Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Bygga dyr dator ... FÖRSLAG ?

(Naturligtvis hittade jag denna tråden när jag redan ställt frågan i annan tråd ^^ )

Nu är jag helt slut i bollen.
Suttit här och överallt på nätet i dagar och försökt komma fram till vad jag ska lägga mina pengar på?
Haswell vs Ivy
R9 290x(2) vs GTX780Ti / (Titanium)
ASUS vs MSI / Gigabyte
Vilket socket ska jag satsa på?
osv .......

Har tänkt lägga mellan 25-40 000:-
inkl. vattenkylning på alla värmebärande komponenter.
Tänkt skruva in allt i en Obsidian 900D

Den ska främst användas till spel .. typ FPS ( BF4-Skyrim-m.m.)

Ngn / några som har vettiga svar ?

Visa signatur

Jag har en bra maskin, men den förändras hela tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derkein:

(Naturligtvis hittade jag denna tråden när jag redan ställt frågan i annan tråd ^^ )

Nu är jag helt slut i bollen.
Suttit här och överallt på nätet i dagar och försökt komma fram till vad jag ska lägga mina pengar på?
Haswell vs Ivy
R9 290x(2) vs GTX780Ti / (Titanium)
ASUS vs MSI / Gigabyte
Vilket socket ska jag satsa på?
osv .......

Har tänkt lägga mellan 25-40 000:-
inkl. vattenkylning på alla värmebärande komponenter.
Tänkt skruva in allt i en Obsidian 900D

Den ska främst användas till spel .. typ FPS ( BF4-Skyrim-m.m.)

Ngn / några som har vettiga svar ?

Vad sitter du med för något nu då? Skall skärm ingå eller har du det redan och isåfall vilken upplösning har du?

Permalänk
Medlem

antar att du menar haswell eller ivy-e. då säger jag så här; om det är en ren speldator köper du 4770k om du har två grafikkort och 4930k om du har eller planerar att ha fler än två grafikkort.

290x är inte prisvärt, köp hellre vanligt 290 om du vill ha amd. 780ti känns lite onödigt men det beror på vad du vill ha. titan (den heter inte titanium ) och titan black är väldigt dyra alternativ och den största anledningen till att man väljer dessa till en speldator är att det är 6gb vram på. det ska komma 780 och 780ti med 6gb vram inom den snara framtiden om du orkar vänta. fick mail från evga idag om step-up program för 780 6gb. hur mycket prestanda och vram du behöver beror helt på vilken upplösning du ska spela på. snackar vi 1080? 1440? 5760x1080? 4k?

jag rekommenderar asus dc2, evga acx, gigabyte windforce och msi twinfrozr. nu låter det dock som att du ska lägga korten under vatten och då kvittar det vilken kylare du köper. då är amd ett väldigt prisvärt alternativ eftersom att r9 290 och r9 290x med referenskylare är extremt billiga då referenskylaren är åt helvete men om du ska plocka bort den och köra vattenkylning gör det inget hur bra eller dålig originalkylaren är.

socket beror på vilken processor du kör på. 1150 z87 om 4770k och 2011 x79 om 4930k. alternativt väntar du på haswell-e och kör på x99.

Permalänk
Skrivet av Derkein:

(Naturligtvis hittade jag denna tråden när jag redan ställt frågan i annan tråd ^^ )

Nu är jag helt slut i bollen.
Suttit här och överallt på nätet i dagar och försökt komma fram till vad jag ska lägga mina pengar på?
Haswell vs Ivy
R9 290x(2) vs GTX780Ti / (Titanium)
ASUS vs MSI / Gigabyte
Vilket socket ska jag satsa på?
osv .......

Har tänkt lägga mellan 25-40 000:-
inkl. vattenkylning på alla värmebärande komponenter.
Tänkt skruva in allt i en Obsidian 900D

Den ska främst användas till spel .. typ FPS ( BF4-Skyrim-m.m.

Ngn / några som har vettiga svar ?

