Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Bilder på ditt senaste inköp (2014)

Permalänk
Medlem

Lite skit och glo på, spela Metro Last Light när jag blir less att dö i Dark Souls 2...

Visa signatur

💻GPD WIN 1 Portable "3DFX" | 💻 CATICORN (22")Lappy | 💻Compaq Armada 1592 DT | 💻Thinkpad x240 Linux Mint |
🖥️Desktop | i9 10850k | Kraken X53 CPU |Trident Z 4000MHz 32GB RAM | PALIT RTX 3090 | BYKSKI AIO WC GPU | 3x NVME | 2x SSD | Kolink Stronghold Overseer |
💻IBM Thinkpad T42 | 32GB IDE SSD | 128MB RAM | Radeon 7500 | 14" |
Länk till över 20 års Egenkomponerad Musik

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prodigys:

Du skulle köpt traktorn i bakgrunden istället, feta bakhjul, cabbe, drag med mera.

Tycker inte Porsche'ar passar i rött :/

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jilted:

Tycker inte Porsche'ar passar i rött :/

En Porsche ska vara antingen silver eller svart. En Ferrari däremot SKA vara röd.

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Gigabyte 1050ti SSD:Intel 600P M.2 256GB Tangentbord:Func KB-460 MX Brown Mus:Steelseries Sensei Raw Ljud:M-Audio AV40 MK2
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 11 Pro Max

Permalänk
Medlem
Skrivet av svalle:

En Porsche ska vara antingen silver eller svart. En Ferrari däremot SKA vara röd.

"Marlboro red" eller "Sun yellow" funkar kalas på en Ferrari eller för den delen en Lamborghini.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av svalle:

En Porsche ska vara antingen silver eller svart. En Ferrari däremot SKA vara röd.

Har en Artic Silver Ferrari passar dock i gult också

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem
Skrivet av MakubeX:

Vad fick du ge för den där?

Ursäkta för lite sent svar men Ca 7000kr allt som allt, monterat och klart. Då är det skärmar, fast lås, vajerlås (Ifall jag ska låta den stå på stan över natten någon gång), adapter till ventilerna och en väska som sitter under sadeln för att ha t.ex. nycklar och mobil i utan att de är i vägen när jag cyklar. Cykeln var nedsatt 1000kr. Utan tillbehör kostade den nu 5995 kr. Köptes lokalt på Claesons Cykel (ca 2 mil härifrån) och jag är mycket nöjd än så länge. Första servicen som ska ske om 3 månader är helt kostnadsfri också.

Har hunnit med turer på 6 km, 8 km och 22 km. 6 km-turen var i regn och kraftig blåst. Fungerade utan problem då också även om det så klart var lite jobbigare. 8 km-turen var i regnfritt väder och bestod av mycket småvägar med både uppför och nedför. 22 km-turen tog jag när det var fint väder. Rak och relativt fin och platt cykelbana hela vägen. Har förutom dessa turer använt den som pendlings och åka-och-handla-cykel och det har inte heller varit något som helst problem.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gavelinus:

Ursäkta för lite sent svar men Ca 7000kr allt som allt, monterat och klart. Då är det skärmar, fast lås, vajerlås (Ifall jag ska låta den stå på stan över natten någon gång), adapter till ventilerna och en väska som sitter under sadeln för att ha t.ex. nycklar och mobil i utan att de är i vägen när jag cyklar. Cykeln var nedsatt 1000kr. Utan tillbehör kostade den nu 5995 kr. Köptes lokalt på Claesons Cykel (ca 2 mil härifrån) och jag är mycket nöjd än så länge. Första servicen som ska ske om 3 månader är helt kostnadsfri också.

Har hunnit med turer på 6 km, 8 km och 22 km. 6 km-turen var i regn och kraftig blåst. Fungerade utan problem då också även om det så klart var lite jobbigare. 8 km-turen var i regnfritt väder och bestod av mycket småvägar med både uppför och nedför. 22 km-turen tog jag när det var fint väder. Rak och relativt fin och platt cykelbana hela vägen. Har förutom dessa turer använt den som pendlings och åka-och-handla-cykel och det har inte heller varit något som helst problem.

Låter som ganska schysst pris faktiskt.

Jag köpte själv en cykel, i fredags.
Blev en Scott Metrix 40

Fick den för 4850kr med stöd och skärmar färdigmonterad.
Dock så ska man bara ha den till gymmet o affärn och eventuellt någon annan kortare tur.
Ont som fan i röven nu också, inte van alls vid sånna sadlar, skulle nästan behövt en kärringsadel.

Permalänk
Musikälskare

Nasci 2500 rulle med lina och ett D.A.M Nanoflex spö ~ 2000kr

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Tappert försök att ge ut något eget i bokform. Så i dag dök den upp. Mycket nöjd med den.

Enda minuset, det är väl att själva omslaget inte blev helt centrerat.

Men det hade jag redan på känn från första början att den inte skulle bli. Så överdrivet förvånad blev jag ju inte ändå.
Men det gör inte så mycket i det här skedet. Jag kommer ändå att trycka om den i pocketform.

