Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

MODDA Thermal Armor på Asus Sabertooth P67? Bryts garnatin då?

Permalänk
Medlem

MODDA Thermal Armor på Asus Sabertooth P67? Bryts garnatin då?

Hej Asus

Det är så att jag sitter och håller på med ett bygge i vilket jag skulle behöva modda Thermal Armor:n på Sabertooth genom att såga av en bit för att få plats med EK Mosfet kylfläns.
Är det tillåtet eller bryts garantin direkt om man sågar i Thermal Armor:n?, för jag vill gärna modda skalet så jag får plats med mosfet kylflänsen men jag vill inte heller bryta garantin på kortet pga att jag sågat i skalet :(.
Biforgar en bild nedan som visar hur jag tänkt mig, Området som kommer sågas är inringat i rött.

Bilden ovan är inte min men jag skulle behöva modda skalet på samma sätt ungefär.

MVH KillerX

Redigerad Rubrik för lättare förståelse.
Visa signatur

Gaming: Sabertooth P67 B3 & i7 2600k @4,2Ghz 1,28v kylda av EK H30 HFX + EK Mosfet loop | MSI GTX 770 Lightning 1320/ 7400 | Patriot Viper 3 IEM LE 16GB CL9 1600mhz | OCZ V4 128GB System/Spel + A-Data S510 120GB Spel + 3,5TB lagring | Corsair TX V2 850w | SoundBlaster ZxR + Qpad QH-90 | 298X4QJAB + Dell 19" | Aquarius X90 | Win 7 x64
Tablet: Nexus 7 LTE PA 4.4, Samsung Galaxy Player 5 CM 11 Mobil: Xperia Z2 RomAur v4.0

Permalänk
Rekordmedlem

Är det inte bara att skruva bort den plåten ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Jag kan nästan lova att garantin bryts om du går lös på dina komponenter med såg. Om du däremot kan skruva loss delen som ovanstående nämner kommer du nog undan med det.

Visa signatur

< i5 2500K @ 4.2GHz | 16 GB A-Data XPG + Corsair XMS3 1600MHz | ASUS GTX 670 DCU2 | Qnix QX2710 2560x1440 @ 96Hz | ASUS Xonar D2 | Samsung 830 128 GB | Crucial M4 240 GB | Samsung Spinpoint F3 1 TB | WD Green 2GB | Fractal Design Define R3 | Be Quiet! Straight Power 580W >

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrqaffe

Är det inte bara att skruva bort den plåten ?

Kör just nu utan plåten men har märkt att Sabertooth P67 ser löjligt tråkig ut utan Thermal Armor:n och därför undrar jag att om det är ok att modda Armor:n utan att garantin bryts för jag vill ha tillbaks den då det såg fett stilrent och snyggt ut med den innan jag tog bort den

Citat:

Urspurngligen inskrivet av occe94

Jag kan nästan lova att garantin bryts om du går lös på dina komponenter med såg. Om du däremot kan skruva loss delen som ovanstående nämner kommer du nog undan med det.

Är egentligen ingen komponent i sig då det enbart är ett plastskal som är fast med ca 10 skruvar men eftersom den är en del av moderkortet och fast skruvat vid leverans så kan det helt väl vara att garantin bryts om man går och moddar och det är just därför jag frågar Asus om garantin bryts innan jag går lös med sågen.

Visa signatur

Gaming: Sabertooth P67 B3 & i7 2600k @4,2Ghz 1,28v kylda av EK H30 HFX + EK Mosfet loop | MSI GTX 770 Lightning 1320/ 7400 | Patriot Viper 3 IEM LE 16GB CL9 1600mhz | OCZ V4 128GB System/Spel + A-Data S510 120GB Spel + 3,5TB lagring | Corsair TX V2 850w | SoundBlaster ZxR + Qpad QH-90 | 298X4QJAB + Dell 19" | Aquarius X90 | Win 7 x64
Tablet: Nexus 7 LTE PA 4.4, Samsung Galaxy Player 5 CM 11 Mobil: Xperia Z2 RomAur v4.0

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av KillerX:

Hej Asus

Det är så att jag sitter och håller på med ett bygge i vilket jag skulle behöva modda Thermal Armor:n på Sabertooth genom att såga av en bit för att få plats med EK Mosfet kylfläns.
Är det tillåtet eller bryts garantin direkt om man sågar i Thermal Armor:n?, för jag vill gärna modda skalet så jag får plats med mosfet kylflänsen men jag vill inte heller bryta garantin på kortet pga att jag sågat i skalet :(.
Biforgar en bild nedan som visar hur jag tänkt mig, Området som kommer sågas är inringat i rött.

http://i.imgur.com/xlXLHIP.jpg?1

Bilden ovan är inte min men jag skulle behöva modda skalet på samma sätt ungefär.