Kan bara säga att du gör ett bra val av chassi om du ska vattenkyla 900D är vägen att gå. Har 900D själv så jag vet vad jag talar om.:)

Jag har lagt ner ca 36 papp på min dator med vatten o allt. Kör på 2X290 utan X det är mest prisvärda och räcker fullständigt för spelande i hög upplösning.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem

Skärm kommer jag spåna på sedan när jag påbörjat bygget

Sitter med Crosshair V Formula-Z Black 8350 Dozzer +2 st 7850 XFX Crossfire
Kör på 42 tummarn men hemmabion som ljud

Ang upplösning på skärm har jag spånat runt på 4k .. men det verkar inte "betala" sig.
Kan dock vara intressant om jag ska fortsätta spela på nya TVn (runt 55" )
Annars blir det nog 3 skärmar ,,,, minst ^^

Socket X99 låter intressant ... nån aning om när den kommer ?

GTX780Ti verkar jhu vara det mest gillade kortet ...
kikade på EVGA GeForce GTX 780Ti 3GB PhysX CUDA med tanke på den färdiga vattenkylningen ( garanti )
Men tycker runt 7800:- känns blodigt. (gånger 2-3 dessutom ) ( men tänk på att kylblocken ligger runt 1200:- per GPU )

R9 är jhu med ett intressant kort ... men frågan är jhu som sagt vad jag ska välja ?
780 verkar ge mest för pengarna och stabilare ?
Frågan blir med nVida eller Radeon ?

Ska tillägga att jag är trött på struliga datorer .. kommer INTE klocka. ( kanske liiiiite bara )

Visa signatur

Jag har en bra maskin, men den förändras hela tiden.

Permalänk
Medlem

Val av moderkort ?

Bygget kommer hamna runt 30 till 40K och komponenter köps med tanke på full vattenkylning.
Maskinen ska främst användas till spel.
EVGA GTX780 Ti ( SLI )( eller kanske 3*SLI ) ?
CPU 3770k ........ HOPPSAN !!!! .... skrev fel här ... 4770k ..... naturligtvis ska det vara ^^
Det på grund av att det är Haswell .... Blir IVY ...OM ... jag går på 3 eller fler SLI

Vilket moderkort ska jag använda ?

Några förslag :
https://www.inet.se/produkt/1902449/gigabyte-ga-z87x-oc-force...

https://www.inet.se/produkt/1902496/asus-maximus-vi-extreme-a... ( får komplettera med kylblock + 1000:- ca )

https://www.inet.se/produkt/1902522/asus-maximus-vi-formula-a...

Kom gärna med andra förslag ... självklart är det bra med billigare brädor ... dyrast är inte alltid bäst

Vet ni ngn bra store att köpa vattenkylning från vore det ett plus =D

Visa signatur

Jag har en bra maskin, men den förändras hela tiden.

Permalänk
Hjälpsam

Vet inte om jag fattar fel eller är trött....men inget av dom moderkorten passar 3770K CPUn, 3770K har sockel 1155

o skulle jag lägga dom pengarna o gå mot tri SLI finns det bara 2011 brädor o minst en 4930K i min värld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derkein:

Bygget kommer hamna runt 30 till 40K och komponenter köps med tanke på full vattenkylning.
Maskinen ska främst användas till spel.
EVGA GTX780 Ti ( SLI )( eller kanske 3*SLI ) ?
CPU 3770k
Vilket moderkort ska jag använda ?

Några förslag :
https://www.inet.se/produkt/1902449/gigabyte-ga-z87x-oc-force...

https://www.inet.se/produkt/1902496/asus-maximus-vi-extreme-a... ( får komplettera med kylblock + 1000:- ca )

https://www.inet.se/produkt/1902522/asus-maximus-vi-formula-a...

Kom gärna med andra förslag ... självklart är det bra med billigare brädor ... dyrast är inte alltid bäst

Skall du lägga så mycket deg på en dator så se till att du kör minst 6 kärnor, tycker jag.

Snart kommer också 2011-e, hade väntat på den när det rör sig om så mycket pengar; sen så kommer grafikkorten troligen vara lite billigare då också.
Men om du absolut måste köpa idag, så bör det vara 4930k som gäller.

2-way-sli med 780 ti sväljer det mesta med råge, men hur kom du fram till 30-40k, det låter lite väl mycket även om man har vattenkylning; har du valt ett par dyra ssd:s, dyrt chassi, nätagg och ram också då eller?

Visa signatur

[Tiger MP. 2xAMD Athlon MP 1.4GHz , 2x512MB ddr, ?350w PSU, 80GB HDD, Geforce4 ti 4600]
[i7 950, ASUS p6t, xfx 650w, 30GB SSD a-data, 3x2GB corsair xms3, 8800GT, ][i7 920, 3x4GB Vengeance, gtx 260] [i5 3570k, MSI twin frozr PE GTX 570, Corsair 4x2GB xms3]
[3930k, GA-X79-UD3, EVGA GTX 780SC ACX, Corsair Force 3 120GB, XFX 850w, Corsair Air 540, Corsair h100i, Corsair 4x4GB Vengeance]

Permalänk
Medlem

EVGA GeForce GTX 780Ti 3GB PhysX CUDA - Är det värt pengarna ?

Denna djungel med grafik-kort !!!!!

Ska jhu bygga ett vattenkylt system .. och vill helst inte sabba garantin.

Så .. jag snubblade över EVGAs kort ... https://www.komplett.se/evga-geforce-gtx-780ti-3gb-physx-cuda...

Är det värt pengarna ?

Ska köra SLI .. så minst 2 st kommer inhandlas, summa 15.590:-

Och ja ... jag har kollat massor och jämfört.

Vill få tips och råd ....

Vattenblock till 780ti ligger på ca 1200:- + 300 ca för backplate + nipplar ca 150:-!!

Visa signatur

Jag har en bra maskin, men den förändras hela tiden.

Permalänk
Medlem

Du har vattenblock för 90-100€st hos ekwb och ett nytt gtx 780 ti kostar i dagsläget 5500.

Jag har för mig att dessa färdiga kort har bättre "kort", alltså kretskort med sakerna på, som på så vis gör det möjligt att nå högre frekvenser, det var dessutom dubbla 8-pins PCIe-ström istället för 6+8.
Sen så är jag inte säker, men tror också att detta är handplockade GPU:er så också dom kan vara bättre.

Annars så finns vattenblock hos ekwb för 90-100€

Visa signatur

[Tiger MP. 2xAMD Athlon MP 1.4GHz , 2x512MB ddr, ?350w PSU, 80GB HDD, Geforce4 ti 4600]
[i7 950, ASUS p6t, xfx 650w, 30GB SSD a-data, 3x2GB corsair xms3, 8800GT, ][i7 920, 3x4GB Vengeance, gtx 260] [i5 3570k, MSI twin frozr PE GTX 570, Corsair 4x2GB xms3]
[3930k, GA-X79-UD3, EVGA GTX 780SC ACX, Corsair Force 3 120GB, XFX 850w, Corsair Air 540, Corsair h100i, Corsair 4x4GB Vengeance]

Permalänk

Kortet som du länka är Classified-versionen. luftkyld kostar 6900 kr på komplett, lägg till ett block på det som kostar ~100€ så är du ändå uppe i 7800 kr.

Däremot har jag läst att Hydro Copper blocket inte är så bra om man ska överklocka som en dåre då VRM-kylningen inte är så bra.
EKblocket är mycket bättre (och snyggare) men då bryter du garantin, så om du är lat och känner att du vill vara på säkra sidan så köp Hydro Copper.

/baguette_2

Visa signatur

5900X | RTX 3090 | NR200P

Permalänk
Hedersmedlem

*Trådar sammanfogade*

Jag har sammanfogat dina trådar då s.k. korspostning inte är tillåtet (t.ex. skapa flera trådar om samma datorbygge). Anledningen är att det ger ett rörigt/orättvist forum och man får oftast bättre svar ifall all information finns i samma tråd.

Citat:

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

screamin-daemon/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

*Trådar sammanfogade*

Jag har sammanfogat dina trådar då s.k. korspostning inte är tillåtet (t.ex. skapa flera trådar om samma datorbygge). Anledningen är att det ger ett rörigt/orättvist forum och man får oftast bättre svar ifall all information finns i samma tråd.

screamin-daemon/moderator

Ok .. Tack ... blir lite kladdit ibland

Visa signatur

Jag har en bra maskin, men den förändras hela tiden.

Permalänk
Medlem

2400mhz minne till Haswell 4770K - Funkar det ?

Ja frågan är jhu som rubriken

2400mhz minne till Haswell 4770K - Funkar det ?

Jag vet att 4770 klarar max 1600mhz.

Att jag frågar är att min tanke är att införskaffa minnen till nya bygget,
men kunna använda dom när CPU kommer som kan stödja snabbare minne.

Plus ... jag läste ngnstans att det är bra att ha snabbare minnen om man ska klocka CPUn ...

Har jag fel eller ?

Visa signatur

Jag har en bra maskin, men den förändras hela tiden.

Permalänk

Ja 4770k fixar 2400Mhz minnen utan problem, haswell generellt fixar nästan alltid 3000Mhz eller mer i RAM klock.

Spelar ingen roll för cpu OC om du har snabbare minnen.

Finns ingen anledning att köpa snabbare minnen än 1600Mhz, du märker aldrig någon skillnad förutom i benchmarks. Mitt tips är att köpa billigaste 1600Mhz du kan hitta, köp hellre mer minne isf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Ja 4770k fixar 2400Mhz minnen utan problem, haswell generellt fixar nästan alltid 3000Mhz eller mer i RAM klock.

Spelar ingen roll för cpu OC om du har snabbare minnen.

Finns ingen anledning att köpa snabbare minnen än 1600Mhz, du märker aldrig någon skillnad förutom i benchmarks. Mitt tips är att köpa billigaste 1600Mhz du kan hitta, köp hellre mer minne isf.

Ok .. Tack

Visa signatur

Jag har en bra maskin, men den förändras hela tiden.

Permalänk
Medlem

290X vs 780Ti aka 4K

Jag har läst massor om dessa olika system.

Det som stack ut mest var att R9 290X CF skulle fungera bättre i 4K.

Min tanke är att köra den fejkade varianten på TVn i 4K ( även kallad UH )
Funkar inte det ... blir det nog 3 skärmar ?

Så vad tror ni att det är bäst att köra vad gäller 4K,
med en Haswell 4770K ? ( behöver förlag på en hyffsat bräda med )

Pris är jhu en sak med att ta med i beräkningen, skiljer typ 2-3K ?

Har kört ett par Radeon 7850 i CF ca 2 år nu .. oklockade ... Bulldozer 8350
och det har funkat problemfritt i bl.a. Skyrim och BF4, m.m. med max upplösning (endast luftkylt runt 45c, konfat av mig ^^ )

Visa signatur

Jag har en bra maskin, men den förändras hela tiden.

Permalänk
Medlem

7850 CF får nästan lika mycket poäng i 3Dmark 11 som ett 290x, så om det fungerar att köra i 4K just nu så hade jag väntat. (borde inte få samma resultat i 4K som ett 290x pga minnesmängden men i lägre upplösning så som 1080p borde de bli snarlika)

Permalänk

Här har du många testresultat i 4k för både 290x CF samt 780Ti SLI, Personligen hade jag satsat på 290X CF.

http://www.sweclockers.com/recension/18544-amd-radeon-r9-295x...

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Nombah:

7850 CF får nästan lika mycket poäng i 3Dmark 11 som ett 290x, så om det fungerar att köra i 4K just nu så hade jag väntat. (borde inte få samma resultat i 4K som ett 290x pga minnesmängden men i lägre upplösning så som 1080p borde de bli snarlika)

Ett 290X eller 780 Ti innebär dock att TS slipper CrossFire. Jag gick nyss från 2x 7970 till 1x 780 (inte Ti); på pappret en nedgradering men i verkligheten en STOR uppgradering, då jag aldrig kunde spela på båda AMD-korten pga megastuttering.

Dessutom har jag nu ShadowPlay (men det är förstås för att jag bytt till Nvidia, inte för att jag gått till singelkort) och vad jag subjektivt upplever som bättre mjukvara.

Jag hade varje dag valt 1x 290X framför 2x 7850 (1 eller 2 GiB) oavsett upplösning eller andra parametrar, men framförallt för 4K.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HurMycket:

Ett 290X eller 780 Ti innebär dock att TS slipper CrossFire. Jag gick nyss från 2x 7970 till 1x 780 (inte Ti); på pappret en nedgradering men i verkligheten en STOR uppgradering, då jag aldrig kunde spela på båda AMD-korten pga megastuttering.

Dessutom har jag nu ShadowPlay (men det är förstås för att jag bytt till Nvidia, inte för att jag gått till singelkort) och vad jag subjektivt upplever som bättre mjukvara.

