Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Spela spel via windows på en extern hårddisk

Permalänk

Spela spel via windows på en extern hårddisk

Hej,

Jag har en MBP 2013 Retina och skulle vilja spela lite windows spel. På min förra macbook installerade jag bootcamp, men denna har bara 128gb hårddisk så det funkar inte riktigt. Jag har försökt läsa mig fram till en lösning, men är oerhört förvirrad, har inte ens förstått om det "går" att spela spel via Bootcamp från en extern hårddisk.

Går det att installera windows på en extern hårddisk och sedan boota windows från den - och på så sätt spela spel? Om inte, kan man installera windows på den interna hårddisken och sedan använda en extern hårddisk för att lagra spelen, och spela dem direkt från den externa?

Tack på förhand.

Permalänk
Inaktiv

Nej, det går inte att installera Windows på en extern hårddisk, tyvärr.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Installera windows på en extern hårddisk går inte men du borde kunna spela spel som ligger på hårddisken. Har dock ingen erfarenhet av bootcamp då jag inte äger någon mac. :/

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem

För en så dyr dator så var det väldigt snålt med utrymme...

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Avstängd

Går utmärkt att boota windows från en extern ssd-disk via thunderbolt. Det är dock ett jävla meck att få igång men jag bootar själv windows 7 på en LaCie SSD istället för att köra boot camp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeno88:

För en så dyr dator så var det väldigt snålt med utrymme...

Ja, jo. Det är SSD. Om man vill ha mer utrymme med SSD i Macbooks så kostar det skjortan...

Visa signatur

Processor: Intel i7 3770 3.4GHz, Grafikkort: Asus GeForce GTX TITAN 6GB, Ramminnen: Corsair 16GB DDR3 Dominator 1600Mhz, Moderkort: MSI Z77 MPOWER Z77 S-1155 ATX IVY, SSD: Intel 520 120GB, CPU kylare: Corsair H80i, Nätagg: Corsair AX 760I Digital ATX Modular PSU 760W, Chassi: Corsair Miditower Carbide 300R ATX Black

Permalänk
Medlem

Denna guide ser relativt enkel ut att följa, jag har dock inte testat själv om det fungerar: http://bleeptobleep.blogspot.se/2013/02/mac-install-windows-7...

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.