Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Svenskt betalkort till Amerikansk 3DS

Permalänk
Moderator
Testpilot

Svenskt betalkort till Amerikansk 3DS

Hej,

var i amerikat i höstas och köpte mig ett Zelda Edition Nintendo 3DS. Jag trodde att 2013/14 så var konsoller regionsfria, som ni säkert vet så hade jag fel.

Nu har jag ett litet problem. Jag kan ju inte köpa spel digitalt eftersom jag bara kan "regga" mig i USA och måste då ha ett amerikansk betalkort reggat till amerikansk adress. Det jag undrar nu är om någon vet något sätt att komma undan detta så att man kan regga ett svenskt betalkort till en amerikansk 3DS.

Tacksam för finurlig lösningar på detta intrikata problem.

PS. Tänk på Swecs regler innan ni svarar, detta måste vara inom lagens ramar så att säga. DS.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Hej,

var i amerikat i höstas och köpte mig ett Zelda Edition Nintendo 3DS. Jag trodde att 2013/14 så var konsoller regionsfria, som ni säkert vet så hade jag fel.

Nu har jag ett litet problem. Jag kan ju inte köpa spel digitalt eftersom jag bara kan "regga" mig i USA och måste då ha ett amerikansk betalkort reggat till amerikansk adress. Det jag undrar nu är om någon vet något sätt att komma undan detta så att man kan regga ett svenskt betalkort till en amerikansk 3DS.

Tacksam för finurlig lösningar på detta intrikata problem.

PS. Tänk på Swecs regler innan ni svarar, detta måste vara inom lagens ramar så att säga. DS.

Det går inte att använda PayPal eller liknande?

Visa signatur

Dator: i7 4770K, MSI RTX 2060, 16 GB RAM, blandade SSD:s, en gul kabel från HDD till modermodemet

Permalänk
Medlem

Finns inget du kan göra förutom t köpa Eshop kort. Det enda stället jag känner till som har vettiga priser på dom är här http://www.pcgamesupply.com/buygames/Nintendo-Wii-Points-Card...

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Moderator
Testpilot

Tack för tipset MugiMugi. Det var ju faktiskt rätt smart.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt