Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem
Skrivet av trexake:

Har du mätt temperaturen någonting innan och efter?

Mätte inte särskilt noga, och är dessutom inte helt hundra på vilken sensor som snappas upp under Debian. Utan någon nämnvärd belastning verkar den i alla fall ha ökat från ca 41 till 42.5C, och vid full last från strax över 70 till närmare 80C. Definitivt inget vetenskapligt test, men säger förhoppningsvis något.

Visa signatur

Stationärt: i7 3770k, Gigabyte GTX 780 WF, 4x8GB XMS3, MSI Z77A-GD65, Samsung 830 + 840, FD Newton 650W, FD Define R2
Bärbart: MacBook Pro 13" Tidigt 2011, Core i5, 8GB DDR3, OCZ Vertex 3 LT 240GB
Hemmaserver: HP Microserver N54L, 4GB ECC, Debian

Permalänk

Efter att ha googlat runt uta helskotta och läst på diverse forum nu ett tag om fläktbyten på denna lilla trevliga maskin, så verkar flera användare påpeka att det är 40mm PSU-fläkten som "väsnas" mest, inte chassi-fläkten. Hur många av er har bytt den (PSU), eller båda fläktarna, och vilken upplever ni som störst källa till oljud?

Nu är iofs min N54L redan rätt så tyst, men det är alltid trevligt att närma sig ljudlös.
Här två länkar som jag hittade där det står en del om byte av både PSU- och chassi-fläkt.
http://forums.overclockers.co.uk/showpost.php?p=24671250&post...
http://jeffgraves.me/2013/10/29/replace-noisy-power-supply-fa...

I övrigt fick jag min IcyDock Duo Swap från DustinHome idag. Gick på några minuter att installera och fungerar utmärkt, mycket mycket smidigt. Visst, det estetisk stilrena i serverns yttre får sig en liten törn, men ändå värt det tycker jag. Busenkelt att installera iaf och jag fick idén härifrån och härifrån.

Vad jag rent krasst ska nyttja 6 HDD-platser till vetti fasen, men ändå. Rekomenderas

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+
Server:: HP Proliant N54L | ESXI | XPEnology | 1SSD + 6HDD | 6Gb RAM

Permalänk
Skrivet av marmeladov:

Efter att ha googlat runt uta helskotta och läst på diverse forum nu ett tag om fläktbyten på denna lilla trevliga maskin, så verkar flera användare påpeka att det är 40mm PSU-fläkten som "väsnas" mest, inte chassi-fläkten. Hur många av er har bytt den (PSU), eller båda fläktarna, och vilken upplever ni som störst källa till oljud?

Nu är iofs min N54L redan rätt så tyst, men det är alltid trevligt att närma sig ljudlös.
Här två länkar som jag hittade där det står en del om byte av både PSU- och chassi-fläkt.
http://forums.overclockers.co.uk/showpost.php?p=24671250&post...
http://jeffgraves.me/2013/10/29/replace-noisy-power-supply-fa...

I övrigt fick jag min IcyDock Duo Swap från DustinHome idag. Gick på några minuter att installera och fungerar utmärkt, mycket mycket smidigt. Visst, det estetisk stilrena i serverns yttre får sig en liten törn, men ändå värt det tycker jag. Busenkelt att installera iaf och jag fick idén härifrån och härifrån.

Vad jag rent krasst ska nyttja 6 HDD-platser till vetti fasen, men ändå. Rekomenderas

Jag är lite nervös att byta ut 40mm-fläkten mot en som jämförelsevis i stort sett står still. Nån som sett några temperaturmätningar före och efter byte av PSU-fläkten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av marmeladov:

Efter att ha googlat runt uta helskotta och läst på diverse forum nu ett tag om fläktbyten på denna lilla trevliga maskin, så verkar flera användare påpeka att det är 40mm PSU-fläkten som "väsnas" mest, inte chassi-fläkten. Hur många av er har bytt den (PSU), eller båda fläktarna, och vilken upplever ni som störst källa till oljud?

