Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Avinstallera Softmod på xbox orginal.

Permalänk

Avinstallera Softmod på xbox orginal.

Hej. Har en xbox orginal som jag lät softmodda för att kunna spela brända spel. Nu när jag blivit äldre så vill jag återställa xboxet till orginal skick. Lyckades radera Unleash X. Men nu ligger Evolution X kvar. Har letat överallt efter sätt att radera evolution X. Ftp, ladda ner o bränna över xbox orginal dashboard för att installera och letat efter avinstallations skivan jag fick med efter softmoddningen (tror jag slängde den när jag flytta tillsammans med andra skivor.) försökte kontakta Modi5 i Malmö men dom sysslar inte med xbox orginal.

Vad ska jag göra. Finns det nån som kan avinstallera det åt mig? I Skåne Hellst. Eller ge mig ett tips som faktist funkar utan att öppna upp xboxet.

Jag e tacksam om du finns där ute??

Permalänk
Medlem

Är väl bara att lägga xboxdash.xbe som default dashboard, så beter den sig som en omodifierad maskin. Eller är det viktigt för dig att veta att inget är annorlunda ens "under huven"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shadow1796:

Hej. Har en xbox orginal som jag lät softmodda för att kunna spela brända spel. Nu när jag blivit äldre så vill jag återställa xboxet till orginal skick. Lyckades radera Unleash X. Men nu ligger Evolution X kvar. Har letat överallt efter sätt att radera evolution X. Ftp, ladda ner o bränna över xbox orginal dashboard för att installera och letat efter avinstallations skivan jag fick med efter softmoddningen (tror jag slängde den när jag flytta tillsammans med andra skivor.) försökte kontakta Modi5 i Malmö men dom sysslar inte med xbox orginal.

Vad ska jag göra. Finns det nån som kan avinstallera det åt mig? I Skåne Hellst. Eller ge mig ett tips som faktist funkar utan att öppna upp xboxet.

Jag e tacksam om du finns där ute??

Du kanske hittar någon som vill byta omoddad mot en moddad?

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk

Kommer inte åt dom inställningarna längre. När evo X startar så står det bara Launch Disc och Settings. Och på settings är vissa grejer låsta. Å anledningen till att jag inte vill öppna ''huven'' är för att jag vill inte dra av eller göra hål på klister märkena som täcker dom hemliga skruvarna. Då jag vill ha allt som originellt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shadow1796:

Kommer inte åt dom inställningarna längre. När evo X startar så står det bara Launch Disc och Settings. Och på settings är vissa grejer låsta. Å anledningen till att jag inte vill öppna ''huven'' är för att jag vill inte dra av eller göra hål på klister märkena som täcker dom hemliga skruvarna. Då jag vill ha allt som originellt.

Hehe, det var inte riktigt det jag menade med "huven".
Menade mer hurvida alla systemfiler är precis som på en omodifierad maskin eller ej.
Självklart ska du inte behöva skruva isär maskinen för att fixa den.
Kommer du åt FTP nu? Isåfall borde det inte vara så krångligt att lösa.

Permalänk

Har försökt. Men den ansluter inte till xboxens IP. Jag har prövat att koppla den via en ethernet kabel direkt till datorn. Sen pröva jag med att koppla den till modemet. Försökte båda ip addresserna som stod på xboxens evo x meny. Fattar inte att det ska vara så krångligt.

Permalänk
Medlem

Ligger de i samma nätverk då?
Vet att många av FTP-servrarna som finns tillgängliga på gamla Xboxen kräver att du konfigurerar IP-adressen manuellt. Om du gör det måste du givetvis välja en IP som ligger i samma subnät som datorn du försöker ansluta ifrån. Att koppla en sladd direkt mellan maskinerna ska räcka, Xboxen har "auto-sense" så det ska inte vara några problem.

Permalänk
Skrivet av s0sdaf:

Ligger de i samma nätverk då?
Vet att många av FTP-servrarna som finns tillgängliga på gamla Xboxen kräver att du konfigurerar IP-adressen manuellt. Om du gör det måste du givetvis välja en IP som ligger i samma subnät som datorn du försöker ansluta ifrån. Att koppla en sladd direkt mellan maskinerna ska räcka, Xboxen har "auto-sense" så det ska inte vara några problem.

Vet ej. Är inte så klipsk när det gäller sånt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shadow1796:

Vet ej. Är inte så klipsk när det gäller sånt.

Well, jag menar, om Xboxen har ip 192.168.3.23 och din PC har 192.168.1.20 så ligger dom i olika nät (Xboxen i 192.168.3.0-nätet och din PC i 192.168.1.0-nätet) och kan därmed inte kommunicera direkt utan en gateway som routar dom. Är så fallet bör du ändra Xboxen eller PCn's ip till en i samma nätverk, t.ex. ändrar du då din PC's ip till 192.168.3.20 (så den får en ip i Xboxens nätverk, men inte samma ip som Xboxen, för då krockar de). För att ändra ip-adress i Windows tar du fram listan över dina nätverksanslutningar, högerklickar på det kort som du anslutit mot Xboxen och väljer egenskaper. Sen konfigurerar du IPv4-inställningar, du behöver bara ställa in ip-adress och subnätmask (ska i princip alltid vara 255.255.255.0)

Permalänk
Medlem

jag skulle flasha om till originalet och chippa maskinen "påriktigt" istället om du vill ha funktionaliteten kvar men samtidigt köra maskinen "rätt".

kan dumpa den sista install-disc:en jag gjorde när jag jobbade på en chip-firma som sedan länge gått i graven. kanske bör understrykas att köra ful-kopior osv är inget jag ägnar mig åt eller uppskattar. däremot kan man köra xbmc, linux och hela den biten, vilket är väldigt trevligt. så att ha en chippad xbox är aldrig fel.