MVH KillerX

Hej,

Även om det är ett plastskal så ses kapning av armor:et som en modifikation, och då har fabriksgarantin förverkats. Så bäst är om du skruvar av ditt armor. Om det ser för tråkigt ut utan armor är alternativet att köpa ett likadant armor och modifierar det. Sedan om något skulle hända med moderkortet så byter du tillbaka till ditt original-armor. Var även noga med att montera tillbaka alla original-kylflänsar så som det var innan moddningen

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ASUS_Caroline

Hej,

Även om det är ett plastskal så ses kapning av armor:et som en modifikation, och då har fabriksgarantin förverkats. Så bäst är om du skruvar av ditt armor. Om det ser för tråkigt ut utan armor är alternativet att köpa ett likadant armor och modifierar det. Sedan om något skulle hända med moderkortet så byter du tillbaka till ditt original-armor. Var även noga med att montera tillbaka alla original-kylflänsar så som det var innan moddningen

Hmm verkar vara som jag befarade eftersom Thermal Armor:n är en del av moderkortet vid leverans så bryts garantin om man går och sågar i den.
Blir väl att försöka hitta om någon säljer Thermal Armor:n eller helt enkelt att köra utan Armor:n isåfall (dock synd då den ser mycket snygg ut med Armor:n )

Visa signatur

Gaming: Sabertooth P67 B3 & i7 2600k @4,2Ghz 1,28v kylda av EK H30 HFX + EK Mosfet loop | MSI GTX 770 Lightning 1320/ 7400 | Patriot Viper 3 IEM LE 16GB CL9 1600mhz | OCZ V4 128GB System/Spel + A-Data S510 120GB Spel + 3,5TB lagring | Corsair TX V2 850w | SoundBlaster ZxR + Qpad QH-90 | 298X4QJAB + Dell 19" | Aquarius X90 | Win 7 x64
Tablet: Nexus 7 LTE PA 4.4, Samsung Galaxy Player 5 CM 11 Mobil: Xperia Z2 RomAur v4.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av KillerX:

Hmm verkar vara som jag befarade eftersom Thermal Armor:n är en del av moderkortet vid leverans så bryts garantin om man går och sågar i den.
Blir väl att försöka hitta om någon säljer Thermal Armor:n eller helt enkelt att köra utan Armor:n isåfall (dock synd då den ser mycket snygg ut med Armor:n )

Hur mycket garanti har du kvar på ett p67 mobo?? Annars kan jag rekommendera drulleförsäkring, fick nypris för mina 680 när jag råkade modda sönder dem. Värt att kolla upp!

Edit: dagspris för nya kort ska väl tilläggas..

Visa signatur

| LOUQE Ghost S1 mkIII | Intel i7 8700K | Asus Rog Strix Z370-i | Corsair 16Gb 3200MHz | nVidia RTX 3080 | Corsair SF750 | Extern Custom loop |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kribol01

Hur mycket garanti har du kvar på ett p67 mobo?? Annars kan jag rekommendera drulleförsäkring, fick nypris för mina 680 när jag råkade modda sönder dem. Värt att kolla upp!

Edit: dagspris för nya kort ska väl tilläggas..

Är ca 2,5år garanti kvar på kortet då det är ett TUF moderkort som har 5års garanti Inköpt i slutet av September 2011.
Drulle försäkring har vi, dock har man en självrisk på allt från 500-1500kr.
Blir istället att köpa ett till likadant kort begagnat här på Sweclockers, dom går för ca 300-400kr här och då har man också en i reserv om något skulle hända i övrigt med moderkortet och den måste in på garanti

Visa signatur

Gaming: Sabertooth P67 B3 & i7 2600k @4,2Ghz 1,28v kylda av EK H30 HFX + EK Mosfet loop | MSI GTX 770 Lightning 1320/ 7400 | Patriot Viper 3 IEM LE 16GB CL9 1600mhz | OCZ V4 128GB System/Spel + A-Data S510 120GB Spel + 3,5TB lagring | Corsair TX V2 850w | SoundBlaster ZxR + Qpad QH-90 | 298X4QJAB + Dell 19" | Aquarius X90 | Win 7 x64
Tablet: Nexus 7 LTE PA 4.4, Samsung Galaxy Player 5 CM 11 Mobil: Xperia Z2 RomAur v4.0