Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Fortsatt prispress på SSD-lagring

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cirap:

riktigt najs... 240GB åter under tusenlappen. så klockrent för den som vill gå över till SSD utan att behöva oroa sig för om 120G ska räcka att ha sina spel på. Kände själv att 120GB blev för lite i och med att spel som Max Payne 3 och Battlefield 3 med exapnsioner tog så stor plats. med 240Gb är det luuuugnt

Min steam mapp är 320GB och ligger på 7200rpm disk, de övriga 150 GB spelen har jag på min 240 GB SSD, men den är full nu

Permalänk
Medlem

Yepp. En gång SSD alltid SSD. Den enda anledningen att hålla fast vid HDD är lågt pris per GB. Vid normal användning i en hemmadator, utan spel, är livslängden ca 10 år. Datorn hinner bli för gammal innan SSD:n kraschar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aerione:

Kan detta har något att göra med att SweCopy inte längre tar skatt? :3

Gör dom inte? Källa på det?

Visa signatur

i7-8700k | ASUS ROG Strix Z370-F Gaming | 2x8+2x16GB Corsair Vengeance LPX 3200 | ASUS TUF RTX 3080 OC | Samsung 860 EVO 1TB | WD Black SN850 1TB | Intel 660p 2TB | Crucial MX500 4TB | Noctua NH-U14S | Fractal Design North | Seasonic Focus Plus Gold 650FX | ASUS Xonar Essence STX

Permalänk
Medlem
Skrivet av LPG:

Har man SSD en gång vill man alltid ha SSD är ungefär det jag tänkte när jag skrev. Ser inte direkt hur det kan låta fel?

Jo jag förstår att du tänkte så... Teoretiskt. Och jag håller med dig på alla plan.

Tänkte mer på din bärbara som inte har en SSD, som du vill byta. Och då är det ju inte riktigt "alltid" i praktiken

Men, jag förstår om du inte fattar mitt riktigt torra skämt

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zotamedu:

Skit att jag inte har pengar. En 840 EVO på 500 GB hade suttit väldigt fint i min dator just nu och 2200 kr är ju ett riktigt bra pris.

Vill också ha en EVO 840 500GB, dels är 60+240GB diskarna för små både för att installera spel och lagra allt vi vill ha på datorn, 240GB SSD:n sitter istället för DVD-brännaren som behövs för spelskivorna.

Det värsta är att man vet ju att nästa år får man 1TB SSD för 2000-2500kr och 500GB SSD kommer antagligen inte kosta tusenlappen ens.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

fan asså en halvering till så ligger SSDer på ett måste ha nivå för gamers. 500 GB är nivån då du kan förvara alla spel på din SSD om du urinstallerar gamla spel.

Permalänk

Jag har en ssd och kan se och känna fördelarna med den.

Dock att absolut hylla ssd diskarna kan jag inte se varför? Vad är de egentligen bättre på? Snabbhet, access tid, hm viss poäng.
Men varför är den gamla hdd död?

Däremot är de bättre som lagringsdiskar? Att man valt att flytta ut en del av sin data till "molnet" ok, vad ligger det på?

Så är då den vanliga hdd död? Visst är ny teknik kul men allt nytt är inte per definition bättre.

Ser man på gamla hdd så kan man även idag använda dem om man har gränssnittet att koppla in dem. Vad är det som säger att en ssd kommer fungerar om tio år, förutom att den är snabb idag samt har en riktigt bra access tid idag? vet vi? Alltså hur de fungerar som lagringsdiskar?

Och att då bara vara lyrisk för att den är snabbare i 1 av 10 gånger när man behöver accessa den i bruk?

Visst är det bra att de sjunker i pris! Och visst är ny teknik kul, men det var även zipdrive/minidisk osv med?
Det jag vill säga att är att lite balans borde folk kunna ha. Vi har sett både det ena och andra komma som bara var nästa "thing".
Men av någon konstig sak så har "den gamla hdd" tekniken lyckats ta sig från 1970? till idag, samt även lyckats utvecklas samt hålla en ganska bra kostnad per/gb samt driftsäkerhet, sett ur ett historiskt perspektiv.

Lite tankar bara...

