smartphone liknande s2+ i prestanda (så billig som möjligt)

Permalänk
Medlem

smartphone liknande s2+ i prestanda (så billig som möjligt)

jag behöver en ny smartphone då min S + börjar ge in efter fyra år aktivt användande

skulle vilja ha en runt samma prestanda som S2 + men tror inte föräldrarna går med på priset ( fastän syrran snart är inne på sin femte i den prisklassen)

runt tusen upp till S2 + pris om priset går att stödja skulle vara att föredra.

Permalänk
Medlem

Varför måste den ha prestanda som en s2+? iallafall, två lurar jag tycker är prisvärda i 1k klassen är nokia lumia 520 men vill du ha en android lur så är moto g en fantastisk lur för pengarna, kostar dock lite över 1k.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Traktorsson:

Varför måste den ha prestanda som en s2+? iallafall, två lurar jag tycker är prisvärda i 1k klassen är nokia lumia 520 men vill du ha en android lur så är moto g en fantastisk lur för pengarna, kostar dock lite över 1k.

vill ha den runt där för att den kommer användas till den går sönder (som min s+ nu), vill även att den ska vara runt där för att jag aktivt sätter upp wifi-nät för mindre lan med mobilen (bara jag till internet: 5-6 timmar/ dag, lan med flera spelare: 3-4 gånger i veckan) så att den klarar det utan större problem.

jag tar och kollar på dina förslag när jag kommer tillbaka till datorn, tackar för förslagen.

Permalänk
Medlem

Inte intresserad av en begagnad S3 för dom pengarna?

Permalänk
Medlem

En Moto G är det som gäller då, mer prisvärd lur får du leta efter http://www.netonnet.se/art/telefon/mobiltelefon/varumarke/mot...

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem

Jag har en S2 Plus och den är faktiskt sämre än den klassiska S2:an, bland annat har den mindre inbyggt minne. Den har specs som en iPhone 5-5S vilket på Androidsidan motsvarar ungefär HTC One Mini, Galaxy S3 mini eller Sony Xperia M.

Vill du ha mycket för pengarna, strunta i att köpa nytt om du kan. Kolla på en begagnad LG G2, Nexus 4/5 eller liknande. Dessa ligger otroligt bra till gällande värde för pengarna, runt 2000-2500 kr, om du inte vill gå ned så långt som till ZTE och plastknarr ända in i kretskorten.

Visa signatur

i7-3930K @stock | Fortfarande tillräcklig, slänger ut Windows nästa år

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cruentusa:

En Moto G är det som gäller då, mer prisvärd lur får du leta efter http://www.netonnet.se/art/telefon/mobiltelefon/varumarke/mot...

eller http://www.amazon.co.uk/Moto-8GB-Sim-Free-Smartphone/dp/B00EC...

Prestandan är i princip identisk med nexus4.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av WdRf135:

Inte intresserad av en begagnad S3 för dom pengarna?

Det beror tyvärr på vad min pappa säger då jag själv spenderade mina sista pengar när min dator behövde nya delar, om den ser bra ut skulle ja personligen säga ja.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cruentusa:

En Moto G är det som gäller då, mer prisvärd lur får du leta efter http://www.netonnet.se/art/telefon/mobiltelefon/varumarke/mot...

Jag vet att den är prisvärd o.s.v. Men eftersom jag själv inte håller pengarna och vet att min pappa kommer vägra 2,2 + förutom en enligt honom bra anledning så är den ute ur spelet D:

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Q4Rspwn:

Jag har en S2 Plus och den är faktiskt sämre än den klassiska S2:an, bland annat har den mindre inbyggt minne. Den har specs som en iPhone 5-5S vilket på Androidsidan motsvarar ungefär HTC One Mini, Galaxy S3 mini eller Sony Xperia M.

Vill du ha mycket för pengarna, strunta i att köpa nytt om du kan. Kolla på en begagnad LG G2, Nexus 4/5 eller liknande. Dessa ligger otroligt bra till gällande värde för pengarna, runt 2000-2500 kr, om du inte vill gå ned så långt som till ZTE och plastknarr ända in i kretskorten.

När jag skulle köpa den jag har nu så testade jag en zte, den böjde sig på tok för lätt för att kunna skriva på

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Konstigt, då jag kollade på pricerunner var priset en tusing högre

Permalänk

Detta kanske kan var nåt...

http://www.inewmobile.com/inew-v3-octa-core-mtk-mt6592-android-smart-phone-dual-camera-wifi-gps.html

Ligger på ca 1600:- ink frakt och tullavgift

Visa signatur

Bärbara: HP Zbook & MacBook Pro
Mobil: Galaxy Note 20 Ultra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pear4Life:

skulle vara perfekt om jag säkert kan få in den i landen, enligt vad jag sett när jag kollade runt lite så har många haft problem med importen

Permalänk
Skrivet av dinlo:

skulle vara perfekt om jag säkert kan få in den i landen, enligt vad jag sett när jag kollade runt lite så har många haft problem med importen

Varför skulle det bli problem? Tog en vecka från beställning till neddimp i brevlådan

Visa signatur

Bärbara: HP Zbook & MacBook Pro
Mobil: Galaxy Note 20 Ultra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pear4Life:

Varför skulle det bli problem? Tog en vecka från beställning till neddimp i brevlådan

Sant men det är många som haft problem med tullen enligt vad jag sett på forum och annat som pratat om den. Jag vill ha den dock.

Skickades från m.sweclockers.com