Titanfall - Kan inte starta ett game

Permalänk
Inaktiv

Titanfall - Kan inte starta ett game

Tjabba tjena

Jag köpte Titanfall idag och har installerat allt som det ska osv. När jag skulle starta det gick allt som det skulle, tills jag skulle den första matchen står den bara och laddar, laddar, laddar och laddar. Har låtit den stå i 10+ minuter och inget händer.

Det jag har gjort för att lösa det är:
Testat att reparera spelet i Origin
Kört Origin/Titanfall som administratör
Startat om datorn

En gång när jag försökte stod det att jag inte "fick något tocken av Origin" eller liknande. Vet inte vad jag ska göra och det känns som jag blivit lurad på mina pengar då spelet inte ens fungerar.

Detta är loadingscreenen den fastnar på:

btw det lilla hjulet snurrar, samt musen är den som man alltid har i vanliga windows, alltså ingen cool designad mus som många spel har. Om det nu skulle kunna hjälpa någon att lista ut vad felet är.

Hoppas att någon kan hjälpa! Tack!

Permalänk
Inaktiv

http://www.gamefaqs.com/boards/635381-titanfall/68592538

Konsoll, men pröva att göra en komplett ominstallation.

Permalänk
Inaktiv

hm.. Redan provat att ominstallera nu också, fungerar fortfarande inte. Några andra förslag?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon196866:

hm.. Redan provat att ominstallera nu också, fungerar fortfarande inte. Några andra förslag?

Skriv till support.

Har du haft problem med några andra spel? Testat startat om routern? Är en svår nöt att knäcka för oss utomstående. Kanske nån port som måste öppnas?

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Inaktiv

Jag har kontaktat ea kundtjänst men inget de har föreslagit har hjälpt, har öppnat portar och allt möjligt. Dock så lyckas jag kanske komma in i en lobby va 15 gång jag startar spelet nu

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Det låter väldigt konstigt.

De enda jag kan förslå är att 1: ta med din dator till en kompis och spela på hans internet och/eller 2: installera spelet på en annan dator och testa.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Avstängd

Som ovan skrivit skulle jag föreslå att byta nätver/dator då vet vi ju kanske vad det är fel på till och börja med. Sen säger du att supportens lösningar inte funkat, skriv det och fråga om fler.
Lycka till och hoppas det löser sig,
Citera för svar,
MVH
Aleelo

Visa signatur

Windows 8 l Intel Core i7-4770 l GeForce GTX760 2GB l Moderkort: MSI B85M-E45, Socket-1150 l Extra Trådlöst Nätverkskort l
Man är på SweC för att LÄRA och låta andra LÄRA så bli inte sur om jag ber dig förklara någonting!
TITANFALL,Tf2,CS:GO,Sc2,BF4,Ac4! FTW!

Permalänk
Skrivet av anon196866:

Jag har kontaktat ea kundtjänst men inget de har föreslagit har hjälpt, har öppnat portar och allt möjligt. Dock så lyckas jag kanske komma in i en lobby va 15 gång jag startar spelet nu

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har exakt samma problem, verkar som att jag kan lira på dagarna, men på kvällarna är det omöjligt att komma in på servrarna.

/S

Visa signatur

Intel® Core™ i5-2500K CPU @ 4,5 GHz : GIGABYTE Geforce 680 : Asus P8P67 Pro B3 : 8GB Vengeance @ 1600 MHz : NZXT H2 Vit Classic Chassi : Intel 320 SSD 120GB (Spel) + OCZ Vertex 4 120GB (System) : NZXT Hale90 850w : Antec kühler 620 x 2 Scythe Gentle Typhoon 1850 RPM.

Permalänk

Provat ändra data center mellan west och north europe?

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Inaktiv

Yepp, har skrivit till supporten och detta blev svaret:

Thank you for writing back to us with the requested information. We want to get you an effective resolution and for this I am going to escalate this issue to higher department. Our senior team is well equipped to handle such issues and I’m confident we’ll solve the issue or suggest alternatives. Due to a back log of contacts, the current estimated time for response is one week. We apologize for the lengthy response time, and we are working diligently to return to an acceptable level of response time. During this time, you may still update your case with additional information that might help us to resolve your issue without causing any additional delay. We appreciate your patience and cooperation. P lease be assured that your concern is our priority.

Har också testat att ändra datacenter som Najsman föreslog. Har inte testat på ett annat nätverk dock, återkommer med resultat!