Permalänk
Medlem

Bara nice att priserna går neråt, speciellt 250GB-500GB vilket är där man får mest valuta för pengarna, speciellt nu när priserna går ner ;).
Sen så är en SSD ett måste till den som vill ha en rapp och snabb dator

Visa signatur

Gaming: Sabertooth P67 B3 & i7 2600k @4,2Ghz 1,28v kylda av EK H30 HFX + EK Mosfet loop | MSI GTX 770 Lightning 1320/ 7400 | Patriot Viper 3 IEM LE 16GB CL9 1600mhz | OCZ V4 128GB System/Spel + A-Data S510 120GB Spel + 3,5TB lagring | Corsair TX V2 850w | SoundBlaster ZxR + Qpad QH-90 | 298X4QJAB + Dell 19" | Aquarius X90 | Win 7 x64
Tablet: Nexus 7 LTE PA 4.4, Samsung Galaxy Player 5 CM 11 Mobil: Xperia Z2 RomAur v4.0

Permalänk
Hedersmedlem

*** inlägg raderade ***

Jag har raderat ett par inlägg som bröt mot forumregel § 1.2 och 1.3. Personliga dispyter, om de nu är så nödvändiga att reda ut, begränsas till PM.

/KimTjik

Permalänk
Medlem

Köp inte en Kingston V300 bara, trodde inte Kingston kunde sjunka så lågt. Annars köpte jag Crucial M500'an för 990kr på netonnet på mellandagsrean.

~250gb för mindre än 1k är helt klart bra. För den som behöver en billig rekommenderas Crucial M500'an alla dagar.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Avstängd

När vi ändå är i tråden,nån som vet nåt vettigt om seagate 600 serien som är på tapeten just nu sen några veckor?Priserna är ju otroligt bra på just dom,hur kommer det sig,sämre kvalitet eller billigare minnen eller nåt?

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Entusiast
Skrivet av jonas1972:

När vi ändå är i tråden,nån som vet nåt vettigt om seagate 600 serien som är på tapeten just nu sen några veckor?Priserna är ju otroligt bra på just dom,hur kommer det sig,sämre kvalitet eller billigare minnen eller nåt?

http://www.anandtech.com/show/6935/seagate-600-ssd-review
http://www.tomshardware.com/reviews/seagate-600-ssd-benchmark...
http://www.storagereview.com/seagate_600_ssd_review

Styrkrets från Link A Media och 19 nm MLC från Toshiba. Ingen topp-prestanda med alla verkar vara överens om att det är en bra enhet. Driftsäkerhet vet vi ju inget om än då den är ny men styrkretsen i sig är ju beprövad så frågetecknet är väl i så fall Seagates egna firmware. Angående priset är det ju inte omöjligt att Seagate själva säljer dem med ett aggressivt pris för att slå sig in på marknaden. Alla de stora hårddisktillverkarna missade ju helt tåget med SSD och har först nu vaknat till liv så det är ju möjligt att de använder sitt kapital för att skapa sig ett namn nu i början. Men det är bara en vild gissning från min sida.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk

Min första SSD Corsair Force 120 kostade nästan 20 kr per GB när den inköptes för ett antal år sedan, och idag så slant jag till på en Samsung för 4 kr per GB. Riktig trevlig utveckling, hoppas det håller i sig så man kan ha all lagring på SSD i framtiden.

Visa signatur

i7-6700K 4,8 GHz @ 1,350 V | ASUS Maximus VIII Ranger | Corsair LPX 4x8GB | Gigabyte 3070 Eagle | P2 850 W | Silverstone FT02 |

Permalänk
Medlem

Detta är sådan SSD utveckling som jag tycker är intressant!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Yoshman:

Undrar hur stora problem det egentligen var med de tidiga SSD:erna. Har dels en 160GB X-25M (kostade en bit över 4000 kr på sin tid, ouch) och dels en 240GB OCZ Vertex2 (som gick på runt 1500 har jag för mig). Båda har används väldigt mycket, men inte ens OCZ disken (sitter i min MBP) har strulat trots att jag fått för mig att just Vertex2 är en modell som folk spytt galla på (bl.a. SandForce kontroller).

Priset på Samsungs EVO-serie är faktiskt extremt lockande, även mSATA-version har riktigt tilltalande pris!

Du menar förutom Kraschade hårddiskar och 8mb buggen? Den sistnämnda led framförallt Intels SSDer av. Under ett långt tag var Sandforces-kretsarnas failrate väldigt hög. Idag så håller SSD generellt längre än de faktiskt används. En vanlig genomsnittanvändare hinner byta sin SSD innan den ger med sig. Det som framförallt har gjort Intels SSD så åtråvärda är att Intel valde att skriva om nästan all firmware till sina diskar och detta drog ner kraftigt på failraten.

Skrivet av Zotamedu:

Jag har tittat på en del felstatistik och det verkar som om även de dåliga SSDerna med Sandforce hade ungefär samma felfrekvens som vanlig HDD. Jag hade otur med en Kingston som gav BSOD flera gånger om dagen. Efter att jag fick den utbytt har den fungerat felfritt. Sen finns det några mardrömsenheter med massa problem. OCZ verkar vara värst drabbade av de stora tillverkarna. De hade en modell som hade en felfrekvens på 50 %. Sen vet jag inte hur mycket allmänt småtrassel som syns i den statistiken heller. Sandforce har ju dragits med lite andra problem som att de inte har tyckt om RAID med mera. Sen kan man ju hitta katastrofserier även bland hårddiskar också om man letar lite. Det verkar ju dock som att de flesta har insett att drivtsäkerhet är viktigt och att alla lägger ner lite mer tid på det nu. LSI har nog lite andra ambitioner och annan syn på det än Sandforce hade tidigare. Vi har ju också nått till en punkt där mer prestanda inte är det viktiga. Det var ju relevant när Sandforce först kom för då var hårddiskar fortfarande bättre på sekventiell skrivning till exempel.

Så jag tror inte att problemet var så stort egentligen mer än att felen uppenbarar sig på andra sätt. En SSD med dålig firmware kan ge BSOD lite ibland medan en trasig HDD har en förmåga att rasa totalt och bli ett bokstöd. Så jag tror det mer handlar om hur felen visar sig och att det fick väldigt mycket uppmärksamhet för att det var ny teknik.

OCZs Octane serie hade en katastrofal failrate. Deras tidiga Agility serie även den. Min Agility 3 puttrar fin fint trots att den har 3 år på nacken.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Titanfall 50 GB ett spel. Morgondagens spel kommer att sluka lagringsutrymme. SSD under 1TB kommer väldigt snabbt att kännas små.

(min SSD på 250gb gillade inte Titanfall för nu är det endast 10gb kvar)

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Inaktiv

Blir till att köpa när en standard SSD på 128GB (+550 MB/s) kostar 499kr!

Permalänk
Medlem

Ja det börjar bli dags att uppdatera min 120gigs disk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av swe021:

Du jämför alltså en världskass ssd som inte fungerade för någon över huvudtaget med dagens bästa ssd som fungerar för alla och dessutom är betydligt snabbare än dem för 2+ år sen, alltså kvalitet kostar pengar förstår du va? Att jämföra plast med aluminium är en bra liknelse på din jämförelse...

Så sablans stor skillnad tvivlar jag på att det är vid normalt användande, den största skillnaden kommer när man går från en mekanisk disk till en ssd.
Sitter även jag inne med bland annat en gammal 240Gb's Crucial disk och den tuffar på än så länge helt utan problem.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Skrivet av gothia_se:

Jag har en ssd och kan se och känna fördelarna med den.

Dock att absolut hylla ssd diskarna kan jag inte se varför? Vad är de egentligen bättre på? Snabbhet, access tid, hm viss poäng.
Men varför är den gamla hdd död?

Däremot är de bättre som lagringsdiskar? Att man valt att flytta ut en del av sin data till "molnet" ok, vad ligger det på?

Så är då den vanliga hdd död? Visst är ny teknik kul men allt nytt är inte per definition bättre.

Ser man på gamla hdd så kan man även idag använda dem om man har gränssnittet att koppla in dem. Vad är det som säger att en ssd kommer fungerar om tio år, förutom att den är snabb idag samt har en riktigt bra access tid idag? vet vi? Alltså hur de fungerar som lagringsdiskar?