Nu är iofs min N54L redan rätt så tyst, men det är alltid trevligt att närma sig ljudlös.
Här två länkar som jag hittade där det står en del om byte av både PSU- och chassi-fläkt.
http://forums.overclockers.co.uk/showpost.php?p=24671250&post...
http://jeffgraves.me/2013/10/29/replace-noisy-power-supply-fa...

I övrigt fick jag min IcyDock Duo Swap från DustinHome idag. Gick på några minuter att installera och fungerar utmärkt, mycket mycket smidigt. Visst, det estetisk stilrena i serverns yttre får sig en liten törn, men ändå värt det tycker jag. Busenkelt att installera iaf och jag fick idén härifrån och härifrån.

Vad jag rent krasst ska nyttja 6 HDD-platser till vetti fasen, men ändå. Rekomenderas

Har en sådan också! Fungerar hotswap för dig? Jag kör FreeBSD och för mig fungerar det inte. Min server står dock svåråtkomlig så använder inte hotswap direkt.

Permalänk
Skrivet av peterhjalmarsson:

Jag är lite nervös att byta ut 40mm-fläkten mot en som jämförelsevis i stort sett står still. Nån som sett några temperaturmätningar före och efter byte av PSU-fläkten?

Haha, ja det låter lite otäckt då du lägger upp det sådär. Men jag kikade lite vidare i tråden där jag länkade till och kan inte hitta någon som fått en PSU som börjat lukta som en gammal brödröst eller liknande, så kör man med den/de fläktarna som diskuteras så borde man ju vara safe. Borde
Jag tänkte testa ebaya hem fläktarna och testa då jag har tid sedan.

Skrivet av trexake:

Har en sådan också! Fungerar hotswap för dig? Jag kör FreeBSD och för mig fungerar det inte. Min server står dock svåråtkomlig så använder inte hotswap direkt.

Mycket trevlig liten manick, stör mig bara på att den är lite ful, hehe.
Jag har inte testat hotswap, men det ska den ju stödja. Har du flashat bios också, det är väl en förutsättning att få hotswap att fungera ocskå.
Jag kommer inte heller nyttja hotswap, så har inte forskat mer i det.

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+
Server:: HP Proliant N54L | ESXI | XPEnology | 1SSD + 6HDD | 6Gb RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av marmeladov:

Haha, ja det låter lite otäckt då du lägger upp det sådär. Men jag kikade lite vidare i tråden där jag länkade till och kan inte hitta någon som fått en PSU som börjat lukta som en gammal brödröst eller liknande, så kör man med den/de fläktarna som diskuteras så borde man ju vara safe. Borde
Jag tänkte testa ebaya hem fläktarna och testa då jag har tid sedan.

Mycket trevlig liten manick, stör mig bara på att den är lite ful, hehe.
Jag har inte testat hotswap, men det ska den ju stödja. Har du flashat bios också, det är väl en förutsättning att få hotswap att fungera ocskå.
Jag kommer inte heller nyttja hotswap, så har inte forskat mer i det.

Yes, kör på det som TheBay postade: http://www.avforums.com/forums/networking-nas/1521657-hp-n36l...
Hade lite andra problem med FreeBSD och denna burk också, WoL fungerade inte från början så jag fick pilla om lite med drivrutinerna för nätverkskortet. Hittade en fix, så fick man kompilera om dessa.

Permalänk
Skrivet av trexake:

Yes, kör på det som TheBay postade: http://www.avforums.com/forums/networking-nas/1521657-hp-n36l...
Hade lite andra problem med FreeBSD och denna burk också, WoL fungerade inte från början så jag fick pilla om lite med drivrutinerna för nätverkskortet. Hittade en fix, så fick man kompilera om dessa.

Ah, okej ja då var det inte där skon klämde då.
Jag får testa och se om hotswap fungerar så kan jag rapportera åter efter det.
Jag har inte testat freeBSD utan kör med ful-versionen av Synology DSM. Har tidigare testat freenas och nas4free men fick dålig prestanda, i Synology DSM går det därmot så kablarna glöder

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+
Server:: HP Proliant N54L | ESXI | XPEnology | 1SSD + 6HDD | 6Gb RAM

Permalänk
Medlem

Vilken fläkt tjänar man mest på att byta ut ur ljud-perspektiv (PSU eller chassi)? Tycker det står väldigt olika bland olika källor...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClubT:

Vilken fläkt tjänar man mest på att byta ut ur ljud-perspektiv (PSU eller chassi)? Tycker det står väldigt olika bland olika källor...