Och i och med det så kommer omslaget att bli som jag hade tänkt mig.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Nya jeans

Visa signatur

R4 Titan, 5800x, 16 Gig , Dell U2410, G502 ,Philips HP 800 hörlurar, Ducky shine 3 cherry black, Nvidia 3070, Samsung 840 basic 250 GB, WD blue 1TB m2 SSD
"Where knowledge ends, religion begins." -- Benjamin Disraeli"

Permalänk
Medlem

Köpte ett par T-shirts på qwertee.com's random sale (grisen i säcken), ganska nöjd.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

💻GPD WIN 1 Portable "3DFX" | 💻 CATICORN (22")Lappy | 💻Compaq Armada 1592 DT | 💻Thinkpad x240 Linux Mint |
🖥️Desktop | i9 10850k | Kraken X53 CPU |Trident Z 4000MHz 32GB RAM | PALIT RTX 3090 | BYKSKI AIO WC GPU | 3x NVME | 2x SSD | Kolink Stronghold Overseer |
💻IBM Thinkpad T42 | 32GB IDE SSD | 128MB RAM | Radeon 7500 | 14" |
Länk till över 20 års Egenkomponerad Musik

Permalänk

Fick ge 1500kr för allt, tyckte jag var en ganska bra deal med tanke på att Mega Man 4 (SCN) är ganska så dyrt nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreenSoap:

http://s30.postimg.org/iqnbp9lbl/IMG_0580.jpg

Fick ge 1500kr för allt, tyckte jag var en ganska bra deal med tanke på att Mega Man 4 (SCN) är ganska så dyrt nu.

Är båda parterna nöjda så är det en bra deal oavsett pris.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Föredetting

La handpenning på den här saten idag:

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Var det inte du som frågade mig varför jag köpte en öppen sportbil förra året?

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Jilted:

Var det inte du som frågade mig varför jag köpte en öppen sportbil förra året?

Jo, det var det. Skillnaden är att den här inte är till mig själv, men jag fixar köpet och körandet, typ. Hade jag valt själv hade jag tagit en Exige, alla dagar i veckan.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Senaste inköpet som inte bara var film eller saker att äta var en Sony STR-DN1040 att ersätta min glappande gamla Onkyo med.

(under inkoppling)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Jo, det var det. Skillnaden är att den här inte är till mig själv, men jag fixar köpet och körandet, typ. Hade jag valt själv hade jag tagit en Exige, alla dagar i veckan.

Sneglade en del på Lotus innan jag valde Porsche, roliga bilar

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem

Från ungkarlsbil...

till familjebil. Handpenning lagd på denna idag.

Permalänk
Skrivet av Jilted:

Tog lite halvkassa bilder på skönheten efter andra provkörningen, efter att jag bestämt mig...

http://i.imgur.com/NUfGO5A.jpg

http://i.imgur.com/x2d2flE.jpg

Här ser man min nuvarande Boxster S och polarens Cayman S

http://i.imgur.com/7YndZfk.jpg

Lite offtopic men;
Får man fråga vad du jobbar med?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knightogus:

Lite offtopic men;
Får man fråga vad du jobbar med?

Skickades från m.sweclockers.com

Det får man. IT-konsult, solution architect inom ett nischat område samt att jag spekulerar en hel del på börsen.

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Skrivet av Jilted:

Det får man. IT-konsult, solution architect inom ett nischat område samt att jag spekulerar en hel del på börsen.

Det var inte dåligt!
Då vet jag vad jag ska utbilda mig till;)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jilted:

Det får man. IT-konsult, solution architect inom ett nischat område samt att jag spekulerar en hel del på börsen.

Vad går man för utbildning för att bli det? Civilingenjör inom datateknik?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem
Skrivet av amanito:

Vad går man för utbildning för att bli det? Civilingenjör inom datateknik?

Skickades från m.sweclockers.com

Haha, jag har ingen utbildning alls, inte ens gymnasieutbildning. Hårt, hårt arbete, alltid visa framfötterna, vara beredd att lägga ner en massa tid samt ha ett genuint intresse. Har stora planer inom snar framtid så allt går bara man vill Låt ingen få er att tro något annat.

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jilted:

Haha, jag har ingen utbildning alls, inte ens gymnasieutbildning. Hårt, hårt arbete, alltid visa framfötterna, vara beredd att lägga ner en massa tid samt ha ett genuint intresse. Har stora planer inom snar framtid så allt går bara man vill Låt ingen få er att tro något annat.

Hehe så kan man också göra sorry för offtopic var lite nyfiken

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem
Skrivet av amanito:

Hehe så kan man också göra sorry för offtopic var lite nyfiken

Inget jag rekommenderar någon att göra dock, det är alltid bra att ha en utbildning att luta sig tillbaka mot, säger bara att det går, men det kräver en viss typ av personlighet.

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Hedersmedlem

Sådär, då hade man en hoj igen. En Yamaha FJ1200 -92

Permalänk
Medlem

Pilot Capless/Vanishing Point Matte Black med F-nib, och lite bläck (Pilot/Namiki Iroshizuku, Yama-budo och Tsutsuji) till den och resten av pennorna:

Helt fantastisk att skriva med.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem
Skrivet av kode:

Pilot Capless/Vanishing Point Matte Black med F-nib, och lite bläck (Pilot/Namiki Iroshizuku, Yama-budo och Tsutsuji) till den och resten av pennorna:

Helt fantastisk att skriva med.

Riktiga Bergman-wannabes skriver med en fjäder, kaligrafi bläck och handgjort papper i det svaga skenet från tusen och åter tusen stearinljus.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.