Och att då bara vara lyrisk för att den är snabbare i 1 av 10 gånger när man behöver accessa den i bruk?

Visst är det bra att de sjunker i pris! Och visst är ny teknik kul, men det var även zipdrive/minidisk osv med?
Det jag vill säga att är att lite balans borde folk kunna ha. Vi har sett både det ena och andra komma som bara var nästa "thing".
Men av någon konstig sak så har "den gamla hdd" tekniken lyckats ta sig från 1970? till idag, samt även lyckats utvecklas samt hålla en ganska bra kostnad per/gb samt driftsäkerhet, sett ur ett historiskt perspektiv.

Lite tankar bara...

Det som hyllas nu är de låga priserna men när det kommer till att ha en systemdisk är SSD det bästa alternativet, oavsett om du jämför med en Raptor disk (mekanisk hårddisk, ca 10 000 rpm.) Vill jag ha lagringsutrymme köper jag självklart en mekanisk hårddisk med 2 terabyte. Så de båda lämpar sig för olika saker. Ett plus i kanten kan väl också vara att en SSD är riktigt robust, du kan tappa den i golvet, tvätta den i tvättmaskin och det skall fortfarande fungera. Tappar du en mekanisk hårddisk så har du tur om den klarar sig läsarmen och skivorna är känsligare.

Det är synd att man har lite snävt med pengar för tillfället, hade gärna köpt en 180 GB SSD till min laptop. Min enda SSD kör jag till huvuddatorn, innan dess hade jag den i laptopen och jävlar vad fort allting gick. Laptopen är riktigt slö, har iaf bytt upp mig från 5500 rpm till 7500. ^^ En liten skillnad med andra ord.

Visa signatur

Många datoranvändare underskattar virus och överskattar sina egna kunskaper medan andra är omedvetna om problemet med virus. Den nonchalans som finns idag beror på ett stort antal faktorer, folk tycker virusskydd är dyrt, besvärligt och sölar ned prestandan. Något som däremot är dyrt, besvärligt och slöar ned prestandan är en infekterad dator, som dessutom förstör för alla andra på nätet. - Pedrag Mitrovic, IT-Säkerhet (2010)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av milo_:

Ska se hur länge jag kan överleva utan en. Som det ser ut nu lär efterträdaren till SSD:n hinna lanseras innan jag ens gör ett move.

Jag har haft SSD sedan 2009. Du har redan suttit onödigt många år med en långsam dator.

Permalänk
Skrivet av fantomsmurfen:

Kanske man har enbart SSD i sin nästa dator?

Redan gjort, fast ifs så är det bara en liten 256GB 830.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem

Då kanske man äntligen ska se till att köpa sig sin första ssd!

Skrivet av Klappis:

Jag har haft SSD sedan 2009. Du har redan suttit onödigt många år med en långsam dator.

Min dator är inte långsam, spelar jag spel så kommer jag in i spel ett par sekunder efter mina polare, 5-15 sekunder oftast (beror på vilket lir), inget jag stör mig på direkt. Nästa gång jag uppgraderar datorn köper jag givet vis en SSD, men det är ju verkligen inget MÅSTE.

Sure, sitter man på 1000Mbits internet så kan jag väl förstå att man vill ha en SSD och inte en HDD som kommer flaska vid nedladdning.
När man använder tunga program som Photoshop eller diverse filmredigeringsprogram kan jag också se fördelarna. Men inte annars.

Anledningen till att JAG kommer uppgradera till en SSD är för värmeskillnaden, strömskillnaden, storleksskillnaden och framför allt ljudskillnaden jämt emot en HDD. Nu väntar man bara på nästa generation från Intel och Nvidia så man kan bygga en riktigt strömsnål setup!

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Skrivet av Wh1spY:

Då kanske man äntligen ska se till att köpa sig sin första ssd!

Min dator är inte långsam, spelar jag spel så kommer jag in i spel ett par sekunder efter mina polare, 5-15 sekunder oftast (beror på vilket lir), inget jag stör mig på direkt. Nästa gång jag uppgraderar datorn köper jag givet vis en SSD, men det är ju verkligen inget MÅSTE.

