.

För övrigt... för tredje gången Jag har 250/10 Mbit/s och har en router som är några år gammal nu.

&quot;Apple-wannabes&quot; var fel ord
Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spacecowboy:

Jag har svårt att inte irritera mig på ComHem, de kanske ska fixa deras skittjänster innan de lurar på nya kunder tjänster som är helt värdelösa.

Jag har ComHem 250 mbit tjänst med de här sorgliga hastigheterna:

http://i.imgur.com/vPPG18E.jpg

Jag har bett om hjälp cirka 300 gånger sedan november 2013 att få problemet fixat utan att de lyft ett finger. Det enda man kan räkna med är att räkningarna kommer som de ska.

Jag har också problem. Hade problem på min förrförra adress där set också var Comhem, mina föräldrar har problem och nu senast i helgen k*kade linan hos en polare ur totalt (över 1 sekund i rssponstid och runt 2Mbit downstream).

Så ja, det vore ju kul om dom kunde lägga fokus på att bygga ut kapacitet och förbättra sin befintliga infrastruktur på kabelmodemssidan istället för att lägga krutet på gigabit i deras fibertjänst. Men det är klart, dom inser väl som jag förespråkat de senaste 15 åren att fiber är feamtiden och försöker hänga med i kundracet där istället....

Inte direkt så att dom har konkurrens i kabelnäten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zin:

Bara synd att det skall kosta så förbaskat mycket, tror de flesta håller sin undan så länge priset överstiger 400KR. Har 100/10 just nu från Bredband2, är la OK och man klarar sig.

index date latency downspeed upspeed server isp 0 11 mars 2014, 12:42 24 96994000 11204000 Göteborg Bredband2 AB 1 11 mars 2014, 12:40 24 96851000 11406000 Göteborg Bredband2 AB

jag har samma som dig fast i halmstad, hur gjorde du det testet? rätt kul och jämföra

http://www.speedtest.net/my-result/3364076734

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Jag har aldirg tyckt om ComHem. Haft stora problem med dem.

Flyttade nyligen in i ett nybygge med ComHem som enda leverantör. Efter lite byte av hårdvara osv så fungerar det iallafall. Deras medföljande router är dock skräp.

ping ping.sunet.se

Pinging ping.sunet.se [192.36.125.18] with 32 bytes of data: Reply from 192.36.125.18: bytes=32 time=9ms TTL=245 Reply from 192.36.125.18: bytes=32 time=8ms TTL=245 Reply from 192.36.125.18: bytes=32 time=10ms TTL=245 Reply from 192.36.125.18: bytes=32 time=9ms TTL=245 Ping statistics for 192.36.125.18: Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss), Approximate round trip times in milli-seconds: Minimum = 8ms, Maximum = 10ms, Average = 9ms

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av Spacecowboy:

Jag har svårt att inte irritera mig på ComHem, de kanske ska fixa deras skittjänster innan de lurar på nya kunder tjänster som är helt värdelösa.

Jag har ComHem 250 mbit tjänst med de här sorgliga hastigheterna:

http://i.imgur.com/vPPG18E.jpg

Jag har bett om hjälp cirka 300 gånger sedan november 2013 att få problemet fixat utan att de lyft ett finger. Det enda man kan räkna med är att räkningarna kommer som de ska.

Är du på riktig?

Hoppas verkligen att du inte betalar räkningarna Ring ner dem, ring, ring och ring igen.

Permalänk
Medlem

Testade 100/100 ett tag från Bahnhof, även om 250kr är löjligt billigt så är MINA behov väl tilltagna med 10/10, samma ping/latency ändå - och värst var väl att "dom jag hyre film från" sällan/eller aldrig kunde leverera mig mina 100mbit. Många siter ger dig helt enkelt inte 100mbit när du surfar/hyr film då dom limitar sin uploadhastighet.

Nä, 10/10 får räcka bra till resten av världen också hänger med. Streamar HD utan problem.
Vad man ska med 1000mbit, som inte ens många företag har, till ett pris av 899kr det måste vara e väldigt, väldigt speciell målgrupp

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Har 1000/1000 och måste säga att även fast det inte är nåt som man måste ha är det väldigt bekvämt. Steam/origin får jag hem spelen på någon minut, brukar gå runt 50-90 MB/s, kommit upp i 115 MB/s som max. Torrents brukar konstant ligga på 60 MB/s, ofta är det hårddisken som är flaskhalsen pga många skrivningar samtidigt och att jag inte laddar hem till SSD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Din första mening (citat?) förstår jag inte alls vad det har med detta att göra?

Hur vet man att man inte gillar den om man inte läser den?
Men du kanske är sån där som bara läser rubriker

För min del skulle jag läsa om AIK ifall jag var fotbollsintresserad, vare sig jag hejar på laget eller inte.

Pratar om hatkommentarer på aftonbladet....vad är det du gör själv då?

Inte dåligt att få ut 750 Mbit/s mer än vad man betalar för

Första meningen som jag skrev syftar på det du skrev: "Varför ska comhem få en nyhetsartikel om det, eller har jag missat Bahnhofs nyhetsartikel om detta?"

Då kanske du förstår syftet med den meningen ... Alltså att världen är inte rättvis

Nej, jag läser inte bara rubriken, men du klagade inte på innehållet utan på att det faktum att nyheten om en ISP har börjat erbjuda sina kunder snabbare Internet ens fanns på SweClockers att göra. Det är detta klagande jag klagar på, har inget med hat att göra från min sida. Jag är bara trött på folk som klagar på artiklar dom inte vill se på en sida. Skit i o läsa dom då, hur svårt ska det vara?

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem

Vad ska gemene man med 1000Mbit till?

Ja som ni tydligen inte lyckades läsa ur ut artikeln så är detta mest någonting dem testar så att tjänsten ska fungera för framtiden. Precis som att ingen behövde mer än 56K i början av 90-talet så behöver vi inte mer än 10Mbit idag. Men om folk ska börja få HD-TV i 1080p hem över bredbandet utan en massa buffrande så krävs minst 10Mbit bara för det. En familj på 4 personer behöver 40Mbit om alla ska se på HD-TV på sin egna dator. Samtidigt sitter dottern och tankar porr (30Mbit), pappan ser på TV (10Mbit) och laddar hem spel på Steam (10Mbit) mamman spelar Hearts of Iron (+Skype)med 15 andra (15Mbit) och sonen ser på två sändningar samtidigt (20Mbit) för han vill inte stänga ner den ena. Denna familj behöver utan tvivel 100Mbit för att vara säkra på att ingen annan stör den andra.

Vad händer på om 5 år?
För det första får vi fler familjer som dessa. För det andra får vi 4k-upplösning som behöver upp mot 50Mbit per sändning. Spelen kommer kräva mer bandbredd, särskilt spel som är trafikintensiva (RTS) men också andra genrer som förr var ganska sparsamma på bandbredd (FPS). Fler spelar multiplayer. Fler kommer att strömma radio och musik i hög kvalité. Mer kommer att laddas hem över nätet och filerna som lassar ner kommer att växa. Fler kommer att strömma upp och ner från Youtube och Twitch. IP-telefoni, Skype och liknande tjänster blir vanligare och kommer att minska kompressionen.

Var händer om 10år?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spacecowboy:

Jag har svårt att inte irritera mig på ComHem, de kanske ska fixa deras skittjänster innan de lurar på nya kunder tjänster som är helt värdelösa.

Jag har ComHem 250 mbit tjänst med de här sorgliga hastigheterna:

http://i.imgur.com/vPPG18E.jpg

Jag har bett om hjälp cirka 300 gånger sedan november 2013 att få problemet fixat utan att de lyft ett finger. Det enda man kan räkna med är att räkningarna kommer som de ska.

De har väl hastighetsgaranti..? Annars måste du ju kunna få det nedskalat till 10/10 med sänkt kostnad...

Permalänk
Medlem

Om det inte var så att comhem kostar 2-3 gånger mer än fiber så kunde comhem faktiskt vara något att vara stolt över, eller att de kan leverera en hastighetsmässigt intressant tjänst, typ 100/100

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av car2ns:

Första meningen som jag skrev syftar på det du skrev: "Varför ska comhem få en nyhetsartikel om det, eller har jag missat Bahnhofs nyhetsartikel om detta?"

Då kanske du förstår syftet med den meningen ... Alltså att världen är inte rättvis

Nej, jag läser inte bara rubriken, men du klagade inte på innehållet utan på att det faktum att nyheten om en ISP har börjat erbjuda sina kunder snabbare Internet ens fanns på SweClockers att göra. Det är detta klagande jag klagar på, har inget med hat att göra från min sida. Jag är bara trött på folk som klagar på artiklar dom inte vill se på en sida. Skit i o läsa dom då, hur svårt ska det vara?

Fast det var inte jag som skrev det. Men jag förstår fortfarande inte, jag tror du missar grejen ganska grovt.

Det handlade inte om artikelns ämne utan om utformningen på den. (men jag kan ju bara prata för mig själv förstås)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Fast det var inte jag som skrev det. Men jag förstår fortfarande inte, jag tror du missar grejen ganska grovt.

Det handlade inte om artikelns ämne utan om utformningen på den. (men jag kan ju bara prata för mig själv förstås)

Sorry, läste lite för snabbt vem som skrev till mig Ändå så skrev han att han undrar varför Comhem fick denna nyhet, var är nyheten om bahnof? Jag tolkar det som att han undrar varför får Comhem uppmärksamhet när inte Bahnhof får det, där av "citatet" om tårtbiten. Men jag kanske tolkar fel just där.

Sen klagar personen på att varför är detta ens en nyhet på Sweclockers , är det en annons? Jag kan inte se någonstans att han klagar på utformningen av artikeln (Rätta mig gärna).
Utan det faktum att detta ens blir en nyhet på Sweclockers är något han klagade på. Enligt honom så måste dom alltså ha betalat Sweclockers att skriva om detta. Eftersom som han även fortsätter med att vi som är medlemmar på Sweclockers, redan har kunskaper om "datorer och kringutrustning". Då ifrågasatte jag detta och skrev att jag har goda kunskaper om "datorer och kringutrustning" men jag har inte kunskaper om Sveriges alla ISPar, vad dom har för tjänster etc. Har du?

Sen att du tycker att utformningen av artikeln känns som en annons och lite för glad, det är din åsikt som du får ha

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Daemon85:

Om det inte var så att comhem kostar 2-3 gånger mer än fiber så kunde comhem faktiskt vara något att vara stolt över, eller att de kan leverera en hastighetsmässigt intressant tjänst, typ 100/100

Kommer aldrig att hända. Comhem har alltid utnyttjat deras monopol i många områden. Utsugare helt enkelt.

Permalänk
Medlem

Har bredbandsbolaget 100 och är mkt nöjd.
Sällan driftstörningar.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mrbrix:

Har bredbandsbolaget 100 och är mkt nöjd.
Sällan driftstörningar.

Nej, måste säga att BBB har bra uptime och sånt. Så länge man slipper ha med supporten att göra Bytte när dom höjde priserna och dom skulle ligga mer än 100 kr över konkurrenterna.