Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

S3 vill inte boota efter försök till uppdatering

Permalänk

S3 vill inte boota efter försök till uppdatering

Jag har en S3:a med CyanogenMod 11 (M4). I morse skulle jag uppdatera till M5, men installationen gick snett. Så här såg loggen ut:

Installing: /sdcard/0/cmupdater/cm-11-20140405-SNAPSHOT-M5-i9300.zip Finding update package... Opening update package... Installing update... set_metadata_recursive: some changes failed E: Error in /sdcard/0/cmupdater/cm-11-20140405-SNAPSHOT-M5-i9300.zip (Status 7) Installation aborted.

Numera bootar telefonen inte längre än till Samsung-loggan, sedan hamnar jag i CWM.

  • Jag har testat att byta från TWRP till CWM, men det hjälpte inte.

  • Jag har testat att roota på nytt, för säkerhets skull, men det hjälpte inte.

  • Jag har testat att föra över andra zip-filer för att installera äldre versioner av CyanogenMod, men det fungerade inte heller.

Vad sjutton har hänt och vad kan jag göra? Att behöva installera om telefonen fullkomligt vore verkligen astråkigt.

Permalänk
Medlem

Tog du en nandroid innan?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Skrivet av LemonIllusion:

Tog du en nandroid innan?

Va?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subdubwise:

Misstänker att han menar om du gjorde en backup på original rom före flashning till custom rom.

Finns massa olika sätt att göra detta. Ett måste om man ska roota telefon.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Skrivet av Jonas79:

Misstänker att han menar om du gjorde en backup på original rom före flashning till custom rom.

Finns massa olika sätt att göra detta. Ett måste om man ska roota telefon.

Hade jag haft en fullgod backup liggandes hade jag inte behövt skapa denna tråden, så nej – det har jag icke.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subdubwise:

Hade jag haft en fullgod backup liggandes hade jag inte behövt skapa denna tråden, så nej – det har jag icke.

Ta alltid backup om du inte vill att saker ska försvinna.

Matchar din zip checksumman som brukar finnas?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.