Sure, sitter man på 1000Mbits internet så kan jag väl förstå att man vill ha en SSD och inte en HDD som kommer flaska vid nedladdning.
När man använder tunga program som Photoshop eller diverse filmredigeringsprogram kan jag också se fördelarna. Men inte annars.

Anledningen till att JAG kommer uppgradera till en SSD är för värmeskillnaden, strömskillnaden, storleksskillnaden och framför allt ljudskillnaden jämt emot en HDD. Nu väntar man bara på nästa generation från Intel och Nvidia så man kan bygga en riktigt strömsnål setup!

Jag tänkte likadant.. innan jag skaffade SSD :). Jag håller med, när man är van att sitta på en vanlig HD och t ex komma in i spel några sekunder senare, att det tar 5-10 sek att öppna Word, 1 min+ att starta datorn osv, då är det inga problem. Det är normalt, och man är van. När man däremot har skaffat SSD och kommer in i spel direkt, Work öppnas på 1 sekund och datorn tar 15 sekunder att starta (beror såklart på dator, så lite taget ur luften - men typ sån skillnad).. då är det stört omöjligt att gå tillbaka. Att vänja sig vid en SSD-burk och sedan återgå till HD, känns som att köra en över-bloatad windowsinstallation på alldeles för gammal hårdvara och max hälften av rekommenderat minne - det swappar, rasslar, laggar och tar flera minuter innan datorn ens startat upp som den ska.

Jag kan inte annat än att rekommendera SSD, det är helt klart den enskilt prisvärdaste uppgraderingen man kan ge en dator imo.

Permalänk
Avstängd

Oj, ser nu att min ssd är mindre än häflten så dyr som när jag köpte den.

Permalänk
Medlem

Wow, 480GB under 2000, trevligt

Permalänk
Medlem

SSD i varje system. Det finns inte så många ursäkter kvar. Hur ofta när man skall felsöka ett system går inte halva tiden till att vänta på hårddisken? Tvi vale.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sesese:

Titanfall 50 GB ett spel. Morgondagens spel kommer att sluka lagringsutrymme. SSD under 1TB kommer väldigt snabbt att kännas små.

(min SSD på 250gb gillade inte Titanfall för nu är det endast 10gb kvar)

Nej, det gäller bara att inte ha utvecklare med konstiga idéer. Titanfall har runt 35 GB okomprimerat ljud i sig vilket gjordes för att gynna folk med urgammla CPUer.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Installerade min gamla SSD i morsans dator. Passade även på att dra in Windows 8. IDE-mode och en gammal Intel E5200, men den bootar på bara några sekunder nu och känns väldigt rapp. Hennes reaktion var dock initialt negativ - jag hade inte satt samma skrivbordsbakgrund som hon haft förut och det var minsann inte ok! Så ja, gode gud, klona absolut den gamla installationen

Jag är förbjuden att sätta in Win 8 för dem. Det får folk säga vad de vill om men jag är glad nog att jag som jag nämnt i någon tidigare tråd fått över alla släktens datorer till Win 7. Microsoft är de som i slutändan får tänka om när deras produkter floppar, inte konsumenterna

Men jag ska försöka ta i detta med SSD framöver så får vi se hur de reagerar. Framförallt farsan som har väldigt lite koll kan bli rätt kul positiv reaktion hos haha

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Atlas Tasume:

Nej, det gäller bara att inte ha utvecklare med konstiga idéer. Titanfall har runt 35 GB okomprimerat ljud i sig vilket gjordes för att gynna folk med urgammla CPUer.

Det är verkligen helt fantastiskt att det var deras LEAD ENGINEER som sade det. Vad fan... Inte så mycket lead eller engineer på honom känns det som. Att inte ens ha det som valbart beroende på konfiguration måste ju vara en extremt onödig belastning för Origins servrar...

Sen är det bara att inte köpa spel som har idiotiska utvecklare, som du säger. Det enda spelet jag har som är över 15-20GB är mitt söndermoddade Skyrim på 34GB, men då är det också rätt mycket mer innehåll än Titanfall.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld