Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem
Skrivet av bjonss13:

jo tyvär så glider vissa pci-e eller vise versa ganska lätt ner i fel hål det är bevisat sen innan på detta fina forumet!

Skrivet av jonatan80:

4+4 eller 6+2 same same... men 12V ska vara omvänt +- vad ja läst så går kontakten ner.

Sensse A,B = Jord. Nej det är inte samma kontakt och dem slinkar inte ner i fel håll av misstag. Du ska banka på rätt duktigt för att lyckas med det.
Och du ska vara riktigt jävla dum i huvudet om man lyckas få ner dem i felhåll av misstag utan att märka något. Men nu skulle det nog inte få några större följder heller om man lyckades trycka i fel heller.

Vill gärna se en länk till någon som lyckats med det om ni kan hitta en sådan. Men jag kan nästan garantera att det i TS fall är nätaggregatet som det var något allvarligt fel på.

TS som jag sa innan prova med ett annat nätagg. Det är väldigt liten risk att det också smäller och har svårt att tänka på en situation som skulle leda till det. Då ett modernt aggregat har bra skydd mot kortslutning.

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Skrivet av upl8447:

http://i.imgur.com/xfx5VwM.png
Sensse A,B = Jord. Nej det är inte samma kontakt och dem slinkar inte ner i fel håll av misstag. Du ska banka på rätt duktigt för att lyckas med det.
Man ska vara riktigt jävla dum i huvudet om man lyckas få ner dem i felhåll. Men nu skulle det nog inte få några större följder heller om man lyckades trycka i fel heller.

Vill gärna se en länk till någon som lyckats med det om ni kan hitta en sådan. Men jag kan nästan garantera att det i TS fall är nätaggregatet som det var något allvarligt fel på.

TS som jag sa innan prova med ett annat nätagg. Det är väldigt liten risk att det också smäller och har svårt att tänka på en situation som skulle leda till det. Då ett modernt aggregat har bra skydd mot kortslutning.

ja förundras inte längre över uppfinningsrikedomen bland dom som gör fel.

vi fick en kund som tappat sin Iphone 5 i vatten & sen mikrat den för att få den torr.
efter 1min av "sprak crackel and poff" var det förkolnade rester av kretskortet & telefonen var öppen som en mussla.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Skrivet av jonatan80:

ja förundras inte längre över uppfinningsrikedomen bland dom som gör fel.

vi fick en kund som tappat sin Iphone 5 i vatten & sen mikrat den för att få den torr.
efter 1min av "sprak crackel and poff" var det förkolnade rester av kretskortet & telefonen var öppen som en mussla.

Bra för potensen det där xD

Visa signatur

- Citera för svar -

Permalänk
Medlem

Sådär nu har jag installerat windows på datorn i fråga och den verkar fungera som den ska med det nya nätagget.

Så jag tror jag vågar säga att det bara var nätagget som gick åt helvete den här gången vilket var skönt.

Så jag kan förklara den här tråden som stängd.
Tack för all hjälp goda medborgare!

Permalänk
Medlem

Skönt att höra.. Corsair har slarvat med CX-serien ärligt talat. Håll dig borta från dessa nätagg.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av ricky_b:

Sådär nu har jag installerat windows på datorn i fråga och den verkar fungera som den ska med det nya nätagget.

Så jag tror jag vågar säga att det bara var nätagget som gick åt helvete den här gången vilket var skönt.

Så jag kan förklara den här tråden som stängd.
Tack för all hjälp goda medborgare!

Uppdatera din första post med så ingen behöver läsa hela tråden...