Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Facebook köper Oculus VR

Permalänk
Medlem

VR-support i Farmville? Hurra!

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Moderator
Testpilot

Fattas ju bara att Facebook köper upp Steam.

Då skär jag mig i armarna och går och sätter mig i badkaret.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Men vilka fikusar! Dom köper ju hela världen.

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Jo jag vet och jag tror på det när jag ser det.
Jag är säker på att dom kommer ha problem med att hålla den långa pinnen under kontroll och att inte peta i det.
Fram tills att dom bevisat att dom inte påverkar något i oculus så förblir jag ointresserad och hoppas på alternativ.

Hade dom bara velat hjälpa till utan andra avsikter hade dom kunnat göra som valve och arbeta tillsammans med dom i stället för att köpa dom.
Min känsla är att dom vill påverka oculus i en riktning som dom vill och inte nödvändigt vis bara hjälpa till finansiellt som dom säger utåt.

Facebook är ett vinstdrivande företag och vill tjäna pengar, att gå in och ändra på Oculus Rift som varit en framgångs-saga hittills vore bara korkat och det vet Facebook om.

Alla företag vet om att det viktigaste är att vara först in på marknaden och få ett stabilt fotfäste. Tillskillnad från Valve så har facebook nu bidragit med en vital sak, nämligen pengar. För att Oculus ska bli den framgång vi alla hoppas behövs det pengar. Med den här boosten kommer vi med största sannolikhet se Oculus Rift kunna lansera en ännu bättre konsument-produkt till ett ännu bättre pris förutsatt att man skapar en egen fabrik.

Sen pratade Mark om marknader Oculus rift inte ens tänkt på tidigare, tillexempel "Immersive gaming will be the first, and Oculus already has big plans here that won't be changing and we hope to accelerate. The Rift is highly anticipated by the gaming community, and there's a lot of interest from developers in building for this platform. We're going to focus on helping Oculus build out their product and develop partnerships to support more games. Oculus will continue operating independently within Facebook to achieve this.

But this is just the start. After games, we're going to make Oculus a platform for many other experiences. Imagine enjoying a court side seat at a game, studying in a classroom of students and teachers all over the world or consulting with a doctor face-to-face -- just by putting on goggles in your home."

Det senare är en marknad som jag tror att Oculus Rift kommer ha en väldigt stor fördel av att vara ägt av Facebook.

Min gissning är att efter ett par extremt bra konsumtglasögon till gaming lanserats på stor skala kommer man att utöka verksamheten och skapa glasögon även för andra marknader. Vilket är helt och hållet naturligt. Vi kommer i framtiden att se flera olika sorters VR-glasögon till olika ändamål.

Att folk tror att Facebook kommer in och "mördar" Oculus Rift är ju bara pinsamt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stn1337:

Facebook är ett vinstdrivande företag och vill tjäna pengar, att gå in och ändra på Oculus Rift som varit en framgångs-saga hittills vore bara korkat och det vet Facebook om.

Alla företag vet om att det viktigaste är att vara först in på marknaden och få ett stabilt fotfäste. Tillskillnad från Valve så har facebook nu bidragit med en vital sak, nämligen pengar. För att Oculus ska bli den framgång vi alla hoppas behövs det pengar. Med den här boosten kommer vi med största sannolikhet se Oculus Rift kunna lansera en ännu bättre konsument-produkt till ett ännu bättre pris förutsatt att man skapar en egen fabrik.

Sen pratade Mark om marknader Oculus rift inte ens tänkt på tidigare, tillexempel "Immersive gaming will be the first, and Oculus already has big plans here that won't be changing and we hope to accelerate. The Rift is highly anticipated by the gaming community, and there's a lot of interest from developers in building for this platform. We're going to focus on helping Oculus build out their product and develop partnerships to support more games. Oculus will continue operating independently within Facebook to achieve this.

But this is just the start. After games, we're going to make Oculus a platform for many other experiences. Imagine enjoying a court side seat at a game, studying in a classroom of students and teachers all over the world or consulting with a doctor face-to-face -- just by putting on goggles in your home."

Det senare är en marknad som jag tror att Oculus Rift kommer ha en väldigt stor fördel av att vara ägt av Facebook.

Min gissning är att efter ett par extremt bra konsumtglasögon till gaming lanserats på stor skala kommer man att utöka verksamheten och skapa glasögon även för andra marknader. Vilket är helt och hållet naturligt. Vi kommer i framtiden att se flera olika sorters VR-glasögon till olika ändamål.

Att folk tror att Facebook kommer in och "mördar" Oculus Rift är ju bara pinsamt.

Mark sa inget som inte oculusteamet inte redan funderat på. Dom blev förvånade över att Mark hade samma visioner som dom. Sen vet jag inte om dom kan leverera en produkt till ett bättre pris bara för att facebook kom och blottade sin plånbok för dom.
Deras plan var att riften skall vara gratis och att intäkterna skall komma från spelförsäljning. Har vi otur så kanske inte facebbok gillar den delen, inget dom nämnt hittils.
Marks och Oculus statements http://kotaku.com/facebook-buys-oculus-rift-for-2-billion-155...

Självklart ser jag fördelarna rent ekonomiskt med att facebook kommer in i bilden men jag tror sammarbetet med valve har vart minst lika värdefullt för produkten som pengar är i och med att valve också har experimenterat med vr och har en historia av väldigt stora spel bakom sig. Kunskap och erfarenhet är mycket mer värd än pengar och vad jag förstått så har inte oculus haft ont om pengar bara inget överflöd som nu.

Och min åsikt om facebook är principiell vilket tyvärr gör att jag tillsvidare planerar bort mitt köp av en oculus tills Mark med facebook har bevisat att dom kan hålla fingarna borta och att oculus förblir helt oberoende och opåverkade av facebook.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Vilken ironi. Hipsters hatar Facebook men älskar Oclus.. Vad ska de göra nu då?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Snusfri
Skrivet av stn1337:

Facebook är ett vinstdrivande företag och vill tjäna pengar, att gå in och ändra på Oculus Rift som varit en framgångs-saga hittills vore bara korkat och det vet Facebook om.

WALL OF TEXT

Härligt att någon mer iaf förstår hur det är tänkt och vad som kommer att göras.
Kollar man på Facebook's trackrecord när det gäller uppköp av företag så lägger de sig aldrig i grundprodukten och skadar den.
De har köpt upp populära produkter som Instagram och whatsapp tex och låter de utvecklas som tidigare fast med större ekonomiska muskler och får tillgång till teknologin bakom som de kan använda till att utveckla och förbättra Facebook.

Folk borde verkligen läsa igenom vad som kommer att ske istället för att hoppa på hat-tåget.

Facebook kommer att använda teknologin bakom Rift för framtida versioner av social media och liknande.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Och som vanligt så får ett företag nåt j*vla kultstatus (likt Google och Android) att de bara jobbar för folket. Alla andra är ju bara ute efter pengar. Gick ju bra för Google när de köpte just Android: http://www.theverge.com/2014/3/25/5547628/oculus-investor-say...

Klart detta är en bra affär för Oculus. Nu kanske det blir något av produkten istället för en massa dev kits. Kolla bara på Sony, de har redan lyckats spotta ur sig ett VR-set som lyckats och det medans Oculus har utvecklat sitt under flera år. De skulle bli omkörda om de inte gasa på och fick in kapital. Ja, världen är ute efter pengar. Även Oculus.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem

Löjligt att de köper Whatsapp för 20 Miljarder dollar och får betala 2 miljarder for Oculus.
Ägarna var rejält dumma som sålde sitt företag för 2 miljarder när det mycket väl kan komma att bli värt +100 miljarder inom ett par år. Detta är givetvis ett faktum som facebook vet om, således köptes Oculus upp.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av stn1337:

Har du ens läst artikeln? Oculus kommer fortsätta arbeta oberoende av Facebook med enda inriktning på gaming. Mark hoppas att ekonomi-boosten sätter fart på industrin ännu fortare och sätter oculus rift på första plats.

Lite naivt att tro att det inte kommer dyka upp krav längre fram för Facebook connectivity. Som t.ex logga in och dela med sig av sina poäng på facebook. Kan tänka mig att även facebook kommer lägga mer krut på att få in gamers på sidan igen. Tänk som Battlefields battlelog fast på facebook med mera. Nja, jag förblir skeptisk till detta köpet. Det gick ifrån ren entusiasm till skeptisk orolighet; vilket är tråkigt enligt mig.

