Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Electrolux släpper ny brödrost i 7000-serien med extra hög brödlyft

Permalänk
Datavetare

Den eviga frågan om det är bättre med en brödrost som är dual-issue men starkare BTU (Bread Toast Unit) eller om man ska välja en modell med quad-issue som har svagare per-BTU kapacitet och därmed högre latens sett på enskilda brödskivor. Även om quad-issue modellen har bättre kapacitet är det ibland svårt för den genomsnittliga familjen att fullt ut utnyttja kapaciteten under en vanlig frukost, så toast/W blir lägre på de "bredare" modellerna. Är inte möjligt att göra de bredare enheterna lika effektiv per BTU utan att överskrida maximal TDP (Toaster Design Power) som för vanliga bostadsuttag ligger på runt 2kW.

Finns tillverkare som försökt sticka ut genom att tillverka modeller med 6 BTUer

men dessa enheter riktar sig mot en väldigt smal grupp, finns det egentligen någon förutom en stor brittisk familj som ens skulle överväga något sådant?

En möjlig utveckling vore ju att man försöker krympa modeller som har BTUer med full pipe-line stöd

Idag är dessa modell väl skrymmande, men under hög last utnyttjar dessa sin flexibla hyper-BTU, en BTU kan delas av två brödskivor, maximal vilket ger hög toast/W och även hög toast/minut. En slimmad sådan modell skulle helt kunna revolutionera brödrostmarknaden, kanske någon tillverkare har en prototyp att visa upp 2015-04-01?

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Inaktiv

Dubbla brödskivor borde ge en del microstuttering. Intressant att se recensionen på denna framöver.

Permalänk
Medlem

När vi kom till jobbet idag så upptäckte vi detta utanför butiken! Inet hötorget, alltså. Vem av er är skyldig?!

Permalänk
Medlem

Det verkar som att ingen vågar luras på riktigt numera alla skämt ska vara så uppenbara. Det finns ju massor av saker som man skulle kunna luras med som skulle få alla fanboys att sätta oboyen i fel strupe eller är ni rädda att forumet skulle brinna upp?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hysteriskt kul !

Visa signatur

Stationär PC: i5 2500k @ 4,5Ghz (Corsair H100i) | ASUS p8z68-pro | EVGA GeForce GTX 770 SC ACX | 16Gb Corsair Vengence 1600Mhz | Asus Xonar DX | 60Gb Team Xtreme SSD (OS) | 128Gb Samsung 830 SSD (Spel) | Plexgear 500W | Fractal Design R4 (Black) |
Lagring: Synology 411j | 3x 3TB Western Digital Red (SHR)
Kamera: Canon EOS 6D | EF 50/1,4

Permalänk
Medlem

Så... när kommer forumdelen?

Permalänk
Medlem

Microsoft har gått ut och bekräftat att Windows 8.2 kommer ha stöd för schemalagda aktiviteter direktkopplat till brödrostar. Nu kan du synca så både kaffebryggaren och brödrosten är färdiga exakt i rätt tid.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Vacker, men klarar den crysis?

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk

Bästa är att brödrosten faktiskt finns.

Visa signatur

Lev länge och prospera.

Permalänk
Medlem

VA! ingen plats för 240-radiator - inget för oss som rostar hårt alltså....

Visa signatur

Fractal Define R4 / MSI B550 MPG Gaming+ / Ryzen 5 5600G / 32 GB DDR4 @3600MHz / Crucial RealSSD C300 128 GB / MSI 6800 XT 16 GB@2560x1440 / CM Silent Pro M850W / Lurar: Roccat Elo Air / Mus: Roccat Kone / HTC Vive

Permalänk
Medlem

Den brödrosten ser fan väldigt intressant. Kommer säkert köpa den. Det var typ ett dåligt april skämt för att jag faktiskt tog nytt av det! Ska ju inte gå med aprilskämt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Frågan är vilket nätagg man måste ha för att driva ett sånt monster! Tror ni 800w räcker, eller ska man köra på 1200 direkt?

Edit: Såg nu att effekten var 980w. Får man köra på 1200w då

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jag... jag ska nog faktiskt köpa den, även om det är ett aprilskämt.
Behöver faktiskt en brödrost med extra hög "lyft".

Visa signatur

"Ah vi kör mest omkring i vår bil å så." - Polisen, den så kallade tredje statsmakten. (Varan-TV)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Yoshman:

Den eviga frågan om det är bättre med en brödrost som är dual-issue men starkare BTU (Bread Toast Unit) eller om man ska välja en modell med quad-issue som har svagare per-BTU kapacitet och därmed högre latens sett på enskilda brödskivor. Även om quad-issue modellen har bättre kapacitet är det ibland svårt för den genomsnittliga familjen att fullt ut utnyttja kapaciteten under en vanlig frukost, så toast/W blir lägre på de "bredare" modellerna. Är inte möjligt att göra de bredare enheterna lika effektiv per BTU utan att överskrida maximal TDP (Toaster Design Power) som för vanliga bostadsuttag ligger på runt 2kW.

Finns tillverkare som försökt sticka ut genom att tillverka modeller med 6 BTUer
http://www.verner-verner.se/media/images/products/MAG-595200_...

men dessa enheter riktar sig mot en väldigt smal grupp, finns det egentligen någon förutom en stor brittisk familj som ens skulle överväga något sådant?

En möjlig utveckling vore ju att man försöker krympa modeller som har BTUer med full pipe-line stöd
http://vgstorkok.se/image/cache/data/95fc1d65dc-228x228.jpg

Idag är dessa modell väl skrymmande, men under hög last utnyttjar dessa sin flexibla hyper-BTU, en BTU kan delas av två brödskivor, maximal vilket ger hög toast/W och även hög toast/minut. En slimmad sådan modell skulle helt kunna revolutionera brödrostmarknaden, kanske någon tillverkare har en prototyp att visa upp 2015-04-01?

Enligt min mening hänger det mycket på scheduleringen. Som så många gånger förut. Man tappar ju en hel del av fördelarna med en quad om man måste schedulara strikt parallellt, om alla uppgifterna måste starta och sluta samtidigt. Ok, det blir lite enklare, man kan slippa race conditions av olika slag men ändå.

Ett kopplat problem är ju skräpsamlingern. Att man måste tömma smulorna för alla BTU:er samtidigt är inte optimalt. Man utnyttjar BTU:erna bättre om man kan tömma smulorna individuellt för varje BTU. Helt klart är det så. Känns som en GPU-konstruktör varit framme. Not a pretty sight.

Permalänk
Medlem

Jag blev onekligen sugen på denna brödrost, den verkar faktiskt vara rätt bra

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte. Det är en brödrost, som finns på riktigt, som Sweclockers lägger ut som ett April-skämt? Whut?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erik.dv:

Jag förstår inte. Det är en brödrost, som finns på riktigt, som Sweclockers lägger ut som ett April-skämt? Whut?

Ja, sen när testar Sweclockers köksutrustning?!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Världens tråkigaste aprilskämt? Och sen 00:00 kunde inte gjort det mer uppenbart.

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN |

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte heller. Ska det här vara ett aprilskämt? Inte för att jag behöver en ny brödrost just nu, men hög brödlyft verkar ju klockrent.

Visa signatur

🖥: CPU: Intel Core i7-4790K Mobo: Asus Maximus VII Gene GPU: ASUS GTX 1070 ROG Strix OC RAM: Corsair Vengeance Pro 16GB 2133Mhz SSD: Samsung 840 EVO 250GB PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W CPU-kylare: Noctua NH-D15S Chassi: Fractal Design Arc Mini
🎧: Sennheiser PC 363D
📱: LG G6
🎧: Sony WH-1000XM2

Permalänk
Medlem

Min OBH-nordica jag köpte har faktiskt extra högt lyft, samt att man kan inspektera brödet utan att avbryta rostningen...

http://www.obhnordica.se/matlagning-20.aspx?ProductID=PROD912

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Avstängd

ahahahaha

Visa signatur

ffffffffc

Permalänk

Hahaha fantastiskt!

Permalänk
Medlem

Ska ta och åka till Netonnet och köpa en idag efter jobbet!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Yoshman:

Den eviga frågan om det är bättre med en brödrost som är dual-issue men starkare BTU (Bread Toast Unit) eller om man ska välja en modell med quad-issue som har svagare per-BTU kapacitet och därmed högre latens sett på enskilda brödskivor. Även om quad-issue modellen har bättre kapacitet är det ibland svårt för den genomsnittliga familjen att fullt ut utnyttja kapaciteten under en vanlig frukost, så toast/W blir lägre på de "bredare" modellerna. Är inte möjligt att göra de bredare enheterna lika effektiv per BTU utan att överskrida maximal TDP (Toaster Design Power) som för vanliga bostadsuttag ligger på runt 2kW.

Finns tillverkare som försökt sticka ut genom att tillverka modeller med 6 BTUer
http://www.verner-verner.se/media/images/products/MAG-595200_...

men dessa enheter riktar sig mot en väldigt smal grupp, finns det egentligen någon förutom en stor brittisk familj som ens skulle överväga något sådant?

En möjlig utveckling vore ju att man försöker krympa modeller som har BTUer med full pipe-line stöd
http://vgstorkok.se/image/cache/data/95fc1d65dc-228x228.jpg

Idag är dessa modell väl skrymmande, men under hög last utnyttjar dessa sin flexibla hyper-BTU, en BTU kan delas av två brödskivor, maximal vilket ger hög toast/W och även hög toast/minut. En slimmad sådan modell skulle helt kunna revolutionera brödrostmarknaden, kanske någon tillverkare har en prototyp att visa upp 2015-04-01?

Jag tycker fortfarande att designer med en bred pipeline som kan klara två enkla eller en stor last är en bättre design än att köra två separata pipelines som bara klarar enkla laster. Det blir en mycket mer flexibel design fast den kostar ju utrymme. Tydligen prioriterar alla en kompakt formfaktor före prestanda idag.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Ett aprilskämt ska väl luras, per definition? Således är detta inget aprilskämt. Att Swec inte brukar recensera den här typen av produkter är visserligen skojigt, men inget aprilskämt.

Jag fortsätter väntar på det riktiga, något mer i stil med Webhallens.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk

Denna brödrost har jag REDAN:P!!!!! Inte bra,, satsa på en smörgåsgrill istället med 3 ostskivor och 3 skinkor

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Medlem

Men men...
Er analys av brödrosten nämner ju vare sig överklockningsmöjligheter eller effektförbrukning?
Kan man kanske trimma grillelementen och på så vis rosta brödet precis som man vill?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mnystedt86:

Denna brödrost har jag REDAN:P!!!!! Inte bra,, satsa på en smörgåsgrill istället med 3 ostskivor och 3 skinkor

Varför är den inte bra då?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Fan, jag som precis köpt en ny brödrost. Bara att börja spara igen, detta är ett måste!