Jag upplevde att ljudet sjönk något när jag bytte chassi-fläkten men framförallt att det ändrade karaktär, det är inte lika dovt längre. Jag funderar starkt på att köpa en Noiseblocker 40mm på ebay och sätta i PSUn, jag börjar tröttna på surret.

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Skrivet av zarkov:

Jag upplevde att ljudet sjönk något när jag bytte chassi-fläkten men framförallt att det ändrade karaktär, det är inte lika dovt längre. Jag funderar starkt på att köpa en Noiseblocker 40mm på ebay och sätta i PSUn, jag börjar tröttna på surret.

Drog för några minuter sedan iväg en beställning på en Noiseblocker 40mm från ebay, kostade ju inte många kronor.
Skall beställa en på 120mm med så byter jag båda fläktarna på en gång. Alltid trevligt med tysta saker

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+
Server:: HP Proliant N54L | ESXI | XPEnology | 1SSD + 6HDD | 6Gb RAM

Permalänk
Inaktiv

Frågan är hur mycket tystare det går att göra kylningen innan hårddiskarna blir problematiska. Nu körs min chassifläkt för fort (ska montera nytt motstånd ikväll) men redan här märks det för mig om någon hårddisk är igång.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag skulle personligen aldrig ge mig in och byta fläktar på måfå utan att veta exakta specifikationer med varvtal/spänningsnivå/cfm i något som HP har testat utförligt som med allt Proliant. HP lär veta vad som behövs för att ligga på rätt sida marginalerna under olika driftsförhållanden. Byta en 40mm fläkt är troligen det största lotteriet med mycket små marginaler innan nätagget går varmt och förkortar livslängden samt äventyrar driftsäkerheten (som är varför man köpte en HP-proffspryl från början, iaf jag).

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av MultiMan:

Jag skulle personligen aldrig ge mig in och byta fläktar på måfå utan att veta exakta specifikationer med varvtal/spänningsnivå/cfm i något som HP har testat utförligt som med allt Proliant. HP lär veta vad som behövs för att ligga på rätt sida marginalerna under olika driftsförhållanden. Byta en 40mm fläkt är troligen det största lotteriet med mycket små marginaler innan nätagget går varmt och förkortar livslängden samt äventyrar driftsäkerheten (som är varför man köpte en HP-proffspryl från början, iaf jag).

Jag delar dina tvivel om att byta ut 40mm-fläkten, men de allra flesta som köpt denna burk har inte gjort det för att det är en "HP-proffspryl", utan för att det är en väldigt billig och prisvärd pryl. Alla(?) skulle nog helst få bort det HP-specifika och i stället få standard fläktar, kontakter, BIOS, etc. från en etablerad konsument/hobby-leverantör. Prata om att HP inte känner (stora delar av) sin marknad på den här prylen. Vilket förstås visas av nya Gen7, där de gjort allt vad de kan för att den inte skall vara attraktiv för hemmapularen. Synd.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av peterhjalmarsson:

Jag delar dina tvivel om att byta ut 40mm-fläkten, men de allra flesta som köpt denna burk har inte gjort det för att det är en "HP-proffspryl", utan för att det är en väldigt billig och prisvärd pryl. Alla(?) skulle nog helst få bort det HP-specifika och i stället få standard fläktar, kontakter, BIOS, etc. från en etablerad konsument/hobby-leverantör. Prata om att HP inte känner (stora delar av) sin marknad på den här prylen. Vilket förstås visas av nya Gen7, där de gjort allt vad de kan för att den inte skall vara attraktiv för hemmapularen. Synd.

Ja, du har rätt, vi har nog köpt den av olika anledningar. Eftersom jag först köpte den för att köra som miniserver ute på företag så inhandlades den pga "HP-proffspryl"-stämpeln Proliant och driftsäkerheten var mycket viktig. Efterhand som jag upptäckte hur skottsäker den var och dessutom billig, så köpte jag fler att ha hemma också.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av MultiMan:

Ja, du har rätt, vi har nog köpt den av olika anledningar. Eftersom jag först köpte den för att köra som miniserver ute på företag så inhandlades den pga "HP-proffspryl"-stämpeln Proliant och driftsäkerheten var mycket viktig. Efterhand som jag upptäckte hur skottsäker den var och dessutom billig, så köpte jag fler att ha hemma också.

Den har absolut det användningsområdet också - jag har själv ställt ut en nyligen som backupserver (och eventuellt filserver etc. i framtiden) hos en kund, men då ger man sig ju inte på att byta ut fläktar och andra komponenter överhuvudtaget.

Permalänk
Skrivet av MultiMan:

Jag skulle personligen aldrig ge mig in och byta fläktar på måfå utan att veta exakta specifikationer med varvtal/spänningsnivå/cfm i något som HP har testat utförligt som med allt Proliant. HP lär veta vad som behövs för att ligga på rätt sida marginalerna under olika driftsförhållanden. Byta en 40mm fläkt är troligen det största lotteriet med mycket små marginaler innan nätagget går varmt och förkortar livslängden samt äventyrar driftsäkerheten (som är varför man köpte en HP-proffspryl från början, iaf jag).

Jag hade inte heller gjort det, om inte forum funnits
Det finns ju hur många användare som helst på diverse forum som bytt antingen ena eller båda fläktarna och återkopplat med eventuella problem de fått. Lägger man bara ned lite tid och läser in sig (som med allt), så lär det inte vara något problem.

HP har såkalrt testat, men de har även kostnadsanpassat. Det finns självklart fläktar som passar och är bättre än de HP valt att köpa in.

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+
Server:: HP Proliant N54L | ESXI | XPEnology | 1SSD + 6HDD | 6Gb RAM

Permalänk
Skrivet av trexake:

Har en sådan också! Fungerar hotswap för dig? Jag kör FreeBSD och för mig fungerar det inte. Min server står dock svåråtkomlig så använder inte hotswap direkt.

En liten uppdatering.
Har nu testat och hotswap fungerar utmärkt under Xpenology 4.3 iaf, så din begränsning kanske ligger i FREEBSD då.

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+
Server:: HP Proliant N54L | ESXI | XPEnology | 1SSD + 6HDD | 6Gb RAM

Permalänk

Är sugen på denna men nu är den ju som billigast 1690:- vilket verkar vara betydligt dyrare än de flesta fått den för här. Någon som vet om den är återkommande på tex. weekend rush så det är värt att vänta?

Permalänk
Medlem

Den är billig vid 1690! Det är klart att du kan bygga någon motsvarande ännu billigare, men det är behändigt...

Visa signatur

En server här, några servrar där.

Permalänk
Skrivet av moron:

Den är billig vid 1690! Det är klart att du kan bygga någon motsvarande ännu billigare, men det är behändigt...

Jojo, det vet jag! Men om jag kan spara 500:- genom att vänta till helgen tex. så är inte jag den som gillar att vaska pengar

Permalänk
Inaktiv

För det priset kan ju Dells T20 nästan vara värd att kika på med. http://www.dustinhome.se/product/5010757331/dell-poweredge-t2...

Permalänk
Medlem

Fast... det är nästan dubbla priset, och när man kommer upp där så kan man bygga ihop något för bättre/motsvarande prestanda.

Visa signatur

En server här, några servrar där.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av moron:

Fast... det är nästan dubbla priset, och när man kommer upp där så kan man bygga ihop något för bättre/motsvarande prestanda.

Moderkort för Intel med ECC kostar ganska skapligt vilket upptar en stor del av pengarna: http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=1320#rparams=l=s1662045....
Nu hinner jag inte kolla lite nogrannare vad det skulle hamna på men det borde bli ganska lite pengar över till övriga komponenter.

Jag var mer inne på att om man nu ändå vill ha något färdigbyggt som fortfarande kan klassas som relativt billigt och med lite utbyggnadsmöjligheter så är T20 värd en titt. Kan och vill man bygga eget så är det ju helt klart ett roligt alternativ med. Det lite tråkiga med priserna på N54L just nu är att de är så pass höga mot vad de legat innan. Dyker de upp närmare tusenlappen blir det nog en till för min del.

Permalänk
Medlem

Ja, alltså det är ingen "slam-dunk" att det är mycket billigare, menar mer när man rör sig i dom "regionerna" Det lite tråkiga som jag tycker med den Dell servern är att den inte har lättillgängliga HDD-swaps.

Som ett tips är den ännu lite billigare på Dell's hemsida verkar det som - 2195, utan disk!

Visa signatur

En server här, några servrar där.

Permalänk
Medlem

Skaffade mig en N54L igår och försökte installera windows 8.1 gick inge vidare. Det fungerade i alla fall inte med det inbyggda nätverkskortet utan funkar enbart om man stänger av NIC:et. Har läst på HP forum att lösning är att ladda ner senaste BIOS men för det så måste man registrerar sin produkt på HP.com

Någon som lyckats med att regga sin maskin? Vilket version av BIOS kör ni?

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Skrivet av Sifear:

Skaffade mig en N54L igår och försökte installera windows 8.1 gick inge vidare. Det fungerade i alla fall inte med det inbyggda nätverkskortet utan funkar enbart om man stänger av NIC:et. Har läst på HP forum att lösning är att ladda ner senaste BIOS men för det så måste man registrerar sin produkt på HP.com

Någon som lyckats med att regga sin maskin? Vilket version av BIOS kör ni?

Läs igenom (eller använd Sök) tråden så hittar du en länk till en hackad version av den BIOS:en, som låser upp full hastighet på alla SATA-portar och visar en del options i BIOS som var dolda tidigare. Den körde jag själv med mycket bra resultst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av peterhjalmarsson:

Läs igenom (eller använd Sök) tråden så hittar du en länk till en hackad version av den BIOS:en, som låser upp full hastighet på alla SATA-portar och visar en del options i BIOS som var dolda tidigare. Den körde jag själv med mycket bra resultst.

Jo jag såg att vissa här kör med MOD-bios eller vad de nu hette. Personligen är jag emot den ide'n. Ska försöka med HP supporten ikväll igen.

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av moron:

Ja, alltså det är ingen "slam-dunk" att det är mycket billigare, menar mer när man rör sig i dom "regionerna" Det lite tråkiga som jag tycker med den Dell servern är att den inte har lättillgängliga HDD-swaps.

Som ett tips är den ännu lite billigare på Dell's hemsida verkar det som - 2195, utan disk!

Jag instämmer här.
Priset verkar vara exkl moms dock, men också ett alternativ såklart.

Skrivet av Sifear:

Skaffade mig en N54L igår och försökte installera windows 8.1 gick inge vidare. Det fungerade i alla fall inte med det inbyggda nätverkskortet utan funkar enbart om man stänger av NIC:et. Har läst på HP forum att lösning är att ladda ner senaste BIOS men för det så måste man registrerar sin produkt på HP.com

Någon som lyckats med att regga sin maskin? Vilket version av BIOS kör ni?

Det gick bra att registrera min N54L iallafall. Har inte flashat den då jag inte lyckats bestämma mig mellan officiellt och nyare bios eller den gamla hackade versionen.

Se http://terfmop.co.uk/blog/2013/07/31/hp-proliant-n54l-bios-mo... för hackad bios.

Skrivet av peterhjalmarsson:

Läs igenom (eller använd Sök) tråden så hittar du en länk till en hackad version av den BIOS:en, som låser upp full hastighet på alla SATA-portar och visar en del options i BIOS som var dolda tidigare. Den körde jag själv med mycket bra resultst.

Värt att tänka på är att det hackade bioset inte stödjer Windows Server 2012 R2 (och Windows 8.1?) vilket HP's nya gör.

EDIT: För att förtydliga, Server 2012 R2 fungerar även på det gamla bioset men viss funktionalitet saknas (LAN?).

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Det gick bra att registrera min N54L iallafall. Har inte flashat den då jag inte lyckats bestämma mig mellan officiellt och nyare bios eller den gamla hackade versionen.

La du till den via add by warrenties eller hur bar du dig åt? Lite nyfiken

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Medlem

Man kan ju "hacka" den nya också, så får man det bästa av båda världar

Visa signatur

RIPE LIR