Det hade nog blivit bättre om EA köpt dem, för EA sysslar iallafall med spel!

Det ända som är bra med att ha Facebook i ryggen är att man redan har väldigt stark infrastruktur för nätverk osv. Vilket kan vara bra multiplayer-spelen. Samt man får nytt kapital att jobba vidare med. Men att tro att Facebook kommer låta Oculus göra vad dom vill 13 miljarder kronor känns högst osannolikt...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Löjligt att de köper Whatsapp för 20 Miljarder dollar och får betala 2 miljarder for Oculus.
Ägarna var rejält dumma som sålde sitt företag för 2 miljarder när det mycket väl kan komma att bli värt +100 miljarder inom ett par år. Detta är givetvis ett faktum som facebook vet om, således köptes Oculus upp.

WhatsApp var ju en färdig produkt som har en stor användarbas. Vad har Oculus?

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arazand:

Lite naivt att tro att det inte kommer dyka upp krav längre fram för Facebook connectivity. Som t.ex logga in och dela med sig av sina poäng på facebook. Kan tänka mig att även facebook kommer lägga mer krut på att få in gamers på sidan igen. Tänk som Battlefields battlelog fast på facebook med mera. Nja, jag förblir skeptisk till detta köpet. Det gick ifrån ren entusiasm till skeptisk orolighet; vilket är tråkigt enligt mig.

Det hade nog blivit bättre om EA köpt dem, för EA sysslar iallafall med spel!

Det ända som är bra med att ha Facebook i ryggen är att man redan har väldigt stark infrastruktur för nätverk osv. Vilket kan vara bra multiplayer-spelen. Samt man får nytt kapital att jobba vidare med. Men att tro att Facebook kommer låta Oculus göra vad dom vill 13 miljarder kronor känns högst osannolikt...

EA ska inte köpa upp nått och borde försätta sig i konkurs. Punkt, punkt.

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arazand:

Lite naivt att tro att det inte kommer dyka upp krav längre fram för Facebook connectivity. Som t.ex logga in och dela med sig av sina poäng på facebook. Kan tänka mig att även facebook kommer lägga mer krut på att få in gamers på sidan igen. Tänk som Battlefields battlelog fast på facebook med mera. Nja, jag förblir skeptisk till detta köpet. Det gick ifrån ren entusiasm till skeptisk orolighet; vilket är tråkigt enligt mig.

Det hade nog blivit bättre om EA köpt dem, för EA sysslar iallafall med spel!

Det ända som är bra med att ha Facebook i ryggen är att man redan har väldigt stark infrastruktur för nätverk osv. Vilket kan vara bra multiplayer-spelen. Samt man får nytt kapital att jobba vidare med. Men att tro att Facebook kommer låta Oculus göra vad dom vill 13 miljarder kronor känns högst osannolikt...

Varför skulle Facebook plötsligt ändra på hur dem arbetar ? Alla företag dem köpt har ju dem låtit vara.

Plus om du anser att det hade varit bättre om EA hade köpt Oculus, ja då vet jag inte vilken planet du lever på...

Permalänk
Medlem

Hmm får direkt negativa vibbar av denna nyhet. Oavsett vad Facebook säger så litar jag inte riktigt på att de kommer hålla sina tassar borta ifrån den, men tiden får avgöra.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem

ÄR SÅ FUCKING JÄVLA LACK ATT JAG INTE VET VART JAG SKA TA VÄGEN, VAD I HELVETE?=?????

Visa signatur

Burk Nr.1 : Asus P8Z68 V-Pro | i7 2600k @ 4,4 | EVGA GTX780 Classified | Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz | Corsair Obsidian 650D | Corsair TX650M | Corsair H100

Burk Nr.2 : MSI P35 Neo2 | Core 2 Duo E6850 @ 3,2Ghz | Powercolor Radeon HD5850 1GB | Corsiar Twin2X 6400 2x2GB | Corsair 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

WhatsApp var ju en färdig produkt som har en stor användarbas. Vad har Oculus?

Extremt många utvecklare i ryggen, extremt stor potentiell kundbas. Virtual reality kommer bli nästa stora grej, som surfplattan blev.
Kan ge mig fan på att facebook kommer patentera den och ta ut hiskliga summor från utvecklarna.

Oculus var en produkt som skulle vara väldigt populär hos folk mellan 20-35 års åldern, och facebook når ännu längre än så.
De öppnar upp försäljning till även den äldre generationen av denna produkt. Facebook är inte dumma heller.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adam901:

Varför skulle Facebook plötsligt ändra på hur dem arbetar ? Alla företag dem köpt har ju dem låtit vara.

Nu använde jag inte whatsapp men använde instagram och där dök det upp en facebookloggin som regelbundet dök upp och gjorde ibland att bilderflödet inte kunde laddas pga att den ville jag skulle logga in på facebook (vilket jag aldrig haft)
Så nej helt har dom inte lämnat det. Det är bara naturligt för ett företag att blanda sig in och vilja väva in produkter i sitt eget system.

Sen som sades tidigare. Det är väldigt mycket pengar och att oculus skall få göra helt vad dom vill med det är smått otroligt samt att en rift är inte självklar för något som sociala medier vilket kommer kräva att det görs förändringar i framtiden för att visionen skall kunna uppnås.

Sen om dom börjar med att integrera det med första gen av konsumentverionen eller om dom väntar och fixar en helt separat rift för facebook återstår att se.
Personligen tvivlar jag på det senare men det hade jag kunnat acceptera.

Jag står skeptisk till dom bevisat för mig att man kan lita på dom och det har dom inte gjort hittills.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Inaktiv

Det "bästa" med detta har ju varit reaktionerna från utvecklare. Notch har stoppat en potentiell deal för att göra en Oculusversion för Minecraft, folk lämnar Oculus subreddit, och folk verkar sluta utveckla Oculusgrejer.

Men annars verkar det vara ännu FB-köp som inte genererar intäkter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Det "bästa" med detta har ju varit reaktionerna från utvecklare. Notch har stoppat en potentiell deal för att göra en Oculusversion för Minecraft, folk lämnar Oculus subreddit, och folk verkar sluta utveckla Oculusgrejer.

Men annars verkar det vara ännu FB-köp som inte genererar intäkter.

Källa tack.
Låter lite smått otroligt.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carlj:

Jag reagerade som många andra i tråden, men sedan när hjärnkontoret tände lampan så man kunde tänka lite så kom jag till exakt samma slutsats som du.

Om man räknar i siffror så får Oculus $400 miljoner, 164 gånger mer pengar än vad de fick genom sin kickstarter(ca $2 500 000) och aktier i FB till ett varde av $1.6 miljarder. PLUS ett $300 miljoners milestoneprogram.

Så länge facebook inte lägger sig i mer än vad som behövs, så kan Sony och Microsoft kamma sig. Oculus har den ekonomiskt starka partnern de har behövt länge. Och som det några har nämnt tidigare, så har inte Facebook lagt ner många företag som köpts upp, till skillnad hur det brukar gå till, så tycker jag folk ska ta det lungt och se vad som händer istället för att måla fan på väggen.

Men kommer Oculus få pengarna, det är väl deras förra ägare som fått pengarna?

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför folk är så lacka över detta om jag ska vara ärlig.

Visa signatur

[CPU: Intel i5-750 @ 2,6 ghz][MB: Gigabyte P55A-UD3][GFX: Phantom Geforce 670 GTX OC][RAM: Corsair XMS3 1600MHz 8GB][Chassi: Fractal Design r3] [HDD: 1TB Samsung Spinpoint F3][SSD: Crucial MX100 2.5" 7mm 256GB @ SATA 2][PSU: Corsair TX650W][CPU Kylning: Akasa Venom][OS: W7 64-bit][Skärm: BENQ 2412]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Extremt många utvecklare i ryggen, extremt stor potentiell kundbas. Virtual reality kommer bli nästa stora grej, som surfplattan blev.
Kan ge mig fan på att facebook kommer patentera den och ta ut hiskliga summor från utvecklarna.

Oculus var en produkt som skulle vara väldigt populär hos folk mellan 20-35 års åldern, och facebook når ännu längre än så.
De öppnar upp försäljning till även den äldre generationen av denna produkt. Facebook är inte dumma heller.

Precis, "potentiell kundbas". Man kan inte jämföra den lilla skara utvecklare och fans med vad t.ex Facebook kan ge. Om du frågar alla som inte är insatta i branschen vad Oculus är så blir det inte många. Fråga hur även hur många som vet vad t.ex Candy Crush Saga är.

Jag tror att Facebook kommer att göra samma sak som Google gör med Android. Leva på reklam. Facebook tjänar otroliga summor på just reklam och inte produkter. Så ja, det kan bli nästa "smartphone" och det är väl detta som FB är ute efter? De chansar lite nu och därför blir inte summan större heller. WhatsApp hade de redan ett fungerande koncept.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem

Var väl bara en tidsfråga, allt köps ju upp av Google, MS och Facebook.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arazand:

Lite naivt att tro att det inte kommer dyka upp krav längre fram för Facebook connectivity. Som t.ex logga in och dela med sig av sina poäng på facebook. Kan tänka mig att även facebook kommer lägga mer krut på att få in gamers på sidan igen. Tänk som Battlefields battlelog fast på facebook med mera. Nja, jag förblir skeptisk till detta köpet. Det gick ifrån ren entusiasm till skeptisk orolighet; vilket är tråkigt enligt mig.

Det hade nog blivit bättre om EA köpt dem, för EA sysslar iallafall med spel!

Det ända som är bra med att ha Facebook i ryggen är att man redan har väldigt stark infrastruktur för nätverk osv. Vilket kan vara bra multiplayer-spelen. Samt man får nytt kapital att jobba vidare med. Men att tro att Facebook kommer låta Oculus göra vad dom vill 13 miljarder kronor känns högst osannolikt...

Och låta alla VR-spel vara Origin exklusiva? Nej tack.

Tycker det känns jävligt positivt att facebook är oberoende i spelvärlden, nu är det bara hoppas att Oculus Rift får så fria händer som det är sagt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Fattas ju bara att Facebook köper upp Steam.

Då skär jag mig i armarna och går och sätter mig i badkaret.

Om man skulle tolka det här bokstavligt Så undrar jag hur du skulle reagera om vi säger att Sverige skulle bli ockuperat och hela din familj precis blivit mördat av soldater och du är helt ensam i livet just nu ...

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem

Positivt!

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Medlem

var tvungen

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Haha ja vilket jäkla gnäll det blev på många nu.
Om man ska vara cynisk så vet jag inte vad som är värst, att det är Facebook som kliver in som vissa vill poängtera, eller om det är folket som gnäller och har sig på en gång av vilken realistisk bakgrund som dom bygger detta på.

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk
Avstängd

hmm inte bra detta, bara för Valve att fixa sin egna, då dem inte säljer sig till andra(bortset ifrån perioden dem var med Sierra)

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adam901:

Varför skulle Facebook plötsligt ändra på hur dem arbetar ? Alla företag dem köpt har ju dem låtit vara.

Plus om du anser att det hade varit bättre om EA hade köpt Oculus, ja då vet jag inte vilken planet du lever på...

OK, Facebook har köpt GANSKA MÅNGA företag.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_mergers_and_acquisitions...

Jag är ifrån jorden, och jag ser sakerna EA har gjort fel men samtidigt, Facebook eller EA vem hade du köpt spel av? Steam finns inte, butiker finns inte. Utan du ska välja mellan Facebook och EA, vem köper du spel av? Kanske du redan äger Battlefield? Titanfall? Crysis? Deadspace? Fifa? Eller är du som jag och har SimShitty och känner dig allmänt våldtagen? Spelar ingen roll direkt vilket spel du köpt ifrån EA på senaste tiden eller kommer göra i framtiden. De har fortfarande 40 år mer erfarenhet med spel än Facebook. Ur lista på företag som Facebook köpt ser man ju ett spelrelaterat bolag, Spaceport.io, ett team som utvecklat ett flashbaserat framwork för spel, typ Farmville likande historier. Ska sådana spel vara bättre än fiaskon som EA orsakat? Nja, tror du får behålla Farmville-klonerna för dig själv då, happy skinnerboxing to you.

Visa signatur