Jag hade varje dag valt 1x 290X framför 2x 7850 (1 eller 2 GiB) oavsett upplösning eller andra parametrar, men framförallt för 4K.

Du hade kunnat gå ner till ett 290X och då sparat pengar. Däremot har du rätt i att CF lider en hel del av MS (Har blivit mycket bättre på senare tid men det märks tydligen fortfarande).

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

Du hade kunnat gå ner till ett 290X och då sparat pengar. Däremot har du rätt i att CF lider en hel del av MS (Har blivit mycket bättre på senare tid men det märks tydligen fortfarande).

290X CF och 780Ti SLI lider dock inte direkt av någon stuttering vad jag vet, 780Ti SLI fungerar lite bättre i vissa spel medans 290X CF fungerar lite bättre i andra

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

290x verkar bättre för 4k och särskilt CF. Jag väntar in min 4k skärm som beräknas komma i Maj men innan dess kan jag inte uttala mig.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4nsson:

Här har du många testresultat i 4k för både 290x CF samt 780Ti SLI, Personligen hade jag satsat på 290X CF.

http://www.sweclockers.com/recension/18544-amd-radeon-r9-295x...

Tack

En av testerna jag läst tidigare

Är lika förvirrad ff

Visa signatur

Jag har en bra maskin, men den förändras hela tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Ett 290X eller 780 Ti innebär dock att TS slipper CrossFire. Jag gick nyss från 2x 7970 till 1x 780 (inte Ti); på pappret en nedgradering men i verkligheten en STOR uppgradering, då jag aldrig kunde spela på båda AMD-korten pga megastuttering.

Dessutom har jag nu ShadowPlay (men det är förstås för att jag bytt till Nvidia, inte för att jag gått till singelkort) och vad jag subjektivt upplever som bättre mjukvara.

Jag hade varje dag valt 1x 290X framför 2x 7850 (1 eller 2 GiB) oavsett upplösning eller andra parametrar, men framförallt för 4K.

Varför plockade du inte bara ut ett 7970 om det var ospelbart? Är väl bättre att spela på ett 1 än inget alls. Tycker det alltid är märkligt att folk verkar ha problem med CF/SLI då jag aldrig har haft problem med de och då har jag kört SLI/CF sen 6800 ultra tiden.

EDIT: Missade helt att han var inne på att köra CF, trodde han skulle köra ett singel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Ett 290X eller 780 Ti innebär dock att TS slipper CrossFire. Jag gick nyss från 2x 7970 till 1x 780 (inte Ti); på pappret en nedgradering men i verkligheten en STOR uppgradering, då jag aldrig kunde spela på båda AMD-korten pga megastuttering.

Dessutom har jag nu ShadowPlay (men det är förstås för att jag bytt till Nvidia, inte för att jag gått till singelkort) och vad jag subjektivt upplever som bättre mjukvara.

Jag hade varje dag valt 1x 290X framför 2x 7850 (1 eller 2 GiB) oavsett upplösning eller andra parametrar, men framförallt för 4K.

--------------------

Hur menar du nu ?
Jag jämför inte mina 7850 ( 2x2gb) med 290X ...
Den stora frågan är jhu vilket som funkar bäst nu och förhoppningsvis i framtiden ... Radeon eller nVidia ?

Visa signatur

Jag har en bra maskin, men den förändras hela tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nombah:

Varför plockade du inte bara ut ett 7970 om det var ospelbart? Är väl bättre att spela på ett 1 än inget alls. Tycker det alltid är märkligt att folk verkar ha problem med CF/SLI då jag aldrig har haft problem med de och då har jag kört SLI/CF sen 6800 ultra tiden.

EDIT: Missade helt att han var inne på att köra CF, trodde han skulle köra ett singel.

Nu var jhu inte frågan huruvida det var problem med CF / SLI !!

Frågan är vad jag bör satsa på nu och för framtida användande ?

Visa signatur

Jag har en bra maskin, men den förändras hela tiden.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Nombah:

Fan nästan Prisvärt

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

skulle säga att kör på vanliga r9 290 i crossfire, prisskillnaden upp till 290x är inte värd den lilla skillnaden i prestanda!
om du senare behöver mer tryck så kan du köpa ett till kort och köra 3-way, priset för 3 290 Windforce är ungefär lika mycket som för 2 780ti windforce!

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-